روحانی

حسن روحانی گفت: باید به نقطه ای برسیم که اگر کسی خواست در کشور سرمایه گذاری کند ظرف 48 ساعت آن کار را انجام دهد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در نشست مدیران شبکه‌های ارتباطات و دانش‌بنیان با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم تحول و انقلابی در ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان است، گفت: هم دولت الکترونیک از یک سمت و شبکه ملی اطلاعات از سمت دیگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و امروز شاهدیم که بسیاری از خدماتی که با صرف وقت فراوان انجام می‌شد را می توان در خانه انجام داد و یک رفاه و راحتی ایجاد شده است و در دعای ماه رمضان هم آمده که هم راحتی و رفاه و عافیت و هم زندگی بهتر می خواهیم.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند زندگی بهتر با اسلام در تضاد است و آدم باید همواره در فشار باشد. هرچند زندگی سطح متوسط و پایین اشکالی در زندگی نیست ولی هرچه مردم سعه رزق داشته باشند می تواند به نفع همه مردم باشد.

روحانی با بیان اینکه در آغاز اختلاف نظرهایی بود که اگر ما وارد این فضا و انقلاب شویم یک انقلاب هست و وقتی وارد فضای دیجیتال شویم، ‌ فضای الکترونیکی نو و تحول بزرگ هست، اظهار داشت: در هر تحول و انقلاب یک خطرات و مشکلاتی هم وجود دارد و اگر شما یک اتومبیل پرسرعت هم داشته باشید همانطور که شما را سریعتر به مقصد می رساند ممکن است خطر بیشتری هم داشته باشد و همه تحولات زندگی حواشی‌ای دارد.

وی افزود: در شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۳ که این حرکت شروع شد و اختلاف نظرهای فراوانی بود و برخی معتقد بودند باید جلوی این پیشرفت ها را بگیریم و ضررش بیشتر از نفعش هست و ما می‌گفتیم این کار یک ضرورت است و اگر ضرر هم داشته باشد باید جلوی ضرر را بگیریم. در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند نمی توانید عقب بمانید و همراه با حرکت جهانی نباشید و آن وقت ارتباط جهان و حرف زدن با دنیا هم امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما وقتی در برجام موفقیت هایمان رابرای ارتباطات اقتصادی پیش رو دیدیم، یکی از مسائل این بود که دیدیم بانک‌های ما بلد نیستند کار کنند و با مقرراتی آشنا بودند که مربوط به ۵ یا ۱۰ سال پیش بود، گفت: نمی شود در دنیای امروز با تحولاتی که انجام می‌گیرد از علم و دانش و فناوری عقب بمانیم و فناوری ارتباطات و تحولات نوآورانه در بخش های مرتبط ضرورتی بود که با آن مواجه بودیم و اولین مسئله زیرساخت بود و اولین تحول و حرکت در زیرساخت انجام گرفت.

روحانی با بیان اینکه اگر پهنای باند نبود امکان پذیر نبود از طریق یک موبایل بسیاری از خدمات را دیافت کرد، گفت: از سویی لازم بود بخش خصوصی به میدان بیاید و هرچند دولت وظیفه دولت است که در زیرساخت کار انجام دهد ولی وقتی به خدمات و محتوا و اپلیکیشن‌ها می‌رسیم، همه شرکت‌ها و مردم و دانشگاه‌ها باید سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه دنیای علم ضروری هست ولی دنیای مهارت هم باید در کنار علم به وجود آید، تصریح کرد: موبایل‌های نسل جدید که مردم با آنها کار می‌کنند، ‌مهارتی را هم یاد می‌گیرند و این فناوری مهارت‌های جدیدی دارد و سواد دیجیتال سواد خاصی هست.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جامعه ما این را پذیرفته و قبول کرده است، تصریح کرد: یک وقت می‌گفتند این فناوری‌ها مشکلاتی برای امنیت خانواده ها و زندگی مردم ایجاد می‌کند ولی در کنارش مردم دیدند این فناوری یک امنیتی هم ایجاد می‌کند و در کنار امنیت ارزانی هم می‌تواند بیاورد. در مسئله حمل و نقل ضمن اینکه امنیت و رفاه آورد از نظر قیمت هم قابل رقابت شد و بدون این فناوری کامیون ما بار می برد و ناچار می‌شد خالی برگردد ولی الان می‌تواند برای مسیر بازگشت هم بار پیدا کند و یا ماشین مسافر سوار کند.

روحانی با اشاره به اینکه از آغاز دولت یازدهم تا امروز پهنای باند ۳۰ تا ۳۲ برابر شده است گفت:  تمام شهرهای ما به اینترنت پرسرعت وصل هستند و بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت وصل هستند و برای کسب و کارهای متوسط و کوچک رفاه ایجاد کرده است.

وی ضمن بیان اینکه امروز شاهد حرکتی بسیار خوب در جامعه هستیم، تصریح کرد: من در این دولت جلسات فراوانی برای دولت الکترونیک می‌گذارم و دنبال می‌کنم چون برایم مهم بود که تا پایان این دولت سامانه‌هایی به پایان برسد و دنبال این بودیم که سلامت ما الکترونیکی شود و امروز بخش بزرگی از سلامت ما الکترونیکی شده است.

رئیس جمهور افزود: یکی از بخش های بسیار مهم سامانه بزرگ تجارت بود که سوءاستفاده‌هایی می‌شد و فسادهایی صورت می‌گرفت و یکی از خواص این فناوری در کشور مساله سامت جامعه و مبارزه با فساد است و مبارزه با فساد است و بگیر و ببند و دادگاه هرچند برای برخی موارد لازم است ولی اصل مبارزه با فساد با شفافیت ایجاد می‌شود که از این طریق می‌شود ایجاد کرد و امروز مسئولین می توانند همه سیر سامانه تجارت را بییند.

وی با بیان اینکه قانونی مصوب شده بود تا اطلاعات در اختیار مردم قرار بگیرد ولی نه اجرا می‌شد و نه آیین نامه‌اش نوشته شده بود و بعد از سالها همینگونه مانده بود، گفت: می ترسیدند که مردم بییند و همه فعالیت‌های دولت پشت یک اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد و همه ببینند چه کار انجام می‌گیرد و امروز دیدیم برخی از استعلام‌هایی که شغل‌های کوچک باید انجام بگیرد دو تا سه ماه طول می‌کشد و اینها اصلاح شد و الان بسیاری از استعلامات برخط هست و ۳۸ تا ۳۹ استعلام برای کسب و کارهای کوچک مانده که دو هفته‌ای انجام می‌گیرد و می‌شود این را هم تا یک روز کوتاه کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه به نقطه ای برسیم که اگر کسی خواست در کشور سرمایه گذاری کند ظرف یک هفته و ۴۸ ساعت ان کار را انجام دهد و کشورهایی هستند که سرمایه گذاری در آنها ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌گیرد و از همین جا می‌توانید از طریق اینترنت کارهای بانکی و فیزیک را انجام دهید و ۴۸ ساعت دیگر مجوز فعالیت در اختیار باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس