تخت روانچی: تحریم‌های یکجانبه جنایت علیه بشریت هستند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: ۲۷ شعبه اخذ رای در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.

به گزارش مشرق، مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گفت: ۲۷ شعبه اخذ رای در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند، انتخابات ریاست جمهوری ایران، در آمریکا هم همچون برخی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

ببینید:

فیلم/ دعوت شاعر نسل جوان به حضور در انتخابات

وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح در ۱۸ ایالت به اضافه شهر واشنگتن دی سی، شاهد آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: البته وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا که سه شعبه داریم، شعبه‌های اخذ رای بیش از یک شعبه است.

تخت‌روانچی به وضعیت برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا هم اشاره کرد و گفت: دولت کانادا برای برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد. تعداد ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و علاقه‌مند هستند که در انتخابات شرکت کنند. از این رو، در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است هم شعبه‌ای تدارک دیده‌ایم.

ببینید:

فیلم/ کرونایی‌ها چگونه می‌توانند رای بدهند؟

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۷ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف آمریکا داریم و فرصت مغتنمی است تا ایرانیان مقیم، در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما اگر به سوابق امر نگاه کنیم با توجه به حضور قابل ملاحظه ایرانیان مقیم، استقبال زیادی از برگزاری انتخابات شده است و امیدواریم که امسال هم ایرانیان شرکت کنند و از این فرصت برای حضور هرچه بیشتر در تعیین سرنوشت خود، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

در این کشورها رای دادن اجباریه! +فیلم

تخت‌روانچی درباره عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هم یادآور شد: دوستان ما در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، برای ارتباط با ایرانیان مقیم تلاش خوبی داشتند و این موضوع را دنبال می‌کنند. در بسیاری از شهرها خود مردم داوطلب شده‌اند و استقبال کرده‌اند که صندوق رای در آن مناطق تعبیه شود.

وی تاکید کرد: یک کار جمعی بین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و همکاران ما در دفتر حفاظت در واشنگتن وجود دارد که البته قسمت عمده زحمات توسط همکاران ما در واشنگتن انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    ایرانیان بسیار زیادی در آمریکا ساکن هستند از آنها سعی کنید رای بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس