کد خبر 1191302
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی رشدی صعودی پیدا کرده اند و روز به روز تعداد فروشگاه های اینترنتی و البته مشتریان مجازی بیشتر می شود . صاحبان کسب و کار که آینده نگری و  ذهنی باز دارند حتما به دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی خواهند بود. افراد زیادی هستند که به شما پیشنهاد طراحی فروشگاه اینترنتی می دهند ولی به کدام یک می توان اعتماد کرد و از کجا باید فهمید که سایت شما بر مبنای سایت فروشگاه اینترنتی طراحی شده است.

در اینجا ما لیستی از استاندارد ترین عوامل در طراحی فروشگاه اینترنتی آورده ایم تا شما بدانید سایتی که تحویل گرفته ایید با استاندارد های جهانی مطابقت دارد یا نه. طراحی سایت مبنا بیش از 100 مدل سایت فروشگاه اینترنتی را طراحی کرده است و در این راستا اطلاعات و تجربیات خود را با شما در میان می گذاریم.

کرونا و شروع طراحی سایت!

  1. سادگی سایت: اگر فروشنده ی حرفه ایی باشید می دانید که تمام تمرکز مشتری باید روی کالا یا خدماتی که ارائه می دهید باشید اگر ویترین شما شلوغ باشد مشتری گیج میشود و تمام اجناس را نمی بیند و به راحتی از کنار ویترین شما عبور میکند . از طریق ویترین شما نباید خیلی خالی باشد. نباید در سایت از رنگ های زیاد و تعداد زیادی عکس و فیلم برای یک محصول استفاده کرد و توضیحات کالا باید به گونه باشد که تمام اطلاعاتی که مشتری می خواهد را در بر بگیرد و از طرفی کوتاه ،شفاف و مختصر باشد تا مشتری در یک نگاه هر آنچه نیاز دارد را بداند. مشتری برای خرید محصول وقت می گذارد ولی نه انقدر که یک متن طولانی را با حوصله بخواند. در این مورد باید از اصول SEO استفاده شود که با خیال راحت می توانید به طراحی سایت مبنا در این مورد اعتماد کنید. در طراحی فروشگاه اینترنتی هم باید این نکات را رعایت کرد طراحی سایت مبنا صفحه ی معرفی کالای شما را جوری طراحی میکند که هیچ عاملی حواس مشتری را پرت نکند و البته صفحه یی جذاب و ساده باشد.
  2. عکس یا فیلم:

یکی از مهمترین نکات گذاشتن عکس و فیلم از کالا یا خدماتی که ارائه می دهید است. اصولا افراد از کالاهایی که عکس ندارند به راحتی عبور می کنند. اگر عکس شما بی کیفیت و تار باشد این حس را به مشتری میدهد که شما محصولات و خدمات بی کیفیت ارائه می دهید و یک تیم حرفه ایی نیستید. استفاده از افکت ها و فیلتر ها برای عکس بسیار مهم است. فیلتر هایی با رنگ گرم و کاتراست بیشتر رنگ های تصویر شما را پر رنگ تر میکند و به اصطلاح به عکس شما روح می بخشد استفاده از حالت سیه برای عکس و ایجاد یک کادر سفید یا طلایی عکس را بیشتر در مرکز توجه قرار میدهد. امکان زوم روی تصویر این فرصت را به مشتری میدهد تا کالا را بهتر ببیند و بیشتر اعتماد کند.

برای تهیه عکس دو حالت وجود دارد :

شما از تصاویر موجود در اینترنت یا بروشور تبلیغاتی خود محصول استفاده میکنید

شما از محصولات خود عکس میگیرید.

ما حالت دوم را به شما پیشنهاد می دهیم . عکس هایی که خودتان می گیرید باید همگی به یک شکل خاص فیلتر شوند و قاب دور عکس برای تمامی عکس ها یکسان باشد. آرم و لوگوی شما باید به شکلی ماهرانه در عکس وجود داشته  باشد می توانید در فضای خاصی از فروشگاه خود عکس بگیرد جوری که وقتی فرد عکس شما را می بیند یاد فروشگاه شما بیفتد نه اینکه احساس کند شما فرقی با فروشگاه های دیگر ندارید و محصولات شما خاص نیست بلکه کپی از سایر محصولات است. عکس هایی که در سایت فروشگاهی خود می گذارید نوعی برند سازی از شما محسوب می شود. تیم با تجربه ی طراحی سایت مبنا با استفاده از اطلاعاتی که شما می دهید مناسب ترین سایت را برای شما طراحی میکند.

کرونا و شروع طراحی سایت!

  1. تم رنگی سایت: در طراحی فروشگاه اینترنتی تئوری و روانشناسی رنگ ها حرف اول را میزند. تم رنگی را باید بر اساس نوع مخاطب و محصولات و خدمات خود انتخاب کنید . اگر مخاطب شما قشر متوسط یا قشر رو به پایین جامعه است استفاده از رنگ های متالیک و طلایی بزرگترین اشتباه است.

رنگ طلایی حس لاکچری بودن را به مخاطب القا می کند حتی اگر قیمت های شما مناسب باشد مخاطب حس می کند که شما گران فروش هستید و سایت شما را ترک میکند. اگر مخاطب شما قشر مرفه جامعه است باید از رنگ های مشکی ،سفید و طلایی استفاده کنید در غیر این صورت به مخاطب حس معمولی بودن را می دهید. رنگ سایت شما تمایز بزرگی برای نوع مخاطب شما ایجاد میکند.  روانشناسی رنگ ها و مشتری یا به اصطلاح نورومارکتینگ و بازاریابی در طراحی سایت نکته ایی ظریف و ضروری است.  در این مورد می توانید از طراحی سایت مبنا مشاوره بگیرید.

  1. به روزترین محصولات باید در بالای سایت قرار گیرند.

مخاطبین اصولا روی واژه های ترند سال، محصولات جدید یا خدمات تازه حساس هستند و دوست دارند آن را پیگیری کنند تا از دنیای جدید امروزی عقب نمانند. برخی از مشتری ها با هدف خرید کالایی خاص وارد سایت شما می شوند و سریع آن را سرچ میکنند برای این مخاطبین جدیدترین محصولات باید در قسمت بالای سایت در دسته بندی هر کالا باشد مثلا اگر شما فروشگاه کفش دارید فردی که کفش مجلسی میخواهد در کفش های کتانی یا صندل جست و جو نمی کند بلکه مستقیما وارد دسته بندی کفش های مجلسی می شود پس باید در بالای این قسمت جدیدترین کفش ها را معرفی کنید

در حالت بعدی مشتری فقط برای سرگرمی وارد سایت شما شده است و این افراد می توانند مشتری های بالقوه ی شما باشند که با دیدن محصولات جدید و تبلیغات موثر تبدیل به خریدار می شوند . اگر شما مداوم محصولاتتان را به روز رسانی کنید مخاطبین می دانند شما همیشه محصوب جدید برای ارائه دارید و هر چند وقت یک بار سایت شما را چک میکند.  طراحی سایت مبنا تمام این موارد را در طراحی فروشگاه اینترنتی در نظر میگیرد.

  1. ساده بودن نقشه سایت – طراحی سایت مبنا

در صفحه ی اولی باید توضیح کوچکی از شما باشد اینکه شما چه کالا یا خدماتی را ارائه می دهید و چرا با دیگر فروشگاه ها فرق دارید نماد اعتماد هم در این قسمت قرار می گیرد. دسته بندی ها باید واضح و آشکار باشد و دسترسی به آنها آسان باشد . راه های ارتباطی باید جلوی چشم مشتری باشد . بهترین راه ارسال پیام در خود سایت است . راه های ثبت نام در سایت و مراحل خرید باید واضح و آسان باشد. امکاناتی مانند افزودن به علاقه مندی ها یا افزودن به سبد خرید باید هر لحظه در دسترس باشد و دکمه آن جایی طراحی شده باشد که مخاطب به راحتی آن را پیدا کند. در ضمن این مورد برای سئو بسیار مهم است.

  1. Landing Page یا صفحه فرود

زیر هر محصول باید قسمتی برای تبادل اطلاعات توسط کاربر ها باشد .در صفحه فرود افرادی که کمی دودل هستند با خواندن پیام های ساید خریداران و امتیازی که محصول گرفته تصمیم آخر خود را برای انتخاب میگیرند.

  1. مقایسه محصولات

اگر محصولاتی مشابه با برند های متفاوت دارید امکان مقایسه محصولات به مشتری در تصمیم گیری کمک میکند.

کرونا و شروع طراحی سایت!

این موارد اصلی ترین فاکتور ها برای طراحی فروشگاه اینترنتی بودند. برای طراحی سایت حرفه ایی نکات بیشتر وجود دارد تیم خبره و با تجربه ی طراحی سایت مبنا با به کارگیری تمامی این اصول بازدید سایت شما را چندین برابر میکند و افزایش چشمگیری در سود دهی ها ایجاد میکند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس