مشارکت بالای مردم در انتخابات، دولت قوی‌تری را تشکیل می‌دهد

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هرچه مشارکت بیشتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد، گفت: باید در مشارکت حداکثری بکوشیم و در دل‌ها و اذهان همه مردم امیدواری ایجاد کنیم.

به گزارش مشرق، شامگاه یکشنبه دوم خرداد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت حضور یافت و با تعدادی از اعضای هیئت رئیسه و کمیته سیاسی جامعه روحانیت و همچنین تعدادی از اعضای هیئت عالی شورای وحدت دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هدف از این دیدار را اعلام آمادگی برای فعالیت در انتخابات پیش رو برشمرد و بالا بردن میزان مشارکت ملت شریف ایران و حضور پرشور آنها در پای صندوق‌های رأی را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید:

آرامش سیاسی رئیسی

در این دیدار آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نایب رئیس جامعه روحانیت مبارز گرامیداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر، با اشاره به پیروزی رزمندگان فلسطین بر دشمن غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه در غزه اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت با تمام ظرفیت خود برای پیروزی جناب آقای رئیسی در سراسر کشور وارد عمل شده‌اند و ما موفقیت شما را در این مسئله می‌دانیم که با نگاهی جامع، همه اضلاع خانواده بزرگ انقلاب را به میدان بیاورید و این سرمایه بزرگ و ارزشمند مردمی را حفظ کنید.

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، به ظرفیت بالای شخصیت ابراهیم رئیسی در ایجاد وحدت در نیروهای انقلابی و ارزشی اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت با یک ابتکار ارزشمند از ماه‌ها پیش در پی شکوفا شدن این ظرفیت و به میدان آوردن نیروها و پتانسیل‌های انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. خوشحال هستیم که محور وحدت و انسجام بوده‌ایم و شخصیت ممتاز رئیسی چنین ظرفیت و توانی را ایجاد کرده است.

روایت تفصیلی این دیدار به شرح زیر است:

شبستری: رئیسی می‌تواند آغازگر تحول گام دوم انقلاب باشد

آیت الله شبستری، نایب‌رئیس جامعه روحانیت مبارز در دیدار با سید ابراهیم رئیسی با اعضای شورای عالی وحدت حضور ابراهیم رئیسی را منادی وحدت برشمرد و تاکید کرد: ابراهیم رئیسی به هیچ گروه و دسته‌ای تعلق ندارد و ما هم خواستار موفقیت او با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و بسیج همه اضلاع و خانواده انقلاب هستیم.

نائب‌رئیس جامعه روحانیت مبارز در ادامه با تاکید بر نیاز جامعه امروز به وحدت، انسجام، خوشبینی به آینده و اعتماد سازی، ابراز امیدواری کرد که آیت‌الله رئیسی با روحیه بالا، سعه صدر، اخلاق حسنه، ساده زیستی و روحیه وحدت آفرینی و مبارزه قانونی با فساد، بتواند آغازگر تحول در گام دوم انقلاب باشد.

وی همچنین خطاب به رئیسی خاطرنشان کرد: هماهنگی «خانواده انقلاب» از نیازهای جدی امروز و فردای جامعه است که منجر به تثبیت ارزش‌های آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود. امیدواریم که انتخابات آینده با مشارکت بالای مردم منجر به پیروزی چشمگیر شما شود که خواسته و آرزوی همه مؤمنین است.

شبستری عنوان کرد: مطلوب ما و انتظار ملت شریف ایران این است که دولتی کارآمد، پرتوان، مؤمن، انقلابی، مردمی و دلسوز و خدوم انتخاب شود که به وعده‌های خود عمل کند و با گسترش اشتغال، تولید و رونق اقتصادی، امنیت و رفاه عمومی را توسعه دهد، دیوانسالاری معیوب را درمان کند و با «درایت»، «ایمان» و «اخلاص»، «عزت دینی» و «اقتدار ملی» را ارتقا ببخشد.

تقوی: نیروهای فعال باید اخلاق مدارانه رفتار کنند

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام تقوی گزارشی را از ارتباط استان‌های مختلف با ائمه جمعه، خبرگان و حوزه‌های علمیه ارائه کرد که در این استان‌ها با محوریت روحانیت و هیئت‌های مذهبی ستادهای خوبی فعال شده‌اند.

تقوی، دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: رئیسی اخلاق مدار است و باید از نیروهای فعال بخواهیم که اخلاق مدارانه رفتار کنند.

متکی: انسجام نیروهای انقلاب، هدف بلند مدت شورای وحدت است

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به شکل‌گیری شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز از ۹ ماه قبل، گفت: این شورا با دو هدف کار خود را آغاز کرد. هدف کوتاه مدت «انتخابات ریاست جمهوری» و هدف بلندمدت «انسجام نیروهای انقلاب و استمرار فعالیت آن‌ها» است. کمیته‌های مختلفی چون کمیته جوانان، فرهنگیان، دانشگاهیان و بانوان را در شورای وحدت تشکیل دادیم و نیروهای بسیار مهمی را در تهران و شهرستان‌ها به کار گرفتیم که در انتخابات کمک کنند.

وی همچنین از آغاز همکاری با نیکزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی که ریاست ستاد ابراهیم رئیسی را بر عهده گرفته است خبر داد.

وحدت رویه، اخلاق مداری و تقدیر از زحمات دیگران ضرورت دارد

حجت‌الاسلام ابوترابی بر به کارگیری «علم» در عرصه مدیریت کشور و «دانایی» در حوزه و دانشگاه تاکید کرد و استفاده از همه ظرفیت‌ها در مدیریت کلان کشور را ضروری دانست و گفت: کسانی که در ستادهای رئیسی حضور دارند باید تفسیر روشنی از از شاکله اخلاقی او باشند.

باهنر نیز در این نشست گفت: امکان اینکه ستادهای ابراهیم رئیسی در استان‌ها متمرکز بشود وجود ندارد چرا که همه او را قبول دارند و احیاناً همدیگر را قبول ندارند. برای همین نیازمند وحدت رویه و هماهنگی است.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه «در ۴۰ سال گذشته کاری نشده است»، گفت: باید آیت‌الله رئیسی این امر را نشان دهید که اتفاقاً کارهای بسیاری انجام شده است و باید از زحمات دیگران قدردانی شود. مشارکت بالا در انتخابات نیاز به ارائه برنامه‌های قابل فهم در حوزه اقتصادی برای مردم است.

نقش زنان، جوانان و دانشجویان در ستادهای انتخاباتی

خانم قوی به مسائل موجود در زمینه «خانواده» و «زنان» اشاره و اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب ما برنامه‌ای داریم به همین ستاد ملی زن و خانواده را تشکیل دادیم.

منتظمی نماینده جوانان انقلاب و دانشجویان اسلامی نیز در این نشست گفت: شورای وحدت به نقش‌آفرینی جوانان احترام گذاشت و از ایشان برای عهده‌دار شدن مسئولیت‌ها دعوت کرد. از این رو، ستادهای دانشجویی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر آسیب شناسی ستادهای انتخاباتی در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: بازنگری فعالیت این ستادها در پیش‌برد صحیح امور در ستادهای انتخاباتی مؤثر خواهد بود.

رئیسی: در اجرای عدالت در جامعه عقب هستیم

در پایان این جلسه، رئیسی خطاب به حاضران و سخنرانان تصریح کرد: شما به این دلیل که با مردم در ارتباط و تعامل هستید، نکات خوب و قابل تأملی را مطرح کردید که می‌تواند در شناخت مسئله، علل و راه حل‌ها بسیار کمک کننده باشد. امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هم تحول‌خواه بودند. رهبر معظم انقلاب شاخص‌های تحول را مطرح کردند. تحول در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواسته ایشان است. شاخص‌ها در بیانیه گام دوم حضرت آقا مطرح شده است و روند مطلوب را می‌توان از گام دوم انقلاب عنوان یک سند مهم استفاده کرد. ما باید با توجه به پیشینیان کار را شروع کنیم و مسئله مشارکت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: هرچه مشارکت بیشتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد. باید در مشارکت حداکثری بکوشیم و در دل‌ها و اذهان همه مردم امیدواری ایجاد کرد تا یاس خاتمه یابد. همچنین همه سلایق که دغدغه دین، اسلام و مردم را دارند باید به میدان بیایند و شایسته سالاری باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی ادامه داد: «ستاد انتخاباتی» به عنوان یک بخش خاص قرار ندارد. شورای وحدت، جبهه پایداری و ائتلاف کارهای زیادی کرده‌اند و نیاز است که این فعالیت‌ها را ادامه دهند. هیچ گروهی نباید نقش دوم را در استان‌ها داشته باشند و همه نقش اول را داشته باشند.

وی در پایان گفت: ما در اجرای عدالت در جامعه عقب هستیم. این مورد هم در بیان رهبری نیز مورد تاکید بوده است. باید با استمداد از خون مطهر شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی یک فضای نخبگانی به وجود آید. هیچ بن بستی نداریم و با اعتماد و امید به آینده آمدیم با بهره‌گیری از تجربیات پیشین خودمان و با پشتوانه چهل ساله وارد میدان جهادی شدیم. باید ساختار کارآمدی شکل بگیرد؛ زیرا باید برای خدا کار کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    14 18
    دولت قوی با حضرتعالی
  • دولت جوان انقلابی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    11 7
    اصلاح قانونِ انتخابات که توسط مجلسِ انقلابی صورت گرفت و اقدام انقلابیِ شورای محترم نگهبان ؛ باعث شکست حزب شیطان گردید ؛ دولت جوان انقلابی ،مقدمه ی تمدن اسلامی و ظهور حضرت حجت(سلام الله علیه) است.ان شاءالله.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    7 7
    ان شاءالله که ملت شریف ایران بار دیگر با مشارکت حداکثری خود،دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و ایادی آنها که امروزه در فضای مجازی جنگ روانی راه انداخته اند خواهد زد. "ما پای این نظام مقدس که با خون شهدا تثبیت شده ایستاده‌ایم ."
  • عبدالحیّ US ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 7
    ای دشمنان سایبری، بدانید که ملت شریف ایران، با مشارکت حداکثری در انتخابات، نقشه‌های شما را نقش بر آب خواهد کرد. نطام ما با خون شهدا تثبیت و تضمین شده. به جان خریده ها را به نان نمی‌فروشیم. [سپاس از درج ]
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      3 0
      سایبری جان حداقل برای نظر دادن از فیلترشکن و امکانات همون شیاطین و خبیثها استفاده نکن، خون شهدا پیشکش.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 3
    سلام واحترام،آقاي رئيسي محترم از صداقت شما خود نديدن ورعايت مصلحت نظام خبر داريم ،ولي لاريجاني در اين سال هاي اخير از چهره واقعي خود رونمايي كرده سال هاست با يكي از سران فتنه وفراد مشابه آن جلسات راهبردي !! دارند !!،شما را به خداقسم براي تاييد ايشون كاري نكنيد !!حتما وحتما مثل آيت الله جنتي كه دوره اول از احراز صلاحيت روحاني دفاع كرد ،به شدت پشيمان مي شويد!!!حال كه شوراي محترم نگهبان مردانه به ميدان آمد ،شما موجب نشويد يك خود شيفته ضد عدالت اجتماعي كه دخترش در آمريكا به قصد تخليه اطلاعاتي شهروندي گرفته ،تاييد شود!!!! در صورت ادامه تلاش من به عنوان يك استاد دانشگاه قطعا نظرم عوض مي شود وبه همه افراد متأثر از من هم توصيه به بازنگري در مورد رأي به شما مي كنم .
    • دکتر TR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      0 1
      احسنت
  • استاد دانشگاه اصفهان IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    8 6
    جناب آقاي رئيسي حمايت از لاريجاني كه سال هاست از چهره واقعي خود رونمايي كرده وجلسات سري با يكي از سران فتنه دارد ،به شدت پشيمان كننده است وباعث كاهش مقبولت جنابعالي نزد افكار عمومي مي شود!!سكونت واشتغال دختر ايشان در آمريكا ،روحيه اشرافي گري ونگاه ارباب ورعيتي به زير دستان وعدم پايبندي عملي به عدالت اجتماعي همه وهمه بايد باعث سلب انگيزه براي دفاع از احراز صلاحيت ايشان شود
  • کلام حق IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    آقای رئیسی یکی از جاهایی که عقب ماندگی عدالت در آن کاملا مشهود است ، اختلاف فاحش دریافتی حقوق و مزایای کارمندان در سازمانهای مختلف دولتی است . مثلاً دریافتی حقوق و مزایای سالیانه یک کارمند قوه قضاییه و اداره ثبت و اسناد و کارمندان وزارت نفت و سنگ آهن را با کارمندان همرده در سایر ادارات و سازمانها را مقابسه کنید.
  • سعید FR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    2 4
    خداوند بزرگ را شاکریم،که با این همه هجمه و کارشکنی و توطئه استکبار و عوامل داخلی آنها،به جرآت میتوان گفت که هنوز ۹۹/درصد مردم اگر به دور از احساسات نظر خود را بگویند از نظام و انقلاب راضی هستند،وما باید بکوشیم وبا توکل و نیت پاک که همان۰۱/درصد ناراضی احتمالی هم انشاالله جذب نظام و انقلاب گردند،فقط باید گرانی را مهار کرد ،این مملکت امکانات بسیاری دارد که تورم را در حد صفر یا حداکثر یک درصد نگه دارد.انشاالله
  • DE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    4 3
    باش تا شرکت کنند !
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
      1 3
      اگر بگم تنها سد ومشکل کشور ما تفکر وتفکراتی مثل تفکرا شماست بیراهه نگفتم. الحق بعضی از ما ایرانیا فقط لیاقت اینو داریم که این غربگدایان کشورمون رو بکنن افغانستان ولیبی وپاکستان وعراق دوم وهمین فناوری نظامی و...رو هم از دست بدیم.امریکا عاشق چشم وابرو من وشما نیست همونطور که نفوذی های داخلیش مملکت رو به این روز انداختن ببین خودش چه بکنه.اونا فقط دنبال نفت. انقدر که به فکر شکمیم وعزت ملی و...را فراموش کردیم که دوست ودشمن رو تشخیص نمی دیم.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 2
    صل علی محمد یاور رهبر آمد.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 5
    رای من آیت الله رئیسی
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 4
    فساد ستیزی این مرد بِه زدولت وتدبیر اوست. دقت کنید آقای رئیسی اصلا وعده نمیده وفقط روی مبارزه بافساد تکیه دارن. درود به شرف این مرد
  • ایرانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 4
    ان شاالله با حضور پرشور، داغی میذاریم به دل دشمنان این مملکت و روسیاهی برای افراد بی غیرتی که فریب رسانه سلطنت طلب رو میخورن، میمونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس