کد خبر 1234156
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
رشد محدود تولید نفت خام آمریکا به مدیریت بازار توسط اوپک کمک می‌کند

پیش‌بینی عدم افزایش شدید تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی کار را برای اوپک و متحدانش برای مدیریت بازار راحت‌تر می‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، متخصصان صنعت نفت انتظار دارند تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۱ علیرغم افزایش قیمت آن رشد محدودی داشته باشد. بنابراین اوپک توانایی بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه مدت قبل از افزایش قدرتمند تولید نفت شیل در ۲۰۲۲ دارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سبد نفتی اوپک کاهش یافت

 مقامات کمیسیون اقتصادی اوپک و برخی متخصصان نفت در روز سه شنبه در اجلاسی با تمرکز تولید نفت آمریکا حضور داشتند. در حالیکه یک توافق کلی در مورد محدود بودن عرضه نفت آمریکا در سال جاری میلادی وجود دارد، تحلیلگران عقیده دارند تولید نفت این کشور در ۲۰۲۲ بین ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت.

 تولید نفت شیل آمریکا معمولاً در مقابل افزایش قیمت نفت واکنش سریعی نشان میدهد. قیمت نفت این کشور در همین هفته به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ یعنی ۷۳ دلار در هر بشکه رسیده است. ولی تولیدکنندگان آمریکا همچنان بر دستور کار پرداخت سود سرمایه‌گذاران تمرکز دارند تا توسعه عرضه.

 در گزارش این جلسه آمده است  پیش‌بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 عدم افزایش شدید تولید نفت آمریکا کار را برای اوپک و متحدانش برای مدیریت بازار راحت‌تر می‌کند. ائتلاف اوپک پلاس به تدریج محدودیت عرضه نفت را کاهش داده و به دنبال افزایش تقاضا، تولید خود را بالا می‌برد.

 در جلسه فنی روز سه شنبه، برایند پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی، آرگوس مدیا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، وود مکنزی، انرژی اینتلیجنس و انرژی اسپکتس محدود بودن تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی را نشان می‌داد.

 آخرین پیش‌بینی اوپک از تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۱، ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    جو امریکاستیزی را کاهش بدهید ما برای ایجاد بالانس در روابط خارجی به ایجاد رابطه با امریکا احتیاج داریم اقتصاد جهانی بسرعت درحال حرکت است و اگر نتوانیم در جهان جایگاه مناسبی از لحاظ اقتصادی پیدا کنیم در اینده باید هزینه بشدت سرسام اوری پرداخت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس