روحانی - نمایه

قیمت مرغ در عید نوروز با افزایش شدید در مناطق مختلف کشور، ناکامی دولت روحانی در تنظیم بازار را بار دیگر مورد تأیید قرار داد.

سرویس اقتصاد مشرق- با این که در ماه‌های اخیر حسن روحانی بارها سفره مردم را خط قرمز دولت عنوان کرده بود اما نهایتاً از عهده کنترل قیمت مرغ برنیامد.

در چند ماه اخیر که نوسانات قیمت کالاهای اساسی تشدید شد، مقامات دولتی به جای بررسی عوامل بروز این نوسانات، تلاش کردند با فرافکنی، مجلس را مقصر جلوه دهند.

 دولتی‌ها ابتدا مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دلیل گرانی‌ها عنوان کردند که نهایتاً مجلس برای گرفتن بهانه از دست دولت از مصوبه خود عقب‌نشینی کرد و بر تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی صحه گذاشت.

پس از آن که باز هم گرانی‌ها ادامه پیدا کرد فیل دولتی‌ها یاد هندوستان کرد و دوباره بحث مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی را دلیل گرانی‌ها عنوان کردند که یک بهانه قدیمی و تکراری برای پوشاندن سوءمدیریت محرز دولت روحانی در تنظیم بازار کالاهای اساسی است.

مرغ ۴۰ هزار تومانی، نتیجه تنظیم بازار با سخنرانی/ روحانی در دولت قبل: با مدیریت صحیح، ایران توانایی صادرات مرغ را هم دارد +نمودار

در این میان، سخنرانی‌های مکرر روحانی در تمجید از موفقیت دولتش در مهار تورم و وعده‌های وی درباره اینکه سفره مردم خط قرمز سیاست‌های دولت است ادامه پیدا کرد.

مروری بر عملکرد دولت روحانی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این دولت به جای تلاش برای تنظیم بازار، به سخنرانی علاقه بیشتری دارد و رئیس دولت هر روز سخنرانی می‌کند و از خط قرمز سفره و معیشت مردم حرف می‌زند اما در عمل، هیچ کاری برای تنظیم بازار کالاهای اساسی انجام نمی‌دهد.

مرغ ۴۰ هزار تومانی، نتیجه تنظیم بازار با سخنرانی/ روحانی در دولت قبل: با مدیریت صحیح، ایران توانایی صادرات مرغ را هم دارد +نمودار

مشخص است که دولتی‌ها به جای بررسی علل گرانی‌ها همتشان را بر این گذاشته‌اند که هر بار یک دستگاه یا قوه دیگر را مقصر گرانی‌ها جلوه دهند. نتیجه این سیاست هم مشخص است که بازار راه خود را می‌رود و کالاها هر روز گران‌تر یا حتی کمیاب می‌شوند، مردم برای ارزاق عمومی در صف می‌ایستند، در حالی که آقای رئیس‌جمهور همه روزه در حال سخنرانی درباره موفقیت‌های دولتش در مدیریت اقتصاد کشور و ارسال سیگنال مذاکره برای دولت آمریکا است. در این بین، اگر از گرانی و کمبود کالایی هم سخن گفته می‌شود مقصر آن را مجلس و دستگاه‌های خارج از دولت معرفی می‌کند، گویی دولت اصلاً کاره‌ای در اقتصاد ایران نیست و رئیس دولت هم مسئول سخنرانی‌های یک‌طرفه است.

مرغ ۴۰ هزار تومانی، نتیجه تنظیم بازار با سخنرانی/ روحانی در دولت قبل: با مدیریت صحیح، ایران توانایی صادرات مرغ را هم دارد +نمودار

روحانی در دولت قبل معتقد بود ایران ظرفیت صادرات گوشت و مرغ را هم دارد.

در حالی دولت روحانی از تنظیم بازار گوشت و مرغ ناکام مانده که او در زمان دولت‌های نهم و دهم، مدعی بود با برنامه‌ریزی درست می‌توان هم تقاضای داخل را تأمین کرد و هم به کشورهای دیگر گوشت و مرغ صادر کرد.

مثلاً ۱۳ دی ۱۳۸۷ حسن روحانی درباره بازار گوشت و مرغ کشور گفت:‌ اگر بپذیریم که مصرف فرآورده‌های دامی و لبنی در کشور ما بیش از الگوی مصرف جهانی است که البته این نکته‌ای قابل تأمل است اما باید بدانیم که در شرایط حداکثر مصرف در کشور هم به راحتی قادر به تأمین نیازهای داخلی هستیم.  نیاز کشور در سال آینده نسبت به گوشت مرغ ۱.۶ میلیون تن است که به راحتی مرغداری‌ها قادر به تولید ۲ میلیون تن هستند. همچنین نیاز به تخم‌مرغ حدود ۸۰۰ هزار تن و گوشت قرمز حدود ۹۰۰ هزار تن است که در کشور، امکان تولید ۱ میلیون تن برای هریک از آنها وجود دارد. نیاز شیر هم حدود ۹.۵ میلیون تن است که تأمین همه آنها با امکانات موجود به شرط حمایت دولت به‌خوبی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد:‌ با ظرفیت‌هایی که در بخش تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و تخم‌مرغ کشور وجود دارد، تأمین نیازهای داخل کشور بدون نیاز به واردات کار دشواری نیست ولی متاسفانه در چند سال اخیر وضعیت باثباتی در تولید نداشته‌ایم.

روحانی گفت: حداقل خواسته‌های دامداران این است که از طریق تسهیلات بانکی سرمایه در گردش بیشتری در اختیار داشته باشند، به لحاظ تحقیقاتی نیازهایشان برطرف شود و دانش روز در اختیارشان قرار گیرد، همچنین خوراک دام را به موقع، ارزان و متناسب در اختیار داشته باشند اما همین حداقل‌ها هم برای آن‌ها تأمین نمی‌شود و متاسفانه دخالت‌های حساب نشده دولت در تولید، مشکلات را افزوده است.

وی ادامه داد: بهانه دیگری که مطرح می‌شود این است که با گرانی جهانی در قیمت‌ها مواد غذایی مواجه بوده‌ایم و علت مشکلات موجود در پشتیبانی بخش دام کشور این است اما حداکثر ۱۷ درصد تورم موجود مربوط به قیمت‌های جهانی است و برای بخش عمده این مشکلات هیچ پاسخی وجود ندارد.

او با انتقاد از رویه نادرست چاپ اسکناس و تزریق نقدینگی به جامعه در سال‌های اخیر تصریح کرد:‌ بخش اصلی نابسامانی‌های موجود در بخش دام کشور مربوط به تصمیمات نادرستی است که باعث ایجاد تورم افسارگسیخته شد که دامداران را هم با معضلاتی چون بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌های تولید مانند دستمزد و ... مواجه ساخت.

وی ادامه داد: قرار دادن بخش دام و طیور کشور در مسیر صحیح تولید، کار پیچیده‌ای نیست و با برنامه‌ریزی درست و مدیریت صحیح، امکان‌پذیر است و در این شرایط ما به راحتی قادر به تأمین نیازهای داخلی خواهیم بود و خواهیم توانست به صادرات بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    18 0
    روش مدیریت در ایران فقط میدانی و در صحنه جواب میده. مثل بنایی و خونه ساختن هست! خودت باید سر کارت باشی در غیر اینصورت کار خوب پیش نمیره.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      38 1
      ای لعنت بر تو کلید دیشب سینه مرغ خریدم کیلویی 60 هزار . ای لعنت بر اون کلیدت که باعث گشنگی مردم مسلمان ایران شد. ای لعنت بر توی بنفش که نه تنها گوشت بلکه مرغ هم از سفره ها بردی . هزاران لعنت بر تو و طرفدارات
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      24 3
      گوشت ۱۶۰ مرغ ۴۰ بزودی گوشت هم میشه ۲۵۰ هزار تومن! مردم حلالتون نمیکنن میرین پیش محمدرضا شاه
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      13 0
      زنگ زدم شماره 124 اداره صمت شیراز. کلی به من بد و بیراه گفت و گفت تقصیر خود مردم بیشعور ایران هست. منم گوشی رو قطع کردم. اینم پاسخگویی در دولت روحانی!
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      1 0
      پول داشتى و كيلويى ٦٠٠٠ تومان سينه مرغ خريدى نوش جانت
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    42 1
    قسم به حضرت ولی عصر عج آقای روحانی عمدا عرضه را بر مردم تنگ میکنه تا مردم بر علیه انقلاب قیام کنند تا آقای روحانی در مقابل اربابش امریکا سرش رو با افتخار بالا بگیره اکثر وزرایش هم عین ایشان عمل میکنند حرف و عمل این دولت از اول متضاد هست این دولت به رای ملت خیانت کرده و میکند
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      2 26
      قسم نخور مگر خود مجلس دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نبود!؟
    • طلبه بسیجی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      14 6
      احسنت
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      31 1
      به خدا قسم برادر محمد درست میگی این کلید عمدا داره پدر مردم در میاره. لعنت بر این شخص بی همه چیز که شرافت نداره
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      22 1
      دقیقا درست می فرمایید این دولت و دارو دسته اش دست مردم رو با انتخابات نمایندگان مجلس خونده و داره تمام تلاش خود را میکنه تا مردم رو از پای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری دور کنه و با این کار میخواد یه آفرین هم از کدخدایش بگیره مطمئن باشین همه کاراش عمدی و در عین حال هدفمند است.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      12 2
      اونی که نظر دادی مجلس دنبال حذف ارز 4200 بوده! فکر کردی مردم مثل خودت مغز خر خوردن؟! اثرات حذف ارز بر فرض انجام، تا خرداد و تیر و تخصیص بودجه، نباید اثری بر قیمت های ناشی از تغییر قیمت نهاده های دامی داشته باشه. بدبختا از بس دروغ گفتن به مردم، خودشون هم باورشون شده.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      3 6
      عرصه رو اونایی تنگ میکنن که به دروغ میگن دشمن اسراییلیم اما پشت پرده منافع اسراییل رو تامین میکنن اسراییل هزارسال دیگه با کشورهای عرب رابطه برقرار نمی‌کرد الا به لطف کسانی که به عمد ریختن توسفارت عربستان
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      9 1
      قابل توجه 24: 16 اول اینکه مجلس در نهایت ارز 4200 را حذف نکردبرای مقابله با شارلاتان بازی های دولت و افرادی مثل شما. دوم اینکه اون 18 میلیارد دلار را که جهانگیر خان پاشید تو دست واردادتچیان خودشان و توریستای تایلند و آنتالیا چه تاثیری در کنترل قیمت داشت.این دولت در هیچ کاری صادق نیست.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      6 0
      ارز ۴۲۰۰ با رانت و رابطه خوب جیبتون رو پر کرده، دیگه چی میخواین از جون بیت المال! سیر نمیشید؟ به جای ساختن این تشکیلات برای ویژه خواری رفقا، با یارانه بدید مستقیم دست خود مردم! به نام معیشت ولی به کام طبقه جهانگیری.
    • محمدایوب IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      8 4
      اون احمقی که نوشته اونایی که ازسفارت عربستان رفتن بالا باعث شدند عربا برن طرف اسراییل برن چی میشه. اون کلیدداربنفش بی شرف مردم رو ازاسراییل می ترسونه الان کشتی بزرکشو با موشک زدن. ببینیم چه غلطی میتونه بکنه.
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      6 0
      با وجود تخصیص ارز 4200 تومانی مرغ کیلویی 40 هزار تومان نشانه اوج بی عُرضگی دولت است.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    17 0
    افسار این کشور از دست دولت در رفته دولت عرضه مملکت داری رو نداره مجلس وارد عمل شه دولت استعفا بده گورشو گم کنه
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      3 0
      دولتی که حتی توان تامین مرغ و تخم مرغ و روغن خوراکی مردم را ندارد فقط ادعا دارد.
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    21 0
    همه این گرانی ها قطعا تعمدی است وبا هدف ایجاد نارضایتی عمومی وبه خیابان کشاندن مردم است. ای کاش مجلس این عرضه را داشت این فریبکار ضد نظام را استیضاح وبرکنار کند وقوه قضاییه هم اورا فورا محاکمه کند.
    • طلبه بسیجی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      9 1
      احسنت
    • مرضیه حسینی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      12 0
      رهبری با استیضاح این دغلکار مخالفت کردند چون هزینه اش بیشتر از فایده اش هست
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      2 0
      لگدپراکنی دولت برای کشاندن مجلس به تله استیضاح بود که بحمد الله با درایت رهبری ناکام ماندند.
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    17 0
    اونچنون رونقی ایجاد کنم که روغن هم پیدا نشود. هههههههههههه
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    5 4
    اقتصاد علم است . پایه این علم بر مبنی عرضه و تقاضا است. چرا دولت های ایران بزور می خواهد اقتصاد را دستوری کنند؟ تنها علتی که به مغز من می رسد رانت و دزدی و انحصار است.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      7 1
      اتفاقا همین جریان راس کار نظر شما را دارد اقتصاد آزاد مبتنی بر رها سازی بازار
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      5 0
      پیاده سازی علمی اقتصاد، سواد و ساز و کار خودشو داره. این حضرات به غیر از رهاسازی، هنر دیگه ای دارند؟! بعد هم به نظر شما یه جورایی اومدی ماله کشی کنی! بهتره دست ورداری چون بدتر میشه!
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    11 0
    دهان روحانی را بدوزید که حرف نزند چون بازار به روحانی دهن کجی میکند
  • مرضیه حسینی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    7 0
    باید اینقدر فشار اقتصادی از داخل و خارج بر مردم وارد شود تا مردم عطای حضور پرشور در انتخابات را به لقایش ببخشند و مشارکت در انتخابات به حداقل برسد.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    اگر میگذاشتن مدیریت و به خود مرغ میدادیم اینگونه نمیشد!!! سخن دولتمردان سرکوب کننده تمام منتقدان بعد از پایان دولت یعنی همه مقصرن مردم مرغ و ...غیر از ما که مسئول بودیم و در خانه خود مرغ داشتیم
  • Civil IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    7 0
    خسارت تصمیمات دولت و عوام فریبی جهت حمایت از مردم بمراتب بیشتر از دخالت نکردن دولت در اقتصاد است ، کجای دنیا دولت قیمت همه چیز را تعیین می کند ؟بازار به سخنرانی توجهی ندارد و کار خود را می کند و حرف این آقایان دیگر پشیزی ارزش ندارد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    نتیجه روی کار آمدن مدیران تهی مغز تحمیلی است، که با شعار نخرید مرغ و... انتظار تنظیم شبکه مویرگی بازار 85 میلیون نفری را دارند !!؟؟
  • رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 2
    مشکل کشور در بخش دام و طیوردر غذای دام و طیور است که متاسفانه وابستگی شدید داریم و دولت آینده باید روی این موضوع کار کند
    • حاج محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      6 0
      لعنت بر این اصلاح طلبان که به غذای دام و طیور هم رحم نمی‌کنند و بالا میکشند و میخورند
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    لعنت خدا بر پدر و مادر هر چه خائن به ملت و مملکت باد خدا نسلت را نابود سازد
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    جالبه خود روحانی تو تلویزیون به وزیر صمت و ستاد تنطیم میگه بگدارید این ۴ ماه بازار آرام باشد مشخصه گرانی ها بخاطر مدیریت و تصمیمات اشتباه و عمدی خودشان است
  • شراره IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 10
    پناه بر خدا اين ملت براى يك مرغ دولت را زير سؤال ميبرد ! رييس جمهور كه قبلا روزى ١٤ ساعت كار ميكرد و حالا در دوران كرونا بيشتر ، اين همه آمار ارائه ميكند اينهمه سخنرانى ميكند گرفتاري ها را توضيح ميدهد ، تا كى ميتواند انتقاد هاى بى ارزش مردم را تحمل كند . كى اين دو سه ماه هم تمام ميشود تا نفس راحتى بكشد.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      3 8
      اینا بازار گرمیه عالم وآدم فهمیدن مشکل از کجاست مشرق نفهمیده مشکل اینه رییس جمهور اختیارات رییس جمهور رو به طور کامل نداره رییس جمهوری که اجازه نمیدن بهش سلام علیک با رییس جمهور آمریکا بکنه نتیجه میشه این یک عده دنبال جنگ افروزی هستن مردم فردی رو رییس جمهور میکنن بااختیارات کامل تا ازحق ایران دفاع کنه اما پس از انتخابات خط قرمز میذارن الکی هم مشرق دروغ پراکنی نکنه مردم مقصر رو کسانی می‌دونن که رو موشک مینویسند مرگ بر اسراییل درحالیکه هدف شما نابودی اسراییل نیست هدف ایران رو به دردسر انداختنه
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      11 0
      همه فهمیدن جز تو و امثال تو که همه مشکلات این مملکت با اومدن این دولت بنفش صد برابر شد. بیخود جو ندین، دولت بنفش هر مدلی که خواستن به کدخدا حال دادن! تازه کاسب تحریم هم شدن که 8 سال ملت رو سر ادعای برداشتن اون سر کار گذاشته بودن! بعد هم این افسادطلبا معلوم نیست با خودشون چند چندن؟! از یه طرف دولت اجاره ای مدعی جهاد عظمی حذف تحریماست! از اونطرف از این جماعت با کدخدا توصیه می کنن بحریم ها رو بیشتر کنن! واقعا که بی حیایی هم حدی داره و این جماعت هم بی حیایی رو از رو بردن!
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      8 0
      ببخشید سرکار خانم! می فرمایید مسئول این بلبشو کیه؟ نگید کاسبای تحریم که حسن کلید ساز عنوان کاسب تحریم رو مال خود کرد!
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      5 0
      شانس آوردیم که در مورد مذاکره اختیار تام ندارند وگرنه قدرت موشکی را هم به دشمن واگذار می کردند و آنوقت سایه جنگ بر سر کشور گسترده می شد در ضمن موشک هیچ ربطی به قیمت مرغ ندارد.
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      7 0
      مشکل فقط مرغ نیست با بی تدبیری شون کاری کردند که گوشت و ماهی و حبوبات و برنج و میوه و لبنیات و آجیل هم از سفره های مردم حذف شده است.
  • علی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    5 0
    علی برکت الله...
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    7 1
    چرا تو این مملکت هیچ راهکاری برای حذف چنین آدم هایی وجود ندارد ، دیگه چقدر بی کفایتی ، ناکارآمدی ، مجلس بی کفایت ، دولت بی کفایت ، همه در حال پاس کاری هستن ، بخدا قانون این مملکت مشکل داره ، چرا کسی به فکر نیست ، الله اعلم
  • بنده IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 2
    مردم یک چرعه از اب دریاچه نچات یافته ارو میه بخورند معچزه میشود هیچ مشکلی نیست زنده باد توهم و...
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 6
    در اینکه دولت تخبیر امید داره همه چیز را نابود میکنه شکی نیست . منتهی یه سوال دارم از برادرای ارزشی : الان مجلس دست ارزشیها هست یا نه؟ رئیس مجلس کیه الان ؟ ابزارهای مجلس برای نظارت بر دولت هم در قانون مشخصه . اخطار و استیضاح هم هست در قانون . چرا مجلس ارزشی در حمایت از مردم وارد عمل نمیشه : اگه مشکل از دولته فقط . سه ماه دیگه انتخاباته و به احتمال صددرصد یه رئیس جمهور ارزشی میاد سرکار . اون موقع فجایع اقتصادی را گردن کی بندازیم؟
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      9 0
      شما سطل اشغال ها رو اتیش نزنین! قدرت طلبای غربگدا هم دست از سر مردم بردارن ملت آسایش پیدا می کنن!
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      3 0
      به گفته خود روحانی 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    این حرف ها چیه؟چرا سیاه نمایی می کنید ؟اوضاع خیلی هم خوبه اگر شلوغ نکنید و اجازه بدید ظریف به کمک چند تا جاسوس دیگه یه چند تا توافقنامه بین المللی دیگه بزنند اوضاع از این هم بهتر میشه .قبول نداری بروببین نظر لاریجانی و حسن خمینی و ... چیه؟بزارید دولت کارش رو انجام بده! این دولت خیلی کار می کنه قبول نداری از آشنا بپرس
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      3 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • mojtaba SE ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 0
    کسی که تمام زندگیش رو فروخته و بازیگر غرب شده و پسرش هم از دست او خودکشی میکنه و تو وصییتنامش چون نمیتونه بگه بابام جاسوس و تخریبگر است اما میگه بابام هرگز کاری انجام نخواهد داد(منظورش بنفع ایران است)..و این بی ارزش ذلیل همچنان دنبال رسیدن به رئیس جمهوری برای تخریب است.فکر میکنید به قیمت مرغ فکر میکنه؟؟تو جبهه کلی جوان رو به کشتن داده حالا میخواد به مرغ فکر کنه؟!!مهم نیست روحانی خائن است.مهم این است که شماها چه احمقهای هستید .و سازمان امنیت ایران که جز 3 رکن اصلی نظام است چفدر پرت است...نظام یعنی رهبر.رئیس ستاد نیروهای مسلح.سازمان امنیت ایران...پاینده رهبر
    • علی محمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      7 0
      آقا مجتبی دمت گرم انشاالله بروبچه های اطلاعات سپاه روی خائنین سوارند وبه موقعش. مثل سگ زنجیرشون میکنن ورییسی پاکدست. حق نامردان را کف دستشان میگذارد علی برکت الله
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    7 0
    اینقدر رو داره که فردا میاد میگه: اگر مدیریت من نبودالان بایدمرغ را100هزارمیخریدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    3 0
    اقتصاد علم وهنر مدیریت هست اونی که کتاب اقتصاد را نوشته برای همه دنیا نوشته ما زیادی از سرته این کتاب زدیم وخودمون بهش چیزهای من در آوردی اضافه کردیم نتیچش همینه ...باید اینقدر تولید کرد که بازار اشباع بشه
  • GB ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    از قرار معلوم عده زیادی از مقامات آنچه که می گویند بعدا یادشان می رود که چه گفته اند فقط حرف می زند می روند پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند درست در ایران عوام شاید توجهی نکنند اما عده ای در ذهن خود نگه میدارند
  • جلال IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    ریس جمهور ما سالهاست توی توهم زندگی میکنه یکی این بابا را از توهم دربیاره بهش بگه مدت کمی مونده که مردم از دست تو و توهم تو راحت بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس