مورتال کمبت

نسخه تازه مورتال کامبت که با هزینه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید شده، توانست در دوران کرونا و مشکلات مربوط به آن با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده و لقب فیلمی پرفروش و موفق را بگیرد.

به گزارش مشرق، شایعات مختلف حکایت از آن می‌کرد که برای نسخه دوباره شده «مورتال کامبت» که به احیای داستان آن می‌پرداخت، ستارگانی چون وین دیزل، جیسون موموآ، لیام نیسن، میگن فوکس، دانیل وو، تونی جا و اسکات آدکینز، نامزد بازی در نقش شخصیت‌های مثبت و منفی ماجرا بودند. اگر این اتفاق رخ می‌داد و این بازیگران با نسخه تازه این اکشن ماجراجویانه همکاری می‌کردند، به احتمال بسیار زیاد فیلم می‌توانست با موفقیت کلان مالی نزد تماشاگران سینما روبه‌رو شود.

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند

اما ستارگان فوق (به هر دلیلی) با نسخه جدید مورتال کامبت همکاری نکردند و فیلم با حضور بازیگرانی جوان‌تر و تازه‌واردتر وارد مرحله تولید شد. جوئل ادگرتون هم برای بازی در نقش شخصیت کول، قرارداد همکاری را امضا کرده بود. اما او هم با مشکلاتی روبه‌رو شد که به ناگزیر، از همکاری با پروژه کناره گرفت. ژان کلود ون‌دم، ستاره رزمی کار مشهور دهه ۸۰ میلادی هم، بعد از عدم حضور دخترش بیانس برایت در فیلم اعلام کرد هیچ‌گونه تبلیغاتی برای مورتال کامبت جدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اتفاقات عجیب و مرموزی که حین ساخت فیلم‌های ترسناک رخ داد!

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند

با وجود این، نسخه تازه مورتال کامبت که با هزینه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید شده، توانست در دوران کرونا و مشکلات مربوط به آن با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده و لقب فیلمی پرفروش و موفق را بگیرد. فروش ۴۰ میلیون دلاری این اکشن در آمریکای شمالی که با فروش بین‌المللی ۳۷میلیون دلاری آن (در ۱۷کشور دیگر دنیا) همراه شد، فروش کلی جهانی ۷۷ میلیون دلاری را برایش به ارمغان آورد. به صورت طبیعی، تهیه‌کنندگان فیلم در شرکت برادران وارنر و شرکت مستقل فیلمسازی نیولاین از چنین موفقیتی خشنود هستند. اگر کرونا و مصائب مربوط به آن نبود، فیلم می‌توانست تا حدود ۱۷۰میلیون دلار در سطح جهانی فروش کند. این تحلیلی است که عموم تحلیلگران اقتصادی سینما با آن موافق هستند.

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند


این در حالی است که مورتال کامبت هم مثل بقیه محصولات برادران وارنر، پخش همزمان سینما و اینترنتی داشته است. اطلاعی از رقم بینندگان فیلم در پخش استریم آن در دست نیست. اما رسانه‌ها می‌گویند در این بخش هم، استقبال خوبی از مورتال کامبت شده است. این فانتزی هنرهای رزمی با نگاهی به داستان یک بازی ویدئویی بسیار موفق ساخته شده‌است. قبل از این بازی مورتال کامبت به صورت یک مجموعه فیلم سینمایی، تماشاگران زیادی را در سه دهه گذشته جذب خود کرده‌است. سایمن مک کوئید در نخستین تجربه فیلمسازی خود، نسخه احیا شده مورتال کامبت را کارگردانی کرده‌است. قبل از او، تهیه‌کنندگان فیلم مذاکراتی با پل دبلیو اس آندرسن (کارگردان نسخه‌ای از مورتال کامبت در سال ۱۹۹۵) و کوین تانچارون (کارگردان دو قسمت فیلم در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱) داشتند تا نسخه جدید را با همکاری آنان تولید کنند. تانچارون حتی فیلمنامه فیلم را هم نوشته بود و صحبت از هزینه تولید ۱۰۰میلیون دلاری آن هم شده‌بود اما بالاخره قرعه به نام مک کوئید تازه کار افتاد.

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند


تمام صحنه‌های مورتال کامبت جدید در جنوب استرالیا و آدلاید فیلمبرداری شده‌است. مقامات محلی نهایت همکاری را با سازندگان فیلم کردند و حضور گروه سازنده در این دو منطقه، باعث جذب گردشگران زیادی به آنجا شد. نکته جالب این که مورتال کامبت تا به امروز گران‌ترین محصول سینمایی است که در این دو منطقه جلوی دوربین رفته است.

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند

کول یانگ (با بازی لوئیس تان) از جنگاوران رشته مشتزنی است که برای گذران زندگی، در مسابقات کوچک محلی شرکت می‌کند. اما او نمی‌داند که وارث یک میراث کهن و قرن هفدهمی است و به‌زودی متوجه می‌شود امپراتور شورشی آسیای دور شنگ تسونگ (چین هان)، بهترین جنگاور خود ساب زیرو (جو تسلیم) را برای نابودی او به زمین فرستاده است. تحقیقات کول، او را به سونیا بلید (جسیکا مک نامی) می‌رساند و می‌فهمد بیرون از کره خاکی، یک دنیای بیرون وجود دارد که به‌دنبال تسلط بر زمین و مردمان آن است. این دو به سرزمین مخفی می‌روند تا با کمک چند سلحشور افسانه‌ای دیگر با شخصیت‌های منفی و پرقدرت دنیای بیرون مبارزه کنند.

نبرد دو نیروی خیر و شر در مورتال کمبت ادامه پیدا می‌کند

بعد از شکست تجاری فیلم سال ۱۹۹۷ مورتال کامبت و نقدهای بسیار منفی که بر آن نوشته شد، تولید قسمت سوم آن متوقف شد و حدود دو دهه طول کشید تا تهیه‌کنندگان فیلم دوباره سراغ پرونده مورتال کامبت بروند. دو بار در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ تلاش‌های ناموفقی برای تولید قسمت دیگری از فیلم انجام شد. با ورود جیمز ون کارگردان و تهیه‌کننده خوشفکر آسیایی‌تبار به جمع همکاران فیلم، بالاخره طلسم تولید قسمت تازه شکسته شد و پیش‌تولید آن در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. اما خود ون حاضر نشد به‌عنوان کارگردان پشت دوربین آن قرار گیرد. مدیران برادران وارنر از تمایل خود برای تولید قسمت‌های بعدی نسخه احیا شده صحبت کرده‌اند و قرار است در کنار ساخت قسمت‌های تازه، اسپین‌آف‌هایی از آن هم در دستور کار تولید قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ظهیری IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    واقعا خیلی خوب بود من که لذ ت بردم
  • حسین IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    خیلی عالیههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس