کد خبر 1211670
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

اولین غواصان دنیا برای صید مروارید، اسفنج، مرجان و همچنین غذا درون آب های کم عمق به جستجو می پرداختند. در آن زمان غواصان را از کودکی آموزش می دادند تا ریه های آن ها را قوی کنند وتوانایی لازم را پیدا کند. این غواصان برای انجام کار محول شده، تنفس های عمیق انجام می دادند و پس از حبس کردن نفس در ریه، یک وزنه به خود متصل می کردند و به عمق 2.5 الی 3 متری آب می رفتند. برای محافظت از آن ها طنابی به آنها وصل میشد تا در صورت لزوم آنها را بیرون بکشند. شما میتوانید با یک تور کیش با دنیای زیر آب در کیش آشنا شوید.

تاریخچه غواصی در کیش

اما با گذشت زمان نیاز به حضور غواصان در عمق های بیش از 3 متر به وجود آمد،و چگونگی تنفس در زیر آب مشکل بزرگی بود. در ابتدا استفاده از نی های توخالی و لوله هایی که سرشان از سطح آب بیرون بود در دستورِ کار قرار گرفت اما این روش هم به خوبی جوابگو نبود.امروزه شما با تور ارزان کیش که به جزیره سفر کنید این روش را شاهد نخواهید بود و در سال 1500 وسیله ای به نام زنگ غواصی روی کار آمد که غواصان به وسیله آن می توانستند تا چند ساعت در آب بمانند. این وسیله به واسطه یک کابل به کشتی متصل می شد و حرکت آن وابسته به حرکت کشتی بود. این وسیله تا سال 1800 مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1826 "کلاه خود" غواصی مورد استفاده قرار گرفت که آگوستین سبیل در سال 1837 لباسی مخصوص با نام واتر تایت را برای آن طراحی کرد برای اطلاع از قیمت تور کیش با توریاب در ارتباط باشید.

نیروی دریایی بریتانیا در سال 1833 نخستین مرکز آموزش غواصی را راه اندازی نمود تا بتوانند غواصانی ماهر را تربیت کنند. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی اولین مخزن هوای زیرآبی اختراع شد که کار را برای غواصان بسیار راحت کرد. در سال 1966 دو تن از غواصان آمریکایی، انجمن مربیان حرفه ای غواصی با نام مختصر (PADI) را تاسیس نمودند که سبب ایجاد تحولی عظیم در این رشته شد.

قدمت غواصی در ایران به صدها سال پیش از میلاد باز می گردد که خشایار شاه دستور می داد تا صندوقچه های طلا و را از کشتی های غرق شده بیرون بکشند؛ و بر اساس شواهدِ موجود، ایرانیان از نخستین کسانی بوده اند که از دل آب ها مروارید صید می کردند. روش غواصی در گذشته طبق گفته آپولونیوس (فیلسوف یونانی)این بده است که ایرانیان با ظرفی از گیاه خوش بو به سمت صدف می رفتند و آن را تحریک می کردند که باز شود سپس مایه موجود در آن را برداشت می کردند. در جنوب ایران غواصی را صیف و صیافی می نامند.

تاریخچه غواصی در کیش

انواع غواصی :

غواصی آزاد: که در آن غواصان تنها از اکسیژن ذخیره شده در شش های خود استفاده می کنند و هیچ دستگاه تنفسی با خود به داخل آب نمی برند.

غواصی اسکوبا: این نوع غواصی با استفاده از تجهیزات تنفسی (سیلندر دارای هوای فشرده تنفسی) صورت می گیرد.

غواصی حرفه‌ای، آماتور، غواصی اسنورکلینگ و نایت دایو (غواصی در شب) اشکال غواصی در کیش هستند. این اشکال از غواصی معمولی که 15 دقیقه زمان می برد تا غواصی حرفه ای که 1 ساعت به طول می انجامد قابل اجرا هستند.

*محدودیت های غواصی

افرادی با مشخصات زیر، برای انجام این تفریح محدود می شوند:

-بیماران قلبی عروقی

-خانم های باردار

-کسانی که بیماری آسم دارند.

-کسانی که بیماری دیابت دارند.

-بیماران ریوی

-کسانی که بیماری سرع دارند.

-افرادی که تا 3 ماه قبل عمل جراحی انجام داده اند.

-افراد زیر 7 سال

 یکی از قوانین غواصی، عدم پرواز تا 12 ساعت بعد از غواصی می باشد. دلیل این مسئله هم باعث بروز مشکلاتی در سینوس ها، پارگی مویرگ ها، آسیب به پرده گوش شود. پس در نظر داشته باشید که اگر ساعت 2 ظهر، شما مشغول غواصی بوده اید، تا 2 بامداد نباید سوار هواپیما شوید  .زمانی که 10 متر به عمق دریا می روید، 1 اتمسفر افزوده می شود. البته برای مبتدی ها، عمق 6 متری در نظر گرفته می شود، ولی همین عمق هم می تواند برای آن دسته از گردشگرانی که به به تازگی غواصی و شنا را یاد گرفته اند، ایجاد مشکل کند. توصیه می کنیم جهت جلوگیری از ضررهای بدنی، حتماً به صحبت های مربیان غواصی توجه فرمایید.

غواصی شما را با یک دنیای جدید آشنا میکند , دنیای ناشناخته ها , دنیای اسرار آمیز و رنگارنگ زیر دریاها.

 کشف دنیایی متفاوت و حیاتی دیگر با چشمان خود شمارا حیرت زده میکند و بی شک با یک بار امتحان کردن از طرفداران پرو پا قرص غواصی خواهید شد. وسوسه دیدن زیبایی های دریا از نزدیک و گونه های متنوع آبزیان ,لاکپشتان و مرجان های انبوه, همگی شما را مجاب به رفتن به اعماق آبها برای یک بار خواهد کرد.

تاریخچه غواصی در کیش

لیست سایتهای غواصی در کیش:

  • سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک:
  • سایت زوبیچ :
  • سایت سمبارون:
  • سایت کشتی داما:
  • سایت ساترن کرک:
  • سایت کشتی یونانی:
  • مرکز غواصی بین المللی مارینا:
  • مرکز غواصی کیش:
  • سایت غواصی رویال راک:
  • مرکز غواصی بین المللی تراول دایوینگ:

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس