روسیه

سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد: گزینه های مختلفی را پیرامون تحریم های آتی آمریکا علیه مسکو بررسی می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه به تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد: از تحریم های احتمالی آتی خبر داریم. ما اکنون در حال بررسی گزینه های مختلفی در این ارتباط هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ارائه برخی از این تحریم ها حتی به اراده رییس جمهور آمریکا نیز بستگی ندارد. انتظار داریم بتوانیم به گفتگوهایمان با آمریکایی ها ادامه دهیم. ما قطعا همکاری با شرکای اروپایی مان برای نهایی کردن پروژه نورد استریم ۲ و آغاز (بهره برداری از آن) در اسرع زمان ممکن تداوم خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر به تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو واکنش نشان داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به عنوان اهرمی برای حل مشکلات آمریکا یاد کرد.

گفتنی است که مشاور امنیت ملی آمریکا از اعمال بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه به بهانه موضوع «آلکسی ناوالنی» سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در مسکو خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد: واشنگتن خود را برای اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه موضوع «آلکسی ناوالنی» آماده می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: آماده می‌شویم بسته تحریمی دیگری در این باره را علیه روسیه مورد استفاده قرار دهیم. نشان داده ایم که وقتی نوبت به پاسخگویی به فعالیت‌های زیان بار مسکو برسد، دست بردار نیستیم؛ خواه درباره دخالت در انتخابات باشد یا موضوع «آلکسی ناوالنی» (سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در روسیه). اولاً این موضوع مهم است که بینندگان متوجه شوند که ما پس از مسموم شدن ناوالنی، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردیم و خود را برای دُور دیگری از تحریم‌ها آماده می‌کنیم که به همین دلیل نیز اعمال خواهد شد. آمریکا همچنان به اعمال تحریم علیه شرکت‌های روسی که در پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ فعال هستند ادامه خواهد داد.

رابطه مسکو- واشنگتن به ویژه بعد از مسمومیت الکسی ناوالنی و انتقال وی به آلمان برای درمان بیش از پیش به سردی گرایید؛ حال آنکه آمریکادر تلاش است تا از هر بهانه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها علیه مسکو سو استفاده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    حقوق بشر و اینا همه بهانس! امریکا برای تحریم هرکشوری که مخالفش باشه و در حال قدرتمند شدن باشه یه بهانه ای میاره یا یه بهانه ای میسازه.اونی که فکر میکنه بدون قدرتمند شدن و صرفا با مذاکره این تحریما برداشته میشه خیلی ساده است.نمونش تحریم واکسن کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس