کد خبر 1197217
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

شرکت کره‌ای سامسونگ چند سالی است که عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و همچنان نیز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. پرچمدارهای سری گلکسی اس از همان اولین نسخه که در سال 2010 عرضه شد تا به امروز مورد توجه خریداران گوشی‌های اندرویدی بوده و انتخاب اول بسیاری از آن‌ها بوده و هست. البته برخلاف آن سال‌ها که سامسونگ هر سال تنها یک یا دو گوشی هوشمند را روانه بازار می‌کرد،‌ امروزه شاهد خیل عظیمی از گوشی‌ها در رده‌های قیمتی مختلف هستیم و به خصوص پس از راه‌اندازی سری میان‌رده گلکسی ای و گلکسی ام،‌ تنوع محصولات این شرکت بسیار بیش‌تر شده است.

با این مقدمه کوتاه در ادامه قصد داریم تا بهترین گوشی های سامسونگ را خدمت شما خوانندگان محترم معرفی کنیم تا اگر قصد خرید یکی از گوشی های این شرکت را داشته باشید،‌ با دیدی بهتر و آگاهانه‌تر به سراغ مدل های مناسب خود بروید. با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های سامسونگ


بهترین گوشی پرچمدار: گلکسی اس 21 اولترا

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف

گلکسی اس 21 اولترا در حال حاضر بهترین و مجهزترین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی که اخیراً‌ به همراه سایر محصولات سری اس 21 معرفی شده، قدرت سخت افزاری فوق العاده‌ای داشته و در زمینه دوربین هم یکی از پیشگامان صنعت به شمار می‌رود. شکل طراحی ظاهری گلکسی اس 21 اولترا تاحدود زیادی شبیه به مدل‌های پرچمدار سال گذشته است اما دوربین پشتی طراحی متفاوتی دارد و این بار از کناره‌ها به شاسی گوشی چسبیده است. این گوشی فوق العاده زیبا و البته گران از تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 888 بهره برده و در کنار آن به 12 تا 16 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. فضایی هم که کاربران برای ذخیره اطلاعات در اختیار دارند، 128 تا 512 گیگابایت است که البته به واسطه فقدان شیار کارت حافظه باید در هنگام خرید دقت کافی را در این زمینه داشت.

دوربین پشتی گلکسی اس 21 اولترا یک ماژول چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که امکان بزرگنمایی 100 برابری را مهیا کرده و یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی،‌ یک لنز پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی دیگر نیز تکمیل کننده دوربین فوق العاده قدرتمند اس 21 اولترا هستند و می‌توانند نگاه هر خریداری را به خود جلب کنند. در جلوی بدنه هم یک دوربین 40 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی در نظر گرفته شده که از دوربین پشتی بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار نیز عملکرد بهتری دارد! در نهایت باید اشاره کنیم که گلکسی اس 21 اولترا برای اولین بار از قلم دیجیتالی اس پن پشتیبانی می‌کند و با توجه به شایعاتی که در خصوص عدم عرضه مدل جدید گلکسی نوت در سال 2021 به گوش می‌رسد، می‌تواند تاحدودی جای خالی این سری را نیز پر کند.

بهترین گوشی برای طراحان: گلکسی نوت 20 اولترا

همان‌طور که در قسمت قبل هم گفتیم، امسال احتمال عدم عرضه مدل‌های جدید سری نوت وجود دارد و از این رو کسانی که عاشق این سری و صفحه نمایش بزرگ آن هستند،‌ مطمئناً انتخابی به غیر از مدل‌های سال قبل نخواهند داشت. درست است که گلکسی اس 21 اولترا هم از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند اما مطمئناً این گوشی با آنچه که طرفداران سری نوت انتظار دارند فاصله دارد و آن طور که باید و شاید نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. به هر حال،‌ گلکسی نوت 20 اولترا که در سال 2020 عرضه شد هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های بازار است و می‌تواند با برترین پرچمدارها نیز رقابت کند.معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف

گلکسی نوت 20 اولترا در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل مجهز بوده و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر بزرگ در کنار قلم اس پن پیشرفته گوشی،‌ فضای کاری مناسبی را در اختیار طراحان و تولید کنندگان محتوا قرار می‌دهد تا برخی از کارهای خود را مستقیماً از طریق گوشی به انجام برسانند و نیازی به تبلت یا لپ تاپ نداشته باشد. تراشه اسنپدراگون 865 وظیفه پزدارش اطلاعات را در این مدل بر عهده دارد که سال گذشته یک پردازنده پرچمدار بود و البته هنوز هم قدرت کاملاً مناسبی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند، 12 گیگابایت حافظه رم نیز برای نوت 20 اولترا در نظر گرفته شده و 128 تا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در دسترس کاربران می‌باشد. در زمینه دوربین هم با وجود اینکه هیچگاه تمرکز اصلی سری نوت بر این بخش نبوده، اما استفاده از دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی باعث شده تا گلکسی نوت 20 اولترا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

بهترین گوشی میان‌رده: گلکسی ای 51

گوشی‌های سری گلکسی ای سامسونگ تنوع بسیار خوبی به محصولات این شرکت بخشیده‌اند و در حال حاضر هر خریداری با هر بودجه‌ای می‌تواند یک مدل مناسب را در این سری برای خود پیدا کند. اما با این حال هر کدام از مدل‌ها نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند و یافتن مدلی که هم قیمت مناسب داشته و هم سخت افزار قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار دهد،‌ کمی سخت است. مدلی که ما در اینجا انتخاب کرده‌ایم، گلکسی ای 51 است که در سال 2019 عرضه شده و هنوز هم یکی از برترین میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود.معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف

گلکسی ای 51 در قبال هزینه‌ای که برای خریدش صرف می‌کنید،‌ ارزش بالایی دارد و با اینکه در برابر مدل‌های پرچمدار حرف چندانی برای گفتن ندارد،‌ اما به هیچ وجه گوشی ضعیفی نیست و می‌تواند پاسخگوی نیاز اغلب کاربران باشد. در واقع، می‌توان گفت گلکسی ای 51 رقیب مستقیم آیفون اس ای اپل است که قصد دارد سخت افزاری متعادل و معقول را با قیمتی مناسب پیش روی خریداران قرار دهد. این گوشی به 4 تا 8 گیگابایت حافظه رم مجهز بوده و فضای ذخیره‌سازی داخلی آن هم از بین سه گزینه 64، 128 و 256 گیگابایت قابل انتخاب می‌باشد. بنابراین،‌ اگر به دنبال خرید یک گوشی خوب از محصولات سامسونگ هستید اما نمی‌خواهید بیش از حد هزینه کنید،‌ گلکسی ای 51 می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد.

بهترین گوشی ارزان قیمت: گلکسی ای 21

درست است که گلکسی ای 21 و گلکسی اس 21 در نامگذاری تنها یک حرف با هم اختلاف دارند، اما فاصله قیمت آن‌ها بسیار زیاد است! ممکن است شما هم جزو آن دسته از خریدارانی باشید که به دنبال یک گوشی سامسونگ با حداقل هزینه هستند. در این صورت باید بگوییم که گلکسی ای 21 پیشنهاد ما به شماست. با اینکه مدل‌های ارزان قیمت‌تری مانند گلکسی ای 01 و گلکسی ای 11 هم وجود دارند اما سخت افزار این مدل‌ها واقعاً ضعیف است و به خصوص برای کاربران جوان و نوجوان گزینه مناسبی نیستند. در واقع، گلکسی ای 21 با وجود قیمت بسیار مقرون به صرفه خود، کیفیت کاملاً قابل قبولی داشته و می‌تواند اغلب بازی‌ها و برنامه‌ها را به شکلی مناسب اجرا کند. این گوشی حتی از یک دوربین چهارگانه هم بهره می‌برد تا در این زمینه نیز کم و کسر زیادی نداشته باشد.

از مهمترین نقاط ضعف گلکسی ای 21 که البته مسلماً نتیجه کاهش قیمت گوشی هستند،‌ می‌توان به سخت افزار نسبتاً تاریخ گذشته و وضوح پایین صفحه نمایش اشاره کرد. البته این دو مورد هم در حدی نیستند که برای همه کاربران مشکل آفرین باشند و تنها افرادی که دقت و وسواس زیادی داشته باشند متوجه کمی‌ها و کاستی‌ها خواهند شد.  بنابراین، اگر از گوشی هوشمند به صورت عادی و نرمال استفاده می‌کنید و به جز انجام بازی‌های متداول، تماشای فیلم با کیفیت متوسط و ثبت عکس‌های خوب اما نه در حد عالی، انتظار دیگری از گوشی خود نخواهید داشت،‌ نیازی نیست پول خود را صرف خرید مدل‌های گران قیمت‌تر کنید و گلکسی ای 21 می‌تواند شما را کاملاً راضی کند.

در این مقاله کوتاه سعی کردیم تا شما را با بهترین گوشی های سامسونگ در رده‌های قیمتی مختلف آشنا کنیم تا صرف نظر از بودجه‌ای که در اختیار دارید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اما اگر به دنبال تحقیق و بررسی بیش‌تر و آشنایی با مدل‌های دیگر سامسونگ هستید،‌ پیشنهاد می‌کنیم سری به وب سایت دیجی رو زده و مقاله معرفی بهترین گوشی های سامسونگ سال 2021 را که به تازگی منتشر شده است، مطالعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس