مقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش نمی‌تواند هیچ تضمینی برای خارج نشدن دوباره از برجام پس از احیای آن به ایران بدهد.

به گزارش مشرق، لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا پنج‌شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند تضمین کند که خروج از برجام بار دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تضمین برای عدم خروج دوباره آمریکا از برجام

این مقام آمریکایی که خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نامش اشاره نکرده، در خصوص پافشاری طرف ایرانی بر اینکه آمریکا باید تضمین بدهد که بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد، اظهار داشت: «چیزی تحت عنوان تضمین در اینجا وجود ندارد. ما این را می‌دانیم و ایران هم می‌داند. بهترین تضمین این است که به برجام بازگردیم و آن را صادقانه اجرا کنیم.»

وی در خصوص روند مذاکرات احیای برجام در وین نیز با اعلام اینکه هنوز برخی اختلافات جدی حل‌وفصل نشده است، گفت: «موضوعات اساسی مانند گام‌های هسته‌ای، تحریم‌ها، توالی زمانی گام‌ها همچنان باقی مانده‌اند. ما هنوز چیزی را قطعی و مکتوب نکرده‌ایم. مسائل بسیار مهمی هستند که باید حل‌وفصل شوند.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص اینکه اگر توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه نظارت مشروط آژانس برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تمدید نشود، اعلام کرد: «ایالات متحده به ایرانی‌ها گفته است که اگر تمدیدی صورت نگیرد، وضعیت بازگشت به توافق بسیار پیچیده خواهد شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    22 0
    آمریکایی ها هیچ تضمینی نمی‌دهند چون قرار نیست به برجام پایبند باشند قطعا" بعد از اینکه صنایع اتمی و هسته ای و .... ایران رو ویران کردند و اطمینان حاصل کنند از اینکه ایران ادر به احیای مجدد این صنایع مهم نخواهد بود دوباره از برجام خارج خواهند شد و مجددا" تحریم و فشار ... آزموده را آزمودن خطاست هم میهنان گرامی ، راه حل یک ایران آباد و آزاد فقط در گرو همت و اتحاد ما ایرانیان ..
  • مورخ ایرانی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    4 0
    هدف آمریکا ورود به برجام است؛ شاید در ابتدا تحریم ها را کاهش دهند اما بعدا بدون اینکه رسما اعلام کنند که از برجام خارج شده اند با افزایش تحریم ها عملا برجام رو پاره میکنند در نتیجه ایران نمیتواند کاری بکند چرا که با مکانیسم ماشه تهدید میشود و در نهایت تحت فشار تحریم ها مجبور است تن به مذاکرات موشکی و منطقه ای بدهد. این مسیر، نتیجه آینده مذاکرات کنونی است مگر آنکه به لطف خداوند چاره ای برای آن اندیشیده شود.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    4 0
    ایران هم نباید برای رفتارهای بعد از خروج آمریکا از برجام تضمینی بدهد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    صادقانه رو خوب اومدی دزد های سر گردنه
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    دولت روحانی: ما همه نوع تضمین به آمریکاییها میدهیم، اصلا بگو بمیر، ما می‌میریم!
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    7 1
    ما هم میزنیم تو کار 90 درصد زیاد مهم نیستین دیگه بعد 90 درصد میشم ابر قدرت
    • US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      مگه ابرقدرت شدن به 90 درصده؟؟ الان کیم جونگ اون ابر قدرته؟
  • DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 1
    آمریکا در برجام باشد یا نباشد، هیچ اهمیتی ندارد. آنچه که برای جمهوری اسلامی اهمیت اساسی دارد آن است که ایران لغو همه تحریمها (یعنی واقعا همه آنها) را راست آزمایی کند. آمریکا بدون حضور در برجام هم می تواند این کار را بکند. آن حضراتی که با تنها لفظ «لغو تحریم» ملت ایران را در قید انجام شرایط برجام انداختند، دیگر مسند کار نیستند. اول ایران لغو همه تحریم ها را راست آزمایی می کند، بعد قیودات برجامی را اجرا خواهد کرد. تا خود روز قیامت هم چانه بزنید، قیمت انجام قیودات برجام همین خواهد بود.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    به خاطر دشمن بتن ریزی را تمام کنید خیانت بس است
  • پیروزه IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    امریکا فقط زبان زور می فهمد . ایران همیشه باید قوی باشد که کسی هوای حمله به سرش نزند ودر سایه قدرتمندی است که حرفمان در جامعه بینالملل به کرسی منشیند. داشتن انژی هسته ای و علم موشک ها خیلی به ایران کمک می کند ولی غربیها این را نمی خواهند .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    اشتباه کردیم باید نود درصدغنی سازی میکردیم ما که درسختی هستیم حداقل تجربه را کامل میکردیم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    صادقانه ...! امریکا ..! باید خیلی احمق باشیم.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    به نام خدا موضوع: درخواست روشنگری مذاکرات احیای برجام سلام علیکم احتراماً با توجه به موضوع مذاکرات وین و احیای برجام و احتمال برگزاری دور هفتم در آینده ی نزدیک، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتظار می رود، در این زمینه به خوبی روشنگری نموده و مردم را در جریان ریز مذاکرات و خواسته های طرفین قرار دهد. اخبار پراکنده در فضای مجازی نشان می دهد که احتمالاً به اسم احیای برجام توافقی به مراتب بدتر از برجام در شرف وقوع است. دولت همچنان خوش بینانه و ساده لوحانه ادعای برداشته شدن تحریم ها در صورت حصول توافق را دارد و خواستار افزایش اختیارات تیم مذاکره کننده و کنار گذاشتن مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشی به توافق است. این در حالی است که خبرها نشان می دهد در صورت توافق، تعهدات و محدودیت های هسته ای برگردانده شده و تعهدات فراهسته ای نیز اضافه می گردد. آمریکا به صورت صوری به توافق برگشت خواهد کرد و از مکانیسم ماشه استفاده خواهد شد. هیچ یک از تحریم ها هم مطمئناً برداشته نخواهد شد. لذا لازم است مذاکرات دور هفتم تحریم گردد. برای ابلاغ سیاست تعیین شده از سوی امام خامنه ای به کشورهای غربی همین شش دور مذاکرات کافی است. لازم است وزارت امور خارجه رفع همه ی تحریم ها و راستی آزمایی آن را پیش شرط شرکت در دور هفتم مذاکرات به طرف های غربی اعلام کند. لذا مجدداً از صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خواست می گردد تا دیر نشده تمام همت خود را به کار گیرد تا جلوی وقوع این توافق ننگین به سرعت گرفته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس