کد خبر 1236686
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
اعضای سازمان ملل خواستار پایان محاصره کوبا شدند

اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای برای بیست‌ونهمین بار پیاپی رسماً از آمریکا خواستند که به محاصره ظالمانه و تحریم‌های اقتصادی خود علیه کوبا پایان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،‌ اعضای سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی قطعنامه‌ای خواستار پایان یافتن محاصره کوبا از سوی آمریکا شدند.

این قطعنامه که برای بیست‌ونهمین بار پیاپی به صحن سازمان ملل متحد آمده بود، امروز برای بیست‌ونهمین بار پیاپی با رأی ۱۸۴ عضو سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

تنها خود آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به قطعنامه مذکور رأی منفی دادند و نمایندگان برزیل، کلمبیا و اوکراین نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند.

به نوشته رویترز، این قطعنامه سازمان ملل متحد که طی آن برای بیست‌ونهمین بار پیاپی از آمریکا خواسته شده است که به محاصره و تحریم کوبا پایان دهد، «بار سیاسی» بر آمریکا تحمیل می‌کند اما لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا -که بیش از ۵۰ سال قبل وضع شده‌اند- تنها با رأی کنگره آمریکا امکان‌پذیر خواهد بود.

در سال ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما برای اولین بار در اقدامی ریاکارانه به قطعنامه سازمان ملل متحد برای پایان دادن به محاصره کوبا رأی مثبت داد! اما پس از آن دولت ترامپ همان رویه قبلی را در قبال کوبا از سر گرفت.

جو بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که برخی اقدامات ترامپ علیه کوبا را متوقف خواهد کرد، اما رأی منفی امروز نماینده آمریکا به قطعنامه سازمان ملل متحد برای پایان دادن به محاصره کوبا نشان داد که وعده جو بایدن چیزی فراتر از یک ژست سیاسی و تظاهر به انسان‌دوستی نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس