روحانی نمایه

روحانی روز گذشته درحالی مدعی شد «دولت تدبیر با برآورد واقع‌بینانه اجازه نخواهد داد، دولت سیزدهم با مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی روبه‌رو شود»!

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز سه‌شنبه در دویست‌وسی‌وهفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از شنیدن گزارش سازمان برنامه و بودجه از تامین و پرداخت خرید تضمینی کالاهای اساسی مردم گفت: عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت‌های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت‌های جهانی در تمامی کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است از این روی دولت با برآورد واقع‌بینانه، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و با وجود همه مشکلات به‌ویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی، اجازه نخواهد داد، دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید:

چرا رئیسی راه سختی پیش رو دارد؟

این اظهارات روحانی در حالی است که لابی‌های تولیدکنندگان صنایع‌غذایی به‌ویژه شیر و لبنیات، با ستاد تنظیم بازار در طول هشت سال گذشته، مصرف‌کنندگان را متضررکرده و همین امر موجب کاهش سرانه مصرف شیر و لبنیات و سایر موادغذایی ضروری مانند مرغ، ماهی و گوشت قرمز شده است، اما متولیان تولید، تنظیم بازار و حتی سلامت مردم نسبت به این فاجعه بی‌تفاوت بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حسن روحانی: با آزادسازی منابع ارزی کشور شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت در برابر جنگ اقتصادی هستیم

اکنون که در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر قرار گرفته‌ایم، ستاد تنظیم بازار در اقدامی عجیب با درخواست‌های افزایش قیمت موادغذایی، کالاهای اساسی و از همه مهم‌تر شیر و فرآورده‌های لبنی موافقت می‌کند. این هماهنگی با تولیدکنندگان نوعی تبانی است که در نهایت به زیان مصرف‌کنندگان و دولت آینده تمام می‌شود، چراکه دولت آتی با حجم بالایی از گرانی‌ها روبه‌رو خواهد شد که در نهایت اعتراض مردم را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر سید رضا اکرمی‌ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران که سابقه ریاست بر شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری را نیز دارد، در انتقاد از نحوه مدیریت دولت گفته بود که متأسفانه مسئولان سوئیسی حرف می‌زنند ولی آفریقایی عمل می‌کنند.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن مورد تأکید قرار داد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    ولش کنین بابا، بایدن مودب هم زده تو دهنشون رد دادن دیگه..
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 0
    به گفته رهبری کسانی که همه تلاش خود را کردند تا مردم پای صندوق های رأی نیایند بازنده انتخابات ند این باخت بزرگ موجب اراجیف بافی شیخ بنفش شده
  • SE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    دولت روحانی دارد زمین سوخته باقی می گذارد. رییسی از حالا آمده که قربانی شود.
  • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    چطور مردم ما متوجه دروغگویی آشکار این ادم دغل نشدند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس