کد خبر 1213031
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
هنیه

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن دعوت از امت اسلامی برای حمایت از مدافعان مسجد الاقصی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهد قاطعنانه به حمایت از مقاومت فلسطین و پایداری ملت آن قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه امروز چهارشنبه در کنفرانس مجازی «المنبر الموحد» شبکه المیادین به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد که قدس در قلوب امت اسلامی همواره زنده بوده و خواهد بود.

هنیه افزود: بیت المقدس امروز با دو صحنه بزرگ روبه‌روست، زیرا در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و اسرائیل برای یهودی سازی و ریشه‌کنی مردم فلسطین از آنجا تلاش می‌کند و دیگر اینکه اشغالگران درصدد تسلط تدریجی بر مسجد الاقصی و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی مسجد هستند.

این مقام حماس تاکید کرد: یک صحنه بزرگ در قدس جود دارد و آن صحنه‌ای است که مردم بزرگوار ما از فرزندان فلسطینی به نیابت از امت اسلامی ایستادگی می‌کنند تا یکی پس از دیگری بر رژیم اشغالگر و نظامیان و شهرک‌نشینان آن پیروز شوند.

هنیه با بیان اینکه ملت فلسطین در برابر نقشه صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان برای تصرف صحن باب العامود در قدس اشغالی ایستادند و انتفاضه به پا کردند، گفت: مردم ما در نبرد اراده و هویت و دفاع از مسجد الاقصی و قدس هرگز تسلیم نمی‌شوند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: نبرد قدس همه جانبه است. ما در برابر تهدیدهای واقعی و جدی قرار داریم، به خصوص که شهرک‌نشینان صهیونیست هم تهدید کرده‌اند که در بیست و هشتم ماه مبارک رمضان اقدام به هتک حرمت گسترده مسجد الاقصی می‌کنند، چیزی که چالش آشکار برای احساسات امت اسلامی است.

هنیه ضمن درخواست از امت اسلامی برای ایستادگی محکم و قوی در حمایت از محافظان و اهالی قدس در مسجد الاقصی گفت: تصمیم ما این است که به صهیونیست‌ها اجازه ندهیم در آن روز(۲۸ رمضان) وارد مسجد الاقصی شوند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز امت اسلامی باید به اشغالگران، متجاوزان و تعرض کنندگان به مسجد الاقصی نه بگوید و  تاکید کند که قدس پایتخت سیاسی کشور فلسطین و محور مناقشه در سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند.

او با تاکید بر توان و اقتدار اهالی قدس در ناکام گذاشتن نقشه‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران هم به دلیل  تعهد قاطعانه خود در حمایت از مقاومت در فلسطین، تقویت پایداری ملت فلسطین و گرامیداشت روز جهانی قدس، درود می‌فرستیم.

 هنیه در پایان تاکید کرد: پیروزی از آن ماست، آینده از آن ماست و زمین از آن ماست و اشغالگران در خاک فلسطین جایی ندارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس