کد خبر 1227096
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
قاضی زاده هاشمی نمایه

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در کشور ما مسئولین مربوطه به جای حفاظت از پول ملی، مسئول حراست از پول خارجی شده‌اند.

به گزارش مشرق، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی عصر امروز (شنبه) در رابطه با تقویت ارزش پول ملی و راهکار خود برای افزایش قدرت خرید مردم توضیح داد و گفت: در مورد ارزش پول ملی در چند سطح می‌توان حرف زد. وقتی از حفاظت ارزش پول ملی صحبت می‌کنیم، کنترل تورم مطرح است. اگر بتوانیم تورم را به عنوان ام المصائب کنترل کنیم، می‌توانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: مسئله بعدی «حکمرانی ریال» است. متأسفانه در کشور مسئولان مربوطه به جای حفاظت از ارزش پول ملی، مسئول حفاظت از پول خارجی شده‌اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر بخواهیم وجهه و مشخصات صحیحی از حکمرانی پول ملی تعریف کنیم، باید بگوییم این موضوع مسئول مشخصی در کشور ندارد و آن کسی که وظیفه غیرمستقیم دارد، مسئولیت خود را به گردن دیگران می‌اندازد. ای کاش رئیس بانک مرکزی خود را مسئول ریال بداند تا دلار.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در بحث گرانی و تورم باید بگویم بسته مفصلی در دولت «سلام» تهیه کردیم که بر ۲۱۳ پروژه مبتنی است و ۵۱ پروژه آن مستقیماً به مسئله کنترل قیمت‌ها و تورم برمی گردد.

وی افزود: وقتی از تورم صحبت می‌کنیم، درباره نقدینگی و پول پرقدرتی که وارد بازار می‌شود حرف می زنیم. مسئله اصلاحات تغییر ساختاری بانک‌ها و اصلاحات ساختار بودجه که در سوالات بود مطرح است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کسری بودجه امروز با خلق تورم تأمین می‌شود. تورم به یک مالیات دائمی تبدیل شده که از مردم پابرهنه و متوسط به سمت دولت و به سمت طبقه مرفه می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۵۰ سال گذشته این روند مرتباً ادامه داشته است. وقتی از کنترل تورم و ارزش پول ملی صحبت می‌کنیم، موضوع ما گسترش و تقویت تولید و هدایت نقدینگی به سمت آن است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    2 1
    وای تو چقدر نمیفهمی؟می دونی چه می گی؟خاک بر سر مملکتی که شما نامزد ریاست جمهوری باشش؟امثال شما هستن که مملکت معطلل fatf گذاشتن! باز خدا شکر تو قرار انصراف بدی؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    1 0
    یعنی قاضی زاده نمیداند که مشکلات پول و بانکها از زمان احمدی نژاد با غارت بانکها و موسسات مالی و بیمه تامین اجتماعی و فروشگاههای رفاه و هزاران تخلف دیگر اغاز شده و همچنان با دخالت جناح وی کشور در بحران و بی ثباتی اقتصادی دست و پا میزند و دولت هیچ نقشی در کنترل اوضاع ندارد و مجبور است
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    بنده خدا اخه ریال رو بگذار تو کوچه نمیبرندش نگهبان نمیخاد شدیم مضحکه راننده های ترانزیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس