کد خبر 1227616
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
آغاز دور جدید مذاکرات خلیل زاد با مقامات افغانستان

زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در تازه ترین سفر خود به کابل بار دیگر با محمداشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که اشرف غنی با هیأت آمریکا به ریاست خلیل زاد دیدار و درباره گسترش همکاری ها و تداوم روابط سیاسی، دیپلماتیک، امنیتی، دفاعی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

خلیل زاد در این دیدار ضمن یادآوری تداوم کمک سالانۀ ۳.۳ میلیارد دلاری آمریکا به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و پیام حمایت آن کشور از نیروهای امنیتی و دفاعی به ویژه نیروی هوایی و بخش های اقتصادی و حقوق بشری افغانستان، خاطر نشان ساخت، برای رسیدن به هدف مطلوب که افغانستان مستقل، متحد، بی طرف، دموکراتیک و صلح آمیز است، تلاش می کنیم، تا دستآوردهای دو دهه گذشته حفظ و تقویت گردد.

دو طرف در این دیدار بر توسعه همکاری ها و تداوم مناسبات سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی تاکید کردند.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم طی اطلاعیه ای اعلام کرد که عبدالله عبدالله با خلیل زاد در کاخ سپیدار دیدار و در باره فصل جدید همکاری‌ها و روابط میان افغانستان و آمریکا گفت‌وگو کردند.

در اطلاعیه آمده است که آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و کمک‌های اقتصادی به افغانستان متعهد است.

خلیل‌زاد گفته است که کشورش با قاطعیت از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و در راستای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح کار خواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر اجماع سیاسی برای صلح افغانستان گفت که از وحدت بین سیاسیون و مردم افغانستان حمایت و استقبال می ‌کند، چرا که اجماع سیاسی و وحدت داخلی سبب می‌شود تا جمهوری اسلامی افغانستان از جایگاه قوی‌تری در تلاش‌های صلح برخوردار شود.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود که زلمی خلیل زاد برای دور تازه از سفرهای خود به افغانستان و کشورهای منطقه عازم آسیا شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس