کد خبر 1225110
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
بنیاد شهید هم کاروان عتبات راه انداخت! - کراپ‌شده

در حالی که سفر به عتبات بر اساس مصوبه ستاد کرونا ممنوع است و سازمان حج و زیارت هم امکان اعزام زائر به عتبات را ندارد، برخی از نهادها و سازمان‌ها اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائر به عتبات می‌کنند.

به گزارش مشرق، در حالی که سفرهای زیارتی به عتبات از سوی ستاد کرونا ممنوع شده و بیش از ۱۵ ماه هیچ زائری از طریق سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام‌ها انجام نگرفته است، کاروان‌های غیرمجاز بسیاری در ماه‌های اخیر اقدام به جذب زائر و اعزام آنها کرده‌اند.

راه‌اندازی کاروان‌های غیرمجاز عتبات به صورت غیرقانونی و توسط افرادی خاص موجب نگرانی بسیاری از مسؤولان حج و زیارت شد؛ تا جایی که عیلرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت چند بار این اقدام غیرقانونی گلایه‌کرد.

اکنون در حالی که بعضی از افراد،کاروان غیرمجاز عتبات راه انداخته‌اند، برخی از نهادها و سازمان‌ها نیز اقدام به ثبت‌نام و اعزام سفرهای زیارتی به عتبات و سوریه می‌کنند. اما سازمان حج و زیارت که متولی اعزام‌های عتبات است، به دلیل مصوبه ستاد کرونا امکان از سرگیری این سفرها را ندارد.

در روزهای اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران با وجود اینکه سفر به عتبات از سوی ستاد کرونا ممنوع است، کاروان زیارتی راه انداخته و از متقاضیان سفر به عتبات نام‌نویسی می‌کند؛ به طوری که به خانواده‌های ایثارگران پیامی ارسال شده که محتوای آن چنین است: «خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر...سلام علیکم، با توجه به پیش ثبت نام تشرف به عتبات عالیات و سوریه (با هزینه شخصی متقاضی)، متقاضیان سفر عتبات عدد ۱ و سفر سوریه عدد ۲ را به همین سامانه ارسال نمایند».

بنیاد شهید هم کاروان عتبات راه انداخت!

حتی طی تماس با شماره‌هایی که داده شده است، مسؤولان مربوطه ابراز داشتند که سفر به عتبات و سوریه در هفته‌های آینده انجام می‌شود که البته هنوز زمان دقیق آن قطعی نیست و پس از پر شدن ظرفیت کاوران ۴۰ نفره این سفر انجام می‌گیرد. بنابراین پیش ثبت‌نام به معنای برقراری سفر پس از موافقت ستاد کرونا و از سرگیری سفرهای رسمی نخواهد بود.

بنیاد شهید، علاوه بر این به برخی از سازمان‌ها به زیرمجموعه‌های خود نامه‌ای مبنی بر برقراری سفر به عتبات ارسال کرده و خواستار پذیرش و جذب زائر شدند. این امر در حالی است که سازمان حج و زیارت نیز یک نهاد دولتی و زیر نظر وزارت ارشاد است که به دستور ستاد کرونا اجازه برقراری سفر به عتبات را ندارد. با این وجود، برخی از نهادها و سازمان‌ها به صورت خودجوش و بدون اطلاع سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • زهرا IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    2 0
    چطور تور ترکیه مشکل نداره؟رفتن به کنسرت وسینما و.... هم همینطور،این دولت فقط کرونا رو در اماکن مذهبی دیده
  • عباس بزرگران IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    بنیاد شهید بهتر است در این موقعیت کمیسیون های پزشکی که هر سال در استان ها برگزار میشده و اکنون در ساِل ۹۸ و ۹۹ انجام نشده را انجام دهد این کمیسیون های تعیین در صد جانبازی در این سال ها انجام نشده و منتظر هستیم
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    4 0
    عالی است خدا قوت
  • ناشناس IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    3 1
    سلام براماچنین پیامی نبومده
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    اقای اوحدی تو دو برنامه تلوزیونی به مردم گفتی بانک در رو نگهداری کنید و نفروشید اونم نزدیک قیمت 8 هزار تومنو گفتی این بانک خیلی ارزشمنده. خدا ازت نگذره که الان قیمت شده 2 هزار تومن. این حق الناس نیست؟ کسی که به هوای حرف تو که مدیر عامل یک هلدینگ بزرگی اومده رو 8 هزار تومن خریده چطوری میخوای جواب این ادمو تو دنیا و اخرت بدی؟؟
  • بشیر حسین خانی از جانبازان ارتش IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    عدد ۱
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    بنیاد شهید هر کاری می کند خدمت آن به جانبازان 25 درصد به بالا است برای بدبخت های زیر بیست درصد هیچ فکری نکردند ونه می کنند خدا از سر تقصیر شان نگذارد از ریسی جمهور ایند می خواهم فکری به این بنیاد پارتی بازی به کند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    سلام براماهم چنین پیامی نیومده
  • تیربارچی پیر معلول IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    درود برای من چنین پیامی نیامده .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 1
    برا ما اومد خیلی زحمت کشیدن تواین کرونا فکر نمی کنم کسی ثبت نام کنه !!!!
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    سلام چه اشکال دارد؟ برای آنها که واکسن زدند (بالای 60 سال ) خطری ندارد ، حالا یک جایی پیدا شده بر عکس خواسته تعطیل کننده های مراسم دینی و اعتقادی کاری کرده ، چرا گیر الکی میدهید؟
  • زهره کیوانی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    2 0
    براماچنین پیامی نیومده اگه واقعاچنین چیزی هست ماهم متقاضی هستیم
  • گیتا مشتاقی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    با سلام خیلی ممنون از اینکه به فکر این کار افتادید خدا رو شکر برای ما هنوز پیامک نیومده ولی بی صبرانه منتظرم
  • فرهنگی DE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    سفر ترکیه، مالزی، اندونزی و تایلندو هند و.... برقراره!!!! شما فقط به سفرعتبات معترض هستی!؟ مسلمان و شیعه هم هستی!؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    برای ما که نیومده .خانواده جانباز هستیم ..برای خودتون یک چیزی نگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس