نخست وزیر ارمنستان

نخست وزیر ارمنستان در حالیکه عازم دیدار از یکی از استان‌های این کشور بود، به ناگهان خودروی وی در محاصره معترضان قرار می‌گیرد و سرانجام با وساطت نیروهای امنیتی غائله خاتمه می‌یابد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از تداوم خشم مردم ارمنستان از نخست وزیر این کشور و اعتراض به وی خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، در حالیکه «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان صبح  چهارشنبه به وقت محلی عازم دیدار از استان «سیونیک» (هم مرز با ایران) شده بود، خودروی حامل وی از سوی معترضان خشمگین متوقف شد.

فیلم منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که معترضان با حضور در خیابان به ناگهان خودروی حامل پاشینیان را متوقف کردند و سپس با مداخله نیروهای امنیتی و محافظان وی مسیر برای عبور این خودرو باز شد.

شکست ارمنستان در  جنگ با باکو و عقب نشینی نیروهای این کشور از اراضی هفتگانه اشغالی جمهوری آذربایجان باعث اعتراضات علیه پاشینیان شده است. او بعد از ماه‌ها اعتراض مخالفان، مجبور شد بگوید ماه آوریل جاری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد تا زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فراهم شود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حق IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    16 4
    ببینید و عبرت بگیرید این عاقب کسایییه که به حق خود قائل نیستن و به سرزمین دیگران دست درازی میکنن
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 1
      بزودی شاهد سقوط حکومت نوکران صهیونیسم، ترکیه خواهیم بود که در عراق و سوریه دست درازی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس