ویژه ها

جریان تندروی اصلاح طلب بی وقفه در تلاش است تا تجمعات و اعتراضات برخی اصناف که نتیجه کارنامه «دولتِ اصلاح طلبان» است را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** هشدار اصلاح طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان  

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «واقعیت این است که در شرایط کنونی اغلب کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی زندگی می‌کنند و بسیاری از مغازه‌داران با رکود مشتری مواجه هستند. از سوی دیگر بیکاری روزبه‌روز در جامعه در حال افزایش است. وضعیت به شکلی شده که شرکت‌های خصوصی یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند یا اینکه مجبور شده‌اند کارکنان خود را اخراج کنند. در نتیجه گرانی‌های اخیر جامعه را عصبی کرده و جامعه در آستانه در یک انفجار جمعیتی قرار گرفته است. این اتفاق اگر امروز رخ ندهد بدون شک در آینده نزدیک رخ خواهد داد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «برخی عنوان می‌کنند مردم برای آزادی به خیابان‌ها می‌آیند. این در حالی است که لیدر مردم گرسنگی آنهاست. یعنی مردم بر اثر گرسنگی به خیابان‌ها می‌آیند. با این‌وجود واکنش مردم نسبت به گذشته شدیدتر خواهد شد و ممکن است پیامدهای غیرقابل جبرانی برای جامعه به همراه داشته باشد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «جهت‌گیری دولت به سمتی است که در سال آینده نه‌تنها فقر از بین نمی‌رود، بلکه میزان فقر و تورم در جامعه بیشتر نیز می‌شود...مردم توانایی تحمل این وضعیت را ندارند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند باید منتظر انفجار گرسنگان باشید. تردید نکنید که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند اگر امسال انفجار گرسنگان صورت نگیرد در سال آینده صورت خواهد گرفت.»

هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / شما بودید که می‌گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

متاسفانه برخورد جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف با اقشار مختلف مردم کشورمان، برخوردی توهین آمیز و البته تحقیرآمیز است.

در ماههای اخیر رسانه ها و فعالین اصلاح طلب چندین بار آدرس خیابان را برای آشوب و التهاب اعلام کردند. آن هم چه کسانی؟ همان افرادی که در جریان انتخابات ۸۸ جنبه شکست را نداشتند و با دروغ تقلب، چندین ماه کشور را به آشوب و التهاب کشاندند.

همان طیفی که عرضه و توانایی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را نداشتند و با اجرای غلط این طرح، در آبان ۹۸ کشور را دچار آشوب و التهاب کردند.

دلتنگی افراطیون اصلاح طلب برای آتش زدن بانک و آمبولانس و اورژانس و تاکسی و پمپ بنزین و مغازه مردم و... قابل تأمل و البته قابل تأسف است.

در دولت روحانی به واسطه فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق معلمان تضییع شد. اما جریان اصلاح طلب در آن مقطع بجای دفاع از فرهنگیان و معلمان، جانب مفسدان گردن کلفت را گرفت و با ادعاهایی همچون «ظلم به کارآفرین برتر»، «متهم اشتباهی»، «تسویه حساب شخصی نماینده دادستان با متهم» و...جماعتی را که سرمایه معلمان و فرهنگیان را دزدیده بود، مظلوم و قهرمان جلوه داد.

مشکلات فعلی میراث دولت اصلاح طلبان است؛ اما این طیف با «پررویی نجومی» حاضر به پذیرش مسئولیت اقدامات خود نیست. در دولت قبل رئیس جمهور وعده گشایش ۱۰۰ روزه را مطرح کرد اما در پایان دولت اول ادعا کرد که «آدم مگر دیوانه است که وعده گشایش ۱۰۰ روزه بدهد»! نکته قابل تأمل اینجاست که وی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مجددا ادعای گشایش اقتصادی ۱۰۰ روزه را مطرح کرد!

در دولت قبل و آن هم در ماههای پایانی، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ گفت: دعا کنید! در دولت قبل وزیر راه و شهرسازی به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کرد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از مطالبات مردم مربوط به حوزه معشیت و اقتصاد است. همان حوزه ای که در ۸ سال حضور اصلاح طلبان در دولت قبل مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفت. دولت رئیسی در ماههای اخیر برای بهبود معیشت و آواربرداری از خرابه ای که «دولتِ اصلاح طلبان» بر جای گذاشت، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

جریان تندروی اصلاح طلب بی وقفه در تلاش است تا تجمعات و اعتراضات اصناف مختلف که نتیجه کارنامه «دولتِ اصلاح طلبان» است را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کند. ویلاهای چند هزارمتری و هیات مدیره هلدینگ های اقتصادی برای اصلاح طلبان، کف خیابان هم برای مردم!

** شما بودید که می گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رنجی که به کول می کشند» نوشت: «فقط «سیروان» را صدا می‌زنند. هر کولبری از صخره‌های «سیاه کوه» و «لک‌لک» و «دولان» و «قاعد مست» و «نوری» و «کشتارگاه» پرت شود، تیر بخورد، یخ بزند، بمیرد، کاسبکارها، کولبرها، مردم «بیتوش»، فقط «سیروان» را صدا می‌زنند. سیروان تا امروز، ۲۳ جنازه کولبر به کول کشیده و ۳۵ کولبر مجروح را به بیمارستان «سردشت»؛ دو کیلومتر دورتر از «سیاه کوه» رسانده است

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چه تناقضی هست در سرشت کولبری؛ کولبری که نمی‌داند زنده از کولبری برمی‌گردد، می‌رود کولبری که زنده بماند. سیروان، کیلومترها از من دور بود ولی داغی استیصال از خستگی کولبری، از خلل و فرج واژه‌ها، از بیتوش تا تهران می‌رسید.»

هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / شما بودید که می‌گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

تناقض عجیبی است. اینکه با مفسد دانه درشت اقتصادی رفیق گرمابه و گلستان باشی و تصویر «کله پاچه» خوری تان در رسانه ها منتشر شود. و اینکه همزمان با التهاب قیمت دلار در دولت روحانی، «عمل جراحی موضعی کروبی» را به عنوان تیتر اصلی روزنامه انتخاب کنی و حالا اینگونه وانمود کنید که دلسوز مردم و نگران وضعیت کولبران هستید!

«الیاس حضرتی» مدیرمسئول روزنامه اعتماد، در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بوده است. همان مجلسی که با دهن کجی به مطالبات عدیده معیشتی و اقتصادی مردم، درگیر کمیته رفع حصر و سیاسی کاری های مرتبط با آن بود.

همان مجلسی که نماینده اصلاح طلب آن در روز روشن گفت: «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند، اما رفع حصر خواسته اصلی بود!».

به نظر شما حامیان و بانیان پرونده هایی از جمله کرسنت، توتال، صندوق ذخیره فرهنگیان، هفت تپه، رشت الکتریک، دلار ۴۲۰۰ تومانی، عظام، کروز، استات اویل، حقوق های نجومی و... صلاحیت اظهارنظر درباره مشکلات معیشتی مردم را دارند!؟

روزنامه اعتماد- ۴ بهمن ۱۴۰۰- در مطلبی با عنوان  «تبعات تورمی هجوم وام بدون ضامن به بازارها»نوشت: «به نظر می‌رسد پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، سیستم بانکی جذابیت بیشتری برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران پیدا کرده؛ چراکه پس از تکلیف بانک‌ها به ارایه تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به طرح نهضت ملی مسکن، در اقدامی دیگر قرار است نظام بانکی وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به واجدین شرایط بدهد

هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / شما بودید که می‌گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / شما بودید که می‌گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «قرار است به مشمولان طرح وام بدون ضامن تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.» حمله این روزنامه اصلاح طلب به طرح جدید بانک ها برای ارائه تسهیلات به مردم در حالی است که مدیرمسئول این روزنامه- الیاس حضرتی- نماینده ادوار مجلس و از جمله در دوره های ششم و دهم بوده است. وی ارتباط نزدیکی با شهرام جزایری داشته است. نکته قابل توجه اینجاست که شهرام جزایری در دوره مجلس ششم به دفعات به مجلس و کمیسیون اقتصادی تردد داشت و از جمله طرح‌هایی که با پیشنهاد وی در دستور کار قرار گرفت،   «عدم اخذ وثیقه از تسهیلات کلان بانکی»  بود.

این یعنی «عدم اخذ وثیقه از تسهیلات کلان بانکی» هیچ اشکالی ندارد، ولی وقتی طرح ارائه تسهیلات به مردم، انجام می شود، ناگهان رسانه های منتسب به اصلاح طلبان نگران تورم می شوند!

مالک سابق کارخانه هفت تپه که حقوق کارگران را تضییع کرد؛ متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که حقوق معلمان و فرهنگیان را لگدمال کردند؛ در کنار شهرام جزایری، حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، بابک زنجانی، مه آفرید امیرخسروی، هادی رضوی، مهدی آخوندی، محمد امامی، بهروز ریخته گران و...از جمله محکومان دانه درشت اقتصادی هستند که پیش از این مورد حمایت تام و تمام جریان اصلاح طلب قرار گرفته اند.

** تلاش برای تنفس مصنوعی به پروژه «شرطی سازی اقتصاد»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «خوف و رجای احیای برجام» نوشت: «هم‌زمان به هر دو کرانه احتمالات نزدیک‌تر می‌شویم. قریب به اتفاق خبرها و نشانه‌هایی که از متن و حاشیه مذاکرات احیای برجام می‌آیند، هم‌زمان می‌توانند نشانه پیشرفت یا بن‌بست در مذاکرات باشند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «تناقض مسیر گفت‌وگو ادامه دارد. هفته‌هاست که همه می‌گویند در رسیدن به توافق عجله دارند و هم‌زمان هفته‌هاست که حرف‌های طرف‌های برجام درباره موضوعات باقی‌مانده و نزدیکی و دوری توافق عملا تکراری شده است. چند هفته‌ای است که تقریبا هر روز یکی از طرف‌ها می‌گوید: «پیشرفت داشته‌ایم، موضوعات مهم باقی مانده‌اند، تصمیم سیاسی باید گرفته شود». آیا از این مرحله می‌گذریم؟ همچنان باید منتظر بود و دید.»

هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / شما بودید که می‌گفتید دغدغه همه مردم ایران رفع حصر است!

در روزهای گذشته رئیس جمهور گفت: «کشور را نمی‌توان محدود به روابط با کشورهایی خاص کرد. کشور باید پیش برود. به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای امید ما اول به خدا و بعد مردم ایران است. امید ما به معجزه در وین نیست. دنبال رفع تحریم‌ها هستیم و خواهیم بود، اما مهم‌تر از آن دنبال خنثی کردن تحریم‌ها هستیم.»

همچنین دیروز سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تجارت خارجی در دولت سیزدهم رشد ۴۰ درصدی داشته است، گفت: « تجارت خارجی ما به ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.» همزمان مقامات ارشد اعلام کردند که فروش نفت ایران از ۱، ۵ میلیون بشکه فراتر رفته است. نکته قابل توجه اینجاست که همه این موارد بدون برجام و بدون FATF به وقوع پیوسته است.

این رویکرد در حقیقت تغییر ریل گذاری دولت برای خروج از فاز «شرطی سازی اقتصاد» است. وضعیتی که محصول سیاستگذاری های نادرست در دولت قبل است.

با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب با سانسور تغییر و تحولات رخ داده، همچنان مشغول تنفس مصنوعی به پروژه «شرطی سازی اقتصاد» هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    15 4
    این جریان تحریف شرایطی در پایان دولت نحس سابق رقم زدن که دولت بعدی که دولت مخالف خواهد بود در کوتاه زمان دلار پنجاه هزار تومنی رو تجربه کنه کنه و مجبور به استعفا و بعد فتنه جدید خیابانی رو شروع کنند الان که فتنه هاشون مشابه دوران انتخابات در نطفه خفه شده دارن دست و پا میزنند ولی جز هلاکت خودشون چیزی نخواهد بود انشاالله
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      18 1
      آمریکا به شدت به وین نیاز دارد تا هم هیمنه دلار را فرونریزد و هم بتواند قیمت نفت را پایین بیاورد اما ادای بی نیازها را در می آورد. لذا اگر فریب نخوریم و‌ مقاومت را نشکنیم قطعا آمریکا عقب نشینی میکند. به مدد خدا
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      45 2
      روزنامه ارمان و اعتماد و شرق که از مخالفان سرسخت نظارت بر بازار و مالیات بر عایدی سرمایه و حذف دلار جهانگیری و رفع تصرف ساحل و ........ هستند بدانند انفجار اجتماعی گرسنگان یعنی انفجار ویلا و پنت هاوس و برج و بنز و پورشه و لکسوس در مناطق لوکس شهر ها و ییلاقات پس حواسشان جمع باشد
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      8 1
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      7 2
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مقاله نویس روزنامه آرمان بهتره ساکت باشد.
  • امیرحسین صمدیان IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 1
    آیا پررو تر از این جریان اصطلاحات وجود داره ؟؟؟ خودشون تعطیل کردن حالا انداختم گردن این یکی رییس جمهور مثلاً انتظار دارن توی هفت ماه کل گند کاری هشت سالشون رو جمع کنه خدایا خودت شفاشون نده
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      چقدر جالب میشه که مردم پاسخ جریان اصلاح طلب و مسببین وضعیت موجود را در کف خیابان بدهند دیگر برای همیشه دستگاه این جانوران جمع خواهد شد
  • US ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    7 2
    این روزها رسانه های اصلاح طلب و برانداز این فرد با عنوان یک قهرمان یاد می کنند و شما اصولگران فربه هم به خود کمی زحمت نمی دهید تا ماهیت این دلقک یهودی را برای مردم نشان دهید این دلقک یهودی که سید حسن میری آخوند خلا لباس شده با عصبانیت از اینکه در بعضی از رسانه های از او بعنوان دلقک یهودی یاد می کنند در یکی از رسانه داد سخن را با آوردن احادیث انتخابی او را یک طنز پرداز نام برده و استفاده از عنوان دلقک را یک امری غیر اخلاق اسلامی عنوان می کند حال شما خودتان قضاوت کنید
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 0
      "خلا لباس شده" - دقیقأ
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    71 0
    شنا های نفوذهای وخاین های شما که جز ذخیره اسراییل هستید و۸ سال خیانت کرداید حال دلسوز شده اید دست شما رو شده دست بردارید
  • DE ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    39 0
    جریان تندروی اصلاح طلب بی وقفه در تلاش است تا تجمعات و اعتراضات برخی اصناف که نتیجه کارنامه «دولتِ اصلاح طلبان» است را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کند// غربگدایان کاسبان تحریم همیشه وقتی ایران در اوج خبر ها و محبوبیت و موفقیت و اعتماد به نفس است ماموریت دارند از طرف صهیونیزم بین الممل این حلاوت و شیرینی را به دهان مردم زهر نمایند. تا وقتی وطنفروشان جاسوس و اراذل و اوباش خیابانی و اراذل و اوباش سیا ۳۰ اعدام نشوند اوضاع مملکت آرام نخواهد شد. اکنون امپریالیسم امریکا باز در منجلاب تکبر و حماقت خود مانند خر به لجن تپیده است و به کمک نوکران خود نیاز دارد.
  • DE ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 1
    این فرافکنی اصلاحاتچی ها و جنگ روانی دشمن پسندانه شون نشان از ضعف دین داری و نداشتن عرق ملی و ناتوانی در مدیریت این قبیله هست. بجای فرافکنی و دورخودشون چرخیان، بهتره برن خودشون رودرست کنند. ایندسته دچار فقر فرهنگی شدیدی شدند.درتیتر روزنامه هاشون جز سیاه نمایی دشمن دل شادکن تهوع اور هیچ نکته مثبتی برای بیان کردن ندارند ، فقط دارند کاغذ حروم میکنند.
    • فرید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      46 0
      این دست مقاله ها دقیقا مصداق ژورنالیسم تروریستی هست، مشکل اینجاست که آقای قوه قصاییه به خودش زحمت خوندن چنین مقالاتی رو نمیده، اگر به خودس زحمت خوندن نیداد شاید به صرافت میافتاد که تروریسم ژورنالیستی رو جرم انگاری کنه و این عمله جات تروریست مواجب بگیر اسراییل رو بکشونه دادکاه و نقره داغ کنه !
  • DE ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 2
    این اصلاح طلبها رو خفه نکنید مملکت به باد میره و هفت تیکه میشه . حذف اصلاح طلبان بزرگترین خدمت به ایران است .
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      7 0
      به نظر بیشتر مطالب و گزارشهایی که صفحات روزی نامه های اصلاح طلب را پر می کنند ابراز وجود سردمداران این فرقه برای نشان دادن این که هنوز در صحنه هستند! دقیقاً گزارش های عوامانه ای که اگر در زمان روحانی مثلاً در باره رنج کولبران از سوی انقلابیون نگاشته می شد تعبیر بر تحریک عوام علیه دولت وقت می شد ــ
  • س IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 1
    خدامنافقین را رسوا کند
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 6
    آیه الله جنتی که اصلاح طلب نیست .ایشان هم در باره گرسنگی تاکید کردند . شما که سیر هستید کافی است .عمدا گرانی درست می کنید .چرا دلار را گران کردید . شفاف سازی کنید درآمد نفت چگونه خرج می شود .
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      18 4
      افسادطلبان منافق. دایما خواب کودتا در کشور می بینند. چه سال هفتاد و هشت . چه سال هشتاد و هشت . چه سال نود و هشت و چه بعد از رفتن حسن سمنانی . هههههههههههه
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 0
    چرخی بزنید در بازار مرزی همین کولبرها خیلی اقلام ممنوعه برای خریدن میتوان یافت
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 1
    معجزه مدیریت آقایان این است که با این همه برخورداری، هر روز فقیرتر می‌شویم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 1
    نفوذی های افسادطلبان و مدیران باقی مانده از دولت نکبت بنفش به شدت در حال سنگ اندازی بر سر راه اصلاحات واقعی دولت رئیسی هستند امیدواریم تا دیرتر نشده دولت رئیسی تکلیفش را با این اوباش خائن یکسره کند
  • حمد الله IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    27 1
    فقر اين روزها در خيابان ها / حاجى فيروز / گدايى با تمسخر به سياه بوستان/ كه شرعا جايز نيست. / پليس حق دار از اين جرم مشهود جلو گيرى كند و گدا ها را مجبوركند صورت خود را بشويند و بدون سياه نمايى گدايى كنند. جلوگيرى از جرايم مشهود دستور خاص نمى خواهد. رئيس پليس ميتواند يك دستور تاكيدى صادر كند
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 28
    این بازی اصولگرا و اصلاح طلب دیگه برای مردم رو شده، اصولگرا و اصلاح طلب یکی هستند فرقی باهم ندارند و دعوایشان هم همه سیاسی بازیه، هر دو بفکر پر کردن حیب خود واقازاده هایشان هستند
    • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 0
      باز یکی دیگه از اصلاح طمعکاران از خواب پَرید. حداقل از همسایه هات بپرس انتخابات تمام شد و آبرویی برای اصلاحات نماند.
  • كريم IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 0
    شما افسادطلبها اگر دلتان براي كوله بران مي سوزد چرا در 8 سال حكومت روحاني براي آنها كاري نكرديد؟ گرسنگي خياباني هم كار چند ماهه حكومت آقاي رئيسي نيست. اين گرسنگي ريشه در اختلاسها و دزديهاي شما در طي 8 سال حكومت روحاني و افساد طلبان دارد. سران افساد طلب هم نبايد حصر مي شدند بايد با ليدرشان اعدام مي شدند حالا اگر به آنها ترحمي شده است به خاطر رآفت اسلامي است چون اين سران افساد طلب اصولا دين ندارند.
  • ملت گیج IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 3
    نه اصلاح طلب به درد میخوره نه اصولگرا
    • ما ملت امام حسینیم. IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      برادر عزیز ! ملت گیج نیست ،این ملت خوب میدونه چه خبره. ولی تابع امر ولی مسلمین است .اگر اشارتی شود نقاب از چهره نفاق خواهد برداشت. ما ملت امام حسینیم.
  • مجید IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 63
    یعنی اصولگراها چشم ندارند و وضعیت رو نمیبینند؟؟!!!
    • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      21 2
      جرا اصول گراها اوضاعی که اصلاحاتچی های بی کفایت با ترک فعل ببار اوردند رصد میکنند و با ابداع راهکارهای نوین تلاش می کنند مشکلات مردم رو یکی بعد از دیگری با خزانه خالی تحویل گرفته شده از دولت قبلی حل وفصل کنند.
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    . مهدی رحمانیان اصلاح‌طلب گفت: اصلاحات در تله بنیان‌گذار گیر کرده است. آقای رحمانیان، بنیانگذار در تله شما گیر کرده زیرا نه تنها نتوانسته‌اید به او بفهمانید که اصلاحات مخالف انقلاب می‌باشد بلکه خودتان هم هنوز که هنوز است در اسارت انقلاب مانده‌اید.
  • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    30 2
    از اصلاح طلبان چه انتظار اگر غیر از این بود باید شک میکردید
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 15
    مشرق نیوز تو هم شریک دزد و رفیق قافله هستی از درج انتقادات که بضرر همکیشانتان است خوداری می کنید اف بر شما باد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    32 0
    اگراموال نامشروع اصلاح طلبها محتکر رامصادره کنند درکشوریک نفر فقیر .یاکولبر.اسغال گردپیدانمی شود.۳۲سال انها ثروت کشورراچپاول کرده اند.چندماه است دولت مردمی سرکارامده فعلا گندکاری انهارا درست بکنندزرنگ هستند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 1
    رئیس‌جمهوری اوکراین، در پیامی به زبان روسی گفت: یک بیمارستان کودکان، یک زایشگاه.
  • FR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    36 0
    حرف های اصلاحطلبان عینا کاریکاتور واقعی نیازی به شرح ندارد ! روش گام دوم انقلاب و انشالله راه دولت آقای رئیسی خنثی کردن تحریم و تهدید و تحریف است......
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    18 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • کارگر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 2
    چرا باهم جنگ میکنید فقط بازار رو تنظیم کنید معجزه کردین فقط بازار مایحتاج منزل خواهشا با هم بحث نکنید دشمن شاد نکنید ممنونم
  • DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 0
    هشدار اصلاح‌طلبان درباره انفجار گرسنگان در خیابان! / ما دو نوع انفجار داریم فقرا از گرسنگی منفجر میشن اصلاح تبه کاران و لاتچریها و اشرافیون و غربگداها از بس میخورن منفجر میشن در حقیقت میترکند.
    • لقمه حرام. IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 0
      منکر این نیستیم که غربگدا ها ولاکچری نشینانی که منافعشان به خطر افتاده وهر لحظه بیم آن دارتد که اموالشان مصادره شود وویلاهایشان تخریب شود وجلوی کثافت کاری هایشان گرفته شود دست به اقدامات احمقانه ایی بزنند وکشور را به آشوب بکشند ،از این قبیله لقمه حرام هر چه بگویی بعید نیست .
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 0
    حداقل از44سال35سالحکومت دست امریکاپرستان مدعی اصلاح بوده وهم این بدبختی نتیجه غارت ودریدگی واقازادگی آنهاست
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    این ملعونهای ضد دین که فساد وویرانی بپا میکنند تا مردم بپا خیزند سرخورده شدهاند ازاینکه مردم صبوری میکنند
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    انفجار گرسنگان در خیابان؟ حقیقت این هست که آخرین باری که در سال ۸۸ این انفجار خیابانی رو در رسانه های خارجی مشاهده کردیم، شاهد این بودیم که اکثرا این ``گرسنگان`` بازوهاشون کلفت تر از گردن عموم مردم زحمتکش و شهروندان بود.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    اصلاح طلبان این سرمایه های اسراعیل از فعال وجهادی بودن دولت جدید ناراحتند ماموریت انها ویران کردن مملکت .وبعد بعنوان اعتراض برپایی اشوب ودوباره مطرح شن بعنوان ناجی .خیلی دوست دارند تا دولت جدید کوتاهی کند تا انها انرابهانه کرده امنیت را بهم بزنند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    در برنامه سرمایههای اسراعیل غیر از خرابکاری وتباهی مملکت وارد کردن مردم هم بابت اعتراض وایجاد اشوب بخاطر مشکلاتی که خود بانی ان هستند جایگاهی دارد باتشدید ویرانیها در اواخر عمر پلید دولت بنفش غربگرا حتی فشارها بابت ابوبرق ودیگر موارد بیشتر شد امیدوار بودند این مشکلات دولت بعد رازمینگیر کند وبعد با ورود بعنوان ناجی وتحریک مردم اشوبهای ابان نودوهشت را بر پا کنند اما با خدمت جهادی دولت وصبر ونجابت مردم وشناخته شدن نیت پلید انه این ارزو نقش براب شدوالتماسهای انها نتیجهای در بر نداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس