کد خبر 1228584
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
رئیسی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره گفت: فاصله طبقاتی، محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی در خصوص «برنامه اش برای کاهش فاصله طبقاتی»، گفت: در ابتدای بحث عرض کنم که در جلسه قبل برخی بداخلاقی‌ها صورت گرفت که به مثابه آنچه در قانون آمده است، اجازه داده شد چند دقیقه‌ای دفاع کنم. نمی‌خواهم از این حق، استفاده کنم و دفاع در ابن باب را به مردم محول می‌کنم و مردم عزیز در این رابطه دفاع خواهند داشت.

وی افزود: امیدوار هستم آنچه در این نشست و مناظره مطرح می‌شود بر اساس اخلاق، قانون و اقتضای نشست مناظراتی باشد. البته آذری زبان‌های عزیز از استان‌های آذربایجان، اردبیل، زنجان و سایر مناطق ترک نشین، بنده حقیر را مورد عنایت قرار دادند که صمیمانه مثل همیشه از لطف و کرامتشان سپاسگزاری می‌کنم.

فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی است، افزود: فاصله طبقاتی محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی و نوع تصمیم گیری ها است که منجر به فاصله‌های مختلف در بخش‌ها می‌شود. یکی، از حقوق نجومی برخوردار می‌شود و دیگری کمتر. یا در مورد بعضی طرح‌ها مانند طرح سلامت شاهد بودیم، برخی دریافت‌های ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومانی داشتند و برخی از پزشکان و پرستاران دریافت‌های ناچیزی داشتند.

حقوق مدیران را به عدالت نزدیک می‌کنیم

رئیسی تصریح کرد: در یک اداره و سازمان هم گاهی شاهد پرداخت‌های متفاوت میان کارکنان هستیم. برخی از بخشنامه‌ها صادر شده است که تصمیم ما این است، اگر ان شاءالله رای مردم به بنده تعلق گرفت از همین ابتدا در بخشنامه‌ها تجدید نظر کنیم و چندبرابر کردن حقوق برخی از مدیران را به عدالت نزدیک و نزدیک تر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر از طرفی معتقد به اجرای عدالت هستیم منظور از عدالت، عدالت در جذب، نگهداری نیروی انسانی، ارتقا و در پرداخت است، گفت: حقوق باید به عدالت پرداخت شود. نه فقط حقوق بلکه ظرفیت‌ها باید براساس عدالت توزیع شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ظرفیت‌های اقتصادی در کشور باید براساس عدالت توزیع شود. اگر همه ظرفیت‌ها در کشور با عدالت توزیع شود شاهد فاصله طبقاتی به این نحو نیستیم.

رئیسی افزود: آنچه بر ما لازم است آن است که بدانیم این میزان از فاصله طبقاتی که یکی فقیر و غنی شود، محصول تصمیم گیری های اقتصادی است. برای مثال پرداخت تسهیلات ناعادلانه در کشور منجر به فاصله طبقاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این فاصله‌های طبقاتی محصول بسیاری از تصمیم گیری‌های ناعادلانه است، اظهار داشت: این ارزهای بدون نظارت ۴۲۰۰ تومانی نتیجه اش این می‌شود که عده‌ای می‌برند و یک شبه صاحب «آلاف و الوف» می‌شوند و افرادی زندگی‌هایشان از دست می‌رود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظام قیمت گذاری و نظام نظارت بر تامین و تولید تا مصرف می‌تواند به جلوگیری از فاصله‌های طبقاتی منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس