تلاش آمریکا و متحدانش برای بی‌اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

سخنگوی کاخ کرملین با استقبال از ایده اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست مشترک با روسیه، به سوالی درباره احتمال افزوده‌شدن نام انگلیس به لیست کشورهای غیر دوست پاسخ داد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) از ایده برگزاری نشست مشترک اتحادیه اروپا با این کشور استقبال کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت: «ما این طرح را مثبت ارزیابی می‌کنیم، [رئیس‌جمهور ولادیمیر] پوتین حامی احیای سازوکار گفت‌وگو و ارتباط بین بروکسل و مسکو است. رئیس‌جمهور بارها در این باره صحبت کرده و اینکه گفت‌وگو واقعا بین مسکو و بروکسل نیاز است».

بیشتر بخوانید:

روسیه از تفاهم‌نامه «زمین باز» با آمریکا خارج می‌شود

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه روسیه نشست امروز اتحادیه اروپا برای بررسی طرح دیدار با مسکو را به‌دقت زیر نظر دارد، تایید کرد پیشنهاد برگزاری این نشست به ابتکار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان داده شده و مورد حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز قرار گرفته است.

روز گذشته بود که نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بود آلمان و فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته‌اند دعوت از پوتین برای شرکت در یک نشست مشترک را بررسی کند.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سوالی درباره تجاوز کشتی جنگی انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و احتمال افزوده‌شدن نام بریتانیا به لیست کشورهای «غیر دوست» در پی این واقعه پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش اتحادیه اروپا به انتشار فهرست کشورهای غیردوست روسیه

به نوشته ریانووستی، پسکوف در این باره گفت که فعلا چیزی درخصوص احتمال افزوده‌شدن نام انگلیس به لیست کشورهای غیر دوست نمی‌داند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از تجاوز ۳ کیلومتری یک فروند ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی این کشور خبر داد که بعد از آن یک کشتی گشت مرزی روسیه و جنگنده سوخو-۲۴ این کشور با شلیک هشدار از آن کشتی انگلیسی خواستند دور شود.

این در حالی است که پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه روابط این قاره با روسیه در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، مدعی شد که همکاری نزدیک با مسکو یک چشم‌انداز دور است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه پیش از این نیز گفته بود علی‌رغم دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو، دلیلی برای حذف دولت واشنگتن از لیست کشورهای غیردوست وجود ندارد.

پارلمان اروپا ماه گذشته قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است. طی هفته‌های اخیر نیز کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    انگلیس این عادت چند صد ساله رو ترک نمیکند . اربابان جنگ ، اقتصاد جنگ دارند و به طعم نان خون معتادند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس