کد خبر 1223269
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
اتحادیه اروپا: عناصر مسلح باید از قره‌باغ خارج شوند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در حمله شبانه نظامیان ارمنستانی به مواضع ارتش این کشور در نخجوان حداقل یک سرباز مجروح شده است.

به گزارش مشرق، با افزایش تنشهای مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی چند روز گذشته، دولت باکو روز جمعه اعلام کرد که در حمله و تیراندازی شبانه نظامیان ارمنی حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

بیشتر بخوانید:

جمهوری آذربایجان ارمنستان را به نقض آتش‌بس متهم کرد

براساس گزارش الجزیره، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال حمله نظامیان ارمنی به مواضع نظامیان این کشور در منطقه نخجوان حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است. 

براساس این گزارش، سرباز مجروح شده پس از مداوای اولیه به بیمارستان اعزام شده است. دولت ارمنستان ادعای تیراندازی نظامیانش به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

این درحالیست که خبرگزاری تاس روز پنج شنبه گزارش داده بود که باکو 6 نظامی ارمنی را به دلیل ورود به خاک این کشور اسیر کرده است. طبق گزارش شبکه «الجزیره»، وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود،‌ گفته: «این شش سرباز در حال انجام اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده‌اند».

چند ماه بعد از پایان جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 6
    برنامه بخواد جوری پیش بره که منافع کشور به خطر بیفته و جنوب ارمنستان اشغال شهر باید واکنش نشون داد
  • GB ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    13 4
    کریدور نخجوان به زنگه زور درقبال لاچین به خانکندی هست ارمنستان مسخره بازی درمیاره. ..سیونیک یک اسم جعلی هست درزمان استالین جهت وحدت اذربایجانی ها .بافت جمعیتی بهم زدند ..زنگه زور پس خواهیم گرفت
    • US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      5 12
      شمال رود ارس در تاریخ هیچگاه آذربایجان نبوده است و آنها این نام را صدسال پیش از خاک ایران دزدیده اند . مردم شمال ارس قفقازی هستند و مردم آذربایجان ایران از نژاد ایرانی.
    • Nasra IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      2 11
      مناطقی که جزوی از خاک ایران بوده الان شده موجب نگرانی ایران نمیشه از هیچ کدومشون هم حمایت کرد.ارمنستان حمایت کنیم مناطق ترک زبانمون ناارامی میشه واذربایجان هم دشمنمون میشه از اذربایجان هم حمایت کنیم در واقع کمک به ترکیه و اسراییل کردیم
    • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      7 3
      هند با20هزار زبان چه جوری کشورش رو اداره می کنه الان هند
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      3 8
      کریدور فقط رفع انسداد راه های ارتباطی هست ولی باکو به دنبال اشغال جنوب ارمنستان هست. تمامیت ارضی کشورها باید حفظ شود.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    14 5
    بدلیل مسیحی بودن ارامنه ، آمریکا و فرانسه از اشغالگری ارمنستان حمایت میکنند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    12 6
    جهان مسیحیت و پان فارسیسم و روسیه و چین و هند و دولت های غربی مثل عربستان و امارات پشت ارمنستان هستن اما به یاری الله هیچ کاری نخواهند کرد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      1 5
      چیزی به نام پان فارسیسم نداریم. تمام ایران از قطع شدن مرزش با ارمنستان ضرر خواهد کرد. اگه مسئولین جمهوری اسلامی باهوش باشند چنین اجازه ای نخواهند داد!
    • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      3 2
      ببین برای بار هزارم همه کشور های جهان تنوع قومی و زبانی دارن مثلا اسپانیا(کاتالونیا باسک گالیسا) فرانسه(کرس اکسیتان آلزاس برتاین) روسیه(چچن تاتارستان باشقیرستان) هند(راجستان گجرات تامیل نادو بنگال غربی) چین(تبت سین کیانگ هویی ها) و.‌‌‌
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    6 4
    هربار بین این دو کشور درگیری میشه مقصر ارمنستان هست ببینید هیچگاه درگیری در خاک اصلی ارمنستان نبوده و یا در نخجوان بوده یا در کلبجر و لاچین اغ دام و قره باغ خدا همیشه با مظلومان هست و برای همین خواست خدا بوده ارمنستان مفتضحانه شکست خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس