کد خبر 1227140
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
قاضی زاده هاشمی نمایه

امیرحسین قاضی‌زاده در سری اول پاسخ به نقد ها اعلام کرد: مسئله ما مدیریت است اما آن چه که مهمتر از مدیریت است وجود ساختارها و ساز و کارهای نادرست است.

به گزارش مشرق، اینکه بحث و مناظره اقتصادی به انحراف برده می‌شود،  نشان‌دهنده این است که برخی از دوستان احتمالاً همینطور که در این سالها برنامه‌ای برای اداره کشور نداشتند الان هم ندارند و با ایجاد دو قطبی های کاذب، تهمت و افترا و با بکار بردن کاندیدای پوششی می‌خواهند برنامه‌ خود را نشان دهند.

- موانع تولید بودجه ساختاری، عدم بازگشت بدهی‌ها و بدهکاران بانکی، مالیات و مواردی از این قبیل جزو مواردی هستند که سال‌ها روی آن کار کرده‌ام و می‌توانم با آنها بپردازم.

- مسئله ما مدیریت است اما آن چه که مهمتر از مدیریت است وجود ساختارها و ساز و کارهای نادرست است، زیرا وقتی می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم ابتدا باید سراغ به اصلاح ساخت و سازها و موارد استضعاف‌گر بروی.

-در این هشت سال گذشته نقدینگی که تولید شده است به ازای سرانه هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان به هر نفر می‌رسد اما توزیع آن وام بانکی است چرا که نرخ سود تسهیلات زیر نرخ تورم است یعنی ما عملاً به کسی دارایی می‌دهیم و عملاً تورم این انگیزه را به او می‌دهد که هیچ وقت بدهی خود را صاف نکند چرا که هرچه بیشتر این پول را نگه دارد ارزش دارایی و افزایش پیدا می‌کند.

- ۶۵ درصد منابع بانکی به دهک اول داده شده است و ۹۵ درصد به مابقی داده شده است. ۷۰ درصد این مقدار به تهران داده شده است و مابقی به ۲۵ استان داده شده است؛ وقتی ما منابع را این گونه تقسیم می کنیم باید بشاگرد و مشکلات جنوب و خوزستان از آن دربیاید و خانه ۵۰۰ میلیون تومانی به خانه ۵ میلیارد تومانی تبدیل شود و این منابع تبدیل به آپارتمان شود؛ چرا که نحوه توزیع مشکل دارد.

-اگر این ساختار را حفظ کنیم و مدیران عوض شوند تفاوتی نمی‌کند، مثلا اینکه یک مدیریت جریان اصولگرا جای یک مدیر اصلاح‌طلب بنشیند تفاوتی ندارد اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی واقعا حل شود باید ساختار را اصلاح کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ،،، IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    2 0
    جناب قاصی زاده صحبت ها و برنامه های خوبی را مطرح کردند اما بعید میدانم توان اجرای آنها را داشته باشند آنهم در مقابل اژدهای هفت سر فساد
  • کارشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    بدرد ریاست جمهوری نمیخوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس