کد خبر 1230554
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
جلیلی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: بنده با قاطعیت می گویم که امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ما ندارد و حاضرم با هر فردی در این باره مناظره کنم.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی گفت: بنده در سال اول انتخاب روحانی با وی جلسه‌ای داشتم و گفتم اگر می‌خواهید اهدافتان را دنبال کنید، راهش این است که باید ماشین دولت را راه بیندازید. کُندی هایی که در ماشین دولت وجود دارد، باعث می‌شود که شما به مقصدتان نرسید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: لازم نیست ساختارها عوض شود بلکه باید سازوکارها فعال شوند. این مبتنی بر این است که چه رویکردی داشته باشید. باید مشخص شود آیا می‌خواهید به شکل روزمره کشور را اداره کنید یا اینکه برنامه شما این است که برای دستگاه‌های خود مأموریت تعریف کنید و باید به آن نتایج برسند و سپس ماشین دولت خودش را به این اهداف می‌رساند.

امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان به ویژه در زمینه اقتصادی وجود دارد

وی ادامه داد: اگر مشخص شود که تک تک دستگاه‌ها باید چه وظایفی را دنبال کنند، دستگاه‌ها مجبور می‌شوند خودشان را به آن برسانند اما اگر قرار نباشد به نتیجه‌ای برسیم، طبیعتاً کار خودشان را انجام می‌دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به عنوان کسی که ۳۳ سال کار سیاست خارجی کرده‌ام به ضرس قاطع می گویم که امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان به ویژه در زمینه اقتصادی وجود دارد. می‌شود اما اینها نمی‌توانند.

جلیلی افزود: ما ۱۲ میلیارد دلار روابط اقتصادی با عراق داریم. ۱۰ میلیارد دلار از این عدد مربوط به بخش خصوصی است که کار خود را انجام می‌دهد و ۲ میلیارد دلار از آن مربوط به بخش دولتی است و دولتی‌ها نمی‌توانند آن را انجام دهند و این ضعف است. عرض بنده این است که اگر رئیس جمهور و دولت اشراف داشته باشند و برنامه را بدانند، می‌فهمند که در کجاها مشکل وجود دارد.

وی متذکر شد: ما چند روز پیش با اتحادیه تعاونی‌های سراسر کشور جلسه‌ای برگزار کردیم و آنان گفتند که هیچ مشکلی در روابط خارجی ندارند، اگر داخلی‌ها اجازه دهند. آنان گفتند با ۱۱ کشور صادرات دارند و پول را هم به خوبی می‌گیرند.

امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ما ندارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: بنده با قاطعیت می گویم که امضای کنوانسیون‌ها هیچ فایده‌ای برای کشور ما ندارد و حاضرم با هر فردی در این باره مناظره کنم، چرا که در بیانیه FATF آمده است که حتی اگر آن را امضا کنید، باید FATF گام بعدی را برای ما تعریف کند. ۳۹ اقدام هم در این زمینه انجام دادیم و آنان فقط ۱۶ مورد را قبول دارند. چرا مسئله را به مردم غلط می‌گویید؟

برجام سند طلبکاری ملت ایران است

جلیلی ادامه داد: رئیس جمهور باید بداند و قاطعانه تصمیم گیری کند. برجام سند طلبکاری ملت ایران است، نه سند بدهکاری. ما هزینه برجام را دادیم و امروز باید طلبکار باشیم. زمانی که ۱۵ بار گفته می‌شود که ایران همه تعهداتش را انجام داده است پس نتیجه آنچه شد؟ نباید هر روز از سرمایه ملت مورد دیگری را هزینه کنیم.

وی گفت: زمانی که ما به مسائل جهانی و داخلی آگاه باشیم می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم. بنده از پایین‌ترین سطح وارد دستگاه دولتی شدم و در این مسیر رشد کردم و می دانم در این باره چه جریاناتی وجود دارد و یک دستور رئیس جمهور زمانی که به سطوح پایین می‌رسد، چه فرجامی پیدا می‌کند و چگونه یک کارشناس می‌تواند آن کار را معطل کند. زمانی که هماهنگی در سطوح بالا وجود نداشته باشد بسیاری از مشکلات به وجود می‌آید.

سیاست خارجی چهار سال آینده باید اقتصاد محور باشد

جلیلی تصریح کرد: اگر مردم ایران می‌خواهند امروز رئیس جمهور خود را انتخاب کنند، رئیس جمهور باید هم به مسائل جهانی واقف باشد و بداند که سیاست خارجی چهار سال آینده باید سیاست خارجی اقتصاد محور باشد و برای آن مأموریت تعریف شود و در صادرات کشور نقش داشته باشد و همچنین رئیس جمهور باید برای آن راه حل داشته باشد، در غیر این صورت یک بهانه کافی است تا کار نکند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: شما باید بهانه‌ها را بردارید و بنده به ملت ایران می گویم هیچ بهانه‌ای از جمله اینکه چه کسی در انتخابات آمریکا انتخاب شد یا فلان کنوانسیون چه بود، نمی‌تواند مانع پیشرفت اقتصاد کشور ما شود. باید ظرفیت‌های داخلی کشورمان را بشناسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس