علی اف: مرز ایران با جمهوری آذربایجان مرز دوستی و همکاری است - کراپ‌شده

رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاح یک پادگان در مرز با ایران گفت، حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش مشرق، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که برای  افتتاح پادگانی در شهرستان آزاد شده «جبرایل» در مرز با ایران حضور داشت، از مودت و دوستی بین باکو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وی در این باره گفت: «مرز  جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهروندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره مند می‌شوند. در عین حال، حجم روزافزون محموله‌ها بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.»

وی در ادامه افزود که «پل خدا آفرین» نماد دوستی جمهوری آذربایجان و ایران است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 2
    البته نیروهای روسی به همراه نیروهای ترکیه به مدت ۵ سال در آنجا خواهند بود
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    13 0
    تو برخی مناطق غرب هم مرز محل شهادت مرزبانان عزیزه که در هر دو طرفشقومی زندگی میکنه که میگن ایرانیه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس