ویژه ها

اصلاح طلبان مهارت خاصی در پاک کردن «ردِ پا» و جداکردن سفره خود از دولت دارند. برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، محمد خاتمی از جمله بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر همینطور پیش برویم آمریکا مجبور می شود به ایران حمله کند

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «تنها ابزار ایران برای چانه‌زنی بحث غنی‌سازی است که اگر حذف شود، ابزار تهدید ایران از بین می‌رود. از طرفی دغدغه آمریکا در این زمینه این است که زمان لازم برای دستیابی ایران به بمب چنان که گفته می‌شد، در دوران برجام یک سال بود و الان به چند ماه و حتی به گفته برخی به چند روز کاهش یافته است. اگر این مسیر به همین شکل ادامه یابد، آمریکا مجبور می‌شود سیاست خود را کلا تغییر بدهد و غیر از گزینه‌های تحریم به گزینه‌های دیگر هم فکر کند که گزینه‌های اقدام عملی و نظامی هم در میان آنها هست».

اگر همینطور پیش برویم آمریکا مجبور می‌شود به ایران حمله کند/ حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید

قاسم محبعلی در سالهای گذشته در مصاحبه با یک رسانه خارجی گفته بود: «نظام ایران رفتار و سیاست خود را صرفا زیر فشار تحریم‌های اقتصادی تغییر نخواهد داد...چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران جز از طریق وارد کردن شوک نظامی ایجاد نخواهد شد».

حالا چنین شخصی با سابقه گرادادن به دشمن برای اقدام نظامی علیه ایران، اکنون مدعی شده است که اگر با همین دست فرمان- مثل اجرای غنی سازی 60 درصدی- پیش برویم، آمریکا ناچار می شود که گزینه نظامی علیه ایران را اجرا کند.

فعالین اصلاح طلب حتی به خود زحمت نمی دهند که تحلیل های اندیشکده ها و کارشناسان غربی درخصوص توانایی آمریکا در حمله نظامی به ایران را مطالعه کنند. تحلیلگران غربی به دفعات تاکید کرده اند که آمریکا به دلیل توان بالای دفاعی و نظامی ایران و قدرت منطقه ای کشورمان، مدت هاست که گزینه نظامی را از روی میز برداشته است.

نشان به آن نشان که پس از سیلی سخت ایران به آمریکا در موشک باران پایگاه عین الاسد، علیرغم لاف زنی ترامپ و مقامات دولت وی، آمریکا هیچ غلطی نکرد و این مسئله در اسقاط پهپاد پیشرفته و گران قیمت ترایتون نیز به همین صورت رخ داد.

تحلیلگران غربی از آمریکا با عنوان «ببر کاغذی» نام می برند. با اینحال طیف تندرو اصلاح طلب در داخل، این ببر کاغذی را بزک کرده و آن را «شیر غران» نمایش می دهد.

**حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید

«غلامعلی رجایی»   فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مشاور رسانه ای «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران و مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظر من گزینه‌ای که اصلاح‌طلبان می‌توانند بر روی وی اجماع کنند که شوری ایجاد کند البته نه شور سابق را شخص آقای خاتمی است. من قبلا هم گفتم که باید نخبگان از ایشان بخواهند که در انتخابات حضور پیدا کند البته آقای خاتمی نخواهد آمد چون می‌داند که با وجود چنین محدودیت‌هایی که وجود دارد از وی کاری بر نخواهد آمد».

رجایی در ادامه گفت: «به نظر من کشور به شخصی در تیپ آقای خاتمی احتیاج دارد که مقبولیت جهانی و تجربه داشته باشد و هم در دولتش هیچ حاشیه اقتصادی نبوده است. من معتقدم که حاکمیت باید از آقای خاتمی بخواهد که در انتخابات شرکت کند. در این صورت اصلاح‌طلبان می‌توانند با شوق در انتخابات شرکت کنند».

اگر همینطور پیش برویم آمریکا مجبور می‌شود به ایران حمله کند/ حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید

اصلاح طلبان مهارت خاصی در پاک کردن «ردِ پا» و جداکردن سفره خود از دولت دارند. برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، محمد خاتمی از جمله بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور است.

افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت دلار، رشد ۶۵۰ درصدی قیمت مسکن، کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم، نابسامانی در بازار اقلام خوراکی و صف های طویل مرغ، نارضایتی مردم در بازار بورس، افزایش نجومی قیمت خودرو، افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره بهای مسکن، اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی، خسارت محض برجام، توتال، دلار ۴۲۰۰ تومانی، حقوق های نجومی، فساد بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و...همگی نتیجه «تَکرار می کنم» های لیدر اصلاح طلبان است.

خاتمی حداقل در 2 مورد باید از ملت ایران عذرخواهی کرده و خسارت های ایجاد شده را جبران کند. مورد اول، فتنه 88 و دروغ تقلب و لگدمال کردن رای مردم و ایجاد آشوب و التهاب در کشور است و مورد دوم، تشویق مردم به رأی دادن به روحانی و سپس کنارکشیدن خود از پاسخگویی به افکارعمومی درباره کارنامه دولت است.

خاتمی به هیچ عنوان صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. شخصی که سابقه «شورش علیه جمهوریت» را در کارنامه خود دارد و به راحتی رأی میلیون ها ایرانی را لگدمال می کند و به دشمن گرای تحریم و فشار می دهد، به هیچ عنوان شایستگی حضور در پاستور را ندارد.

شخصی که در محافل خصوصی تاکید می کند که تقلبی صورت نگرفته ولی به جهت نفاق و بی صداقتی با مردم حاضر نیست این واقعیت بدیهی را به صورت عمومی اعلام کند.

خاتمی مردم را به رای دادن به دولت روحانی تشویق کرد و همقطاران وی در ادامه سهم خود را تمام و کمال از دولت روحانی گرفتند. اما وی در زنگ حساب بجای پاسخگویی به مردم، همچنان درگیر مسائل قبیله ای و باندی و حزبی بود.

برای نمونه، خاتمی هیچگاه بابت صف های عریض و طویل خرید مرغ و گرانی روزافزون قیمت دلار و کوچک شدن سفره مردم، عذرخواهی نکرد اما بلافاصله پس از اقدام جنایتکارانه نجفی در قتل همسر دوم خود، به میدان آمد و برای نجات «قاتلِ یک زن» چند میلیارد پول فراهم کرد تا یک قاتل را که هم قبیله خود بود از مخمصه نجات دهد.

**ترافیک کاندیدا، معضل اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: «با وجود تمرکز اصلاح‌طلبان بر انتخابات ریاست‌جمهوری اماهمچنان نگرانی‌هایی درباره تعیین کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان وجود دارد...حزب کارگزاران سازندگی که پیش از این طوماری از کاندیداهای خود را ارایه داده بود و اخیرا اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی را به عنوان مهم‌ترین گزینه‌های مدنظر خود اعلام کرده است. حزب اعتماد ملی نیز از محمدجواد حق‌شناس، ابراهیم امینی و محمدعلی افشانی به عنوان 3 گزینه اولیه این حزب برای کاندیداتوری نام برده است. مجمع ایثارگران بر سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی تأکید داشت که هر دوی آنان از میدان خارج شده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حزب ندای ایرانیان نیز از صادق خرازی، دبیرکل خود به این عنوان نام برده است. به غیر از اینها احزاب دیگری هم هستند که احتمالا تلاش می‌کنند افراد مورد نظر خود را در جبهه معرفی کنند و با جلب حمایت حداقل 15 عضو جبهه نامشان را وارد فهرست اولیه کنند...با این اوصاف احتمالا باید شاهد این باشیم که در روزهای پیش‌رو جنب و جوش بیشتری در جریان اصلاحات شکل بگیرد و نام‌های متعددی در بین این جریان سیاسی برای انتخابات 1400 شنیده شود».

اگر همینطور پیش برویم آمریکا مجبور می‌شود به ایران حمله کند/ حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید

اصلاح طلبان اکنون با معضل ترافیک کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری مواجه شده اند. این در حالی است که این طیف پیش از این بارها مدعی شده بود که رئیس جمهور در ایران هیچ اختیاراتی ندارد.

ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب برای راهیابی به پاستور، یکبار دیگر بر بی صداقتی این طیف با مردم صحه گذاشت. رئیس جمهور اختیارات فراوان و امکانات گسترده ای دارد، اما مسئله اینجاست که متاسفانه دولت آقای روحانی و شخص رئیس جمهور در 8 سال اخیر، اهتمام و اراده ای برای بهره مندی از این اختیارات با هدف رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم را نداشت.

جریان اصلاح طلب بجای سر و دست شکستن برای راهیابی به پاستور، باید برای رفع مشکلات کشور و رسیدگی به مطالبات اصلی جامعه، طرح و برنامه ارائه دهد.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان از اشخاصی همچون اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری برای 1400 نام می برند، این در حالی است که وی 8 سال معاون اول رئیس جمهور بوده و یکی از بانیان اصلی وضع موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    22 0
    همینطوری پیش میریم ببینیم کی میخواد جلومونو بگیره
    • پویا نوری IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      23 1
      خب حمله کنه ، شما اصلاح طلبها چرا ناراحت هستین ، با شما که کاری نداره !!! با ما کار دارند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    24 1
    چرا در مورد بمب اتم امریکا که سابقه استفاده ازش رو هم داره مذاکره نمی کنین وطن فروشان اصلاح طلب؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 2
      شما تند روزهای افراطی نه ایرانی هستید نه مسلمان خیلیاتون نماز هم بلد نیستید شما به اصطلاح تند روزهای حزبالهی انگلیسی هستید
  • حمید IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    29 2
    آمریکا اگه وجودشو داشت زمانی که حاجی زاده عین الاسد رو موشک باران کرد جواب میداد تهدید تو به جنگ پیشکش !
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      17 1
      احسنت
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 6
      آمریکا زد جواب گرفت برای چی دوباره باید جواب بده البته این کجا و آن کجا
    • محمد IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      11 0
      مهم این نیست مهم اینه که رییس جمهور آمریکا به عنوان بلند پایه ترین مقام رسمی آمریکا گفتش اگر ایران بزنه ۵۲ نقطه از ایرانو میزنیم که دیدیم هیچ کاری از دستشون بر نیامد
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    24 0
    این ادبیات ها دیگر کارایی ندارد که جنگ می شود
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    30 0
    وطن فروشان اصلاحاتی که نمی توانند قیمت مرغ و تخم مرغ را کنترل کنند دوباره باز می خواهند کاندید هم بیرون دهند انتخاب ما برای ریاست جمهوری سعید محمد جوان و انقلابی به تمام معنا
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    17 0
    مذاکرات فرسایشی یعنی 20 سال کشور را بازیچه خارجی ها کردن که همتون دست داشتید تازه برای چی؟ برای تاراج ناموس کشور که بمب اتم داران ناراحت نشوند!
  • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 0
    ما امت حزب الله هستیم آمریکا و جهان اگر بخواهند با ما بجنگند ما خدا را داریم . اون کسانی از جنگ میترسند و ملت مسلمان را از جنگ میترسانند که خودشان منافق اند و در باطن اعتقادی به خدا ندارند .
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 0
    معیشت مردم رو اصلاح طلبان خائن به گروگان گرفتن باز از بقیه طلب کارن
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      11 1
      اصلاح طلبان خیانتکار
  • Majid IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 0
    من یه سوال دارم ، این اصلاح طلبی که ما رو از اقدام نظامی آمریکا میترسونه خودش خره یا ملت رو خر فرض کرده ؟ به نظر من هردو .
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    ایران همیشه وطی این42سال دوست نداشت آغازگر جنگ باشد ودوست داشت اونها آغازگر باشند-پس اگرجرات دارندبیایند
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 0
    بعد از این همه خسارت آمریکا به کشور در طول 90 سال از حضور نحس آمریکا می ترسید ترس برادر مرگ است آمریکا باید از منطقه دور شود و گرنه بعد از این همه شهدای توطعه های آمریکا بایستی با قدرت و جدیت این زشت سیرت بدسگال را باید کشت - مرگ بر آمریکا
  • مهدی اسدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    سلام علیکم : غلامعلی رجایی حاکمیت .. خدا وکیلی در این ماه مبارک زمان _ البته اگر خدا را قبول داشته باشید واقعآ پر رویی هم‌حدی دارد . همیتکه خاتمی و هم کیشان ایشان هنوز زنده هستند کلاهتان را بیاندازید بالا .درخواست پیش کش ...
  • احمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    اگر آمریکا توان حمله داشت شک نکنید سال ها قبل حمله کرد بود!
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      7 0
      بله دقیقا همینطوره
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      10 0
      آمریکا ببر کاغذی است
  • احمد رضایی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 1
    اگر همینطور پیش برویم آمریکا مجبور می‌شود به ایران حمله کند/ حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید کدام ادمها ضیعف النفسی تریبون در اختیار چنین ادمهای در یوزه ای قرار میدهد ! بقولی ای مگس....
  • مجتبی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    گزینه نظامی که سهله ،اگه امریکا خودشو جر بده دیگه کاری ازش بر نمیاد هر نوع تحریمی بوده انجام داده . فقط مونده اجنبی های داخلی سنگشو به سبنه بزنن که اونم دارن انجام میدن
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    بی شرمی است که یک نفر مثل محبعلی این‌همه از امکانات مملکت استفاده که این همه از امکانات مملکت بهره برده و به آلاف و الوف رسیده بیاید به دشمن مردم گرا بدهد خیالت جمع باشد دشمن حمله کند با توجه به تجربه گذشته اول سرزمینمان را از ستون پنجم پاک می‌کنیم آن‌گاه چنان بر دشمن بی ستون می تازیم که تا ابد درد آن را بچشد
  • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    آخرین امید اصلاح طلبان تهوع آور برای آن که بالکل از صحنه سیاسی ــ اجتماعی ایران محو نشوند باز نگاه داشتن باب مذاکره با یانکی ها است! چون این جماعت کاسبان مذاکره و برجام هستند! البته اگر به فضل خدا این جماعت در انتخابات امسال از لحاظ سیاسی و اجتماعی به گور سپرده شوند اما باید غافل نبود که در زمینه های فرهنگی و اقتصادی همچنان حضور منحوس خود را به واسطه زد و بندهایی که در دوران استیلا بر قوای کشور داشته و ریشه دوانیده اند، حفظ خواهند کرد که زدودن شان از این زمینه ها کار و زمان بیشتری را می طلبد!
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    نیاز به حمله امریکانیست مزدوران هستند
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    از سال 78 تا الان از نظر افسادطلبان آمریکا میخواد حمله بکنه
  • CA ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    بگذارید اصلاح طلب اینقدر کاندید اعلام کنه که کاندید دونشون در بیاد! چون درک اینها از شرایط بسیار ساده لوحانه هست. درک مردم تغییرات بسیاری کرده و پاسخ اون رو در انتخابات مجلس گرفتند ولی هنوز باز اون دوزاری نمی افته!
  • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    آمریکا خیلی غلط میکنه به ایران حمله کنه!!!! اون زمان که در شرق ما طالبان ودر غرب ایران صدام، دومزدور آمریکا بودند جرات نداشت، حالا بیاد حمله کنه!!!! امیدش به خیانتکاران داخلی وبزدل های پوشک بسته داخلی است. اگر جراتش را داشت، تا الآن صبر نمی کرد. پس آمریکا . و ه می خوره به ایران حمله کنه. البته خیانت خیانتکاران ومزدوران داخلی بیشتر از هرجنگی خسارت زده است. با این حال تو پوشکت رو محکم ببند تا اگه از ترس خودت را خراب کردی....
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      5 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 1
    توتال، استات اویل، و کرسنت(بزرگترین فساد تاریخ) توی دولت مملی بوده، تازه حقوق نجومی برا یه دهه تازگی داره، همون موقع نماینده های مجلس به حقوق نجومی توی دولت ممل اعتراض کردنه، دو برابر کردن دلار بدون تحریم، از عمران و سازندگی و تولید و.... هم که هیچ خبری نبود.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      برا یه عده تازگی داره، اصلاح میکنم
  • حسن IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    ظاهرا عقل اقایان نم برداشته
  • سرباز IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    آمریکا شکر میخوره با شما. شرافتشون کجا رفته نمیدونم البته شاید چون زیادی عاقل اند اینجوری شدن
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    بابا آمریکایی ها خیلی باهوش تر از این حرفا هستن .آمریکا الان حتی از حمله به عراق و افغانستان هم مثل سگ پشیمونه ایران که دیگه قدرت برتر غرب آسیاس.جنگ هزینه زیادی داره آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین بدهی خارجی همین الانشم ورشکسته هست و میدونو به چین باخته چه برسه به این که بخواد وارد یه جنگ بزرگ بشه و به کشوری با85 میلیون جمعیت و 10 ها میلیون نیروی نیابتی حمله کنه مگه مغز خر خورده تو جریان عین الاسد همه چی معلوم شد.آمریکا از حضور در خلیج فارس فقط هدفش نفت و سلطه بر جریان انرژیه.واسه این کار چرا باید خودشو درگیر کنه.اگه اینجوری بود آمریکا باید چند سال پیش به ونزوعلا حمله میکرد که هم قدرت نظامی و اقتصادی و نیروی انسانیش از ما کمتره و هم بیخ گوش آمریکاس و وسعتشم خیلی کمتره.آمریکا هرگز به ایران حمله نمیکنه حتی اگه ما بمب اتم بسازیم چون خودش 3000 کلاهک داره.این حرفا فقط جو رسانه ای عده ای غرب زده برا ترساندن مردم و تن دادن به مذاکره و سازش است.خاک بر سر جماعتی که از ارزش های انسانی چون شجاعت و ظلم ناپذیری که تو سرشت انسانه به دور هستند
  • قرچک IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 0
    این خودباخته ها کارشان به جایی رسیده که از یه کسی که در سال های گذشته می خواسته کشور رو دو دستی تقدیم استکبار کند می خواد بیاد جلو کسی که از سران فتنه ازش یاد میشه این اصلاح طلب ها دیگه شورش رو در آوردند چقدر تفکراتشان ذلیلانه است همه این را بدانند کشور ما دارد الان با نفاق داخلی و نفاق خارجی می جنگه نفاق داخلی کسانی هستند که وضعیت مردم رو گروگان گرفته و دائم گیشنهادهای استکباری میده و نفاق خارجی هم که مشخصه کیه
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    11 0
    حاکمیت از خاتمی بخواهد تا به میدان بیاید پپپپپپپخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای مردم از خنده نیم ساعت بیهوش بودم الان سرم به دستم وصل کردند دکتر گفت اگه باز افتادی رو خنده اینبار میبریمت تو کُمای مصنوعی گفتم نوکرتم جهنم میرم ولی توو کما نمیریم چون اصلاحالت چی ها چند سالِ رفتند توو کما دیگه جا برای کسی نیست نمیخوام برم کنارشون مگه من چه جرمی کردم آدم که نگشتم فقط خندیدم.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    امریکا تا شما اصلاح طلبا رو داره نیازی به جنگ با ایران نداره. شماها مفت مفت دارین دستوراتش رو تو بخش های مختلف پیاده می کنین، حمله میخواد چیکار؟ برای چی هزینه بده..
  • ریزبین IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    ایران با موشک باران پایگاه مهم آمریکا در عین الاسد عراق این کشور را برای یک جنگ بزرگ دعوت کرد دنیا جز سکوت و پذیرش این تنبیه چیزی از آمریکا مشاهده نکرد حالا این افساد طلبان وطن فروش چگونه می خواهند به آمریکا هیمنه پوشالی بدهند؟!!!!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    18 1
    راه نجات کشور حذف حداکثری اصلاح طلبان
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      موافقم
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    شما وخاتمی خیلی غلط کردین امریکا داره خودشو بایگانی میکنه فعلا کتک خور عراقه خایینین یاد بگیرین اینقدر زبون نباشین
  • دلاوری IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    بابا یکی بیاد دهن این غلامعلی رجایی و قاسم محبعلی و هر کی که این روزا داره روی خرابکاریهای اصلاحات سرپوش میزنه رو ببنده.اصلا خودشون رو بگیرید ببندید که همین طور سرگردون نباشن تو جامعه.هر چرط و پرتی رو سر زبون میارن بیشرفا.
  • میثم IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 1
    آقای محبعلی چرا از ترس خودت را خیس کردی؟ نترس همانطور که زمان دفاع دستی بر آتش نداشتین . الان هم اگر اتفاقی بیفتد امثال شما یا در پستوهای خانه تان قایم می شوید یا در آغوش ارباب به مشاوره دهی مشغول خواهید شد. اما این را بدان که آمریکا غلط می کند چپ به ایران نگاه کند. عین الا سد که یادتان هست.
  • حیدر صالح IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    هرچه در احوال این اصلاحچی ها می نگرم جز لجن و کندیدگی ندیدم
  • SE ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    جناب آقای قاسم محبعلی، عزیزم، تو و همفکرانت تو این اوضاع گرونی و نایابی پوشک چه میکشید! بیچاره اطرافیانتان چه صبر تحملی باید داشته باشند
  • محسن IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    گفته بود یکی مثل خاتمی که تو دولتش هیچ حاشیه اقتصادی نبوده من اینو رد یا تایید نمیکنم ولی تا دلتون بخواد منافق و نفوذی بوده که از ایران فرار کردند به آمریکا و انگلیس و دشمنان قسم خورده این مملکت شدند . مرگ بر منافق فتنه گر
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    بقول جناب رضائی نیروهای امنیتی ما باید با جوانان جایگزین شوند تا شادابی به اداره جات باز گردد و تعلل های احتمالی به حداقل بیانجامد .. طرف داره داد میزنه من نسبتی با عوامل خارج از کشور دارم . اطراف همو را بپایند به نتیجه ای خواهند رسید
  • هیچکس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    خاتمی خائن است
  • US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    امریکا پوشک کافی نداره ک بخواد به ایران حمله کنه
    • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      ما هستیم
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    امثال شما از صدتا آمریکا خطرناک ترن
  • هیچکس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    اصلاحات خائن ترسو و بزدل است اگه راست میگید یک شهید اصلاح طلب نام ببرید، و بنظر من هردوحزب اصلاحات و اصولگرا باید منحل بشن و خائنین محاکمه و اعدام بشوند و کلا بشه جمهوری اسلامی ایران و حزب بی معناست و همه باید یکسو باشند تا زمانی که کشور دست این همه اختراع داریم چرا انبوه سازی نمیشود چون افسادطلبها نمی گذارن و فکر کردید مردم بلانسبت خرن
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    امریکا غلط میکنه و میخوره بابزرگان اصلاح طلب وطن فروش.کشوربجایی رسیده که نیاز به خاتمی بیوجدان وطن فروش میباشد.مقصرما هستیم که بااینها بارعفت اسلامی برخورمیکند.خائن باید...
  • یاسین IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    اتفاقا برعکس گفتند، باید بگم: «اگر همینطور محکم پیش بریم توفیق پیدا خواهیم کرد به امریکا هم حمله کنیم و آنها را از این منطقه بیرون خواهیم کرد.» و هرچه محکم تر باشیم جرات حمله اونها به ایران کمتر خواهد شد. اگر ایران نباشه امریکا حتی جلوی چین هم نمیتونه وایسته، کره شمالی امریکا را تصرف خواهد کرد. چون مردم امریکا هیچ غیرتی روی حکومت فاسد کشورشان ندارند.
  • کریم IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    گندهایی که ممد خالی بند زده را به مردم بگید بعد ببینید مردم با او چه کار می کنند!!!!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 0
    آمریکا نه جرات میکنه وارد جنگ با این ایران بشه وهمچنین تا پیاده نظام فاسد ونجومیبگیری وخائن.... درداخل را دارد نیا زبه جنگ ندارد
  • CA ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 0
    اگه اینبار آمریکا بخواد پاشو از گلیمشو دراز کنه بایستی بره قید فروش اسلحه یعنی منبع اصلی درآمدش رو‌بزنه! چون با چنان سلاحهایی جواب خماقتش رو خواهد گرفت که دیگه نزدیکترین کشور خریدار اسلحه هم ازش اسلحه نخواهد خرید. برای همین آمریکا هیچ موقع جرات حمله کردن به ایران رو پیدا نخواهد کرد.ون بازوهای انظامی یران چنان در این منطقه قوی هستند که می‌توانند تمامی پایگاههای آمریکا رو تا شعاع شش هزار کیلومتری بصورت صد در صد تخریب کنند و حتی عوامل فراری آنها را نیز از بین برد!
  • الحسینی GB ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    مثل اصلاح طلبان مثل بچه ای است که با مادرش قهر کرده بود و از روزنه ای اتاق خانه را نگاه می کرد، مادر غذایی در ظرف کشید و کنار گذاشت و گفت این برای پسرم، بچه که در حال دیدن بود با صدای بلند گفت من قهرم، نمی خورم، اما اگر برای من کشیدی، خیلی کمه!!
  • PE ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    یه عده بافرارازکشوروطن فروش میشندیه عده هم بامصاحبه وگرادادن وطن فروشی میکنند
  • IE ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    شاید هم ایران به آمریکا حمله کند.
  • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    سوره مبارکه بقره آیه 11. واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون و چون به آنان گفته شود: «در زمين فساد مكنيد»، مى‌گويند: «ما خود اصلاحگريم.»(١١)
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    همیشه با گرا دادن به امریکا. ، مملت ایران دا عقب نگاه داشید ... تحلیل های ابکی. خو د بگذارید تو جیبتون
  • هاشم IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    امریکا شاید تو دنیا یک نوک سوزن اعتبار داشت اونم خاینیین بهش اعتبار داده بودن وقتی ایران با موشک باران پایگاهش رادر عراق زد دنیا فهمید که پوشالی بقول امام که فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد دنیا هنوز در بهت کتک خوردنشه از ایران .....حالا شما که وقتی امریکا هوا پیمای مسافر بری ایران را زد کجا بودی امریکا یک فرد مست که یک چاقو دستش گرفته وفریاد می زنه /////زهی زرشکززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
  • DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    امام خمینی (ره) : امریکا حتی یک گلوله به سمت شما شلیک نخواهد کرد ... امریکا شما را فتنه باران خواهد کرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس