صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۱ مرداد

هر جا و هر کسی دفاعی جانانه از اقتدار ایران و عزت مردم کشورمان انجام می‌دهد، اصلاح‌طلبان به خط شده و به آن حمله می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید با ترامپ مذاکره کنیم تا از وضعیت سیاه اقتصادی رها شویم!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت:

«ما در شرایطی هستیم که هر روز به نقطه‌های تاریک بیشتری از جهت اقتصادی می‌رسیم. پیشنهادم به دولت این است که اصل مذاکره اگر براساس منافع ملی ما باشد باید آن را بررسی کرد. اگر براین اساس، اصل مذاکره را بپذیریم، می‌توانیم راجع به چگونگی آن صحبت کنیم. از آنجا که از جهت سیاست خارجی و هم از جهت داخلی زمینه‌های نارضایتی اجتماعی در جامعه کاملاً فراهم است، می‌تواند ما را با مشکلاتی مواجه کند. با در نظر گرفتن اینکه سیزدهم مردادماه مرحله اول تحریم‌هاست و بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی بساط‌شان را جمع کرده و درحال خروج از ایران هستند، نقطه عطف اینجاست که ما نمی‌توانیم از یک دریچه به سیاست نگاه کنیم. سیاست یک امر متغیری است که با هیچ موضع ثابتی قابل قیاس نیست...الان با قدرتی که در دریای سرخ از طریق حوثی‌ها از خود نشان داده‌ایم، می‌توانیم در پشت مذاکره امتیاز هم به‌دست بیاوریم».

طیف اصلاح طلب با سیاه نمایی وضعیت کشور و منجی سازی از ترامپِ قمارباز، در پی آن است تا برجام های دیگری را به مردم تحمیل کند.

اصلاح طلبان که اکنون برای مذاکره با ترامپ ذوق زده شده‌اند، همان جماعتی هستند که در توجیه شکست و ناکامی برجام، تقصیرها را گردن ترامپ می‌انداختند و او را دیوانه و تافته‌ای جدا بافته از حاکمیت آمریکا معرفی می‌کردند و هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد، تیتر زدند که «مزاحم رفت»!

این طیف، راه حل گشایش اقتصادی را مذاکره با آمریکا جا می زند. این در حالی است که دقیقاً همین رویکرد در موضوع مذاکرات هسته‌ای از سوی این جماعت دنبال شد و همه امور کشور حتی آب خوردن مردم به مذاکرات گره خورد؛ اما در نهایت علیرغم امضا و اجرای برجام، مشکل رکود، بیکاری، گرانی و...در جای خود باقی ماند.

علیرغم فضاسازی‌های گسترده اصلاح طلبان و برخی دولتمردان، همانطور که منتقدان نیز از ابتدا به درستی اشاره کرده بودند، برجام نه تنها به لغو تحریم‌ها منجر نشد، بلکه به ابزاری در دست دشمن برای فشار بر ایران و معلق نگه داشتن اقتصاد ایران و زمینه‌ای برای تعمیم به دیگر مؤلفه‌های قدرت کشورمان بدل شد.

آنچه مبرهن و آشکار است اینکه اصلاح طلبان با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کابینه، هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور نداشته و همچنان به نفطه های خیالی چشم دوخته‌اند.

** ابتکار: قاسم سلیمانی، یک سربازِ دلواپسِ سیاست است!

روزنامه ابتکار در گزارشی وقیحانه و توهین آمیز به فرماندهان ارشد سپاه پاسداران حمله کرد.

این روزنامه اصلاح طلب در گزارشی با عنوان «سربازان دلواپس سیاست» نوشت:

«این روزها از گوشه و کنار سپهر سیاست ایران صداهای فراوانی بلند است. صداهایی که مخاطب بسیاری از آن‌ها دولت بوده و هر کدام سعی می‌کنند نقدی، پیشنهادی یا حتی دخالتی در امور دولت داشته باشند. در میان تمام این صداها به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌ها، تحلیل‌ها و اظهارنظرهای فرماندهان ارشد و نیمه‌ارشد نظامی در عرصه‌های گوناگونی سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیش از بقیه به گوش می‌رسد. یکی از رئیس‌جمهوری دفاع می‌کند؛ دیگری از او تقدیر می‌کند؛ آن یکی دولت را تهدید می‌کند؛ و فرمانده بعدی به ارائه راهکارهای دیپلماتیک به رئیس دولت و مسئول اجرای قانون اساسی بسنده می‌کند؛ در آخر هم از میان این فرماندهان یکی سعی می‌کند راهبردهای اقتصادی ـ جنگی به دولت ارائه دهد؛ اما چرا فرماندهان نظامی در این ایام به فکر حضور در عرصه اجتماعی و رسانه افتاده‌اند؟ در مراسم مختلف ـ با بهانه و بی‌بهانه ـ دولت، مجلس، مردم و حتی رئیس ایالات متحده را مخاطب قرار می‌دهند و هر بار در کسوتی تازه در می‌آیند. یک روز دیپلمات می‌شوند، روز دیگر کارشناس اقتصادی و فردای بعدی تحلیل‌گر مسائل داخلی و امنیتی در کشور».

ابتکار در ادامه نوشت:

«از زمانی که قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با داعش در نامه‌ای به رهبری انقلاب اعلام کرد کار داعش تمام شد تا مخاطب قرار دادن رئیس ایالات متحده آمریکا کمی بیشتر از یک سال گذشت... سلیمانی با چنین ادبیاتی، سطح یک مجادله دیپلماتیک را به طور کلی دگرگون کرد و ابعاد تازه‌ای برای آن ساخت. وجوهی که به طور مسلم روندها را از شکل فرآیند دیپلماتیک به نوع دیگری از منازع و موازنه قدرت تبدیل خواهد کرد. تا جایی که چندی پس از این اظهارنظر شایعه‌ای مبنی بر تذکر رهبر انقلاب به سردار سلیمانی مطرح شد. البته این شایعه روز گذشته توسط رسانه‌های اصولگرا تکذیب شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج حق هیچ‌گونه دخالت در امور سیاسی و حزبی و انتخاباتی را نداشته و باید به وظیفه اصلی مصرح خود در قانون اساسی و اساسنامه‌های خود بپردازند و این قبیل مداخله‌ها می‌تواند جرم بوده و باعث مجازات مرتکب یا مرتکبان شود».

در روزهای گذشته، «محمد جواد حجتی کرمانی» در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «سخنی با سردار حاج قاسم سلیمانی» نوشته بود: «اولیای دین، به‌ویژه رسول‌اکرم (ص) و حضرت امام علی (ع) و امام حسین (ع) در همه -آری همه- جنگ‌ها، هرچه می‌توانستند سعی می‌کردند از جنگ جلوگیری کنند...حرف من این است که یک نظامی، وقتی سخن می‌گوید، در فضای "نظامی" و "جنگ" سخن می‌گوید و به نظر بنده، ما درحال‌حاضر در "فضای سیاسی" و "دیپلماسی" قرار داریم و این دشمن است که از جنگ سخن می‌گوید که ما را تحریک کند و به عکس‌العمل وادارد...بر نظامیان است که درحال‌حاضر دندان روی جگر بگذارند».

روزنامه اعتماد نیز در روزهای گذشته با کنایه، اظهارات اقتدارآفرین سردار سلیمانی را، رفتاری انتخاباتی تعبیر کرد!

هر جا دفاعی جانانه از اقتدار ایران و عزت مردم کشورمان صورت می‌گیرد، اصلاح طلبان به خط شده و به آن حمله می‌کنند.

افکار عمومی هنوز واکنش سخیف اصلاح طلبان به شکست داعش را فراموش نکرده است. در پایان آبان 96 و در برهه‌ای که کمر داعش توسط رزمندگان محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شکسته شد، روزنامه‌های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ، این اتفاق بزرگ را کم اهمیت جلوه داده و مدعی شدند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود.

پیروزی غرورآفرین رزمندگان محور مقاومت بر گروهک تکفیری تروریستی داعش در حالی بود که اصلاح طلبان پیش از آن بارها اعلام کرده بودند که حضور نظامی ایران در سوریه منطقی و قابل قبول نیست! و در نهایت راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. بر همین اساس، افرادی همچون کرباسچی- از اعضای شاخص حزب کارگزاران- با وقاحت به مدافعان حرم حمله کردند.

از جماعتی که از شکست داعش، دلواپس می‌شود، حمله به سردار قاسم سلیمانی، عجیب نیست.

** راغفر: نوسانات نرخ دلار به اخم و لبخند آمریکا ارتباطی ندارد

«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه قانون نوشت:

«عده‌ای معتقدند به دنبال صحبت‌های اخیر ترامپ در خصوص مذاکره با ایران، نرخ دلار با کاهش روبه رو شده است اما باید اقرار کرد که نوسانات بازار ارز مربوط به مافیایی در داخل کشور است و هدف آن این است که القا کند موضع‌گیری‌های رییس جمهور آمریکاست که می‌تواند اقتصاد ایران را متلاطم سازد. دلار 11 هزار تومانی یا 9 هزارو 500 تومانی هیچ‌کدام به تحریم‌ها بازنمی‌گردد؛ این یک دروغ محض است که واکنش‌های ترامپ موجب کاهش یا افزایش قیمت دلار در ایران می‌شود. آنچه تاکنون بر بازار ارز اتفاق افتاده است باید در مافیای داخل کشور ردیابی شود که چه کسانی این نرخ‌ها را میان اذهان عمومی منتشر می‌کنند...مردم زمانی که انفعال مسئولان اجرایی کشور را در مقابل این نوسانات التهاب برانگیز در جامعه مشاهده می‌کنند، تردیدشان برانگیخته می‌شود و گمان می‌برند که مسئولان پشت پرده این نوسانات هستند و خوشان به این وضعیت دامن زده‌اند. به همین خاطر اضطراب‌شان چندبرابر می‌شود. متاسفانه مسئولان هیچ واکنشی جدی در برابر این وضعیت نشان نداده‌اند».

گفتنی است مشرق پیش از این، در مطلبی با عنوان «دم خروس التهابات ارزی بیرون زد!» نوشته بود: «کارشناسان پیش از این بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام های بعدی است... ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب از پیشنهاد مضحک ترامپ و القای مساعد شدن اوضاع اقتصادی در صورت مذاکره با آمریکا، به طرز قابل توجهی دم خروس التهابات ارزی را بیرون زد».

برخی روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای گذشته با تیترهایی همچون «صعود انفجاری بورس روی موج توافق و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز» اینگونه القاء کرده بودند که در حالیکه ترامپ فقط پیشنهاد مذاکره داد، بازار اینگونه مثبت شد، حالا اگر مذاکره کنیم چه شود!

** راهکار جدید دولت برای رفع مشکلات معیشتی؛ کنسرت رایگان ببینید!

روزنامه ایران-ارگان دولت- در گزارشی نوشت:

«پس از اعلام آمادگی همایون شجریان برای برگزاری کنسرت رایگان خیابانی، سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ نیز برای اجرای چنین کنسرتی اعلام آمادگی کرد. او با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش بیان کرد: "امروز خبردار شدم تعدادی از مسئولان کشور با برگزاری کنسرت رایگان خیابانی موافقت کرده‌اند البته این موافقت ضمنی بوده است. با توجه به اینکه ایده خیلی خوبی است، من هم آمادگی خودم را برای برگزاری کنسرت رایگان خیابانی اعلام می‌کنم، مخصوصاً دراین شرایط اقتصادی دیگر لازم نیست کسی برای حضور این کنسرت هزینه بپردازد و همه اقشار می‌توانند در آن حضور داشته باشند". حدوداً دوماه گذشته سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ در واکنش به مشکلات معیشتی مردم ۱۲ سانس کنسرت خود را لغو کرده و گویا 150 میلیون تومان هم متضرر شده است؛ اما پیشنهاد همایون شجریان نقطه آغازی برای اهالی موسیقی بوده وحال این هنرمندان با قوت قلب بیشتری درکنارهم ایستاده‌اند و برای آنکه تسکینی بر دردهای این روزهای جامعه باشند از برگزاری کنسرت رایگان خیابانی برای مردم استقبال می‌کنند...استقبال بسیار خوبی هم از سوی هنرمندان صورت گرفته، خصوصاً اجرای کنسرت برای اقشاری که این روزها حال و روز خوبی ندارند و از تمکن مالی هم برخوردار نیستند».

یک روز دولت بر موضوع «ایجاد اماکن مشخص برای تجمعات اعتراضی» مانور می‌دهد و روز دیگر برای «برگزاری کنسرت‌های خیابانی رایگان».

این اقدامات به نوعی پاک کردن صورت مسأله است، چرا که در حال حاضر مسئله اساسی «اقدام و عمل» و «پاسخگویی به مطالبات مردم» است. در حال حاضر مطالبات اصلی مردم مربوط به معیشت و مسائل اقتصادی است. حقوق معوقه کارگران، هزینه بالای اجاره مسکن و تحت فشار بودن مستاجران، گرانی اقلام ضروری خانوار، بیکاری جوانان، تأمین مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه، رکود در بخش تولید، واردات بی رویه و... کنسرت رایگان دردی از مردم دوا نمی‌کند و به نوعی توهین به کرامت مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 151
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 83
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    ابتكار ميرزاخاني زمان و ماري كوري عصر ماست ، قدرش را بدانيم .
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      در بیشعوری شما همین بس که فقط تیتر رو خوندی و نفهمیدی منظور روزنامه ابتکار بود نه مارگوری زمان
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      88 9
      روزنامه ابتکارو می گه نه خانم ابتکار ....... شما هم انیشتن و ابن سینای زمان ما هستی قدر خودتو بدون
    • محسن121 IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      30 4
      یه جوری می گن بر اساس منافع ملی انگار مذاکرات برجام منافع ملی رو رعایت نکرده- دلقک بازی برای ترامپ در این دنیا و آن دنیا جواب دارها
    • RO ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      30 4
      مشنگ خان متن رو بخون
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      57 12
      کدخدا پرستی افساد طلبان باعث مشکلات اقتصادی ایران است. به سجده شیطان بزرگ پایان دهید
    • عباس خیرالله پور RO ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      43 0
      رسانه های کشور ما بعضی ها به نظر می‌رسد جیره خوار غربیه هستند عوض اینکه از عزت ایرانیان دفاع کنند برای خائنین قلم میزنند ننگ بر شما باد ترامپ به کدام قوائد و قانون بین المللی احترام گذاشته که باز مذاکره کنیم
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      22 2
      احتمالا یکی از ندیمه های خانم ابتکاری
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      38 4
      بهترین کار این است سپاه تمام مسئولین و مدیران فاسد را بازداشت کنه و اموال انها را مصادره کنه و بین مردم تقسیم کنه . دولت روحانی بخاطر بی کفایتی و فسادش ایران را دچار مشکل می کنه . برای حفظ انقلاب سپاه باید محافظه کاری را کنار بگذاره و سریع وارد عمل بشه
    • کارشناس علوم اقتصادی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      16 0
      اصلاح طلبان چون آفتابه به اقتصاد و سیاست خارجی و یک کلام آفتابه به کل کشور برداشته اند حالا می خواهند با جفنگیات مذاکره ابلهان را گول زده و بگویند با مذاکرات ترامپ می آید اقتصاد را گل و بلبل می کند و سردار سلیمانی و سپاه و مقام معظم رهبری چون اجازه مذاکرات مجدد و نابودی بیشتر ایران را نمی دهند پس مقصر این وضعیت بد این سرداران با وفا هستند در حالی که با وام ها و قرض های پیاپی و عمدی ؛ با وجود درآمد سرشار و بی حد و حصر دارند کاری می کنند که دولت بعد هم اگر بخواهد کاری برای ملت انجام دهد با این حجم نقدینگی کشور دچار تورم شدید و از هم گسیختگی اقتصادی شود خدایا کی این هواداران چشم .و گوش بسته اصلاحات می خواهند مغز آکبندشان را کار بیندازند خدا می داند خدایا خودتان کمک ملت بزرگ ایران باشید و به ضعفا کمک کنید به خدا از مردم محروم محله مان خجالت می کشم سعی می کنم شب ها و در تاریکی به خانه بروم تا کسی جلویم دست باز نکند از مریض سرطانی گرفته تا مستاجر جواب شده و دیالیزی و خانواده شهید اربعین و بی کار بی شام و ......خدایا خوتان حامی ملت بزرگ ایران باشید و مسئولین خوبی در دولت های ما بگمارید نه مسئولانی در شان ندانم کاری ما که به یقین ما شایسته دومی هستیم ولی شما بر ما سخت نگیرید الهی آمین
    • غزیب آشنا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      10 0
      تو هم ابلهی هستی مانند ابتکار هردو ارزانی خودتان
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      25 0
      سپاه نباشه این خائنها ایران رو مثل گوشت قربونی بین خودشون تقسیم می کنند.از ترس سپاه غلط اضافی نمی تونند بکنند به همین خاطر به سپاه حمله می کنند.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      10 2
      اي گوساله منظورش روزنامه ابتكاربود
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      17 3
      خدایا به پهلوی شکسته حضرت زهرا س ریشه اصطلاح طلبان را از کشور اهل بیت ع قطع بفرما
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      11 1
      ان حزب الله هم المفلحون.....
    • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      7 1
      اینم از طرفداری کروکورانه. متن رو بخون بعد اظهار نظر کن.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    ابتکار خفه شو با روزنامه دوزاریتون .
    • حامد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      مشرق یعنی همه نظرات مردم همسو با شماست که حتی یه نظر مخالف رو انعکاس نمیدی؟ مسئول وضعیت کنونی مملکت اونایی هستن که تمام تلاششون رو کردن تا برجام امضا نشه و بعد امضا هم همه تلاششون رو کردن تا اجرا نشه. اونایی که دنیا رو تهدید کردن اونایی که مردم پر افتخار ایران رو توی دنیا تروریست نشون دادن اونایی که بعد برجام همش بحث نفوذ رو مطرح کردن اونایی که اینقدر وقیح و لجن هستن که مرگ بر آمریکا میگن ولی توله سگاشون رو میفرستن آمریکا. اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا
    • پاسخ حامد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      69 5
      خوب از اول می گفتید در برجام قول موشکها را هم داده اید و اسراییل را هم به رسمیت شناخته اید! واقعا وقاحت شما پایانی ندارد. از روشنتر بود وقتی آمریکا همه امتیازات نقدی را گرفت زیر وعده های نسیه اش می زند اما باز هم دست بردار نیستید.
  • JSF DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    اگر با پرزيدنتمان ترامپ مذاكره نكنيد مجبور به تشكيل ائتلاف نظامي جهاني بر عليه شما خواهيم شد .
    • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      واق واق نکن سگ ترامپ
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      57 6
      دمت گرم خیلی وقت بود این قدر نخندیده بودم جک قشنگی بود
    • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      45 4
      یک کلام هم از مادر عروس
    • ایرانی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      38 7
      چرت و پرت نگو ، چند ساله از پس چند تا پا برهنه تو یمن بر نیومدید ، حالا ادعای جنگ با ایران رو دارید؟
    • قریشی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      19 1
      ایرانی جاان، مرد،مومن،با غیرت، مظلوم، پابرهنه یمنی. جناب jsf ، شما هم کوچیکتر از این حرفایی. اگه میتونستی تو این 40 سال یه غلطی میکردی
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      16 0
      شلغم
    • US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      7 1
      خفه شو انوسي كثيف
    • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      4 1
      وای ترسیدیم توله سگ.
  • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    87 4
    لعنت بر منافقین افسادی انشاالله روزی میرسه که شما وطن فروش ها رو دسته دسته به درک واصل میکنیم خودفروخته های لجن
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    69 8
    بله دلواپس زندگی مردم هستند که دارند هر روز توسط گرگ های دولتی دزد دریده میشند
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    74 1
    روزنامه ابتکار مال یکی از نماینده های مجلس است. ( آقای محمد علی وکیلی ) این وکیل الدوله تا کنون میلیارد ها تومان وام کم بهره دولتی گرفته است.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    83 16
    دلمون به سپاه خوشه... بفهمید
  • US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    91 2
    متهم اصلی در نابسامانی اقتصادی، خود دولت است فساد و ناکار آمدی دولت روحانی ، کشور را به ورشکستگی کشانده است
  • منصف IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    آشغالتر از این اصلاحطلب ها وجود ندارد یه مشت خائن وطن فروش .همین سردار سلیمانی اگه نبود دو تا خواهر برادر داعشی داشتید.
    • AE ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      45 5
      با ۶-۵ تا بابای داعشی !!!!، عزیز
  • جواد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    61 10
    اصلاح طلبان و نویسندگان روزنامه های اصلاح طلب خیلی وقیح و بی غیرت هستند به ایران اسلامی.. اصلاح طلبان ایستادگی و اقتدار سپاه قدس رو ببینید ، دق کنید و بمیرید لیبرال های شکم پر..
  • AU ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    87 11
    تا کور شود چشمی که نتواند سردار سلیمانی رو ببیند.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    60 7
    اصلاح طلبی فقط یک معنا دارد و هیچ:نوکری و سرسپردگی صددرصد به غربی ها!!!
  • حسین US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    48 0
    به این ادم های اصلاحات باید گفت چه سری هست که دائم صدای دشمن از گلوی شما در می اید دائم از بیگانه دفاع می کنید دائم به جناح دلسوزی که سالهاست خون داده وپای انقلاب ایستاده حمله می کنید بعضی از شما پدرانتان با کا گ ب روسیه ارتباط داشته اند 900 نفر از افاضاتتان در انگلستان درس می خوانند.
  • آراد GB ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    62 4
    سردار من‌ گفت: سربازان آمریکایی وقتی بازداشت شدند جیش کردند در شلوارشان . و درست هم گفت
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      27 1
      و البته اصلاحاتچیا به نوکری این موجودات جیشی افتخار میکنن !!
  • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 69
    حقیقت را گفته حرف حق جواب نداره ایرانی ها نوکر آمریکایی هستند و بزدل و ترسو
    • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      51 2
      خصلت جد ابادت به ایرانی ها نسبت نده مزدور کثیف
    • سید IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      57 3
      ای به گور اصلاح طلبان تهوع آور !
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      31 4
      ببند آن دهن کثیفت را و از عزت و سربلندی ایران زمین دق کن
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    53 1
    عوامل روزنامه ابتکار و سایر قلم بمزدان اصلاح طلب ناراحتی ندارن اگر کشور به بسوی نابودی بره انها با حسابهای دلاری شان در امریکا خیلی سریع پایان ماموریت نابودی ایران را اعلام می کنند و با اولین پرواز به بغل کدخدا می روند برای همین ناراحت موضه گیری وطن پرستانه نظامی ها هستند
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    42 2
    اطلاح طلب های غرب پرست و خائن خفه شوید. که هر چه بدبختی در کشور هست از تفکرات شما نوکرهای غرب پرست نشات می گیرد.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 2
    دلواپسان خارج نشين
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    30 0
    باید با مفسدین و قاضی های رشوه گیر وکلای دروغگو رانتخور برخورد شود تا مملکت درست شود
  • مجید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 3
    مشرق واقعا خوب تفسیر کردی ایول داری
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    43 2
    ای تو روح روزنامه های احمق و فاسد مثل اعتماد و ابتکار کی میشه امثال اینها و علی مطهری گیر داعش بیفتند و شکنجه بشوند. آخ که اگر بشه چی میشه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    36 2
    چیز مهمی نیست جونورای اسلاحتلب دارن برای اربابشون ترامپ پارس می کنن
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      2 6
      تو یه مقدار روی املای فارسی کار کن که مردم نگن سواد نداری ( اصلاح طلب ) دلبندم.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    21 1
    آقازاده هاتون کجا هستن خانم ابتکار . تو کشور ترامپ جون با کلی دلار ؟ آره دیگه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 3
    اسلاحتلبا بدجور دارن دست و پا می زنن دارن غرق می شن
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 13
    هر کاری قراره انجام بدین زودتر تا مردم از گرسنگی نمردن.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    27 6
    از نظر این جماعت مراجع تقلید حق اظهار نظر ندارند فرماندهان همین طور همچنین سایر نخبه های جامعه فقط جماعت سلبریتی و خودشان حق دارند از هرچیزی و در هر زمینه ای سخن برانند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 10
    خوب اینو به رعبرت بگو که دیگه اینقدر اطاله وصبر ومقاومتی که باید مردم بکنند شما های بیدعدغه نکنید چرا زودتر مداکره نمیکنید
  • حامد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 1
    روزنامه های زنجیره ای پایگاه دشمن اند. بعید نیست نویسندگان آنها نیز جاسوس های مزدور بیگانه باشند. چون در این رسانه چیزی جزو حمایت از دشمنان و حمله به خودی ها ندیدیم.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    50 1
    قایل توجه روزنامه ابتکار: سیاسیون شما در این 5 سال آنچه در چنته داشتند رو کردند، دیدیم که اعتماد به کفتاری مثل آمریکا نه تنها باعث چرخش زندگی مردم نشد که امروز زندگی قبلی آنها را هم فلج کرده و حتی چرخ سانتریفیوژها را هم از حرکت انداخته است. شما که از سرباز انقلاب بودن فقط، نظامی گری آن را فهمیده ای بهتر است کمی دایره لغات سیاسی خود را عمق ببخشی. تو هنوز مفهوم انقلاب را درک نکرده ای، تو هنوز نمی دانی که یک سرباز همیشه سرباز است ولی نه از آن جنس که تو و امثال تو به آن نگاه می کنند. اگر از دید شماها حاج قاسم و امثال او سرباز نظامی هستند پس چرا هرجا کارتان گره می خورد سپاه و ارتش را سپر خود می کنید. همه ما بی کفایتی های شما را در همین جریانات اخیر زلزله کرمانشاه و آب رسانی به خرمشهر و اهواز را دیدیم که اگر نبودند سپاه و ارتش لان معلوم نبود شماها کجا بودید. 4 سال پیش که داعش تا بیخ مرزهای ایران آمد چرا هیچ کدامتان نگفتید که حاج قاسم و یارانش سرباز این کشور هستند و نباید به خارج از کشور بروند چون همه تان چسبونده بودید. البته گزافه گویی های تو و امثال تو خللی در عزم حاج قاسم ها وارد نمی کند. از قلم مزدور چیزی بیش از این بر نمی آید.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    24 5
    صدام نوكر امريكا بودچي شد ليبي با آمريكا مداكره كرد انرژي هسته اي ليبي جمع شد آمريكا به ليبي حمله كردً مشكل ايران آمريكا نيست مشكل ايران اختلاس رانت خواري است
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    19 0
    بهتر نیست نمونه های ختم ا.. علی قلوبهم و فی قلوبهم مرض و هم المفسدون و لکن لا یشعرون و دیگر ستونهای پنجم و سیاهی لشکرهای غربزده و قلم بمزدهایی مانند گردانندگان روزنامه ابتکار و امثال محمد جواد حجتی کرمانی خفه شوند و بیش از این فضای جامعه را آلوده نکنند . به چه زبانی به اینان بگوئیم گیس سفید نمی خواهیم .
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 1
    همه چیر بر مدار حب و بغص است سیاست اقتصاد فرهنگ یکی فرهنگ انسان محور را دوست دارد و برای ان دلیل و برهان میاورد یکی اقتصاد سود محور را و برای ان دلیل و برهان میاورد یکی سیاست منهای دیانت را و بالعکس ابتکار باشد یا کیهان از این لحاظ تفاوتی ندارد حب و بغضمان را درست کنیم همه چیز درست میشود
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 17
    اقتدار برا مردم نون و اب نمیشه ، بجای روسیه ، امریکا رو انتخاب میکردین . حالمون این نبود. اقتصاد باید درست بشه ، نه که خود دانید .....
  • AE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    26 4
    اصلاح طلبان کثیف خائن برید گمشید بی آبرو های وطن فروش
    • سعید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 15
      جوش نزن، شیرت خشک میشه
  • محمدمهدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    16 0
    خدایا ما رو از دست این غرب پرستها نجات بده که تو شناوا و دانایی
  • TR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 0
    روزنامه ابتکار ونویسنده .. ی آن تورو ازتو...جمع کردن خائنین،،،،،فهمیدی
  • FR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 0
    اقای وکیلی ( صاحب امتیاز ابتکار ) فرزند شما با کدام تخصص به عضویت هیات مدیره یکی از شرکت های تامین اجتماعی منصوب شد ؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    27 0
    خاک عالم بر سر کسانی که موافق پیشنهاد ترامپ برای مذاکره هستن!. ترامپ شناخته شده‌ای که حتی دو ساعت به امضای خودش پابند نیست! و هموطنان خودش مسخره‌اش میکنن! اونوقت یه عده خود کم‌بین و ضعیف‌النفس چه ذوقی میکنن از مذاکره با مونگولی مثل ترامپ!. فقط کسایی که مغز خر خوردن از این پیشنهاد استقبال میکنن ولاغیر!
  • محمددادستان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    64 0
    عزيزاگرقاسم سلیمانی نبودازترس داعش بایدخودت راپوشک می نمودی
  • US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    چوبو برمیداری گربه دزده درمیره,همینه
  • هموطن IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 39
    انگار له شدن مردم زیر فشارهای تحریم را نمیبینید یا احتمالا وضعیت جیبتون خوبه که براتون تحریم ها مهم نیست . توده مردم نه کاری به اصلا ح طلبها دارند نه اصولگراها . مردم زندگی شرافتمندانه میخوان .اقلیتی زورگو فقط میگن حرف ما درسته و بس
    • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      11 0
      شرافت شما در نوکری اجنبی و تبدیل اون به لیبی و عراقه بی شرف
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      3 0
      مردم زیر بار دزدی های مدیران اصلاح طلب له شدند. مردم زیر بار بیسوادی مدیران اصلاح طلب له شدند. مردم چوب 5 سال توقف مملکت به امید مذاکره را میخورند.
  • ر ض IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    24 0
    دلواپسان مزدور آمریکا : توهین به سپاهیان وسنگربانان جبهه اسلام توهین به ملت ایران است شما که ایرانی نیستی که غیرت دروجودتان باشد.امثال حاج قاسم ها نورچشم ملت ایرانندوروزی خواهد رسید که همین ملت دهن یاوه گو وترسوی شماراببندد مرگ بردلواپسان مزدور وخائن-مرگ برآمریکای جنایتکار که هرجا ردپایش پیداست جنایت وخونریزی اش هویداست.
  • رضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    17 0
    اصلاح طلبان تفکر خیانت و وطن فروشی و ذایل نمودن حریت و ازادی این مملکت را دارند مشکل ما از ترامپ نیست از دولت ور رفته و قطع نخاعی روحانی و سو مدیریت داخلی است که دچار این همه مشکلات شده ایم
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 0
      ان حزب الله هم المفلحون.....
  • AE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    21 5
    مرگ بر امریکا و منافقین داخلی وخارجی
  • BG ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 7
    حمله کنیم امریکا ما خیلی با حالیم حتما شکست میخورن
  • با غیرت IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 2
    خاک بر سر آدم های نفهم و نان به نرخ روز خور شما بهتره بپایید خودتون رو خیس نکنید وطن فروشی ره به جایی نمی بره همتون مدیون سردارید خاک کف پاش هم نیستید .زنده باد سردار باغیرت و شجاع وطنم سلیمانی
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 12
    ابتکار اینقدربه سردارسلیمانی پارس کن تاخسته شوی
  • عبدالعلی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 0
    اقای بیگدلی شما خیلیی و از سیاست چیزی حالیت نیست لطفا حرف نزن
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 27
    یه تیکه نون جلوی اصولگراهای ماقبل تاریخ بیندازید صداشون قطع میشه.
    • محمد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      7 0
      اون که ویژگی ......فسادیه تا ارباب امریکایی استخون جلوتون میندازه یا شروع به عوعو وپاچه گرفتن میکنید یا خفه میشید
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    17 0
    اهای ابتکاری ها شماها چرا‌ناراحتید از سردار شما که حسابهای میلیاردی خود وفرزندانتان در امریکا ........... های خوردید ویردید
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    25 2
    درود بر حاج قاسم سلیمانی
  • دلواپس IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    21 1
    چرا روزنامه ابتکار وقتی می خواهد بگه رئیس جمهور آمریکا میگه رئیس ایالات متحده و وقتی می خواهد نام سردار سلیمانی فرمانده محترم سپاه قدس را ببره میگه قاسم سلیمانی ؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    30 7
    جان همه اصلاح طلبها فدای یکساعت عمر قاسم سلیمانی
    • رحمان IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      0 4
      لطف کن فقط و فقط از جون خودت و فامیلت مایه بذار
  • AE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    29 0
    خدا ما از شر روزنامه ابتکار و اصلاح طلب های نادان به تو پناه میبریم . برجام بس نبود حالا دوباره نوبت مذاکره جدیده . اینا واقعا خائن به نظام و انقلاب هستن .
  • ایرانی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    14 0
    افساد طلب ها برای فساد و دزدی و چپاول بیش از بیش ملت به کاسه لیسی صاحبانشون نیاز دارن.بیچاره ها تا به محض این که خبری شد بلافاصله از کشور فرار کنن به خانواده هاشون بپیوندن البته اگه خانواده دار باشن.اطلاعات سپاه باید تک تک این وطن فروش ها رو محاکمه صحرایی کنه تا مملکت از شر منافقین در امان باشه
  • احسان IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    20 2
    دزد ها هیچوقت از پلیس خوششان نمی آید
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 2
    سردار عشق است
  • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    19 0
    روزنامه ابتکار طرفدار اختلاس گرهاست درد این مردم وجود اختلاس در کشور است و دوای آن سردار عزیزم سلیمانی است انشاالله بزودی ریشه اختلاس در کشور توسط سردار سلیمانی کنده خواهد شد.
  • کمالی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    15 1
    ابتکار هم مثل بقیه روزنامه‌های زنجیره‌ای اراجیف نویسان دشمن هستند. لعنه‌الله علی القوم المرجفون
  • تن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 1
    ملت ما درگیر جهل است
  • نادر تهرانی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    23 2
    سلام روزنامه ابتکار غلط کرده اگر در خانه کس هست همین کلام بس هست
  • انقلابی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    24 1
    منافقین اصلاح طلب خفه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 1
    اصلاح طلبا ستون پنجم دشمن در ایران
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 2
    مرگ بر اصلاح طلبان برانداز و عاملین اصلی نابودی اقتصاد کشور و پول ملی . یکمشت نوکر سرسپرده آمریکا بیشرفهای کثافت
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 1
    دلواپسه چون بی غیرت و وطن فروش نیست
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 0
    غرب زده های مزدور و قلم بمزدهائیکه دلواپس شکست سیاستها و ابهت پوشالی آمریکا هستند به جای اینکه دلواپس منافع و مصالح عظمت روح بزرگ ایران باشند برای نوکری و دریوزگی آمریکا و غرب سینه چاک میکنند و به دیگران انگ دلواپسی میزنند.
  • canada CA ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 1
    اینها ۱۵۰ سال هست که خیانات میکنندعلنی و دانسته در عججبم کسی نیست اینهاره بگیره که علنی وطن فروشی این را بگویم اگر اسیره داعش میشدی باز هم اینو میگفتی
  • RO ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 2
    اصلاح طلب ها اکنون دو شغله اند 1. کاسبان برجام همانهایی که به انحای گوناگون با سرگرن کردن مردم سفره شان را خالی کردن 2. دلواپسان مذاکره. که اگر کسی فیلم هندی هم ببیند این آقایان می گویند به مذاکرت آسیب زده شد.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    برجام یعنی افتاب تابان باید برجام بشود که بشود که بشود دلار یازدهزارتومان
  • منطق IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 2
    ای کاش شجاع دل پاکاری مثل سردارسلیمانی رئیس جمهورایران میشدتامثل امیرکبیرزمانه دست هرچی دزدواختلاس گره ازاین مملکت قطع میکردمابه امریکاوهیچ کشوردیگری نیازنداریم همونطورکه چین وژاپن وکره نداشت مایه ادم شجاع وپاک ونترس ودست پاک مثل سردارسلیمانی میخواهیم تاایران وابادکنه اگه دست دزدهاروازایران ببردواسه همه ایرانیهاتوکشورشون همه امکاناتی هست
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 1
    این روزها جای خالی نواب صفوی و فدائیان اسلام کاملا خالی میباشد!!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 3
    خخخخ
  • جاسم آبادانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 2
    اگر با امریکا مذاکره نکنیم خانم موگرینی ناراحت میشن ونماینده ها نمی تونن اونوقت سلفی بگیرن سردار عزیز سلیمانی شما هم دیگه تهدید نکنین آقای ترامپ ناراحت میشه
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      2 1
      اخه اگه قاسم سلیمانی و همراهان ایشان نبودند شما ها وهمه اقایان الان در دستان داعشی ها زجر کش میشدند
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 3
    جنگ جنگ تا پیروزی
  • محمد IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 0
    انگار مطالب ما خیلی باب طبع جناب داوری وبچه ها نیست ،فقط نمیدونم ذائقه عوض شده؟ ما عوض شدیم ..ً
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 1
    ما فقط دندان روی جگر میگذاریم تا پس مانده های باقی مانده از کودتای نوژه به زباله دان تاریخ سپرده شوند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 2
    باید دهان شما اصلاح طلبها و فتنه گران سبز اموی را کاه گل گرفت تا حرف مفت نزنید و خفه شوید منافقین بدتر از کفار نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا .
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    بابا ولش کنید این دعوا ها را بگین یارانه کی میدن.
  • صبا IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 2
    ابتکار خیلی عرضه داره بره وظیفه خودشو خوب انجام بده مردم مردند از هوای آلوده و ریزگردها لازم نکرده تو کار سردار سلیمانی فضولی کنه و به ایشون درس سیاست بده
  • محمود IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 1
    شماها خاک کفش قاسم سلیمانی هم نیستیدبیشرفهای
  • فرهاد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 1
    اگررشادت وجانفشانی امثال سردارسلیمانی وهمرزمانش نبودالان داعش ازروزنامه ابتکاربه عنوان دستمال توالت استفاده می کردند.
  • مینو IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 2
    خیلی ابلهانه و وطن فروشانه است که نظامیان محترم (اگر نگویم مقدس) و مخصوصا فرماندهان را کوچک کنیم در بیانمان
  • ابوالفضل IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 1
    اونایی راضی ب مذاکره با امریکا هستند ک نگران منافعشون تو داخل و خارج کشورن و با رانت و اختلاس جیب خودشونو پر کردن و مردمو ب فلاکت انداختند جالبه همین افراد خائن خودشونو نگران مردم نشون میدن و دم از مذاکره با شیطان بزرگ برای رهایی از مشکلات میزنن انشالله نسخه کسانی ک مسبب گرونی ها هستند همین روزا پیچیده میشه
  • RO ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 1
    سازمان های اطلاعاتی ورودی کنند و چوب در کندشان کنند
  • RO ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 1
    سازمانهای اطلاعاتی ورود کنند و مادرشون رو به عزاشون بنشونن
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    29 1
    جان همه اصلاح طلبها فدای یکساعت عمر قاسم سلیمانی
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 0
      دمت گرم گل گفتی... جمله ی نابی بود
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    نیش عقرب نه از ره کین است مقتضای طبیعتش چنین است . اگر رشادت های سردار سلیمانی نبود معلوم نبود تیکه های گوش شما دست چه کسی بود حالا دارید عربده کشی می کنید انصاف هم خوب چیزی هست .
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    كي از شر اين افساد طلب ها راحت ميشيم
  • US ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    پیام من منتشر نشد! درباره پروژه های ضد دینی و ضد میهنی اصلاح طلبها که از داخل و خارج دارند اقداماتشون رو انجام میدن.فقط بدونند از خاک پاک ایران وجود کثیفشون پاک خواهد شد.و جانم فدای پاسدار ایرانی سردار سلیمانی
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    27 0
    اگر حاج قاسم و فرزندان روح الله و خامنه ای نبودند الان ناموس این فسادگران زیر دست داعش قرار داشت وبرای تکه ای نان .
  • FR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی نشانه ضعف است ظریف هم صلاحیت مذاکره از طرف جمهوری اسلامی را ندارد. ظریف باید از مردم عذر خواهی کند
  • مهدی شجاعی AE ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 8
    با سلام به نظر من فقط شخص رییس جمهور و وزیر امور خارجه حق دخالت دارند. سایر افراد چون سیاسی نیستند حق اظهار نظر ندارند .واز چرت پورت گفتن پرهیز کنند.
  • AE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    فقط مرگ بر امریکا
  • محمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    اصلاح طلب هاچه چیز را می خواهد اصلاح کنداینها از معضلات کشور هستند.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    ان حزب الله هم المفلحون.....
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    این قلم به دست های ابتکار یا خیلی نفهم هستند یا خیلی مزدور شیطان.در هر دو صورت درمانی ندارند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    من یه نظر دادم که الآن توی غیر قابل انتشارها هست توجه کنید میتونید حدس بزنید محتوای نظر های غیر قابل انتشار چیست سیل ....هایی هست که نثار روح این خانوم شده
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    18 0
    یکبار از یکی از رانندگان کامیون های تخلیه چاه فاضلاب پرسیدم شما این کثافتها رو کجا خالی می کنین ؟ گفت تو دهن و هیکل اصلاح طلبان وطن فروش . اتفاقا خیلی کیف هم می کنن چون از جنس خودشونه
  • عبود و جاسم IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    6 0
    ابتکار نمیداند شرم وحیا چیست ابتکار خسه است
  • محمود AE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    4 0
    مطبوعات وطن فروش مثل ابتکار نباید هم حساسیت فرماندهان سپاه را درک کنند
    • مراد IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      3 0
      اينها شرم رو خوردن حیا رو قی کردن ‘ اينها وطن فروش و خائن به مملكت مي باشند .
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    4 0
    اقای بیدرد وخانم بی کفایت از مذاکره با امریکا کم حرف بزنید چون خودتان ضرر می بینید وجیب تان سریع خالی خاهد شد
  • منصور ارضی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    3 0
    ما مثل ... هم بمیریم حقمونه از بس .. هستیم. از بس کندن رفتن کسی ... نبود حقمونه
  • دکتر نصیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    3 0
    حرف وقت اصلاح طلبان بخوان از نظام یک امتیاز سیاسی جدید بگیرن یا در منگنه باشن به خاطر عملی نشدن وعده های قبلی این پیشنهاد رفراندوم که حتی در اسراییل و امریکا هم انجام نمیشه رو میزارن سر میز!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    4 0
    سر قلم نویسنده ابتکار با جوهر ترامپ .عربستان.اسرائیل می نویسد.مردم وضعیت اقتصادی را تحمل می کنن ولی بی لیا قتی مدیران اقتصادی اصلاطلب .ودزدیها را خیر.
  • مهدی طالب IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    2 0
    هر چه به اینها رو دهیم پر رو تر میشوند خیانت ووطن فروشی اینها مثل روز معلوم است ایاقوه قضا ییه منتظر است این ها همه چیز را به با د دهند تا بعد اقدام کند مگر میشود بعد کاری کرد
  • ایرانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    4 0
    بلایی که اصلاح طلبان برسر کشور اورده به ذهن ترامپ هم نمی رسد؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    2 1
    واقعاٌ چقدر نفهم و مشنگ در عرصه سیاست ما وجود دارد ، دلبندم ، آدم با هوش از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ، کی میخواید بفهمید !! نتبجه مذاکره ترامپ با کره شمالی به کجا کشید ؟ چرا نمی خواهید بفهمید !! آمریکایی ها اعم از جمهوریخواه و دمکراتشان با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفند ، نه با موشک و هسته ای و امثالهم ، برای همتان متأسفم که طی این چهل سال نفهمیدید و نخواهید فهمید !!!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    3 0
    0017 احسن خوب زدی تومزاجشون
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    7 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    درود بر سردار بزرگ کشورمان قاسم سلیمانی. جانم فدای وجود پاکش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس