محمد عبدالسلام - کراپ‌شده

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که دولت سعودی در جایگاهی نیست که سخن از صلح بزند، در حالیکه به محاصره و بمباران یمن ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در مصاحبه‌ای گفت که دولت سعودی طوری رفتار می‌کند که گویی یک میانجی بی طرف است.

او به شبکه المیادین گفت که ابتکار و طرح پیشنهادی دولت سعودی در شکل و مضمون غیر منطقی است، به طوریکه در این طرح دعوت به گفت‌وگو شده است، گویی که دولت سعودی یک میانجی‌گر بی طرف است. علاوه بر این در طرح اقدام به بدگویی از نیروهای انقلابی یمن شده است.

بیشتر بخوانید

دفاع مقام سعودی از طرح صلح ادعایی «ریاض» در یمن

عبدالسلام افزود: «ابتکار سعودی شامل ناسزا و تهدیدات مختلف بود و همین کفایت می‌کند تا هیچ توجهی به آن نکنیم. این طرح در سایه ادامه حملات و محاصره یمن با اشراف آمریکا و انگلیس ارائه شد. این دو کشور کاملا در جریان روند محاصره و ساز و کار آن قرار دارند. به طوریکه یک افسر انگلیسی مسئول اتاقی است که به کشتی‌ها اجازه ورود یا خروج از دریای سرخ را می‌دهد. این اتاق را سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اداره می‌کنند و تیم منصور هادی هیچ اطلاعی از روند ورود و خروج کشتی‌ها ندارند و در جریان آن نیستند».

سخنگوی انصارالله یمن همچنین طرح ریاض را بسیار سطحی توصیف کرد و گفت: «دولت سعودی در جایگاه میانجی نیست که از این پیشنهادات بدهد و دولت سعودی باید ابتدا از موضع جنگی خارج شود و سپس طرح بدهد. هزاران نفر در یمن به دلیل محاصره و نبود غذا و دارو می‌میرند. ما نمی‌توانیم از سمت خود با محاصره یمن موافقت کنیم».

به گفته این مقام یمنی ائتلاف سعودی مانع ورود مشتقات نفتی به یمن می‌شود و مردم این کشور به سختی به نفت دسترسی دارند. غذا و دارو نیز به سختی به دست می آید به طوریکه نیروهای یمنی گاهی برای دستیابی به دارو مجبور به آزاد کردن اسرای وابسته به ائتلاف سعودی می‌شوند.

او تأکید کرد که برای بازگشایی فرودگاهها و بنادر نیازی به گفت‌وگو و مذاکره نیست و اینگونه نباشد که هر ماه برای ورود یک کشتی با محموله نفتی به یمن، نیاز به مذاکره باشد و ورود کشتی‌ها و محموله‌های غذایی و دارویی و سوختی باید به دور از مسائل سیاسی و نظامی انجام پذیرد.

عبدالسلام افزود: «محاصره تاکنون دستاوردی برای ائتلاف متجاوز نداشته است، اما نیروهای مسلح یمن توانسته‌اند دستاوردهای مهمی را کسب کنند. هیچ کشوری در ۳۰ سال گذشته همچون یمن تحت محاصره قرار نگرفته است»

ایران دخالتی ندارد

محمد عبدالسلام سپس گفت که یمن آماده است با عربستان سعودی روابط خوبی را پایه‌ریزی کند. روابطی که بر مبنای احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

او در ادامه گفت که ایران هیچ دخالتی در امور یمن ندارد و افزود: «آن‌ها هستند که حل و فصل بحران در یمن را به ایران مرتبط کرده‌اند و آن‌ها هستند که به غرب اجازه دخالت در تصمیم‌گیری‌هایشان را داده‌اند.»

سخنگوی جنبش انصارالله سپس گفت که یمن در حال پرداخت بهای موضع خود در قبال رژیم صهیونیستی است و هنگامی که موشک‌های یمنی به استان «ینبع» در غرب عربستان اصابت کرد، صهیونیست‌ها نیز وارد جنگ یمن شدند و در بمباران‌ها مشارکت کردند و در اتاق عملیات نیز حضور دارند.

مناطق غرب مأرب کامل آزاد شد

سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفتگو با المیادین گفت: مناطق غربی مأرب به طور کامل آزاد شده است.

وی افزود: مراکز نظامی راهبردی نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب تحت کنترل درآمده است. پیشروی روزانه در مأرب ادامه دارد.

سخنگوی انصارالله اعلام کرد، هیئت آشتی در مأرب دست به کار بزرگی زده است و شخصیت های عالی رتبه به صنعاء می‌آیند.

این مقام انصارالله یمن با طرح این سوال که« این همه جنجال غربی همزمان با پیشروی نیروهای ما در مأرب برای چیست؟» تصریح کرد: ضجه ائتلاف سعودی به علت خسارات و تلفات آن در جبهه مأرب است.

وی افزود: مأرب یکی از پایه‌های جنگ در یمن است. آمریکا به این باور رسیده است که جنگ در یمن برای او یا اسرائیل مفید نیست.

عبدالسلام بیان کرد: بسیاری از یمنی‌ها در طرف دیگر از نقش سعودی ناراضی هستند. بسیاری از شخصیت‌ها که حامی متجاوزان در ابتدا بودند در حال حاضر با آن می‌جنگند.

سرویس اطلاعاتی سعودی داعش و القاعده را مدیریت می‌کند

وی افزود: سرویس اطلاعاتی سعودی داعش و القاعده را مدیریت می‌کند و برای آنها پایگاه‌های در استان «المهره» دایر کرده است. داعش در مأرب و الجوف می‌جنگند.

تا زمانی که محاصره دارد همه گزینه‌های نظامی مطرح است

عبدالسلام بیان کرد: ما آرامکو را هدف قرار می‌دهیم حتی اگر همه دنیا را تغذیه کند. عملیات نظامی تا زمانی که جنگ ادامه پیدا کند ادامه خواهد یافت. هر حمله به یمن را با موشک پاسخ می‌دهیم. ما با حمله مراکز نظامی به حملات دشمن پاسخ می‌دهیم.

وی گفت: تا زمانی که محاصره ادامه داشته باشد همه گزینه‌های نظامی مطرح و مشروع است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    11 3
    چرا فقط اخطار می دهید بزنید آرامکو بترکونید شاهرگ اقتصاد آل سعود قطع کنید
  • وطن دوست TR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    8 3
    احسنت سلام خدا بر شما باد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    7 3
    خدا رو شکر
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 3
    چرا با اینکه صهیونیستها در عملیاتها در یمن ودر محاصره دریایی یمن شرکت دارن یمن به صهیونیستها حمله نمیکنه بزنید صهبونیستها را
  • .. IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 3
    سلام.بسیار عالی. بخصوص اخر مقاله،که بسیار امیدوار کننده بود،و نشون میده صنعت موشکی یمنی ها بسیار پیشرفته تر شده .. می تونه هر حمله رو با موشک بالستیک پاسخ بده. هر موشک بالستیک شلیک،بطور وحشتناکی روحیه محور ظالم رو بهم میرزه.انشالله که پیروزی نزدیک به یاری خدا.
  • مهدیار IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    1 3
    بسم الله. برادران یمنی عزیز! به پیروی از دستور خداوند در آیه‌ی 12 سوره‌ی انفال، ثابت قدم و استوار ادامه دهید و نقاط حساس و راهبردی نظامی و اقتصادی و نیز فرماندهان اصلی نظامی آل سعود خائن را در اولویت هدف‌گیری خود قرار دهید تا به إذن خداوند «رعب و وحشت» را بر تمام وجود آنها مسلط نمایید!!! إِذْ يُوحي‏ رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذينَ آمَنُوا سَأُلْقي‏ في‏ قُلُوبِ الَّذينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْناقِ وَ اضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنانٍ (12/8)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس