به گزارش مشرق ، جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «نمایشگاه خدمت و سؤالهای بیجواب» نوشت:
* همانگونه که از مدتها پیش از آغاز سفر در صدا و سیما و تمامی رسانههای نزدیک به دولت تبلیغ میشد، همزمان با صدمین سفر استانی دولت به مشهد مقدس، در این شهر و همزمان در بسیاری از شهرها و مراکز استان در اقصی نقاط کشور، نمایشگاههایی به عنوان ارائه دستاوردهای سفرهای استانی دولتهای نهم و دهم برپا شده است که قاعدتا قرار بوده، دستگاهها و نهادهای مسئول دولتی، اقدامات انجام گرفته پیرو مصوبات سفر استانی دولت به مناطق مختلف را به نمایش بگذارند.
*کافی است نگاهی گذرا بر آنچه در همین نمایشگاه میگذرد، داشته باشیم؛ غرفههایی با هزینههای نه چندان کم، حضور پر تعداد مسئولان پاسخگویی که کمترین اطلاعی از آنچه باید در این قبیل نمایشگاهها عرضه شود، ندارند و ریخت و پاشهای کلانی که در قالب چاپ بروشورهای تبلیغاتی، بنرها و کاتالوگها صورت میگیرد، عمدهترین تصاویری است که میتوان مشاهده کرد.
*گذشته و مهمتر از همه این موارد، بررسی بازدید کنندگان از این نمایشگاه هاست، تقریبا معدود موردی را میتوان سراغ گرفت که مردم عادی و بدنه جامعه در نمایشگاه حضور یابند آن هم با هدف اطلاع و آگاهی از آنچه دولتشان در سفر به استانشان برایشان انجام داده است. عمده بازدید کنندگان را مدیران لایههای میانی تشکیل میدهند برای اطمینان از اینکه همه چیز سرجای خودش قرار گرفته باشد تا زمانی که مدیران ارشد سری به غرفه سازمان و اداره متبوعشان زدند، توبیخی در کار نباشد.
*این همه در حالی است که اگر نیک و دقیق به ماجرا نگاه میشد، به جای برپایی این قبیل نمایشگاهها، بهترین و گویاترین عرصه برای ارائه و معرفی دستاوردهای سفرهای استانی، اجرا و تکمیل طرحهایی بود که وعده انجامش در سفرهای پیشین داده شده بود و متاسفانه بخش عمدهای از آنها یا اساسا آغاز نشده یا نیمه کاره به حال خود رها شده است.
* همانگونه که از مدتها پیش از آغاز سفر در صدا و سیما و تمامی رسانههای نزدیک به دولت تبلیغ میشد، همزمان با صدمین سفر استانی دولت به مشهد مقدس، در این شهر و همزمان در بسیاری از شهرها و مراکز استان در اقصی نقاط کشور، نمایشگاههایی به عنوان ارائه دستاوردهای سفرهای استانی دولتهای نهم و دهم برپا شده است که قاعدتا قرار بوده، دستگاهها و نهادهای مسئول دولتی، اقدامات انجام گرفته پیرو مصوبات سفر استانی دولت به مناطق مختلف را به نمایش بگذارند.
*کافی است نگاهی گذرا بر آنچه در همین نمایشگاه میگذرد، داشته باشیم؛ غرفههایی با هزینههای نه چندان کم، حضور پر تعداد مسئولان پاسخگویی که کمترین اطلاعی از آنچه باید در این قبیل نمایشگاهها عرضه شود، ندارند و ریخت و پاشهای کلانی که در قالب چاپ بروشورهای تبلیغاتی، بنرها و کاتالوگها صورت میگیرد، عمدهترین تصاویری است که میتوان مشاهده کرد.
*گذشته و مهمتر از همه این موارد، بررسی بازدید کنندگان از این نمایشگاه هاست، تقریبا معدود موردی را میتوان سراغ گرفت که مردم عادی و بدنه جامعه در نمایشگاه حضور یابند آن هم با هدف اطلاع و آگاهی از آنچه دولتشان در سفر به استانشان برایشان انجام داده است. عمده بازدید کنندگان را مدیران لایههای میانی تشکیل میدهند برای اطمینان از اینکه همه چیز سرجای خودش قرار گرفته باشد تا زمانی که مدیران ارشد سری به غرفه سازمان و اداره متبوعشان زدند، توبیخی در کار نباشد.
*این همه در حالی است که اگر نیک و دقیق به ماجرا نگاه میشد، به جای برپایی این قبیل نمایشگاهها، بهترین و گویاترین عرصه برای ارائه و معرفی دستاوردهای سفرهای استانی، اجرا و تکمیل طرحهایی بود که وعده انجامش در سفرهای پیشین داده شده بود و متاسفانه بخش عمدهای از آنها یا اساسا آغاز نشده یا نیمه کاره به حال خود رها شده است.