انتخابات

محسن هاشمی:شورای شهر فاقد اختیارات قانونی لازم برای تحقق مطالبات مردم است.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

ذوق زدگی اصلاح طلبان از نکته «کلیدی» سخنرانی لاریجانی

«محمد عطریانفر» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه با مهر گفت: «لاریجانی امروز با لاریجانی سال‌های فعالیت در صدا و سیما فاصله بسیار زیادی گرفته است...بیانیه علی لاریجانی در نشست خبری بعد از ثبت نام تصویر متفاوتی از او ارائه کرد که از منظر نگاه اصلاح‌طلبی بسیار جذاب و قابل احترام بود...حمایت از لاریجانی در حضور جهانگیری خلاف فهم منطقی سیاسی است که اصلاحات یک چهره شاخص از بدنه خود را در رقابت داشته باشند، حمایت از او را متوقف کنند و به سمت کسی مثل لاریجانی بروند».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

عطریانفر در ادامه گفت: «در دور دوم اگر رقابت بین لاریجانی و رئیسی باشد به نظر می‌رسد اصلاحات تدبیر جدیدی اتخاذ کرده و به سمت لاریجانی خواهد رفت».

وی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات لاریجانی درباره «پادگان» و «دادگاه» برای اصلاحات جذاب بوده است، گفت: «بله نکته کلیدی اظهارات لاریجانی همین جمله بود، همچنین بیان ضرورت آرامش سیاسی برای رسیدن به اهداف ملی و پاسخ به دغدغه‌های مردم از جمله نکاتی بود که مورد پسند اصلاح‌طلبان بود».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد 

«عباس آخوندی» وزیر سابق راه وشهرسازی در دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره با «داوود دانش جعفری» اقتصاددان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «ما وقتی از دولت صحبت می‌کنیم باید ببنیم منظور ما از دولت چیست. اینکه مسائل و مشکلات با وجود تک ستاره‌هایی که داریم حل نمی شود برای این است که مشکل ما مشکل استقرار دولت است ما در ایران دولت نداریم».

آخوندی در ادامه گفت: «الان در ایران دولت وجود ندارد که بخواهد پاسخ دهد. ما الان چند دولت در کشور داریم. مجلس یک دولت مستقل است، مجمع تشخیص مصلحت برای خودش یک دولت مستقل است و هیئت وزیران هم که یک دولت است و عملا سیاستگذاری در ایران مختل است و سیاستگذاری در ایران صورت نمی گیرد».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

در ادامه دانش جعفری گفت: «اینگونه نیست که ما بی‌دولت باشیم یا بگوییم دولت نداریم خود آقای آخوندی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، خب آقای آخوندی اگر دولت وجود ندارد برای چه ثبت نام کردید اگر قانون اساسی را قبول دارید باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنید».

 متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می کند؟

«اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، طی حکمی اعضای شورای راهبردی ستاد انتخاباتی خود را انتخاب کرد. بر اساس اعلام خبرگزاری دولت  فاطمه پهلوانی،  محمدرضا جلائی‌پور،  حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی،   محمد نعیمی‌پور،  سیدرضا نوروززاده و  رضا ویسه به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی فعالیت خواهند کرد..

در میان اسامی مذکور، نام «محمدرضا جلایی پور» قابل تأمل است. جلایی پور محکوم امنیتی فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب بدیل جبهه منحله مشارکت یعنی حزب  «اتحاد ملت» است. وی در سال ۸۸، در قالب مسوول تشکیلاتی به نام «پویش ۸۸»، یکی از سردمداران اصلی تجمعات خیابانی در ستاد انتخاباتی موسوی موسوم به «ستاد قیطریه» بود و به همین واسطه هم در دادگاه محکوم شد.

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

«اسماعیل احمدی مقدم» فرمانده وقت نیروی انتظامی در سال ۸۸- ۲۱ دی ۹۴- در مصاحبه‌ با سایت «تاریخ انقلاب» گفته بود: «در انتخابات سال ۸۸ در کنار کمیته صیانت از آرا، جلایی‌پور هم با عنوان «پویش ۸۸» جوانان را سازماندهی می‌کرد. از همان الگوی بسیج در توجیه چهره به چهره‌ استفاده می‌کردند. پویش ۸۸ یکی از ستادهایی بود که در آن جوانان را برای تظاهرات، شبکه‌سازی‌های میدانی می‌کردند».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

احمدی مقدم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «طبیعتا بسیاری از اقدامات اصلاح‌طلبان در روزنامه‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آشکار بود اما بخش دیگری ‌از آن پنهان بود. احاطه اطلاعاتی ناجا نسبتا خوب بود. پویش ۸۸، دفتر هفت تیر و ستاد قیطریه را ناجا رصد کرد و گرفت. از سازماندهی آنها مطلع بودیم اما از چگونگی آن اطلاع نداشتیم. شبکه‌های آنها مبهم بود؛ اینکه چه طور پلاکارد می‌آورند؟ چگونه شعارها تنظیم می‌شود؟ چه طور به افراد می‌گویند این طرف یا آن طرف برو؟ تمام این مسائل برای ما سوال بود. پس از اینکه در پویش ۸۸ اسامی دو هزار نفر از شبکه آنها را یافتیم شبکه میدانی‌شان متلاشی شد. تمام برنامه‌ها، فراخوانی و سازماندهی‌ میدانی آنها از بین رفت.  وقتی محسن آرمین و افراد دیگر که بیانیه‌ها را می‌نوشتند، راهپیمایی‌ها را برنامه‌ریزی و خارج و داخل را با هم هماهنگ می‌کردند بازداشت کردیم، ضربه سختی خوردند».

به طور خلاصه، محمدرضا جلایی پور نقش جمع‌آوری سرباز خیابانی برای پروژه‌های فتنه سازی را بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است که سوابق جلایی پور در زمینه آموزش‌های خارج از کشور او بعد از خروج از کشور- پس از فتنه ۸۸ تا سال ۹۲- با هدف نفوذ و تاثیرگذاری در ساختار سیاسی موجود است.

طبق اسناد مربوط به فتنه ۸۸، یکی از نقاط اصلی تمرکز جریان سازماندهی آشوب،  ستاد میرحسین موسوی در منطقه قیطریه تهران بود که به «ستاد قیطریه» معروف بود. این ستاد مرکز فرماندهی همان «لشکرهای» ساخته شده توسط فتنه‌گران(به تعبیر محمدعلی ابطحی) بود که در راس آن‌ها همین پویش موج سوم با مدیریت محمدرضا جلایی‌پور بود.

اسامی منتشرشده از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کذب است

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتشار اسامی تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «اسامی منتشرشده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها حقیقت ندارد و شورای نگهبان کاملاً این اخبار را تکذیب می‌کند».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

کدخدایی افزود: «ما در حال بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستیم و پس از حصول نتیجه اسامی تأییدصلاحیت‌شده را اعلام خواهیم کرد، از مردم و رسانه‌ها تقاضا داریم به اخبار غیرموثق و کذب استناد نکنند».

وی بیان کرد: «قوه قضاییه باید با کسانی که نسبت به انتشار اخبار کذب و زودهنگام مبنی بر تأیید و یا عدم‌تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام می‌کنند برخورد کند».

به جای احیای برجام به دنبال احیای بورس باشیم

«رستم قاسمی» وزیر نفت دولت دهم و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اتاق گفت و گوی سایت خبرآنلاین گفت: « اصلی ترین موضوع، بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، یعنی از ثروت ایران برای بهبود مشکل مردم استفاده کنیم. ما ۱۵درصد معادن دنیا را در اختیار قرار داریم. در استان سیستان و بلوچستان  یک نوع خاک وجود دارد که شرکتی هر تن آن را ۴۰۰هزار تومان به آلمان صادر می‌کرد بعد یک شرکت دانش بنیان روی این خاک کار کرد و توانستیم آن را گرانتر به آلمان بفروشیم...این در حالی است که تنها  در ۱۲درصد مساحت کشور اکتشاف معدنی صورت گرفته است، این‌ها موضوع تحریم‌ها نیست. در نتیجه اولین گام بی‌اثر کردن تحریم‌هاست».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

قاسمی در ادامه گفت: «ما باید بتوانیم از مزایای برجام استفاده کنیم یا نه؟ دولت بجای احیای برجام باید به دنبال احیای بورس باشد. اگر آمریکا همه تحریم‌ها را بردارند ما بدون شک به برجام برمی‌گردیم».

محسن هاشمی: شورای شهر اختیارات لازم را ندارد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگویی که به تازگی با روزنامه قدس داشته است، در خصوص عدم ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران گفته است: تصمیم به عدم حضورم در انتخابات شورای ششم، تصمیمی ناگهانی نبود. از اواسط دوره این موضوع را طرح کردم که شورای شهر فاقد اختیارات قانونی لازم برای تحقق مطالبات مردم است.

هاشمی در این گفتگو که پیش از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری انجام گرفته است، همچنین بیان کرده است:  ما به مشارکت فعال در انتخابات یعنی حضور جدی برای پیروزی معتقد هستیم و تنها راه بهبود شرایط کشور را صندوق‌های رای می‌دانیم.

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره پدرش گفت: ایشان الگوی کامل زندگی، کار و تفکر برای من و بسیاری از علاقه‌مندان ایشان در همه ابعاد هستند.

پذیرش چند مسئولیت اجرایی باید به ضدارزش تبدیل بشود

«سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی اظهار داشت: «شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد».

آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد/ متخصص «جمع‌آوری سرباز خیابانی برای فتنه» در ستاد جهانگیری چه می‌کند؟

جلیلی افزود: «غلبه نمایش بر کار واقعی، دلایل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل راحت تر بودن نمایش دادن به جای اقدام جدی است. بنده در زمان مسئولیت در دبیرخانه شورایعالی به جهت نوع مدیریت، پیگیر کارهای مختلف بودم؛ وقتی از برخی مسئولین «نتیجه» می‌خواستیم برای ما «گزارش کار» می‌نوشتند! یا خود آن مسئولان اپوزیسیون وضعیت تحت امر خود بودند! ».

وی در ادامه گفت: «وقتی نتیجه‌محوری رایج نباشد، ممکن است یک نفر ۵ مسئولیت اجرایی را نیز قبول کند تا ۵ خط رزومه داشته باشد و به جای نتیجه گرفتن، نمایش بدهد؛ این رفتارها در فضای سیاسی کشور باید تبدیل به ضد ارزش بشود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • یک جانباز IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    24 2
    فقط یک حرف درست آخوندی زد که در ایران دولت وجود ندارد اگر دولتی میبود نمیگذاشت شش سال یک مملکت تحت ستم را معطل کنی و از تو پشتیبانی شود و با پرداخت رشوه به مجلسی ها چند مرتبه از استیضا نجات پیدا کنی و سپس چند هزار میلیارد برای یکصد و سی شرکت تو به اسم طرح از خزانه شهدا و بازماندگان آنها پرداخت کردند تا کنار بکشی قیامت چه جوابی داری بدهی شاید واقعا قیامتی در کار نیست و ما سر کاریم و هنوز مستاجر
    • کارت قرمزی برای آقای وزیر IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      14 1
      آخوندی در ماجرای ۸۸ مشاور موسوی بود و‌به او الفای تقلب کرد و وی را به میدان تقابل و شورش هل داد با استنکاف انجام خدمت مخصوصاً مسکن مهر و توهین های مکرر به متقاضیان آنان را به احقاق حق از طریق زور و‌شورش وادار کرد الان هم نوبت دو قطبی چمد دولتی است که رهبری را دارای دولتی که نمیگذارد دولت مستقر کارکند معرفی کند و همان‌طور که رهبری هشدار دادند دشمن برای شورش در انتخابات به بهانه رد صلاحیت ها که آخوندی ذیقینا یکی از آنهاست برنامن دارد پیدا کنید پرتغال فروش را که میخواهد جوانان کف خیابان برای او قربانی شوند ...
    • علی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      21 2
      من سیاستمدار نیستم فقط میدونم نباید صبح 28 م برویم توی صف و اطلاح طلبان را پیروز کنیم و سکوی پرتابی بشویم برای وطن فروشان و غزبزدگان و گرین کارت به دستان و خانواده های کثیف و جنایتکارشان. شورای شهر بابل و خاوری دزد جنایتکار و حقوق های نجومی و ژن خوب و جاسوسی در مذاکرات هسته‌ای و صد کثافت کاری دیگر خروجی انتخاب اشتباه از صندوق های رای است.
    • سید IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      10 2
      ظاهراً اراذل و اوباش باردیگر در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان تهوع آور جمعشان جمع شده است!!!
  • جعفر تیموری US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    19 3
    وقتی شورای نگهبان .... مثل روحانی را تائید صلاحیت میکنه و کسانی که سردمدار فتنه ۸۸ بودند آزادانه دنبال فتنه ۱۴۰۰ هستند کسی چیزی نمیگه کشور نابود میشه هرچند که رهبری بزرگوار و شجاع داریم ولی با یک گل نمیشه گفت بهار شد.
  • SE ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    24 2
    منظورش اینه که 8 سال یک مشت رانتخوار و دلارخور طلاخوار دور هم جمع شدن که دولت نیست
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    14 0
    شماها که اختیار ندارید ، غلط می کنید دوباره نامزد می شوید ، اتفاقا هم اختیار دارید و هم قدرت ، ولی در جهت منافع کدخدا استفاده می کنید .
  • علی صفاریان IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    16 0
    خدالعنت کند شمارا ای وارثان زرزورتزوی صاحبان کا رخان روزنامه حزب انقلاب راشمانابود کردید ازکجا اوردی خدا ابروی همه شمارارسواکند که کرد...،
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    7 0
    ژست لاریجانی در زمان نام نویسی در انتخابات "ایستادن او ودست تکان دادن او برای عده ای " ژستی بود که خودرا در قامت یک رئیس جمهوری مشاهده کرد " مرا یاد ژست روحانی در زمان مناظره در صداوسیما انداخت " هیچ وقت ان صحنه را فراموش نکردم " به او هیچ وقت اعتماد واعتقاد نداشتم " همانگونه که تفکرم براینستکه لاریجانی " همان روحانی افرایر تر " می باشد.
  • محمدایوب IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    13 0
    محسن هاشمی شورای شهر اختیارات لازم راندارد درست می‌فرمایید مانند دانشگاه آزاد که درتملک خانواده شما بود ویک بانک بی حساب وکتاب وهرچه میخواستید می‌کردید ویا دفتر ریاست جمهوری درزمان بابا. که حکومت می‌کردید نیست به مرحوم احمدی نژاد ممه را لولو برد محسن بابا بابا رفت خدا ازتقصیراتش نگذره
  • محمدایوب IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    13 1
    والله خیلی درداوره که در کیلومترها دور ازکشور رژیم صهیونیستی از ما مثل سگ بترسه موشک ساخت ما توسر آنها خراب شه آنوقت اینجا پادوهای دشمن اصلاح طلبان. آخوندی سعید حجاریان وتاج زاده ودیگر وطن فروشان برامون رجز بخونن به خدا خیلی سخته. کاش رهبر عزیز به آنها گفت زمان بزن در رو تمام شده اینجا اجازه میداد
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    9 0
    آخوندی بهتر است بگوید در ایران دولت عدالت وجود ندارد چون فقط در یک سیستم دولتی بیمار لیبرالها به قدرت می رسند.
  • مجید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    9 0
    تایید این لاشخورها توهین به مردم است
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 1
    جلایی پور بعد چند سال کلا برای اشوب زندان بودند ؟بابا یکمی سفت بگیرید!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 0
    این جهانگیری و آخوندی چیکاره اند این قدر قدرت دارند و هر هر کاری می خوان می کنند اینا احمدی نژاد دردشون می خوره
  • کارشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    3 0
    جالبش اینجاست که بعضی از این ها تحریم شده اند اگر رئیس جمهور بشن به هیچ جا نمیتونن سفر کنند
  • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    7 0
    چاخانگیری و آخوکدی اگه تایید صلاحیت بشوند باید در شورای نگهبان را گل گرفت و یک نه بزرگ به انتخابات حواله بدهیم
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 0
    راست میگه چون داره راست راست راه میره و سنگ میزنه تو خونه مردم ایران و سرمایه شون رو میریزه تو کیسه اش و هیچکس باهاش‌کاری نداره...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    8 1
    بگو با کیستی تا بگویم چیستی؟!لاریجانی محبوب ومطلوب فتنه گران شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    9 0
    بی منطق تر ین ومنفور ترین چهره اشرافی گری آمیخته با فتنه گری خود آخوندیه!!!!!!!!!
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 0
    آخوندی: در ایران دولت وجود ندارد. دوستان و رفقا همچین دورهمی و فله ای و شکمی داریم حال میکنیم هرورز یه طوری ملت را مسخره میکنیم تا ماه بگذره جرینگی هارا بریزیم به حسابمون .والا. صد بار گفتم با چند تا از دوستانمون اداره کل کشور را کنترات قرارداد میکنیم میدیم مثل مربی فوتبال دست خارجی ها شیتیلش را میگیریم نگذاشتند .باور کنید مخارجش کمتره
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    7 0
    روکه نیست سنگ پا قزوینه
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    3 0
    درود بر صداقت جناب آخوندی اگر توی این هشت سال چون اگر دولت بود: اختلاس نبود /فقر نبود/ قیمت دلار این نبود/ فرزندان برخی از وزراء دزدی نمی کردند/ برادر رئیس جمهور سوءاستفاده نمی کرد/قیمت مسکن این نبود/وضعیت بورس به این جا کشیده نمی شد/زندگی بر مردم تنگ نمی شد/سن ازدواج این قدر بالا نمی رفت
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    2 0
    وقتی بالای 80 یا 90 درصد ملت زیر خط فقر هستند قارونهای متفرعن با 10000 میلیارد سرمایه لطفاً خفقان بگیرند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس