مولوی عبدالحمید

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مولوی عبدالحمید خواستار تجدیدنظر وی در اقدامات تفرقه‌افکنانه شد.

به گزارش مشرق ابوالفضل شکوری زنجانی استاد فقه اهل‌بیت رسول‌الله در حوزه و استاد علوم قرآنی و حدیث و رشته علوم سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای به مولوی عبدالحمید امام‌جمعه مسجد مکّی زاهدان به انتقاد از راه و روش امام‌جمعه مسجد مکی در شهر زاهدان پرداخته است. در این نامه آمده است: برخی از مواضع امثال حضرت‌عالی که زمانی نماد مودّت و وحدت مسلمانان در ایران بودید، اندکی سوال‌انگیز شده است، چرا تأکید شدید و افراطی حضرت‌عالی و برخی دیگر از علما و روحانیون منتسب به شما بر تمایز روزافزون تسنن و تشیع و غیریّت‌سازی‌های قومی و مذهبی که خواسته اصلی فتنه انگیزان دول استعماری و طماع در جهان اسلام است، نمود بیشتر پیداکرده است؟

این استاد دانشگاه در ادامه نامه خود نوشته است: جناب مولوی! هیچ‌گاه دیده نشده است که از امراء و سلاطین مسلمان سرسپرده به آمریکا در منطقه که خاک سرزمین و اختیارات اساسی حکومتشان را به‌طور کامل در اختیار این شیطان بزرگ قرار داده و حتی پول و هزینه کلان و هنگفت تأسیس و اداره پایگاه‌های آمریکایی در وطنشان را از بیت‌المال مسلمانان می‌پردازند، انتقاد روشن و شفافی کرده و نهی از منکر نموده باشید!

جنابعالی به‌عنوان یک روحانی اهل سنّت گویا همیشه نگران وضعیت مسلمانان سنّی در کنار مسلمانان شیعه هستید ولی از تسلّط روزافزون و حتّی قهرآمیز آمریکا در کشورهای سنّی مذهب همچون عربستان سعودی، بحرین، مصر و ... بر مسلمانان، هیچ‌گونه اظهار ناراحتی نمی‌کنید. شما باعجله و شتاب به آیت‌الله سید علی سیستانی در مورد اهل سنّت عراق نامه‌ای می‌نویسید، اما در مورد سرکوب‌های خونین اهل سنّت در مصر توسط ژنرال سیسی کاملاً بی‌تفاوتید. چنانکه ستم‌های رفته بر مسلمانان عربستان در نواحی شرقی (شیعیان) و نیز شاهزاده‌هایی که در اسارت‌اند و ... را وقعی نمی‌گذارید و نیز در اعلام حرمت شرعی عملیات انتحاری تروریستی مسلمانان علیه یکدیگر بی‌اعتنا هستید.

ابوالفضل شکوری زنجانی در ادامه این نامه قابل‌توجه می‌نویسد: جنابعالی در سنوات گذشته و در اوایل اشتهاریابی تان در ایران، محوریت سخنانتان بیشتر بر امّت اسلامی و ایجاد انس و الفت هرچه بیشتر میان مذاهب بوده ولی به‌تدریج جهت مواضع و بیاناتتان در سال‌های اخیر که با حمایت جمهوری اسلامی جایگاهتان تصویب‌شده، برجسته شدن مسئله شیعه و سنّی و قومیت‌ها و مذاهب در ایران را نشان می‌دهد و مرتب از مظلوم واقع‌شدن اهل سنّت در ایران و امثال این‌ها سخن میگویید و حتی برخی از عوامل و معمّمین وابسته به شما اظهار می‌دارند که «چهل سال شما شیعه‌ها در ایران حکومت کردید، چهار سال هم بدهید به ما و ببینید ما چگونه اداره می‌کنیم»

غافل از اینکه به مدّت ۱۴۰۰ سال همه جهان اسلام و حکومت‌های آن در دست شما یعنی هم‌کیشانتان بوده و هم‌اینک نیز از حدود ۶۰ حکومت مستقر در بلاد اسلامی به‌جز ایران، همه در دست امراء و علمای هم‌فکر و هم‌کیش شما قرار دارد، شما در آنجا چه گلی بر سر جوامع مسلمان زده‌اید که در ایران می‌خواهید آن را تکرار کنید؟ آیا جز تولید ارعاب و تروریسم و رواج اندیشه شیطانی تکفیر مسلمانان بی‌گناه و کشتار بی‌قانون و سبعانه آنان دستاورد در کار بوده است؟

استاد الهیات دانشگاه شهید بهشتی در ادامه نامه خود با تحلیل مظلومیت شیعیان در کشورهای عرب منطقه و عزتمندی اهل تسنن در ایران می‌نویسد: حضرت‌عالی متناوباً از مظلومیت و محدودیت اهل تسنن در ایران داد سخن می‌گویید و آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنید و برای همه این ادعاها از شایعات و حتی اکاذیب بهره‌برداری می‌کنید، جای تعجب دارد. ازجمله اینکه همیشه از عدم وجود مصلّی و نمازخانه‌های ویژه اهل سنت در تهران مثال می‌آورید، حقیقتاً امری غیرواقعی و مغلطه‌آمیز است.

اهل سنت نه‌تنها در تهران یک مسجد و یک نمازخانه، بلکه چندین نمونه بزرگ از آن‌ها رادارند که شخص جنابعالی نیز گاهی در آن‌ها حضور یافته‌اید؛ مسلمانان عزیز اهل سنت در تهران دست‌کم ۹ مصلی و نمازخانه دایر و مورداستفاده بالفعل دارند که ویژه آن‌هاست و هیچ‌کسی مزاحم آنان در استفاده از این مراکز مذهبی نیست، اما تهران یک مصلی عمومی مرکزی بزرگ هم دارد و آن‌هم به نام شیعه نیست، به نام اسلام است و به نام نماز جمعه است و درهایش به روی همه مسلمانان باز است و مانعی برای حضور هیچ فردی از مسلمانان اهل سنّت برای حضور در نمازخانه‌ها و نماز جمعه‌های اختصاصی و ایضاً در این نماز جمعه عمومی وجود ندارد.

چنانکه ایرانیان در نماز جمعه مکه و مدینه حاضر می‌شوند و نمی‌گویند که این نماز مخصوص اهل سنّت است و یا تشیع و ما شیعه‌ها باید نماز جمعه و جماعت جداگانه برگزار کنیم. مگر شیعیان عربستانی حاضر و ساکن در مکه که شاید اقلیت هم نباشند، مصلی و نمازخانه جداگانه‌ای برای خوددارند؟ اما چنانکه می‌دانید این اماکن در تهران و مشهد هست و قابل‌ستایش است. تسامحی که ایرانیان مسلمان اعم از شیعه و سنی نسبت به همدیگر دارند بی‌نظیر است. آیا مشابه و نظیر مصلّی، مسجد و مدرسه مکّی زاهدان را که ویژه اهل سنّت هست در کشورهایی با حاکمیت سنّی‌ها سراغ دارید؟ مردم بحرین ۹۰ درصدشان شیعه هستند ولی اجازه تأسیس چنین مسجدی را ندارند و مساجد موجودشان توسط حاکمان بحرین تخریب می‌شود.

ابوالفضل شکوری در ادامه نامه خود می‌نویسد: شما نامه سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظِ الله می‌نویسید و خیلی راحت مطالب نادرست با اهداف نامعلوم را مطرح می‌فرمایید و بازهم گله‌دارید که من هیچ آزادی در ایران ندارم! نامه‌نگاری شماری از روشنفکران غافل در حمایت از شما بعد از انتشار نامه حضرت‌عالی که متأسفانه در آن فرقه ساختگی و استعماری بهائیت را نیز هم‌ردیف مسلمانان عزیز سنی به‌صورت ناآگاهانه قراردادِ بودند، خود نشانه‌ای از روش نادرست شما در نگارش و پخش عمومی این قبیل نامه‌هاست که نه با اهداف مسلک سلفی دیوبندی شخص شما سازگار است و نه در راستای تأمین منافع عمومی اهل سنت ایران هست. نامه‌ها و بیانیه‌های فرقه‌گرایانه، از هر طرف که باشد، زمینه‌ساز تحریکات و فتنه‌های اجتماعی خواهد بود که در آن تر و خشک باهم بسوزند واقعه تأثرانگیز اخیر سراوان از آن نمونه‌هاست که باید عبرت بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 102
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    احسنت عجب نکاتی رو یادآوری کرده
    • محمد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      54 6
      دولت ناکارآمد هم، با حمایت مولوی سر کار آمد وباعث درد رنج مردم شد.
    • DE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      25 4
      یعنی میشه تا ظهور امام زمان(عج) زنده باشم ببینم چه محشری میشه دنیا.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      26 5
      همین مولوی از حامیان روحانی بوده و تفکرش مشخصه... حالا ببین روحانی چیکار کرده ...اینا هم همینجوری مدیریت میکنن... درود بر اهل سنت ، مرگ بر وهابیت(منظورم شخص خاصی نی)...
    • ایران IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      52 2
      احسنت به جناب استاد شکوری زنجانی، و سلام و درود به تمامی برادران اهل سنت هموطن ایرانیم در جای جای این کشور پهناور که زندگی میکنید، امیدوارم با منطق و انصاف قضاوت کنید و تحت تآثیر تفرقه افکنان، چه مولوی عبدالحمید و یا هیچ شخص دیگری قرار نگیرید متاسفانه چه در تشیع و چه در اهل تسنن به ظاهر عالمان دینی بوده و هستند که خاسته یا نا خاسته در زمین دشمن بازی کرده و میکنند بهترین راه تشخیص،آنست که ببینیم دشمنان اسلام و قرآن از رفتار و گفتار کدامشان به وجد آمده و استقبال میکنند و بهترین دارو و درمان برای نجات جهان اسلام و شکست دشمنان، پیروی از راه مستقیم یعنی رهبری عزیز است.
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      19 1
      مهره های عوامل فتنه در ایران, دارن یکی یکی میسوزن
  • علی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    65 8
    خوشبختانه ملت مسلمان اهل تشیع و اهل تسنن به خوبی متوجه این واقعیت شده اند که هر دو گروه برادر دینی و مذهبی یکدیگرند ودر کنار همدیگر زندگی می کنند و این دقیقا نقطه سیبل دشمنان ما است که همیشه سعی داشته اند تا این نقطه را منفجر کنند و امروز این هدف از زبان کسانی جاری می شود که در اوج توهم قرار گرفته وبه دنبال جنگ قدرت هستند وامروز احساس می کنند عددی هستند در صورتیکه این فرد در قد و قواره اعداد اعشاری است و اگر به آینده ایران اسلامی سر بلند فکر کند باید از ابراز این سخنان تفرقه افکنانه دست بردارد .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    58 7
    وابستگی به اجانب باعث می‌شود امر به معروف و نهی از منکر مشفقانه در دل اثر نکند. خدا خودش مردم ما را از شر اجانب و عوامل حفظ کند.
  • لک ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    62 8
    بسیار عالی و زیبا و منطقی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    71 6
    اگر فتنه ای در سیستان اتفاق بیفته تنها کسی که آسیب میبینه ومتضرر خواهد شد مردم سیستان خواهد بود. شیخ مواظب باش
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      64 6
      شایدم میخواد به مردم سیستان ضربه بزنه....مواظب چی باشه
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      13 20
      سیستان نه بلوچستان
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    8 36
    الان یه عده میان میگن کار اصلاح طلبان هست!
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      50 2
      نیاز به گفتن یه عده نیست! اظهر من شمس است که در هر گند و فسادی اصلاح‌طلبان پای ثابت هستند.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      46 1
      هر جا فریب و فتنه باشد ردی از اصلاحطلبان در آنجا خواهی یافت
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      51 2
      تا حال نمی دانستی که عبدالحمید با اصلاح طلب ها مراوده دارد .دفاع تمام قد از ریاست جمهوری روحانی یادتان نیست
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 0
      همین ماه بود که صادق خرازی اصلاح طلب رفت دیدنشُ به سیستان بلوچستان !
    • مرتضی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 0
      اتفاقا" درست است و رد این مسائل را باید در مراودات امثال یونسی ها و حجاریان ها و غیره با مولوی عبدالحمید پیدا کنیم .
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      افساد طلبان به اصطلاح اصلاح طلب بابهاییت خیلی خوبند به شیعه و سنی هم اهمیت نمی دهند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    32 3
    افرین منطقی و دلسوزانه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    28 4
    عجب جواب کوبنده ایی
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    26 2
    عامل انتحاری فقط با بمب نیست که....
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      9 1
      تا وقتی تفکر و ایدئولوژی انتحاری ساز هست انتحاری هم هست ...
  • احمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    24 62
    آقای زنجانی شما هم مثلا با دلسوزی برای نظام دارید همان راه را می روید!!! گور بابای عربستان، بحرین و مصر . ما ایرانی هستیم و عاشق رهبر و نظام و ملت خودمان ولی از بخت بد مثلا در کردستان، یا بلوچستان یا گنبد متولد شدیم ما از نظام خودمان انتظار مساوات داریم نه دیگران. باور کن شما هم اگه تو بلوچستان بدنیا میومدی الان اسمت مولوی عثمان بود پس تفرقه نیانداز همین رو بدون سنی پیرو نظام بودن خیلی شاهکاره و بابتش خیلی هزینه دادم.
    • رضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      20 5
      از کسی دفاع نکن که میخواد تو کشورت تفرقه بندازه هرجا متولد شدی جز ایرانه پس ننال همه جای ایران خوبه منم اونجا به دنیا اومدم چرا وجه سیستان و بلوچستان و خراب میکنین با این حرفاتون که وقتی میریم تو شهرستان اسم ذاهدان میاریم یاد اسلحه و اینا میوفتن زاهدان خیلیم شهر عالی باید خود مردمم برای آبادیش تلاش کنین هیچ کاری نمیکنن جز ناله در ضمن آقای زنجانی تفرقه نمیندازه عبدالحمید تفرقه میندازه من که تو زاهدان زندگی کردم میفهمم چه جور آدمیه یه بار برو مسجد مکی میفهمی پس الکی حرف نزن لطفاهزینه دادیم واسه کشورت دادی نمیخوای بفرما راه واسه مهاجرت و پناهندگی هست پس منت نزار سر مردم و جمهوری فهمیدی
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      5 35
      احسنت به این پاسخ جانم فدای مولوی عبدالحمید
    • فقط الله IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      4 28
      أحسنت بسیار شیوا
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      15 0
      محرومت مناطق مرزی ربطی به مسائل مذهبی ندارد ! الان سیستان شیعه هم بیشتر از بلوچستان با جمعبت قابل توجه سنی محروم هست یا خراسان جنوبی شیعه هم محروم هست کهکیلویه و بویراحمد و چهارمجال بختیاری و خوزستان و ایلام و کرمانشاه و کردستان و اذربایجان غربی ! متاسفانه مناطق مرزی محروم تر هستن نسبت به مناطق شمالی و مرکزی به طور تاریخی
    • غلام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      5 36
      هرچه به شما بگیم شما فقط حرف خودتون میزنید مولوی بهترین است
    • حسین IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      22 1
      داش احمد یکم فکر کن ببین مولوی جون ساز تفرقه زده یا زنجانی جون یکم معرفت و انصاف خوبه من بارها توی گرگان دیدم مساجد اهل سنت رو جرات نکردم توش نماز بخونم کدام اهل سنتی توی مساجد شیعه ترسیده نماز بخونه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      5 2
      اجركم عندالله
    • iran IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      8 6
      همه ما ایرانی هستیم [ شیعه و سنی ] با هر دین و مذهب با هر باوری فقط باید به ایران بیاندیشیم ، به منافع ملی میهن بیاندیشیم ..
    • س IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      2 25
      کاملاصحیح -ماچه کاربه کشورهای دیگه داریم ماملیتمون ایرانی هست اگه ازدولت خودمون انتظارکمک ویاری نداشته باشیم ازکی داشته باشیم واقعابرای این طرز تفکرات متاسفم همین ملت بلوچ بودن که همیشه پشت دولت ورهبر بودن اگه واقعادین اسلام رو قبول دارید پس بایدعدالت توکشورهم به صورت مساوی باشه چرا بایداستان سیستان وبلوچستان همیشه توفقر وبدبختی باشه وحق هیچ اعتراضی هم نداشته باشه بهتربجای اینکه بفکرمردم کشورهای دیگه باشیدبه فکرملت خودتون باشید.
  • سهیل IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    21 58
    منصفانه نبود جوابت،وروزنامه مشرق باید خلاصه نامه مولوی عبدالحمید را هم باید چاپ میکرد
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      4 15
      دقیقا
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    21 5
    گندم ملک ری هر کسی رو وسوسه میکنه آقای جهانگیری بهش وعده ریاست جمهوری داده
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    22 1
    اگر بگذارند همه باهم برادروبرابریم وبا هم زندگی میکنیم تو محلمان چند همسایه سنی مذهب داریم تفاوتی نداریم چرا باید فکر کنیم فرقی هست که بااین ندانم کاریها امنیت یکدیگر را بخطر بندازیم
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      2 5
      فرق است از زمین تا آسمان . . .
  • جانم فدای رهبر US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    16 72
    سلام دوست منتقدشماکوچکترازآنیکه ازیک شخصیت فرامذهبی وبه تمام معنا دل سوزانسانیت انتقادکنی بهتره دریک فرصتی ملاقاتش کنی بعدانتقادکنی بزودی جوابتراکوچک ترین طلبه اهل سنت خواهدداد جانم فدای رهبر
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      20 3
      گذشت دوره ای که گندکاریتون رو پشت اسم انقلاب و رهبری پنهان می کردین. برو با مولویت خوش باش افساد طلب
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      9 1
      کسی که باعث تفرقه بشه باید محو بشه. ولو اون ادم خیلی بزرگ باشه هر چند که عموم مردم اینطوری فکر نمیکنند که این داداچشمون اینطوری باشه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      7 0
      ننه سوسکه به بچش میگه قربود دست و پای بلورینت برم .
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      13 1
      مسلمان ، اصلا ایشان نه به کسی توهین کرد و نه تفرقه انداخت ، فقط امر به معروف و نهی از منکر کرد و هشدار داد تا یک عالم اهل سنت ، خدای نکرده فریب بادمجان دور قاب چینهای نفوذی را نخورد و آن را دوستی نپندارد!!! مگر در برخی عالم نماهای شیعه نبود که فریب عوامل غرب را خوردند و به هشدار ها هم گوش نکردند و افتادند تو بغل عمال اجنبی کافر و یک عمر مجاهدت و دود چراغ خوردن در راه دین خدا را با یک لغزش به باد فنا دادند!!! ، باید مواظب هم باشیم تا این آمریکای جنایتکار و اذنابش ، دینمان را مصادره به مطلوب نکنند ، کاش جناب مولوی عبدالحمید کمی بیشتر تعمق و تدبر کنند. الله اعلم . اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      24 1
      مولوی عبدالحمید فراجناحی نیست طرفدار بنفش هاست پارسال هم برای کرونا تفرقه افکنی کرد
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      6 0
      از همین فرمایشاتش دورادور ملاقات کردیم بسه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 55
    اهل سنت در تهران خودت داری میگی نمازخانه دارند ولی مسجد ندارند بعد هم چرا بحث کشور های عربی را میاری ما در داخل کشور باید مشکلات خودمون رو حل کنیم
    • امید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 2
      بزرگترین مسجد ایران مسجد مکی زاهدانه که اهل سنت ازش استفاده میکنن
    • سعید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      21 1
      ما تو اسلام یک مسجد داریم. مسجد شیعه یا سنی مسخره بازی شماس. من اگه ی روز برم مناطق سنی نشین نگاه نمیکنم مسجد برای کیه. اولین مسجد که ببینم میرم نمازمو میخونم.
    • حقگو IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      9 1
      مسجد مگه شیعه و سنی داره !؟ الان مسجد الحرام یا مسجد النبی مسجد شیعی هستن یا سنی ! (البته ادارشون دست وهابی ها هست!) چرا باید این دو مسجد ادارشون دست وهابی ها باشه و ما شیعیان هیچ نقشی در ادارشون نداشته باشیم ! درضمن از هدف از مسجد مکانی برای عبادت باشه در مساجد شیعیان هم اهل سنت می تونن عبادت کنند بدون اینکه کسی براشون مشکلی ایجاد کند ولی اگه هدف از ایجاد مسجد چیز دیگری باشد !!!!؟؟؟ درضمن در مکه و مدینه هم اجازه ساخت مسجد به شیعیان داده می شود و مولوی ها فارالتحصیل دانشکدهای سعودی باید پاسخ بدن .
    • حقگو IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      8 0
      مسجد مگه شیعه و سنی داره !؟ الان مسجد الحرام یا مسجد النبی مسجد شیعی هستن یا سنی ! (البته ادارشون دست وهابی ها هست!) چرا باید این دو مسجد ادارشون دست وهابی ها باشه و ما شیعیان هیچ نقشی در ادارشون نداشته باشیم ! درضمن از هدف از مسجد مکانی برای عبادت باشه در مساجد شیعیان هم اهل سنت می تونن عبادت کنند بدون اینکه کسی براشون مشکلی ایجاد کند ولی اگه هدف از ایجاد مسجد چیز دیگری باشد !!!!؟؟؟ درضمن در مکه و مدینه هم اجازه ساخت مسجد به شیعیان داده می نمیشود و مولوی ها فارغ التحصیل دانشکدهای سعودی باید پاسخ بدن .
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      3 0
      سلام. نمیشود بدون در نظر گرفتن کشورهای عرب و همسایه و دشمن برنامه ریزی کرد. مگر اول انقلاب نبود که تمام کشورهای عرب علیه جمهوری اسلامی عمل میکردند و هنوز هم میکنند؟ مگر عربستان، امارات، بحرین و ... نبودند که به عراق کمک میکردند و جاسوس، اطلاعات، سلاح و سرباز میدادند؟ مگر ما در عربستان در مدینه و مکه مسجد داریم؟
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      7 0
      ردپاها رو جستجو کنی ُمیبینی کیا سر سفره عربستان بارها نشسته اند ومینشینند!عکس سر سفره واقعیشون هم هست که ریخت وپاش سر اون سفره نشون میده ُچقدرم به فکر شکمهای گرسنه هستند !
  • سجاد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    33 3
    بسار عالی احسنت بر آقای شکوری
  • مسعود IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 17
    با سلام.چرا کسی از حقایق جامعه ، تبعیض اقوام حرفی بزنه هزار و یک ایراد من دراوردی ازش میگیرن خدا خودت رحم کن
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 0
      ایران عربستان نیست که قوم و قبیله بازی توش جایی داشته باشه
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 0
    این اقا این روزها ستاره شبکه های ضدایرانی شده و سخنان تفرقه افکنانه و ضد انقلابش خوراک تبلیغاتی شبکه های اونور آب شده
  • الخلج IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 9
    روحانی نماینده اکثریت مردم ایران است آب بریزید آنجا که می سوزد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      2 1
      زر نزن لعنت به تو وهابی کذاب
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      3 0
      روحانی یار غارشونه
  • دادار IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 1
    اقا مولوی هم ۴تا دله دزد واختلاسگر رو میبینه مدیریت حسن اقا رو میبینه اظهار نظر میکنه
  • مریم IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    12 6
    شیعه وسنی ؛همه برادریم وجانمان فدای رهبرمان سید علی البته بنده سنی هستم
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 1
    این حالش خوب نیست و چه فتنه ها که به پا کنه باید ۴ چشمی پاییدش
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 2
    احسنت به این دید باز و به دور از فرقه بازی
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 1
    خدا حفظش کنه کاش بقیه اساتید نیز مانند ایشان شجاع و نکته سنج بودند
  • مهرناز IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 2
    استاد محترم " جواب تان کوبنده ومستدل بود " مزدوری برای دنیای استکبار مرزها را شکسته " افراد ظاهرمذهبی " نوکری غربی ها و صیهونیست ها را " برای قدرت طلبی وزسیدن به ثروت به جان خریده اند.
  • خسرو IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 2
    شیعه و سنی یعنی چه ما ایرانی هستیم
  • احمد احمدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 4
    آقای شکوری واقعا باید یک بار تاریخ را بخوانی تا بدونی که بلوچها از عربستان نیامدند اینها چندین هزارساله قدمت دارند در ایران اسلام هزارچهارصد سال که آمده ولی قبلش ما ایرانی بوده ایم وهستیم فعلا که شما دارید تفرقه می اندازید همه ملت حق دارند در انتخابات شرکت کنند مگر بقیه حق حقوقی ندارند مارا با کشورهای دیگه مثال نزن هر کس اعتقاد خودشو داره ما ایرانی هستیم
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 0
    کو گوش شنوا ایکاش روشنفکر نماها منافع ملی را بر منافع خود ترجیح می دادند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 2
    رحمت به شیری که خوردی جناب استاد خداییش بابد این حرفها زده میشد تا ملت بفهمن تو‌هیچ کشوری شیعه وسنی انقد باهم صمیمی و دوست وبرادر باشن واقعاً این ما شیعیان هستیم که درجهان مظلوم واقع شده ایم نه تسنن ولی ما بازم دم برنمیاریم وهیچگونه ایراد وحرف وحدیثی پشت سر اهل تسنن نمیزنیم وازتفرقه ونفاق گریزانیم حالم بهم میخوره ازشبکه بی بی سی لندن شب وروزش شده بحث درباره ایران به کوری دشمنان و‌منافقان ایران تا انقلاب مهدی سربلند و پیروز میماند ونمیگذارد تخم نفاق عده ای دوستی و برادری شیعه و سنی را خدشه دارکند مادر صلح وامنیت درکنارهم سنی وشیعه زندگی میکنیم وهیچ مشکل عقیدتی ومذهبی هم نداریم خداروشکر
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 2
    وجب به وجب ایران باید پروژه های ملی و پراکندگی متکثر جمعیتی قومی داشته باشیم چیزی شبیه دوبی و ترکیه اما دستکم در مقیاس ملی ...!!همه جای ایران باید اکثر قومی باشه مثل تهران و کرج !!!
  • رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 4
    میخواستم بگم تو کشور شیعه ایران بزرگترین مسجد یعنی مسجد مکی زاهدان واسه اهل تسنن کجای کشور شیعه همچین مسجدی داره ...
  • هدی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 1
    احسنت براقای شکوری.چرایک روحانی اهل سنت ویاروحانی شیعه تفرقه ایجاد میکنند.همگی مسلمان هستیم.باید وحدت داشته باشیم.
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 0
    تو کشور ما عزیزان اهل سنت در سیستان و بلوچستان برای ختم حدیث بخاری یکهفته کل شهرو بلکه‌ استان و نیروهای امنیتی واسه تامین امنیت و اینکه اهل تسنن با خیال آسوده به برگزاری مراسمشون برسن‌ میبندن تو کدوم کشور عربی همسایه شیعیان میتونن آزادانه واسه محرم سینه زنی کنن یا جشن نیمه شعبان برگزار کنن ...قدر شناس باشیم
  • محمدتقی کیا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 6
    به امید ایرانی ازاد و بدون تبعیض از هرگونه دین و مذهب و فکر و عقاید
  • حامد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    12 2
    احسنت بر این استاد. من خودم در کنارک بلوچستان زندگی کردم. مولوی عبدالحمید رفتار منافقانه ایی داره و بنظرم نباید بزارن خیلی جرات حرف زدن کنه. بشینه تو مسجد امورات اهل سنت رو رسیدگی کنه و به بیچاره های اونجا برسه. وگرنه این جماعت رو چه به حکومت کردن بر جامعه شیعه ایران بزرگ. این کشور رهبر دارد و صاحب دارد اینجوری نیست که مولوی عبدالحمید بیاد گردن درازی کنه و اپوزوسیون تشکیل بده
    • مرتضی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      1 11
      یکم درست صحبت کن اقای محترم تو کی هستی ک اظهار نظر میکنی، چطور جرات میکنی ک توهین کنی و منافق به ایشون بگی، مواظب حرف زدنت باش، ماهمه مسلمانیم نباید به شخصیت های بزرگ بی احترامی کنیم، با تشکر
  • حسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 1
    احسنت
  • بهنام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 3
    من در قم ساکنم اما سال92در همین نقطه که سوخت بران کشته شدند در قالب اردو جهادی حضور داشتم.بله واقعا فقیر و مظلوم و غرق در بدبختی و مصیبتند.هنوز گاز ندارند.کار نیست.رفاه حداقلی هم نیست.کمی حق بدهیم بهتر است تا نادیده بگیریم.لطفا منتشر کنید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 1
    تا کی با این وهابی ها دل و قوه می خواهید بدهید !؟
  • ضد صهیون IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 0
    نرود میخ آهنین در سنگ ! از این گوش می گیرن و از اون گون ول می کنن بره
  • CA ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 3
    متاسفم برای عبدالحمید که نادانسته یا عمدا طرف عربستان و وهابیت را در پیش گرفته.
  • نعمت الله صفوی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 6
    چرا به دراویش توهین می کنین ×؟ هر درویشی مگه آمریکایی هست لنگه کفش این دراویش که برادارن مسلمان ما هستند به وهابی ها شرف دارد !
  • اسماعیل ولی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 3
    هی میگن اخوت اسلامی و تقریب و وحدت و فلان و بیسار بعد به صوفی ها و دراویش که نصف عالم اسلامی را تشکیل می دهند به راحتی توهین می کنید !؟ اون هم برای جلب رضایت وهابی های شیعه کش تا حالا صوفی ها شیعه کشی کردن !؟
  • مصطفی زنده یاد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    18 3
    اللهم عجل لولیک الفرج و سیعلم الذین ظلموا آل محمد (علیهم السلام) حقهم أیّ منقلب ینقلبون
  • شنس IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 0
    دمت گرم استاد خوشم اومد لعنت بر وطن فروشان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 6
    من یه شیعه هستم ولی بیشتر دوستانم تسنن هستن از دین که بگذریم همه انسان هستبم لطفا به اسم دین این انسانیت رو نابود نکنین
  • غلام علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    4 1
    اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ
  • Only god IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 12
    آقای شکوری در حدی نیستی که بخوای به شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله خرده بگیدی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 2
      لعنت الله علی الشیخ الاسلام ابن تیمیه
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 1
      روزگارانی همین شیخ السلام ها حکم ارتداد و قتل تشیع رو صادر می‌کردند ! شیخ السلام ! در عربستان وهابی هم زیاد یافت می‌شود !
  • حسین IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 3
    دلسوزی برای بهاییت؟؟؟؟؟؟؟؟ این برای مظلوم نماییه یا سفره تفرقه انداختن برای بعدا حکومت کردن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 5
    آقای شکوری فکر کنم از موتوری جنس میگیره آقای شکور عزیز مشکلات همه اهل شیعه دنیا رو گفتن همه به اصطلاح آزادی و دیگر امتیازات اهل سنت رو گفتن ولی حتی یکی از کوچکترین و پیش پاافتاده ترین مشکل از دهها هزار مشکل و تبعیض رو حتی اشاره ای هم بهش نکردن
  • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 1
    اشتباه همین بوده که از اول گندش کردن مرتیکه بی سواد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    8 1
    جناب آقای مولوی گویا جدیدا سر در آخور انگلیس و عربستان برده اند که این طور جفتک می ندازن
  • داریوش IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 7
    واقعا متاسفم شما منظور مولوی عبدالحمید رووارونه دیدید منظورش اینکه ما هم مسلمانیم.اینقدر یک طرفه قضاوت نکنین .سنی باشی تو نظامی گری استخدام نمیشی.وخیلی ادارات .نمیشه چشمامون ببندیم هیچی نبینیم.
  • FR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 1
    عالی بود ! درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • امید IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 0
    درست میفرمایید. بخدا همه این فتنه ها کار عربستان و اسراییل هست البته با همکاری افراد خودی . وگرنه ما که تمام عمرمان را در سیستان با اهل سنت زندگی کردم و حالب اینکه من شیعه هستم پسر خاله من تسنن
  • یحیی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 6
    ب جای این زر مفت زدن و جناح چپ و راست ب فکر کشور باشین ک داره از هم میپاشه اقای استاد دانشگاه وقت برای چرت و پرت گفتن زیاد دارین ذهن مردم و منحرف نکنین
  • US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 12
    اقای زنجانی متاسفم برات مثلا شما استاد دانشگاهی
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      13 0
      منم برای کوته فکری شما دوست گرامی متاسفم !
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    10 3
    اینها بهانه هست میخواد پروژه تجزیه ایران را کلید بزنه
  • داریوش IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    8 1
    عبدالحمید فقط حرف میزند اصلا یاد ندارد که باید احترام بگذارد به اقا فقط بادیگارد دارد ازاین طرف به اون طرف حتی بلوچها الان قبولش ندارند
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 0
    استان سیستان و بلوچستان بخاطر نزدیکی و ارتباط و مرز با افغانستان و پاکستان همواره مستعد افراطی گری مذهبی وهابیت و گروه های تروریستی و انتحاری است جناب مولوی عبدالحمید به خوبی به این امر واقف هستند ! سابقا" ایشان فردی میهن دوست و دلسوز بودند متاسفانه اینگونه بیانات تحریک آمیز هیچ سود و منفعتی برای ایران و خصوصا" استان سیستان بلوچستان نخواهد داشت، توصیه میکنم به جناب عبدالحمید نگاهی به آنسوی مرز افغانستان و پاکستان بیاندازند که مرکز افراطی گری وهابیت و گروهک های تروریستی و انتحاری است آیا حکومت و زندگی مطلوب و ایده آلی دارند افغان ها و پاکستانی ها !!!
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 0
    این شخص مولوی که حرفهای تفرقه افکن وظالم شادکن می زنه درزمره جاهلان است
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 0
    آفرین بر جوابتان ایشان هم از توبره میخوره وهم از آخور بزرگ عربستان وآمریکا واسراییل ویهود. البته ایشان نمک نشناس هستند.رهبران او هم چنین هستند.
  • امیر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 3
    اگر من یا هر کس دیگر به زاهدان رفت یا به تهران امد نباید در مسجد انجا نماز بخواند؟ این سخنان از هر کس که باشد شایسته ما نیست. جدا از سیاست ما ایرانی می خواهیم که کسی از هر مذهب احساس غربت نکند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 0
    ایشان مولوی عبدالحمید یادشان رفته در دوره پهلوی جرات نفس کشید نداشتند و شغلشان -_به اتفاق پدر زن شان که مفتی اهل عامه سیستان بود_ نظافتچی مدرسه بود.
  • سلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    11 1
    با سلام ، بنده سیستانی (شیعه) هستم ،در زاهدان زندگی می کنم بیشتر جمعیت پولدار استان بلوچها ( اهل سنت ) هستند ، بیشتر فرمانداران شهرستانهای استان بلوچ هستند ، بیشترین مساجد استان مربوط به اهل سنت می باشد ، در سطح مدیران ادارات کل اهل سنت مدیر هستند ، تمام شورای شهر زاهدان و شهرداری زاهدان اهل سنت هستند ، تعداد پزشکان اهل سنت در استان حداقل ۵۰ درصد است ، شیعیان در شمال استان در سیستان و ۵۰ درصد جمعیت زاهدان شیعه و منطقه غرب بلوچستان متمرکز هستند ، هیچ تبعیضی در استان نیست ، بیشترین حجم سرمایه گذاری در استان در منطقه بلوچستان است نه سیستان ، نیاز به تحقیق نیست منطقه چابهار در جنوب بلوچستان و سنی نشین است ، در بخش نیروهای امنیتی ، سپاه پاسداران در منطقه بلوچستان امنیت را به خوداهل سنت داده است از طریق استخدام بسیجی طرح امنیت ، مولوی عبدالحمید با این رفتار فقط می خواهد خود نمایی کند ، جریان ایشان باعث شده تا استان عقب مانده به ماند ، ایشان جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان را به افزایش جمعیت زیاد از طریق زاد و ولد زیاد و زمین خواری طی این چند سال دعوت نموده که اکثر پولداران قوم بلوچ فقط به دنبال تعدد زوجات و فرزندآوری و خرید زمین و خانه در نقاط مختلف ایران و مرکز استان نموده است که اگر جامعه اهل سنت استان که خیلی پولدار هستند رو به سمت سرمایه گذاری در تولید هدایت می نمود مانند مردم استان خراسان جنوبی هم اکنون ما از یک استان مصرف کننده ، تبدیل به استان تولیدی می شدیم به طور مثال هم اینک سیستان و بلوچستان فقط ۳۰ درصد مرغ مورد نیاز خودش را تولید می کند و ۷۰ درصد مرغ مصرفی خودش را از سایر استانها تامین می کند ، و یا هر زمانی که بحث تقسیم استان مطرح می شود ایشان و جریان مرتبط مانع این داستان می شود چون با این اتفاق قدرت ایشان در بلوچستان کاهش پیدا خواهد کرد ، استانی که ۱۱ درصد وسعت کشور را داراست و بزرگترین استان کشور است باید برای توسعه مانند خراسان به چند استان تقسیم شود ، به نظر من تمامی این مطالباتی که این آقا از حکومت دارد پوششی است برای کم کاری خودشان که البته این کم کاری هدفمند است .مانع توسعه سیستان و بلوچستان ایشان هستند ،نه دولت ،باتشکر یا علی مدد
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      10 0
      درود بر شما به نکات مهمی اشاره فرمودید کاملا" مشخص جناب مولوی عبدالحمید دغدغه ایران رو ندارند و فقط به فکر قومگرایی و قبیله گرایی و فرقه گرایی و ایجاد اختلاف بین ایرانیان اهل سنت و تشیع هستند ! مدتی است ایشان ستاره محبوب شبکه های وهابی و ایرانستیز شده .. مسولین باید هوشیارانه پیگیر این مسائل باشند هر کسی به خودش چنین اجازه ای ندهد اتحاد شیعه و سنی و ایرانیان رو برهم بزند !
  • مصباح الهدی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 1
    سلام به نظرمن بعضیاشعار امت اسلام مبنی بر وحدت یادشان رفته است(لااله الاالله الها واحدا و نحن له مسلمون) امروزهرکسی چه شیعه و چه سنی ندای تفرقه سردهد یقینا در زمین دشمن بازی می کند و گل به خودی می زند.5985
  • شیعه ایرانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 1
    بهائیت توسط جهودهای آنوسی و انگلیسی ها برای ایجاد شکاف و تفرقه بین شیعیان ایجاد شد و اینکه وهابیت چشم امید به این فرقه ضاله برای تضعیف و ضربه زدن به شیعیان داشته باشد چیز عجیبی نیست .
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    29 0
    مولوی عبدالحمید مسبب تمامی کشتار شیعیان و خروج شیعیان از بلوچستان است . با این شخص که افکار تجزیه طلبانه دارد بگونه ای دیگر عمل شود. حرف زدن فایده ندارد.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 1
    سلام.مهم و الان نیاز کشورمان به قطع ید دزدان از بیت المال است.هر مسلمانی قدرت و قاطعیت دارد،بسم الله..وعده ی ما۲۸خرداد۱۴۰۰ پای صندوقهای رای!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 0
    مولوی عبدالحمید خود در حال ترویج وهابیت است هم پیاله اسرائیل و عربستان است اخیرهم به بهانه بیماری سفر های زیادی به ترکیه داشته برای نقشه های شومشان
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    10 2
    مرتیکه عبدالحمید خودش اخر مزدور عربستان امریکاست
  • ب IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 16
    حسادت عدالت واقعأ عالی و درستی داره، قبل هر چی اول صاحبش رو میکشه. مولوی عبدالحمید تو قلب مردم روشن ضمیر و اگاه و روشنفکر ایران جای داره
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      4 0
      خودتتم فهمیدی چی بلغور کردی
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 1
    ظهور نزدیک است.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    20 0
    توکه می‌گویی جانت فدای عبدالحمید خداوند متعال تورابااو محشور فرماید انشالله
  • کامبیز IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 3
    یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو...
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 2
    انتقام نزدیک است
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    5 0
    آفرین. اما چقدر دیر. واقعا هزاران کار مانند این کار لازم بوده و هست و خواهد بود
  • علی US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    12 0
    جواب واقعی مولوی و کسانی که از تاریخ صدر اسلام تا به حال ،نمک خوردن و نمکدون شکستن فقط با ظهور مهدی موعود داده خواهد شد. الهم عجل لولیک الفرج.
  • محمدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    15 0
    جناب دکتر سپاس از یادآوری علمی وعملی به جناب مولوی غرق شده درآرامش
  • مرتضی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    همین به اصطلاح مولوی نادان الان برای طالبان نوشابه باز می کنه
  • علیرضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام به هم وطنان عزیزم بنده اهل تسنن و از اهالی استانهای شمالی هستم وقتی کسی مثل اقای مولوی عبدالحمید حفظ ا...که انسان قابل احترامی هستن ولی از مشاوره عده ای افراطی و قدرت طلب استفاده میکنن متاسفانه دچار توهم قدرتمندی میشون و مواضعی میگیرن که بشتر باعث تفرقه بین سنی و شیعه میگردد تا وحدت و ایشان مدتی هست که به توهم دیگری هم دچار شدن و ان هم رهبری جامعه اهل تسنن و علمدار حقجویی اهل تسنن .ولی فکر میکنم ایشان یا نمیدانن یا نمیخواهن بدانن که در بین علمای اهل سنت انسانهایی بسیار خالص تر و مومننتر در راه خدا هستن که در رهبری اهل تسنن اصلح تر از ایشان هستن ولی باز هم میگویم که ایشان به عنوان یک عالم قابل احترام هستن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    عبدالحمید از با دلارهای سعددی تغذیه میشه
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    این نامه نگاریها فایده نداره عبالحمید وابسته به بیگانه و با دلارهای سعودی فتنه ایجاد میکند
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    آقا عبدالحمید اگه این بیانات رو نگه مناره های های 50متری کاخ‌ایشون،همون کاخ مکی، توسط سعودی ها خراب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس