قاضی زاده هاشمی نمایه

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر مجوزهای صادر شده برای واردات و تولید وجود دارد اما همان صاحب مجوز یک بخشی از کاغذ را انجام می دهد و نمونه بارز آن مسئله سیگار است!

به گزارش مشرق، قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری از خود وارد بحث مافیای اقتصادی شده و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد یک مافیای بزرگ در هم تنیده واردات هستیم که با برخورداری از نهادهای مختلف به دریافت مجوز رانت دریافت ارز ارزان‌قیمت، رانت انحصار واردات و امثال اینها در حال تهدید تولید هستند.

 دولت مسئول و خوب باید هدف اصلی و اولیه‌اش این باشد که از تولید داخلی و اشتغال داخلی حمایت کند؛ مکانیزم های مختلفی هم برای این وجود دارد.

مکانیسم تعرفه‌گذاری را قانونگذار در اختیار دولت گذشته است اما به طور عملی راه های مختلفی به وجود آمده که در اجرا، واردات کار خود را انجام می‌دهد و تولید را تهدید می‌کند که یک مسیر آن قاچاق است که شامل قاچاق از مبادی رسمی و مناطق آزاد و ویژه اتفاق می‌افتد.

 یک راه هم این است که ما قیمت ارزان را در مقابل تولید داخلی در اختیار واردکننده قرار می‌دهیم یعنی از یک طرف ما نیاز به تولید برنج داریم اما همزمان در فصل تولید برنج، برنج کار ما تازه محصول خود را آماده کرده در حالیکه اجازه  واردات زیادی از برنج به کشور را می‌دهیم.

 دولت مسئول از یک طرف نباید بازار را دچار کمبود کالا کند و از یک طرف باید از واردات برای تعادل بازار استفاده کنند اما باید محور حرکت دولت صادرات محور باشد از یک طرف هم نباید بگذارد که تولید و اشتغال داخلی دچار مشکل شود.

 مسئله ای که اکنون برای مدیریت داریم مدیریت زنجیره تولید است، اما چون به صورت مجزا بخش‌های مختلف اقتصادی خودشان تامین منابع مالی می‌کنند مسائلی به وجود می‌آید.

 ما طراحی کردیم که تولید ارز را در کشور به مدیران بزرگ زنجیره‌ای تامین بسپاریم که از تامین ماده اولیه یا از طریق معادن، تولید بذر یا واردات اتفاق می‌افتد تا سفره مردم و مصرف مردم کشاورزی یا صادرات یک مجموعه مدیریت کند. با آن مجموعه در مقابل دولت مرکزی و اختیاراتی که به آن می شود باید پاسخگو باشد.

 در حال حاضر مجوزهای صادر شده برای واردات و تولید وجود دارد اما همان صاحب مجوز یک بخشی از کاغذ را انجام می دهد و نمونه بارز آن مسئله سیگار است!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    2 1
    اگه نبود ،شما اینجا نبودید! یک کارمند ساده نبودید
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 1
    مافیا نداریم اقای رویسی کنار دستت نشسته اگه مافیا داریم پس توهین میکنی به ریاست قوه قضائیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس