غریب‌آبادی: صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: در اثر تلاش‌های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

به گزارش مشرق، هم زمان با انتشار اخبار درباره عقب نشینی تروئیکای اروپایی از ارائه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نماینده ایران در وین گفت که سرانجام عقلانیت چیره شد.

غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به خبرنگاران گفت: در اثر تلاش‌های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی

غریب آبادی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان افزود: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

در همین رابطه نماینده آمریکا در آژانس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ارائه قطعنامه به شورای حکام را متوقف می‌کند و تا نشست بعدی به ایران فرصت همکاری لازم خواهد داد.

برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش دادند که آمریکا و سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام قصد دارند تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کنند که در آن از ایران به دلیل توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام انتقاد شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خراسانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    ببین اونا چقدر اعتماد دارن ب اینا که تو همه چی هماهنگن به موقع .بلاهایی دیگر در راه است...
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    کدام عقلانیت طرف هرچی خواست گرفت دیگه برای چی قطعنامه صادر کنه
  • طرفدار ظریف IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    این حرف خودمون بو عمل در مقابل عمل ما از پروتکل خارج شدیم و بعد اجراشو سه ما عقب انداختم اونا هم اول تحدید به قطعنامه کردن بعد به تعویق انداختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس