کد خبر 1203639
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
جزئیات بازدید نمایندگان از تاسیسات آسیب دیده نطنز

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس از بازددید برخی از نمایندگان از تاسیسات هسته ای نطنز خبر داد.

به گزارش مشرق، سارا فلاحی رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، در تشریح بازدید برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت:به دنبال اختلال در سیستم برق رسانی سایت هسته‌ای نطنز چند تن از اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متشکل از ابراهیم عزیزی، وحید جلال‌زاده ، جواد کریمی قدوسی و بنده از این سایت بازدید کردیم.

ببینید:

فیلم/ واعظی: نشانه‌هایی از خرابکاری صهیونیست‌ها داریم

وی در همین راستا، افزود: اختلال بامداد ۲۲ فروردین توقفی جدی در برنامه هسته ای ایران ایجاد نکرده است و بخش اعظم سانتریفیوژهای (IR۱) در حال فعالیت هستند. اختلال مذکور خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی و سانتریفیوژها وارد نموده است که به سرعت در حال بازسازی هستند.

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس، ادامه داد: نکته قابل توجه این است که برخی از ماشین های آسیب دیده به واسطه این که عمر مفیدشان در حال اتمام بود در نوبت خارج شدن از چرخه غنی سازی و جایگزینی با ماشین های پیشرفته بودند که این مهم به سرعت در حال انجام است.

فلاحی با تاکید بر اینکه شیطنت رسانه‌ای صهیونیست‌ها و ادعای حجم بالای خسارت در نطنز، ناشی از شکست آن‌ها در رسیدن به اهداف تروریسم هسته‌ای‌شان است، گفت:دانشمندان و متخصصان ایرانی در نطنز با صلابت و امیدواری بیشتری در حال ارتقای توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد:اعلام خرابی‌ها و خسارت‌های فراوان در نطنز توسط برخی نمایندگان نیز ناشی از گمانه‌زنی و احتمالات بوده و این اظهارنظرها مبتنی بر بازدیدهای میدانی و کارشناسی نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس