پروژه مغرضانه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات 1400

طیف افراطیون اصلاح طلب نه دغدغه «مشارکت حداکثری» دارد و نه دغدغه «شایسته سالاری» و «رفع مشکلات مردم»؛ حیات افراطیون اصلاح طلب در جنجال، هیاهو و فضای غبارآلود است.

سرویس سیاست مشرق - در ماهها و هفته های اخیر تقریبا هر چند روز یکبار، گمانه زنی و یا خبر اعلام کاندیداتوری یک فعال اصلاح طلب در رسانه ها منتشر شده است. از عباس آخوندی و علی مطهری تا مصطفی کواکبیان و محمدرضا عارف و مصطفی معین و محمدعلی افشانی و اسحاق جهانگیری و ظریف و آذری جهرمی و محسن هاشمی و سید حسن خمینی و پزشکیان و محمد شریعتمداری و شهیندخت مولاوردی و حناچی و ابتکار و...

در میان اسامی مذکور اشخاصی هستند که به دلیل عملکرد بسیار ضعیف در دوره وزارت خود، چندین بار برای استیضاح به مجلس رفته و مشهور به سوءمدیریت و متهم به «ترک فعل» هستند و برخی اسامی نیز اشخاصی هستند که پیش از این در انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات های گذشته ریاست جمهوری ردصلاحیت شده اند. همچنین برخی از این اشخاص پیش از این به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان از کار برکنار شده اند و برخی نیز در دادگاه محکوم شده اند.   

این رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان از چند منظر قابل بررسی است. این تعدد اسامی نشان از آن دارد که ادعای اصلاح طلبان مبنی بر «اختیارات محدود رئیس جمهور» و «تدارکاتچی بودن رئیس جمهور» هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. چرا که اگر این ادعا صحیح بود، فعالین این طیف برای رسیدن به کلید پاستور اینطور سر و دست نمی شکستند.

اما رسوایی دروغ «اختیارات محدود رئیس جمهور» فقط یک بعد از این ماجراست. بخش اصلی ماجرا از پروژه مغرضانه افراطیون اصلاح طلب تحت عنوان «ثبت نام فله ای» برای راه اندازی قائله «ردصلاحیت فله ای» حکایت دارد.

در این میان، اظهارات «حسین کاشفی» عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت- اعضای حزب منحله مشارکت- در مصاحبه با اعتمادآنلاین، قابل تأمل است.

پشت‌پرده پروژه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات ۱۴۰۰/ دهن‌کجی به «قانون» و «جمهوریت»؛ رفتار پرتکرار افراطیون اصلاح‌طلب

پشت‌پرده پروژه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات ۱۴۰۰/ دهن‌کجی به «قانون» و «جمهوریت»؛ رفتار پرتکرار افراطیون اصلاح‌طلب

کاشفی در این مصاحبه گفت: «کشور در حالی به استقبال سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رود که نگرانی‌ها بابت رد صلاحیت‌های فله‌ای همچنان پابرجاست آن هم در شرایطی که به واسطه وضعیت پیش‌آمده طی چند سال اخیر مردم به معنای واقعی گرفتارند».

این عضو حزب اتحاد ملت در ادامه گفت: «تصمیم‌گیران نهادهای مرتبط با انتخابات باید از آنچه در اسفندماه ۹۸ اتفاق افتاد درس بگیرند و از به ثبت رسیدن یک انتخابات کم‌رأی دیگر جلوگیری کنند. به هر حال هم بحران‌های داخلی روزبه‌روز نمود بیشتری پیدا می‌کنند و هم قرار است برای توافق در مساله هسته‌ای با دنیا وارد مذاکره شویم. بنابراین الان زمان خوبی برای اعمال نظارت استصوابی نیست».

اشاره این فعال اصلاح طلب به کلیدواژه «رد صلاحیت‌های فله‌ای» و تحت فشارگذاشتن شورای نگهبان در حالی است که همانطور که پیش از این اشاره شد، برخی کاندیداهای احتمالی اصلاح طلب، به تازگی در دادگاه محکوم شده و برخی دیگر متهم به ترک فعل بوده و برخی دیگر نیز پیش از این ردصلاحیت شده بودند.

نکته قابل توجه اینجاست که طیف اصلاح طلب هیچ نسبتی با «شایسته سالاری» ندارد. تجربه لیست امید در مجلس دهم و شورای شهر پنجم و اذعان اصلاح طلبان به «رانتی بودن لیست امید» و عدم انکار این مسئله توسط لیدرهای اصلاح طلبان، تنها یک مصداق از بیگانه بودن اصلاح طلبان با اصل مهم شایسته سالاری است.

از سوی دیگر طیف تندرو اصلاح طلب به «دهن کجی به جمهوریت» مشهور است. تجربه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و فتنه ای که با دروغ تقلب کلید خورد، به خوبی چهره واقعی افراطیون اصلاح طلب و بی اعتنایی این جماعت به رأی و نظر مردم را آشکار و نمایان کرد.

علاوه بر این، فعالین اصلاح طلب علیرغم آنکه در سال ۹۶ تاکید کرده بودند که «ما اصلاح طلبان تضمینِ روحانی هستیم» و از سال ۹۲ تاکنون نیز اکثریت مطلق دولت را در اختیار گرفتند، باز هم با دهن کجی به مردم، در زنگ حساب مدعی شده اند که هیچ نسبتی با دولت روحانی ندارند و نباید درباره وضع موجود پاسخگو باشند!

پشت‌پرده پروژه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات ۱۴۰۰/ دهن‌کجی به «قانون» و «جمهوریت»؛ رفتار پرتکرار افراطیون اصلاح‌طلب

تجربه ثابت کرده است که مسائلی از جمله «ارائه برنامه کاربردی برای اداره کشور»، «شایسته سالاری»، «کارآمدی»، «رسیدگی به مطالبات مردم»، «مدیریت جهادی»، «اعتماد به جوانان»، «میدان دادن به جوانان نخبه، مومن و متخصص»، «اجرای اقتصاد مقاومتی»، «دیپلماسی مقتدرانه»، «اهتمام در بی اثرکردن تحریم ها»، «مشارکت حداکثری»، «تأمین مسکن برای مردم»، «مقابله با سوداگری»، «مبارزه با فساد اقتصادی»، «محاکمه مدیران نجومی»، «مبارزه با اشرافیگری»، «رویکرد عزتمندانه در مقابله با دولت های سلطه گر» و...برای بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان اصلا محلی از اعراب ندارد.

این طیف نه دغدغه «مشارکت حداکثری» دارد و نه دغدغه «شایسته سالاری» و «رفع مشکلات مردم»؛ حیات افراطیون اصلاح طلب در جنجال، هیاهو و فضای غبارآلود است.   

نظارت استصوابی شورای نگهبان دقیقا در راستای احترام به جمهوریت و شایسته سالاری است. بنابراین کاملا طبیعی است که طیف تندرو اصلاح طلب این روند قانونی و مردمی را نپذیرفته و برای ضربه زدن به آن پروژه های مغرضانه طراحی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    11 58
    هم بدن و ما خوبیم.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      36 12
      خوب و بد رو نمیدونم اما بدون شک اسکلی. کمتر بی بی سی بزن.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      36 1
      اصلاح طلبان وقتی نسبت به انتخاب های گذشته خود احساس شرمساری و حماقت می کنند و از طرفی خودخواهی و غرور و تکبرشان مانع از بیان آن و عذرخواهی می شود؛ گمان می کنند با تمسخر سخن منطقی می توانند آبرو حفظ کنند! واقعاً که تهوع آورند!!!
    • وحید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      22 1
      لیبرالهای غیر ملی و لامذهب عروسکهای خیمه شب بازی که صحنه گردانش یهود است،آنها به زباله دان افتاده اند اما پر رویی و تکبرشان نمیگذارد قبول کنند.
    • محمدایوب IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      20 0
      وای نگو تو خوبی. کی گفته تو بدی می‌دونی حالا میشه ازت استفاده کرد.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      19 1
      اگر سران فتنه که باعث و بانی این همه خیانت و بدبختی هستند اعدام شده بودند حالا وضع مملکت این نبود. یه مشت خائن که پیشرفت کشور و معیشت مردم به چیزشون هم نیست مملکت رو دارن میچاپن و به ریش من و تو میخندن
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      14 0
      اصلاح طلبانی که میگفتن رئیس جمهور هیچکاره است !!! و حد تدارکاتچی هست اصلا"نباید کاندیدا معرفی کنند.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      16 2
      اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند و لذا اصلا"نباید برای انتخابات ثبت نام کنند.
    • یا امام حسین(ع) AU ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      16 0
      صداقت و خوبی یک حزب و یا جناح زمانی ثابت میشه که وقتی نتیجه معاهده و یا قرارداد و یا توافق بین المللی طبق وعده انتخاباتیشان به مردم عمل نشد، حداکثر یک سال بعد از برجام یعنی سال 1395 ابتدا از مردم بابت اینکه امریکا و کشورهای اروپایی طبق برچام عمل نمی کردن عذرخواهی و بعد همه توافق های هسته ای را تا برداشته شدن همه تحریمها متوقف میکردن که در آن صورت امریکا نمی توانست اینطور زورگو و زیادخواه تا بحدی که آشکارا میگه باید قدرت دفاعی و نظامیش هم نابود کند تا ایران سرنوشت لیبی دچار شود و بتونه ایران را بمباران و تکه تکه کند. خدا کند که دیگه کسی انتخاب بشه که حقیقتا دغدغه اسلام داشته باشه که همان عدالت و برابری و عزت و سربلندی ایران و مظلومین جهان و کشورهای منطقه و بر علیه سرمایه داری لجام گسیخته است.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      11 0
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن !
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    58 5
    مانند ...ها گروهی حمله کردن
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      11 0
      قدرت و ثروت شیرین است و نمی توانند از این سفره چرب چشم پوشی کنند.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    48 7
    این اتفاقات نتیجه درست مجازات نکردن مهره های اصلی و افسادطلب فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ است
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    9 26
    مگر ده ساله در بوق و کرنا نکردین که اصلاح طلبان تمام شدند چی شده باز از حضور اصلاح طلبان "واقعی" ترسیدین؟؟
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      27 6
      راس می گن نتانیاهو گفته اصلاح طلبا سرمایه های اسراییل هستن؟
    • حامد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      30 1
      کسی از خود اصلاح طلب ها نمیترسه ما از عملکردشون میترسیم کسی که دلار ۳ هزار تومنی رو کرد ۳۰ تومن، دلار ۳۰ تومنی رو چکارش میکنه؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      25 1
      از نفاق و درویی نباید ترسید ولی باید مراقب باشی همین دروغگوها با فریب افکار عمومی سالهاست به اسم انقلابی و خط امام و آزادی مدنی و اعتدال ؛ اصلاحات و ...چه ضرباتی به پیکر انقلابی که صدها هزار شهید و جانباز در را حفظ اون داده شده وارد کردند.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      12 1
      با این فاجعه اقتصادی و تورم 1000 درصدی که بوجود آوردند دیگه کسی به اصلاح طلبان رای نمی دهد.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    27 0
    لازم است قوه محترم قضائیه نسبت به گفتار و رفتار گروه به اصطلاح اصلاح طلب بررسی و نسبت به تخلفات اعمال خلافشان اعلام جرم نماید . و مراجع قانونی دیگر جلوی ورود این گروه را به صحنه انتخابات بگیرند .
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 16
    یعنی میخواهید اصولگرایان و تمامیت خواهان فله ای ثبت نام کنند؟! چرا با شور انتخاباتی مخالفید و میخواهید در انتخابات مردم مشارکت نکنند؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      9 0
      به نظر تو شعور انتخاباتی بهتر است یا شور انتخاباتی؟! ما با شور بدون شعور انتخاباتی مشکل داریم! چیزی که اصلاح طلبان تهوع آور خلاف آن را دوست دارند!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      7 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • سوخته IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 3
      به نظر من خط فقد خط ولایت و انقلاب به غیر از آن بیراه است نه اصولگرا نه اصلاح طلب هر دو ...... البته خط خطی های جید هم ....شامل میشوند
  • دقت در انتخاب IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    17 2
    امام خمینی (ره):من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد دقت کن؟ که حال و هوای امروز مردم دوباره تکرار نشه!
  • تایید اصلح IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    16 2
    امام خمینی ره: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!!! شورای نگهبان دقت کن در تایید صلاحیت افراد که مردم و مملکت دوباره به فلاکت نیفتند؟ لطفا
    • هاتف IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      3 24
      اهل کجاست ؟ مصاحبه اصولگرا 100% خود را با تلویزیون الجزیره لبنان را نگاه کنید.کدام اصولگرا !!؟؟ دست ازتفرقه بکشید و روی به واقعیت های میدان بیاورید.4 دهه فقط شعار فاقد محتوی !!؟؟
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    16 1
    این گله اصلاح طلب ها رم کرده باید مراقب بود به جایی صدمه نزنن
  • ناشناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 2
    پشت‌پرده پروژه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات ۱۴۰۰/ دهن‌کجی به «قانون» و «جمهوریت»؛ رفتار پرتکرار افراطیون اصلاح‌طلب .چرا بصورت فله ای ثبت نام میکنید کسی که میخواهد ثبت نام کند باید ازرجال سیاسی کار کرده در پست های دولتی باشددارای مدارج عالی دانشگاهی باشد انقلابی وشناخته شده باشد بجه بازی که نیست.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    19 1
    روباه پیرو بهزاد نبوی است کینه دیرینه با امام دارد ولی عکس امام پشیت سرش هست این ادم واقعا خبیث و بسیار فرصت طلب است .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 0
    نوکران استکبار برای داشتن نفوذ در حکومت این اخرین تلاش است. چون خوب می دانند .اگر از حکومت کنار گذاشته شوند. دیگر وطن فروشی نمی توانند بکنند . ضمنا ممکن است هر چه پول دزدی و پورسانت به خارج فرستادن هم را از ان ها بگیرند.در نتیجه هر کاری برای نجات خود می کنند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    کسایی که به اینا رای میدادن سرخورده شدن و قصد رای دادن ندارن پس باید هشیار بود این رفتارهای لیبرالها بوی آشوب و فتنه میده
  • 1400 IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    مرگ بر اصلاح طلبان فاسد اصلاح طلبان جز مردم فریبی و دزدی و خیانت و وطن فروشی کاری دیگر نمی کنند اینم از دولت کرین کارتیشان اون خاتمی شونم اخر هر چی وطن فروشه مردم دیگر به اصلاح طلبان رای ندهند 1400 نامزد انقلابی همچون سردار سعید محمد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 1
    از اصلاح طلبان متنفرم وطن فروشا های دزد
  • !! IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 1
    من فقط موندم در ؛ پررویی و طلبکاری جماعت اصلاح طلب !!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 1
    برای نجات کشوراز(8سال وحتی30سال معطلی،تله برجام،فقر،بیکاری،...)سه راه وجوددارد. -1-مبارزه وریشه کنی قاطع،فراگیر،سریع،صریح وفله ای با(اصلاح طلبها،حامیان،مفسدانشان وتمام معضلاتی که دشمنان داخلی وخارجی)بوجودآورده اند. -2-آزادسازی تمام قیمتها 3-جلوگیری ازهرگونه(غارت،تحمیل ووابستگی...)
  • رضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    به نظر من اصلا حات آخرین نفس هایشان را میکشند و میدانند که از نظر مردم طرد هستتد به خاطر همین میخواهند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را به چالش بکشند ولی مردم با انتخاب یک ریس جمهور انقلابی دهان انها را خرد میکنند
  • حسن IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 2
    راهبرد اصلاح طلبان مظلوم نمایی خود و حمله به شورای نگهبان با معرفی اتوبوسی افرادحتی افراد باسابقه نامناسب جهت رد صلاحیت وافزایش رای خود می باشند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    اصلاح طلبان به هیچ. صراتی مستقیم نیستد فقط به دنبال چپاول سرمایه مملکت هستند متاسفانه بعضی مردم هم باور کردند
  • DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 0
    پشت‌پرده پروژه «ثبت نام فله ای اصلاح طلبان» برای انتخابات ۱۴۰۰/ دهن‌کجی به «قانون» و «جمهوریت»؛ رفتار پرتکرار افراطیون اصلاح‌طلب// فکر نمیکنید بعد از 42 سال بایستی قوانین و شرایط نامزد شدن را به زور کنید منظور به روز کنید. همینجور الابختکی میان اول تو صف می ایستند بعد میپرسند صف چی چی هِ اینجا. صف نامزد بازی اِوا خاکم وچوک منظور صف نامزد شدن برای رییس جمهوره بدتر شد که ...اصلن بیخیال بابا نامزد شید. یار من باخ من باخ چک میزنی میگم آخ - من که دارم نامزد میشم پشت سرم بد نگو . باشه پَلویز
  • محمود IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 3
    چرا فکر میکنید مشکل این مملکت چپ یا راسته، مشکل این مملکت بالا و پایینه، البته فکر میکنم برای درک این مطلب زمان لازم باشه
  • حمید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    4 0
    عکس امام پشت بهزاد.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس