ویژه ها

لیدرهای اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری اخیر همانند سالهای ۹۲ و ۹۶ از همان ترفند هیولاسازی از رقیب استفاده کردند، اما مردم به این روش توهین آمیز پاسخ منفی دادند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «قبولی ۵۰ درصدی رأی‌دهندگان با وجود چهار میلیون آرای باطله، هر معنایی که بدهد، معنای پیروزی براندازان را نمی‌توان از آن استخراج کرد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد اصلاح‌طلبان بودند. رهبری اصلاحات اگرچه با تأخیر، اما تمام‌قد به حمایت از آقای همتی برخاست. یکی پس از دیگری چهره‌های اصلاح‌طلب از شخص آقای خاتمی گرفته تا جناب کروبی، غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی تا چهره‌های روشنفکری همچون دکتر عبدالکریم سروش و استاد مصطفی ملکیان مردم را به شرکت در انتخابات و رأی به آقای همتی دعوت کردند».

وی در ادامه تاکید کرد: «اما هیچ‌یک از آن حمایت‌ها و دعوت‌ها نتوانست یخی را آب کند. دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود. در بدبینانه‌ترین حالت دست‌کم ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت حتی رفتن به دور دوم را اصلاح‌طلبان برای نامزدشان پیش‌بینی کرده بودند؛ اما شکست آنان به‌مراتب سنگین‌تر از دیگران بود. در نهایت مردم پیروز این انتخابات بودند».

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

زیباکلام- اردیبهشت ۹۹- در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

زیباکلام در ادامه نوشته بود: «متاسفانه لیدر اصلاحات...همچنان امیدوار بود که در انتخابات اسفند ۹۸ بازهم طرفدارانشان به‌پای صندوق بروند. این امید در حالی وجود داشت که بسیاری شواهد و قرائن حکایت از آن می‌کرد که اصلاح‌طلبان‌بدنه‌اجتماعی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند به‌آسانی بدنه‌اجتماعی یا بخش‌هایی از آن برای شرکت در انتخابات تشویق کنند...همچنان اصلاح‌طلبان با گفتن الفاظ و شعارهای همیشگی، سعی کردند که وقت را بگذرانند. بخش‌هایی از این جریان که امیدوارانه وارد انتخابات اسفندماه گذشته شدند، تتمه حیثیت اجتماعی این جریان را از میان بردند».

در انتخابات امسال از خاتمی و کروبی و خانواده هاشمی تا بهزاد نبوی و سروش و ملکیان و حزب کارگزاران و...همگی از همتی حمایت کرده و مردم را به انتخاب گزینه مورد نظر خود تشویق کردند، اما در نهایت همتی با حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای، از میان ۴ کاندیدا، سوم شد.

جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکست خورد و یکی از دلایل اصلی این شکست، کارنامه بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع این طیف در ۸ سال اخیر بوده است. اصلاح طلبان در دولت روحانی و مجلس دهم و شورای شهر و شهرداری تهران نتوانستند رضایت مردم را کسب کنند.

لیدرهای این طیف در انتخابات ریاست جمهوری اخیر همانند سالهای ۹۲ و ۹۶ از همان ترفند هیولاسازی از رقیب استفاده کردند، اما مردم به این روش توهین آمیز پاسخ منفی دادند. روشی که هدف اصلی آن سرپوش گذاشتن بر بی برنامگی و کارنامه غیرقابل دفاع  است.

جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکست خورد ولی سوال افکارعمومی از این طیف همچنان باقی است و آن اینکه، در این ۸ سال برای مردم چه کاری انجام دادید؟ چند واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساختید؟ با ارزش پول ملی چه کردید؟ در مبارزه با فساد چه کارنامه ای دارید؟ نسبت شما با مدیران نجومی بگیر چیست؟ آیا رویکرد شما در سیاست خارجی منجر به گشایش اقتصادی شد؟ و...

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «هر چند درست در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم و شکست آن قرار گرفته‌ایم اما آثار تحریم بر جامعه ایران سال‌ها باقی خواهد ماند. برای عبور از این شرایط سخت و غلبه بر مشکلات ساختاری اقتصادی و اجتماعی در کشور و مقابله با مشکلات توأمان تحریم و کرونا نیازمند کمک و در کنار هم قرار گرفتن همه قوا و همه نهادها هستیم».

ربیعی در ادامه نوشت: «یکی از آسیب‌های ادوار گذشته فقدان تداوم میراث دولت‌هاست، هر دولتی قطعاً نقاط مثبت و منفی در کارنامه خود دارد. بر همین اساس امروز در جلسه هیأت دولت مقرره‌ای وضع خواهد شد که تمام دستگاه‌ها تجارب ۸ ساله خود را جمع‌بندی و در اختیار منتخب ملت قرار دهند و موظف به قرار دادن هرگونه اطلاعات و تجارب تا شکل‌گیری دولت بعد خواهند شد».

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

مقامات ارشد دولت روحانی و فعالین اصلاح طلب در سال ۹۴ تاکید کردند که تحریم ها فروپاشید و دیوار تحریم فروریخت و صبح بدون تحریم فرا رسید و تحریم ها به تاریخ پیوست.

این در حالی بود که علیرغم امضای برجام و بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و از کار انداختن سانتریفیوژها و خارج کردن ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور، تحریم ها در جای خود باقی ماند.

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

برجام امضا شد اما تحریم های کاتسا، آیسا، ویزا، سیسادا و تحریم چرخه دلار در جای خود باقی ماند.

بنابراین نه در سال ۹۴ به واسطه برجام دیوار تحریم فرو ریخت و نه اکنون در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار داریم. تحریم ابزار فشار آمریکاست و این دولت زورگو و غارتگر، به سادگی این ابزار و اهرم فشار را کنار نمی گذارد.

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

با توجه به موارد مذکور، دو راهکار در مقابل این رفتار زورگویانه و غارتگرانه آمریکا و تروئیکای اروپا وجود دارد. اول اینکه با زبان اقتدار و به عبارتی با زبان زور در مقابل آمریکا و اروپا حاضر شویم و از انفعال و امتیازدهی یکطرفه بپرهیزیم.

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

 دوم اینکه، رویکرد بسیار مهم «خنثی سازی تحریم» را به صورت جدی و مستمر پی بگیریم. بنابر تاکید کارشناسان و صاحبنظران، تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات سهیم است و این مسئله با دیپلماسی مقتدرانه و سیاست خنثی سازی تحریم قابل رفع است.

متاسفانه رویکرد بسیار مهم دیپلماسی مقتدرانه و همچنین سیاست خنثی سازی تحریم در دولت روحانی مورد غفلت قرار گرفت. برخی دولتمردان در پی آن هستند تا از هم اکنون موفقیت های احتمالی دولت بعدی در حوزه سیاست خارجی و مقابله با تحریم را به نفع خود مصادره کنند.  

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

** اصلاح طلبی نیازمند تغییر ویترین است

«حسین نورانی نژاد» سخنگوی حزب اتحاد ملت و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «جامعه ما اصلاح‌خواه است، نه انقلابی، میانگین جامعه برانداز و خشونت‌طلب نیست؛ بلکه به دنبال تغییرات اصلاح‌جویانه است. اصلاح‌طلبان از این جامعه پیامی دریافت کرد مبنی بر اینکه بالاخره شما چگونه می‌خواهید با این روش‌ها ما را نمایندگی کنید؟ با این روش‌های موجود و طی‌شده نمی‌توانیم نمایندگی سیاسی این بخش بزرگ جامعه را داشته ‌باشیم. من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبی نیازمند بازنگری، تغییر ویترین، دنبال کردن روش‌های خلاقانه‌تر و... است».

نورانی نژاد در ادامه گفت: «راه باریک آزادی در ایران از مسیر ائتلاف‌های وسیع‌پایه اتفاق می‌افتد اما این ائتلاف وسیع‌پایه به معنای ائتلاف وسیع احزاب شناسنامه‌دار نیست، بلکه باید این ائتلاف وسیع‌پایه در بین همه کنشگران و اقشار ذی‌نفع جامعه رخ دهد و اقشار بیشتری در جامعه حس کنند با اصلاح‌طلبان همبستگی دارند».

ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم/ زیباکلام: «اصلاح‌طلبان» بزرگ‌ترین بازنده انتخابات بودند

علیرغم کارزار گسترده رسانه های معاند برای تحریم انتخابات و علیرغم کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی و همچنین با وجود شیوع کرونا و گرمی هوا و قصور و تقصیر در شعب اخذ رأی و گلایه مندی مردم بابت بازار مسکن و بورس و خودرو و صف های عریض و طول مرغ و...مردم عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشارکتی قریب به ۵۰ درصد را ثبت کردند.

براساس پژوهش های صورت گرفته در کشورهای مختلف جهان، شیوع کرونا حدود ۹ الی ۱۱ درصد در میزان مشارکت تاثیرگذار است.

مردم ایران همواره در برهه های خاص، سربلند از آزمون بیرون آمده اند، چه آن روزی که سیل و زلزله آمد و مردم عزیز ایران با کمک های انبوه و فراوان نقدی و غیرنقدی به یاری سیل زدگان و زلزله زدگان شتافتند و چه در رزمایش همدلی و مواسات در ماه مبارک رمضان و چه در تشییع باشکوه و میلیونی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی.

با اینحال طیف تندروی اصلاح طلب اصرار دارد که مردم ایران را غیرانقلابی و صرفا جماعتی اصلاح جو معرفی کند. افراطیون اصلاح طلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فراخوان «زدن زیر میز» را اعلام کردند. بی توجهی مردم به این فراخوان گسترده، تنها یکی از مصادیق بی اعتبار بودن ادعاهای طیف تندرو اصلاح طلب درباره انقلابی نبودن مردم ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علوی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    31 1
    خدا را شکر که این خوش خیال ها دارند می روند
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 47
      ظریف بهترین گزینه برای وزارت خارجه در دولت آقای رئیسی است
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      8 0
      جناب ربیعی قبلاً که دیوار تحریم ترک برداشته بود فرو نریخت و ترکش را ترمیم کردند که هیچ؛ بلکه دیوارش را به بارو تبدیل کردند! اکنون چگونه بدون ترک قرار است فرو بریزد؟! بگوییم جلّ الخالق یا بگوییم علی برکت اللّه؟!؟؟!
    • FR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      26 0
      فعلا ظریف باید بابت تحمیل برجام به مردم و کشور و خسارتهایی که به اقتصاد کشور وارد کرده باید به قانون پاسخگوی باشد
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      0 11
      هرگز
    • مسعود IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      13 0
      ظ... جون خائن را باید بخاطر توهین به شهید سلیمانی که عمرش در جبهه ها برای ایران گذراند همین فردا محاکمه کنند تا خوب به خودش و عراقچی و روحانی بگرید و فکر کند چه مصیبتی را در این ۸ سال به مردم و رهبری تحمیل کرده.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      6 0
      اولا ظریف شایسته مترجمی وزارت خارجه هم نیست چون معمولا کلمات حساس و کلیدی توافقنامه ها رو نمیبینه و مثلا غرق remove و lift و cease رو نمیدونه. دوما دیوار تحریما سال ۹۲ به اذعان اوباما و ریچارد نفیو داشت فرو میریخت که باند روحانی بتن و مسالح آوردن و دیوار تحریما رو سفت کاری کردن. سوما حاج عباد خان! باند شما و بهزاد نبوی و ویسه و ... بزرگترین تحریم داخلی برای صنایع داخلی هستید. چهارما امروز در نقطه فروپاشی تحریما نیستیم ، خوشبختانه در نقطه اسقاط شدن اصلاحات و خائنان هستیم
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      2 0
      راست میگه دیگه با حذف اصلاح طلبان عملا خود تحریمی فروریخت.
  • خسارت محض IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    20 1
    8 سال با وعده پوچ لغو تحریم ملت رو سرکار گذاشتن بازهم دست بردار نیستن !
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 1
    حواست باشه دیوارش فرو ریخت اوار نشه روت. یه وقت مثل ... غرق نشین!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    15 1
    بعد از 6 سال از طلوع آفتاب تابان برجام !!! و لغو بالمره تحریمها !!! و صبح بدون تحریم !!! تازه رسیدین به اینجا که بگین در نقطه پایان فرو ریختن تحریمها هستیم ؟!!! از کجا میگیری ؟ خیلی از مرحله پرتی .
  • مسعود IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    15 1
    به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 1
    منع رای مردم پای صندوق تا بیماران و پرسنل بیمارستانها توسط وزارت کشور قطعی است و باید مجازات عبرت آموز شوند. این آزمون بزرگ مجلس و قضاییه است. #حق_الناس
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    توجه توجه توجه توجه لطفا همه بروید عقب دیوار تحریم داره فرو میریزه .اگه رفتید زیر آوار جهانگیری وقت نداره بیاد آوار برداری کنه بیاره شما را بیرون چون هنوز ۸ ساله در ااماق زمین مشغول آواربرداری خرابیهای سلسله محمودیه است از آب شور و گاز و نفت هم رد کرده رسیده به ماگما.خخخ
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 1
    امپراطوری وعدهای دروغ دراخرین روز ها خواب خیال ورش داشته .باز وعده داد .دولت راسگویان در8 سال هرگز راس نگفت
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 1
    خاتمی ثانیه به ثانیه پست می گذاشت و میگفت مردم همت کنن، همت بلندوار
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      مردم در انتخابات گل کاشتند. انشاالله آقای رئیسی یک دولت کارآمد تشکیل میدن
  • DE ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    13 1
    بیجا کلام. اصلاح طلبکاران بزرگترین بازنده انتخابات بودند. خب عاقبت دغلبازی رانتخواری و شیتیلگیری تقسیم بیت المال بین خودشون موروثی مدیریت کردن اتوبوسی...عاقبتش همینه .
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    13 1
    خاتمی زیاد حرص نخور سکته میزنی،
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 1
    چند عامل برای مشارکت 48 درصدی مردم،1. مهمترین عامل: فاجعه اقتصادی دولت،2. کرونا3. تبلیغ برای رای ندادن 4. اینها هیچ کدوم باهم فرقی ندارن
  • مقدس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 1
    ربیعی تو ، جهرمی ، آشنا ، واعظی و سه نفر دیگر را محال است دست از سرتان برداریم ، تمام کثافت کاریها و چپاولگریها و فریبکاری ها و خیانت در حق ملت و نظام و کشور یکطرف که حتما باید محاکمه بشوید ، لیکن در خصوص دست داشتن تیم شما در ترور ناجوانمردانه و بزدلانه حاج قاسم عزیز و همکاری با ترامپ قمارباز در این جنایت طبق تحقیقات ، شواهد و قرائن بدست آمده هم در عراق و هم در ایران باید جوابگو و محاکمه علنی بشوید. راه گریزی ندارید تمام .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 1
    آقای زیباکلام طیف خیانتکار و نابودگر شما اصلاح طلبان نه تنها بازنده سخت این حماسه بودن بلکه توسط مردم برای همیشه تاریخ به قعر سطل زباله انداخته شدن
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    لا اله الا الله
  • DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 1
    موجودی نفرت انگیز تر ربیعی هم وجود داره میان بنفش ها؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    13 1
    افسادطلبان که تا دیروز رئیسی رو در انتخابات تخریب می کردند و سال ۹۶ بهش آیت الله اعدام می گفتن حالا برای بقای زندگی ... خود از دولت و کابینه فراجناحی حرف میزنند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      9 0
      کابینه فقط انقلابی .
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    11 1
    خداوند به تنها گروهی که صفت دشمن لقب داد دروغگویان بودند اصلاحطلب دروغگو دشمن همیشگی خداوند وملت بزرگ ایران دروغگو دشمن خداست
  • وطن پرست DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 1
    هشت سال همینو دارید می گید. تکراری شدید دیگه
  • سید فروزان CH ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    یکی نیست به این ربیعی بگوید ،مردک مگر دو‌ماه پیش آن ریش رنگ کن انگلیسی نگفت پیروز شدیم و تحریم‌ها شکسته شد ، عراقشرمن هم بیخود جا خوش کرده در وین و میخواهد هر طور شده نقشه شوم روحانی را در ابن ۴۵؟روز باقیمانده از عمر دولت خبیثش را با امضا برجام جدید عملی کند
  • تهماسب IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    من امروز اصلاح طلبان را کامل شناختم آخرین حرفهای بعضی هاشون رو مرور می کردم حرفهایی که تکرار می کنند:آزادی بیان مطبوعات ،لخت شدن! انگار ملت هم و غم بزرگش روزنامه خوردن و شنا کردنه! ملت اقتصاد براش مهمه ملت آینده بچه هاش مهمه ملت کار می خواهد،مسکن می خواهد،خانواده سالم می خواهد. از خدای متعال می خواهم تا ابد شمع اصلاح طلبان(منفعت طلبان) تا ابد خاموش گردد موهامون سفید شدن وسالها کشور دستشون بود با تمام امکانات اقتصادی ولی فقط به درد طبقه مرفه وثروتمند کار کردند تا ثروتشون با رانت و دلار و واردات انحصاری وگرانی ووام ها و حقوق های نجومی و واگذاری ها بیشتر بشود. ای ملت شریف ایران مراقب باشید دوباره با سرگرمی های مجازی و ماهواره و آزادی بیان و ولگردی وساپورت گولشان را نخورید تا از شرشان خلاص شویم.اینها برنامه شان سرگرمی وانحراف=رأی آوردن برای خدمت به ثروتمندان است. بروید تحقیق کنید ببینید اسپانسر های منفعت طلبان که هستند؟ بروید تحقیق کنید وضعیت فرزندانشان در داخل و خارج چگونه است. ای ملت ایران منفعت طلبان مانند حکام کشور هند هستند یعنی در خدمت طبقه مرفه با فقیرتر کردن مردم هند
  • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    ربیعی هیچ چیز برا تو بهتر سکوت نیست نمیخواد شما کاری انجام بدید این دیوار رو همفکرا و دوستان تو درست کردند خودمون خرابش می‌کنیم با مشت آهنین ملت مثل روز انتخابات دیدی یا نه خخخخخخ
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    ظریف خوبه ولی چون فریب اونها رو خورد تو فایل صوتی و پیش ملت چهره بدی به جا گذاشت ولی ذاتا آدم خوبی هست ولی مردم دیگه نمی پذیرند برا وزارت
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    دیوار تحریم سالهاست به دست شیخ بنفش بر سر مردم فرو ریخته
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    شکست تحریم بوسیله خنثی سازی از دو طریق صورت میگیرد. اول نزدیکی و مبادله با کشور های دوست و فرصت های جدید. دوم از روش فهماندن و یا نشان دادن ب امریکا که تقابل بیشتر افول بیشتر شما را در بر خواهد داشت. حمایت از کشورهای تسلیم شما و یا اسراییل متجاوز کج روی است و اصلاح روش لازم است.
  • رضا IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    ربیعی ملت ایران وقتی شوت میزنند اینجوری میزنند که اونهایی که جلوی پاشون قرار میگیرند چنان شوتشون میکنند که دیگه برا همیشه بر نمیگردند ساکت باش و یه کم فکر کن
  • محمدایوب IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    ربیعی .. برو کنار وایستا. مثل سال 94مثل مردم زیر دیوار تحریم که فروریخت وزندگیشان نابود شد نمونی. تا محاکمه بشی تقاص بی شرفی ها را در همین دنیا بدی به آن دنیا کمتر بشه
  • سوخته IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 0
    ربیعی فکر محاکمه و بعد اعدام باش برجام تان هنوز آزارمان می دهد آخر عمر کثیف تان فکر خیانتی دیگر نباشید
  • رضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    امید داریم آنهایی که حق ملت رو خوردند و ارز ۴۲۰۰تومانی رو بردند به دست عدالت سپرده شوند
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      ان شاءالله
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    زیبا کلاغ برو همون جائیکه خیلی دوستش داری هر چقدر دلت خواست قار قار کن. برو انگلیس به زندگی ننگینت ادامه بده. امثال تو لیاقت زندگی در فضای پاک ایران را ندارند.
  • احمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    آقای ربیعی: روحانی با ابواب جمعی خود دیوارهای زیادی سر مردم نه اینکه خراب کردند بلکه منهدم نمودند لذا ریختن دیوار تحریم پیشکش!! فقط بروید!
  • رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    همه عالم و آدم از خود مسولین تا ملت و همه دنیا میگند و میبینند اوضاع اقتصادی خرابه آقای ربیعی میفرمایند عالی است به این آدم چی باید گفت غیر از دروغگویی و فریبکاری چیز دیگه تو وجودش داره؟
  • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 1
    این ..کلام باز چشم بسته غیب گفت!
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    اقای ربیعی هر وقت دیوار تحریم رو کاملا کلنگ زدی وصاف کردی بیا پزش رو بده.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    انتخابات تمام شد برق هم قطع شد دوباره
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    ما پولمون رو توی بورس از دست دادیم آیا پولمون برمیگرده، خدا شاهده همش رو با نصب دوربین بدست آوردم، توی گرمای خوزستان
  • DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    ... اوایل انقلاب پیشنماز مسجد هامبورگ بود حالا هم بفرسینش در یک ده دور افتاده متولی مسجد شود فرصت داشته باشه در مورد خیانتهاشون به خون شهدا کمی فکر کنه
  • امیرو IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    ربیعی گفته: ربیعی: در نقطه پایان فرو ریختن دیوار تحریم قرار گرفته‌ایم! بر آدم دروغگو .... نه برادر به پایان راه شما اصلاح طلبها نزدیک میشویم نه تحریم. با گندکاری شماها تحریمها حالا حالاها ادامه دارد مگر اینکه دولت آقای رئیسی آن را حل نماید.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    اصلاح طلبان چیزی نداشتند که ببازند بقول معروف کدام مناره است که انها ساخته باشند تا بحال با فریب باحمایت دشمن وبا نقطه ضعفهای انقلابیون در حیات بودند با کمی بصیرت مردم مثل کف روی اب نیست می شوندگذشته انها بدتر از امروزشان چیزی برای بقا وبالیدن ندارند باید از تو باپرچمی دیگر باساخت مناری شروع کنند
  • رضا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    آقای ربیعی تا دیوار خراب نشده با اونهایی که چند روزه لال شدند از ترس حساب و کتاب ارز ۴۲۰۰تومانی برید بنشینید زیر دیوار
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    چیشد باز! مگر سهم تحریم در مشکلات مردم کشور کمتر از بیست درصد نبود؟ چرا نا کارامدی و مدیریت فراموش شد!؟
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    از این قوم اصلاح طلب بعید نیست در این روزهای پایانی اونور آب یه سند خیانت به مملکت رو امضا کنن و گندشون رو بزارن واسه دولت بعدی... باید به شدت مراقب اینها بود اینها به هیچ چیزی رحم نمی کنند
  • رضا IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    خطاب به تمام دلالان و کاسبان تحریم و گیرنده گان و دهنده گان بی حساب و کتاب ارز ۴۲۰۰تومانی و وامهای هزاران میلیاردی فکر خرید چند تا غاز باشید برا چراندن و سوراخ موش برا مخفی شدن اگه شما رو آسوده گذاشتیم دست عدالت به شمشیر آمده هشدار
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    ربیعی استاد ماله کشی دولت شیخ حسن
  • سید محمد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    ربیعی برو کنار
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    بعنوان کسی که به جناب رئیسی رای دادم ولی دلم با اصلاحات بود، به شما می گویم ما و خیلی ها به این نتیجه رسیدیم که شما نمی گذارید مخالفان عقاید شما در راس کار ،کاری از پیش ببرند پس گفتیم قدرت کامل را به شما بدهیم شاید با نبود لجبازی و تخریبات شما کار ملت جلو برود.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    ربیعی، این حرف تکراریه، بذار عمل بشه، راستی آزمایی بشه، بعد ..... بزن
  • ح ر IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    خاک بر سرتان که بعد از چهل سال تازه به فکر جمع بندی تجارب برای در اختیار گذاشتن دولت بعدی افتاده آید
  • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    اوستا کاه گل مال
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    سال 92 نیز دولت احمدی نژاد تمام تجربیات خود و وزرایش را به روحانی منتقل نمود، ولی روحانی نه تنها از آنها استفاده نکرد، بلکه آنها را زمینه هجوم به دولت قبل قرار داد.
  • فهیم IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    اقای ربیعی ۵سال پیش سر دسته شما پایان تحریم را اعلام کرده بود . انتخابات تمام شده .پایان سکانس نمایش شما ها توسط مردم اعلام شد
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    دیوار ملت وریختید جای دیوار تحریم
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    ظریف موجود نیست . زیاد رویش حساب نشود . بالاخره به ایران برگشت یا هنوز از محاکمه ترس دارد ؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    نه خوشم اومد بالاخره یه روده راست هم تو شکم زیباکلام پیدا شد فکر کنم با درهم پیچیدن طومار اصلاحات زیباکلام هم به نیروهای بسیجی ملحق بشه بره به جنگ با اسرائیل
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    یکی.گردن.این.دولت.رااز.زنجیر باز کنه داره هی دور خودش میگرده.به.اخرخط.کهنزدیک.میشه.میگه.پایان.تحریم.همان.جا.اول.تحریم.هم.هست.دوباره.شروع.وپایان.در.روغن کشیهای قدیم ان زبان بسته نمی دانست چند دور باید بزنه.وکی تمام میشود
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • یک ایرانی DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام بر ابراهیم
  • نیایش BN ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • NP ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • بینام US ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    یاد بالمره گفتن روحانی افتادم آقای ربیعی خخخ
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات حتی بازنده تر از صهیونیست و آمریکا بودن چون خسر الدنیا والاخره شدن
  • شبتاب BY ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • CA ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    دیوار تحریم با عملکرد روحانی، سیمان کاری شده و نمیریزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس