چین: سفر سناتورهای آمریکا با هواپیمای نظامی به تایوان بسیار خطرناک بود - کراپ‌شده

وزارت دفاع چین با محکوم کردن سفر سناتورهای آمریکا به تایوان اعلام کرد، ارتش چین قاطعانه از وحدت و تمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین روز سه شنبه بازدید سه سناتور آمریکایی از تایوان با هواپیمای ارتش ایالات متحده را یک اقدام تحریک آمیز سیاسی ناپسند و خطرناک خواند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» سه سناتور آمریکایی  «تامی داکورث»، «دن سالیوان» و «کریستوفر کونز» روز یکشنبه حدود سه ساعت از تایوان بازدید کردند و در آنجا با «تسای اینگ ون» رئیس جمهورتایوان دیدار کردند و از اهدای ۷۵۰۰۰۰ دوز واکسن کرونا به این جزیره خبر دادند.

این سناتورها با یک فروند هواپیمای نظامی «گلوب مستر-۱۷» نیروی هوایی ایالات متحده به تایوان سفر کردند. به دنبال این رویداد وزارت دفاع چین مخالفت شدید خود را با این سفر و استفاده از هواپیمای نظامی اعلام کرد.

وزارت دفاع چین اعلام کرد: «سناتورهای آمریکایی که برای شرکت در نمایش سیاسی از تایوان بازدید کردند، اصل چین واحد چین را به چالش کشیدند و تلاش کردند تا به اصطلاح با استفاده از تایوان کنترل چین را تحقق بخشند. این یک گام تحریک آمیز سیاسی بسیار ناپسند بود.»

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: «این سفر به اساس روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب رسانده و بسیار غیرمسئولانه و خطرناک بوده است. ایالات متحده باید فوراً هر نوع روابط نظامی با تایوان را متوقف کند.اگر کسی جرات کند تایوان را از چین جدا کند، ارتش آزادیبخش چین قاطعانه  و به هر قیمتی از وحدت و تمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.»

پکن میگوید این جزیره تحت حاکمیت چین واحد است چین است و بازدیدهای مقام های خارجی را محکوم می کند. چین معتقد است که تسای یک جدایی طلب است. تسای مدعی است که تایوان کشوری مستقل است.

ایالات متحده  سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد. به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    5 1
    با اینکارها تایوان رو نمیتونند از سرزمین اصلیش جدا کنند. تایوان بایستی به چین برگردد در غیر اینصورت چین با قدرت نظامی تایوان راپس خواهد گرفت. مرگ بر ایبرال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس