کد خبر 1205566
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
پوشاندن پلاک خودرو چه جریمه‌ای به دنبال دارد؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نحوه اعمال قانون رانندگانی را که اقدام به پوشش پلاک وسیله‌نقلیه خود می‌کنند، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح پلیس راهور تهران بزرگ برای برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک در تهران، اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای اعمال شده به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا، این امر موجب شده معدود رانندگانی، اقدام به تخلف پوشش و مخدوشی پلاک کنند که این اقدام آنها از دید و رصد پلیس دور نیست.

بیشتر بخوانید:

چرا پلاک خودروها در ساعات منع تردد شبانه مخدوش‌ می‌شوند؟

معاون آموزش  وفرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور یا سایر اقدامات بر روی پلاک، به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا می‌کنند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل پلیس راهور در سطح معابر تهران به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربینهای نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست‌کاری و مخدوش می‌کنند یا با استفاده از کاورهای مختلف می‌پوشانند، برخورد و اعمال قانون خواهند کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن  جرم بوده و مأموران در صورت مشاهده خودروی متخلف، ضمن جلوگیری از تردد آن، رانندگان اینگونه خودروها را برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌کنند.

همه‌خانی متذکر شد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله‌نقلیه‌شان همواره باید همانند روز نخستی که پلاک را تحویل گرفتند بوده و بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مهدی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 0
    سلام لطفا با کسانیکه این کار را انجام می دهند وجریمه به یک پلاک دیگر ارسال می شود را هم پلیس محترم راهور پیکیری کند. الان برای اینجانب در اتوبان زنجان -تبریز جریمه اومده در حالی که من اصلا به اون منطقه تا الان سفر نکرده ام.
  • مهدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 1
    الان جریمه هایی که با پوشاندن پلاک ودستکاری شماره پلاک به اسم دیگران ثبت میشه را باید چه کار کرد.برای من در اتوبان زنجان -تبریز پیامک جریمه اومده در حالی که من اصلا تا حالا به اونجا ها مسافرت نداشته ام.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 2
    جدیدا تو جاده ها مخصوصا بعضیا کلا پلاک رو برداشتن. خیلی هم ازادانه با سرعت بالا میرن و میان. پلیس چرا کاری نمیکنه؟
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      9 11
      مگه توفضولی۹۷۴۸
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      9 1
      باید خودرو اش مصادره شود! چون قطعاً کسی که پلاک خودرو را مخدوش می کند، هدف مخاطره آمیز و خلاف قانون دارد و شایستگی داشتن خودرو برای رسیدن به هدفش را ندارد!
    • امیر NL ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      2 3
      راست میگه مگه تو فضولی.فضول و بردن جهنم گفتش هیزمش تره
  • حیدر IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 0
    ای کاش در مورد پلاک موتورسیکلت ها هم این سخت گیری را می کردید. متاسفانه در صورت تخلف و یا تصادف منجر به جرح به راحتی از محل متواری میشوند و اکثرا هم پلاکشان را می پوشانند.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 1
    حجم بالایی از رانندگان سواری اقدام به قاچاق میکنند و پلاک خودروهای خود را برمیدارند یا مخدوش میکنند متاسفانه نیروی انتظامی برخوردی ندارد.شهر ما در مسیر جاده سراسری شمال به جنوب است عین جاده ترانزیت قاچاق میمونه با این حجم از تردد خودروی قاچاق
  • محمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 0
    بااین منع ترددشبانه فقط دکانی بازکردن برای درآمدزایی دولت که خوبم جواب داده فکرکنم کروناهم تموم بشه این طرح سرجاش باقی بمونه‌.بنازم به این دولت که فقط طرف خودش غش میکنه.الله برکت.
  • Hahdyl IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    خب ٦١٢٠٠ باشه كه خيلي خوبه حالا زندان نفرستن ٦١٢٠٠ فداي سرمون
  • علیرضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 0
    اقا راست میگن من ماشین خریدم
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 0
    چرا برای پلاک موتور سیکلت سخت گیری نمیکنن اونا مگه وسیله نقلیه نیستن صد درد صد پلاک موتورها پلاکشونو پوشوندن
  • نا شناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    با سلام جریمه برای تخلف جدی راننده است که خارج از مقرات رانندگی میکند و ایجاد خطر میکند نه برای تردد در شب که ضروری میباشد و مردم بیماری کرونا را هم میفهمند و تردد در نیمه شب خلوت با توجه به شرایط پیش امده به نظر نمی اید که شایسته جریمه دویست هزارتومانی باشد شاید عده ای از راهور محترم جهت پر کردن کسری جیب خود سو استفاده میکنند واله اعلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس