کد خبر 1219
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱

درطراحي هتل تازه‏سازي در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه ملکوتي ثامن الائمه حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) نه تنها اصالت معماري ايراني و نشانه‏هاي هويت اسلامي رعايت نشده بلکه کپي ترديدناپذيري از معماري غربي است.

به گزارش مشرق، ساختمان کاخ کنگره امريکا يکي از پيچيده ترين سازه هاي فراماسونري اين کشور است. ماسونهاي امريکا معتقدند که از محل اين کاخ تمام دنيا را زير سلطه و فرماندهي خود خواهند گرفت. در همين زمينه مي‌توان به مدعيات آخرالزماني شيطان‌پرستان و فراماسونرها اشاره داشت. اخيرا توسط يکي از نويسنده‌هاي نزديک به لژهاي ماسوني امريکا، کتابي درباره معماري و اسرار فراماسونري اين کاخ نگاشته شده است.

در اين زمينه ابنا نوشت: در طراحي هتل تازه‏سازي در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه ملکوتي ثامن الائمه حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) نه تنها اصالت معماري ايراني و نشانه‏هاي هويت اسلامي رعايت نشده است بلکه ستون‏ها، اشکال هندسي، گنبد و هرم آن کپي ترديدناپذيري از معماري غربي است که بوضوح «گنبد و ساختمان کنگره آمريکا» و «ستون‏ها و نماي ورودي کاخ سفيد» را تداعي مي‏کند!!
سالهاست که بسياري از انديشمندان و متفکران جهان اسلام، خطر بحران ‏هويت جوانان مسلمان در برابر مظاهر فريبنده غرب را لمس کرده و نسبت به آن هشدار مي‏دهند. يکي از مهم‏ترين مظاهر هويت جهان اسلام، معماري و شهرسازي آن است که اتفاقا برخلاف برخي رشته‏هاي هنري ديگر، از پيشينه و غناي زيادي در جهان اسلام برخوردار است.
از همين روست که مقام معظم رهبري بارها بر حفظ نما و ظاهر اسلامي در ساخت شهرها تأکيد فرموده و گفته‏اند که بايد در مهندسى‏هاى ما نشانه‏هاى اسلامى آشکار باشد تا هر کس وارد شهرهاي ما مي‏شود نشانه‏هاى اسلامى را واضح و آشکار ببيند.
اما متأسفانه نه تنها به اين هشدارها و دغدغه ها توجهي نمي شود بلکه برخي سهل‏انگاري‏ها، بي‏توجهي‏ها يا بي‏اطلاعي‏ها به اين بحران دامن نيز مي‏زند. نمونه آن هتل تازه‏سازي در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه ملکوتي ثامن الائمه حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) است که نه تنها در طراحي آن اصالت معماري ايراني و نشانه‏هاي هويت اسلامي رعايت نشده است بلکه ستون‏ها، اشکال هندسي، گنبد و هرم آن کپي ترديدناپذيري از معماري غربي است که بوضوح «گنبد و ساختمان کنگره آمريکا» و «ستون‏ها و نماي ورودي کاخ سفيد» را تداعي مي‏کند!!

kakhe sefid.jpg

اين بسيار عجيب است که طراحان، مهندسان و مالکان اين هتل بزرگ، بدون توجه به قدمت معماري ايراني و اسلامي که الهام گرفته از دين ، هنر، عقائد و فرهنگ غني ماست، به اين گنج پربها پشت کرده و معماري غربي را کپي نموده‏اند؛ آنهم در مهم‏ترين خيابان شهري که سالانه ميليون‏ها زائر داخلي و خارجي دارد و در مسير فرودگاه و ترمينال تا حرم مطهر است.

kakhe sefid2.jpg

به نظر شما در مقابل زائران عراقي، حجازي، لبناني، پاکستاني، و حتي اروپايي و آمريکايي که از ما سؤال خواهند کرد که چرا معماري خود را کنار گذاشته و در يک شهر مذهبي، نماد کاخ سفيد و کنگره ايالات متحده را علم کرده‏ايد چه پاسخي دهيم؟!

kakhe sefid3.jpg

در پايان ضمن درخواست عنايت و هوشياري بيشتر مسؤولين شهرسازي و معماري ومهندسي، توجه همه را به نص سخنان رهبر معظم انقلاب جلب مي‏کنيم: «بايد همه نشانه‏هاى توجه به نماز و اقامه‏ى نماز را در شهر اسلامى ـ بخصوص در شهرهايى مثل تهران و شهرهاى بزرگ کشور ـ بينندگان بايد احساس کنند؛ هم مردم خودمان، هم کسانى که وارد اين شهرها مي شوند. نشانه‏هاى اسلامى بايد واضح و آشکار باشد؛ کما اينکه در مهندسى‏هاى ما بايد نشانه‏هاى اسلامى آشکار باشد. صهيونيست‏ها هر نقطه‏ى دنيا که خواستند يک ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى کردند يکجورى رويش تثبيت کنند. کار سياسى‏شان اينجورى است. ما مسلمان‏ها نشانه‏هاى اسلامى و مهندسى اسلامى را بايد در همه‏‏ى کارهايمان، از جمله در باب مهندسى بايستى مراعات کنيم. » (هفدهمين اجلاس نماز - 1387)

kakhe sefid4.jpg


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس