کد خبر 1261167
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
آمریکا ۱۱ فرد و نهاد روسی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ شخص حقیقی و ۲ نهاد روسی را به بهانه آنچه نقش داشتن در مسموم کردن یکی از مخالفان دولت روسیه خوانده شده است،‌ تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای از قرار گرفتن نام ۹ شخص حقیقی و ۲ نهاد روسی در فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که این اشخاص و نهادها در مسموم کردن آلکسی ناوالنی از مخالفان دولت پوتین، نقش داشته‌اند. این در حالی است که علی‌رغم گذشت یک سال از طرح ادعای مسموم شدن آلکسی ناوالنی توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، کشورهای غربی هنوز هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس هفت تبعه روسیه را تحریم کرد

در بین نهادها و اشخاص حقیقی روسی که امروز نامشان به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم اوفک اضافه شده است، نام مؤسسه پزشکی قانونی سرویس امنیت فدرال روسیه، مؤسسه دولتی آزمایش داروهای نظامی (GNII VM) و چندین نفر از مقامات سرویس امنیت فدرال روسیه به چشم می‌خورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    یک جوری عمل میکند که خداست! پس به این ترتیب ما حق داریم برای یک یک شهداء جنگ و منافقین آنها را محاکمه و درخواست استرداد آنها را از اینترپل کنیم. و اموال آمریکا را بابت پرداخت خسارت به خانواده شهدا در هر جا مصادره کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس