کد خبر 1212677
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴
استعفای خلیل آبادی و سکوت 23 روزه شورای شهری ها/چمران به شورا می رود؟ - کراپ‌شده

۲۳ روز از استعفای خلیل آبادی از شورای شهر تهران می گذرد. هنوز به این موضوع در صحن رسیدگی نشده و برخی از اعضا می گویند با استعفا موافقت نمی شود.

به گزارش مشرق، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰  خبر رسید که حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران استعفانامه ای برای محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران فرستاده و خواستار رسیدگی به موضوع شده است.

در همان ساعت های اولیه انتشار خبر گمانه زنی ها آغاز شد و برخی موضوع باغات را مطرح کرد و برخی هم مباحث دیگری را دلیل این استعفا در ماه های پایانی عمر شورای پنجم عنوان کردند.

چرا بررسی استعفا به تاخیر افتاد؟/بیماری اولین دلیل

داستان استعفا در شورای پنجم شهر تهران (لیست امیدی ها) به یک موضوع نخ نما شده تبدیل شده و وقتی هر عضو شورای استعفا می دهد چند روز بعد استعفای خود را پس می گیرد. این بار هم دوباره برخی اعلام کردند که این استعفا هم به سرنوشت بقیه استعفا دچار شده و بایگانی خواهد شد.

قرار بود در اولین جلسه علنی شورا به موضوع استعفای حسن خلیل آبادی رسیدگی شود. که البته اعلام شد به دلیل کسالت خلیل آبادی موضوع به تعویق افتاد.

استعفای خلیل آبادی و سکوت ۲۳ روزه شورای شهری‌ها

۲۳ روز گذشت/خلیل آبادی یادداشت نوشت

۲۳ روز از استعفا گذشت اما هنوز به این موضوع در صحن رسیدگی نشده و حتی اعلام هم نکردند که استعفا منتفی شده البته حسن خلیل آبادی در این مدت بازدیدهای هم داشت و یادداشتی هم در زمینه ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران منتشر کرد.

 تمام صندلی های سبز خیابان بهشت با لیست امیدی ها پر است/بازی استعفا

قدری به عقب برگردیم و چند استعفای گذشته را بررسی کنیم چندین بار برخی از  اعضا قصد کناره گیری داشتند اما پشیمان شده و به اعتقاد برخی کارشناسان بیشتر این کار نمایشی بوده است و هیچ استعفای به نتیجه نرسیده و تمام صندلی های سبز خیابان بهشت با لیست امیدی ها پر است.

ماجرای استعفا در شهرداری با بهاره آروین و ناهید خداکرمی آغاز و بعد از آن حجت نظری هم استعفا داد اما تمام این استعفا ها به نتیجه نرسید و فقط چند روزی در فضای مجازی به آن پرداخته و بعد هم شورای شهری ها اعلام کردند که ماجرا منتفی شده است.

البته اعضای فعلی شورا مدام بر یکدست بودن شورا تاکید دارند و نمی خواهند کسی از شورا خارج شود تا اعضای علی البدل وارد بهشت شوند در صورتی که یکی از اعضا استعفا دهد بر اساس قانون اولین عضو علی البدل که مهدی چمران است می تواند وارد شورا شود.

بعد از استعفای نظری/چمران:  وقتی چیزی هنوز اتفاق نیفتاده و وجود ندارد، به آن فکر نمی‌کنم و درباره آن هم نظری نمی‌دهم.

زمانی که حجت نظری استعفا داد مهدی چمران که رئیس شورای چهارم شهر تهران بود به یکی از رسانه ها گفته بود در موضوع استعفای آقای نظری هیچ امر قطعی وجود ندارد. هنوز استعفای ایشان در هیئت رئیسه ثبت رسمی نشده و مشخص نیست که این استعفا در صحن رأی بیاورد و پذیرفته شود یا خیر.

استعفای خلیل آبادی و سکوت ۲۳ روزه شورای شهری‌ها

وی در ادامه گفته بود که  وقتی چیزی هنوز اتفاق نیفتاده و وجود ندارد، به آن فکر نمی‌کنم و درباره آن هم نظری نمی‌دهم.

پرونده خلیل آبادی همچنان باز است/هاشمی: امیدوارم مشکل پیش آمده هر چه سریع‌تر برطرف شود

حال پرونده استعفای خلیل آبادی همچنان باز است و به گفته برخی از اعضای شورا قرار است که به آن رسیدگی شود. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در هیئت رئیسه شورای شهر تهران موضوع استعفای حسن خلیل آبادی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و ایشان در این جلسه توضیحاتش را ارائه می‌دهد.

استعفای خلیل آبادی و سکوت ۲۳ روزه شورای شهری‌ها

وی افزود: پس از بررسی این موضوع در هیئت رئیسه نتیجه اعلام خواهد شد و به امیدوارم مشکل پیش آمده هر چه سریع‌تر برطرف شود.

اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده باغات/خلیل آبادی می گوید  درست به حرف هایش گوش داده نشده است

به گفته رئیس شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی مدتی است در مورد نحوه رسیدگی به پرونده باغات صحبت‌هایی دارد و معتقد است که درست به حرف های او گوش داده نشده است.

استعفا پذیرفته نمی شود/اهداف مد نظر شورا آنطور که باید پیش نمی‌رود

برخی از  اعضای فعلی شورای شهر تهران تاکید دارند که استعفای خلیل آبادی پذیرفته نمی شود. ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: گاهی اعضا به دلیل شنیده نشدن صدای خود در شورا و پیش نرفتن امور به شکل مطلوب، اقدام به استعفا می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص خبر استعفای حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر پایتخت گفت:  آقای خلیل آبادی از عضویت در شورای شهر استعفا داده و نامه استعفای خود را به هیئت رئیسه شورای شهر داد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص  علت استعفای خلیل آبادی گفت: گاهی استعفای یک عضو شورا برای شنیده شدن صدای وی است. در واقع در برخی موارد آن عضو انتظاراتی داشته اما آن انتظارات محقق نشده در نتیجه برای پررنگ کردن توقعات و مسائل مدنظر خود، اقدام به استعفا می‌کند.

استعفای خلیل آبادی و سکوت ۲۳ روزه شورای شهری‌ها

به گفته خداکرمی، در برخی موارد نیز وقتی اعضا مشاهده می‌کنند که اهداف مد نظر شورا آنطور که باید پیش نمی‌رود و شورا در مسیر اصلی خود قرار ندارد، اقدام به استعفا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر با استعفای این عضو موافقت خواهد کرد یا خیر، ابراز کرد: شورای شهر با خروج هیچیک از اعضا موافقت نخواهند کرد و استعفای آقای خلیل آبادی نیز پذیرفته نخواهد شد.

 اعضای شورای پنجم همگی با هم وارد این شورا شده و همگی با هم ایستادگی می کنند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تاکید کرد: اعضای شورای پنجم همگی با هم وارد این شورا شده و همگی با هم ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد و با هم نیز این دوره را به پایان خواهیم رساند.

بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس طی چند روز گذشته با چند تن از اعضای شورای شهر تهران در خصوص استعفای خلیل آبادی صحبت کرد و مصاحبه شوندگان خواستار این شدند که با خود آقای خلیل آبادی صحبت شود که البته وی هم در این باره تاکنون پاسخی نداده تا مشخص شود کار به کجا رسیده است.

چند ماه دیگر فعالیت شورای پنجم به اتمام رسیده و شورای ششم کار خود را آغاز می کند و حال معلوم نیست این استعفا در ماه های پایانی برای چیست و چرا تاکنون به آن رسیدگی  نشده است. حال باید دید سرنوشت استعفای خلیل آبادی هم به سرنوشت استعفای بهاره آروین ، ناهید خداکرمی و حجت نظری می رسد و  یا قرار است مسیر دیگری را شورا در ماه های پایانی طی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس