کد خبر 1219009
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
انتفاضه ۲۰۲۱ فلسطین/ بازی آخر صهیونیسم آغاز شده است

خودکامگی رژیم صهیونیستی و حرصی که برای تصاحب اراضی فلسطینی ها دارد؛ افکار عمومی و ذهن اندیشمندان جهان را هوشیار کرده تا آنجا که این رژیم دیگر قادر به پنهان کردن هویت جعلی خود نیست.

به گزارش مشرق، وبگاه «موندو ویس» در مطلبی با عنوان «پایان بازی صهیونیسم آغاز شده» از بیداری افکار عمومی جهان به عنوان نشانه‌ای مبنی بر زوال هویت جعلی رژیم اسرائیل نام برده است.

حتی روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز در یکی از مطالب هفته گذشته خود از بابت اینکه در سال ۱۹۱۷ از بیانیه «بالفور» حمایت کرده است که به صهیونیست‌ها حق تصاحب اراضی فلسطینی را داد؛ ابراز شرمساری کرد.

ببینید:

عکس/ تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطین در میشیگان

این در حالی است که در جهان امروز، از همه سو اظهارات مشابهی می‌شنویم که واگذاری سرزمین یک قوم (مسلمانان) به قومی دیگر (یهودیان) را زیر سوال می‌برد.

برای مثال، دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی، اسرائیل را رژیم آپارتاید و موجب آزار و شکنجه فلسطینی‌ها معرفی کرده است. اندیشکده کارنگی هم در گزارشی که در آن شواهدی مبنی بر آپارتاید بودن اسرائیل ارائه شده از دولت آمریکا خواسته تا با اعمال فشار بر تل آویو، این رژیم را به رعایت برابری در سرزمین‌های اشغالی وادار کند.

«پیتر بین آرت» نویسنده یهودی نیز سال گذشته با تاکید بر لزوم خاتمه راه حل دو دولتی، خواستار لحاظ کردن حق برابر برای همه اقوام ساکن در اراضی اشغالی شد و از لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه گفت.

جنبش اجتماعی عدالت خواهی هم که از سال گذشته در آمریکا آغاز شد؛ موضع سرسختانه ای در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده چرا که نمی‌توان مخالف «برتری نژاد سفید در آمریکا» بود اما در برابر ادعای «برتری قوم یهود در اراضی اشغالی» سکوت کرد.

لابی‌های صهیونیستی آمریکا نیز خطر را حس کرده اند تا آنجا که لابی «جی استریت» در نشست سال گذشته خود از جوانان یهودی خواست اسرائیل را رها نکنند.

البته تیتر رسانه‌های صهیونیستی که بازتاب اظهارات مقامات این رژیم است؛ در مشروعیت زدایی از آنها دخیل خواهد بود. مثلاً بنی گانتز که سودای نخست وزیری دارد حتی تهدید کرد که غزه را بیش از این بمباران خواهد کرد. این واقعیت صهیونیسم است و نگاهی به رسانه‌های آنها نشان می‌دهد که چگونه یکی بعد از دیگری، کشتار در غزه را به اسم دفاع از خود توجیه می‌کنند.

واقعیت ماهیت جعلی رژیم اسرائیل این است که خود را به عنوان یک دولت یهودی جا می‌زند حال آنکه نیمی از مردمانش غیر یهود هستند و تل آویو برای سرپوش گذاشتن روی این واقعیت، به سرکوب فلسطینی‌ها روی آورده است.

آنها و متحدان آمریکایی شأن برای وارونه جلوه دادن واقعیت، تلاش می‌کنند با تروریست خواندن مقاومت فلسطین، انگشت اتهام را از خود دور کنند و اخیراً هم گمان کرده اند که می‌توانند با امضای چند توافق، صورت مسئله فلسطین را پاک کنند.

حتی حامیان راستگرای اسرائیل هم از دروغ‌هایی که در حمایت از این رژیم گفته می‌شود به تنگ آمده اند مثلاً «مکث بوت» که یک نئومحافظه کار است می‌گوید مشکل مقاومت فلسطین و سیاست‌های حمایتی ایران نیست، بلکه حرص اسرائیل برای تصاحب اراضی کرانه باختری است.

اگر رژیم صهیونیستی همچنان بر افراط گرایی خود پافشاری کند و سیاستمداران سنتی آمریکا هم از آنها حمایت کنند، مقاومت فلسطین نیز همچنان بی وقفه تا احقاق حق خود به مبارزه ادامه می‌دهد و این می‌تواند به منزله آخرین فصل از داستان صهیونیسم باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    56 9
    جهان به فلسطینی های مظلوم بی دفاع مدیون هست
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      9 28
      همه هزینه ها برای اونا می شه مدیونم هستیم؟ تو عقل نداری
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      11 3
      ۱۸:۳۷ از البانی چه خبر؟
    • 18:37 IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      4 8
      آلبانی هم دیگه حال وهوایی نداره وهمه پیرشده ایم وشده خانه سالمندان و جز حرف زیادی زدن کاری از دستمان برنمیاد.نوکرشما 18:37
  • امیر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    24 4
    نابودی اسرائیل قطعی ونزدیک همان گفتارقران شروع شده :چهره وکارانان رازشت میشمارند آنها را درهم میکوبند
    • مسعود دیپلمات IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      13 6
      تا رسیدن وعده سوم چیزی نمانده است، آنگاه که فرمود: وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا ولی اگر(برای بار سوم) تعدی کنید ما نیز(از رحمت خود) بر می گرديم وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا و(این دفعه) کافران را بطور کامل در محاصره جهنم قرار می دهيم ﴿۸﴾ .
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    27 5
    تا نابودی کامل اسراییل کمتر از بیست سال ونابودی نظام اهریمنی امریکا وانگلیس واتحادیه اروپا در منطقه
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    9 22
    ۱۵:۰۲مدیون خودمم نیستم
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      26 3
      17:41 خوب شاید انسان نیستی
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    6 9
    پس این حزب الله لبنان،سوریه،یمن،عراق وافغانستان چیکار میکنند!؟حتما میخواهند بذارند اسرائیل یکی یکی وجدا جدا مسلمانان را نابودکنه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس