به گزارش مشرق علیرضا قزوه در صفحه اینستاگرامی خود پس از پیشنهادش درباره استفاده از عکس حاج قاسم بر روی اسکنانس و طرح شدن انتقاداتی درباره اینباره نوشت: آقای روزنامه‌ی فلان السلطنه! عقده گشایی تان را در باره پیشنهاد عکس حاج قاسم بر روی اسکناس ها خواندم!

من نه اصولگرایم نه اصلاح‌طلب. نه کشته و مرده‌ی چاپ مطلبم در روزنامه چپم ،نه راست. آن‌قدر هم می‌فهمم و نیاز به توضیح واضخات ندارم که با اسکناس رانت خواری نمی‌کنند. آدم از گرد راه رسیده ای هم نیستم. فقط محض یادآوری خدمت‌تان عرض‌کنم که از نخستین شاعرانی بودم که جلوی ریخت و پاش مدیران و مقامات راست و چپ در سی سال پیش ایستادم و هشت سال قبل نیز که شما روزنامه‌های مثلاً اصلاح‌طلب، مست از پیروزی ظاهری تان ، خدا را بنده نبودید من از معدود کسانی بودم که ذات ناپاک بسیاری از این مقامات از خدا بی خبر مورد مدح و ثنای شما را شناختم و ذات شان را آشکار کردم و جلوی آنها ایستادم و با شعرهایم در برابر آنها موضع گرفتم. الان هم که قدرت دست این جناح افتاده است و اصلاح‌طلبی به معنای واقعی کلمه دچار سکته ی کامل مغزی و قلبی شده، برای من هیچ فرقی نمی کند.

به قول آن شاعر ما تماشاگران بستانیم. من به شدت خودم هستم. وکیل و وصی نیاز ندارم و نماینده ی هیچ حزب و دسته ای هم نیستم و از این پشم و پنبه ها هم برای خودم هیچ کلاهی نبافته ام. به هیچ کدام از شماها نیز بدهکار نیستم، جز به این انقلاب مظلوم و به این مردم و این ایران عزیز. اگر گفتم تصویر چمران و حاج قاسم بر اسکناس ها درج شود تنها و تنها یک پیشنهاد بود و نمی‌دانم چرا این پیشنهاد یک شاعر یک لاقبا خیلی‌ها را این قدر عصبانی کرده است؟ البته گفتم که این کار برکت خواهد داشت، همان برکتی که از کف شما رفت و شما نداشتید و اصلا ندانستید که چیست و چمران و حاج قاسم داشتند!  و مگر من پشت سر آن جمله نگفتم که "تلاش شبانه‌روزی" می‌خواهد؟ چرا عینک هیچ‌کدام از شما حزب‌بازان صرف نکرد آن را رصد کند و ببیند!

من تنها پیشنهاد دادم که تصویر دو تن از پاک‌ترین انسان‌های عاشق انقلاب و ایران را بر روی اسکناس‌ها درج کنند. امروز در خیلی از کشورهای دنیا روی اسکناس‌هایشان عکس بسیاری از چهره‌های ملی و قهرمانان و ادیبان و اندیشمندان‌شان را می‌زنند. این صرفا یک پیشنهاد بود و همین. من قهرمانی بزرگتر از چمران و حاج قاسم سراغ ندارم، و معتقدم که دولت آینده دولت تفکرات حاج قاسم و چمران است. و به کوری چشم خیلی‌ها می‌بینم روزی که پول ملی ما برکت می‌کند انشاء الله و دزدی‌ها از بین می‌رود و دیدن تصویر جمران و حاج قاسم بر روی پول ملی ما دل های عاشق را شادمان خواهد کرد .

آقای روزنامه ی .... ! به جای مسخره کردن پیشنهاد من و کینه ورزی بیشتر به حاج قاسم بزرگ در پی همان ذره اعتماد و اعتبار باقی مانده ی خودتان باشید! که رفته است و دیگر به جوی باز نمی گردد.

شما و هم حزبی هایتان باختید و بد هم باختید و اتفاقا به حاج قاسم و تفکرات حاج قاسم باختید! و بدان و بدان که برکت را خدا می‌دهد؛ همان‌طور که به زندگی و مرگ این دو انسان بزرگ خدا برکت داد.

و به امثال شماها نداد. و صد البته که برکت، حرکت می‌خواهد و دل پاک و جان بیدار و روحی زلال و آگاه.

هزار بار دیگر هم اگر این ان‌قلت‌های مسخره را به جای حرف ناحساب تان چاپ کنید فقط و فقط کینه ی خود را بیشتر کرده اید.

اشارت من همان است که بود و به قول عزیز دلم مولانا : عکس نورانی همه روشن بود... و هم عکس روشن است و هم من به روشنی گفته ام حرفم را و نمی دانم این همه سیاه نمایی چیست ؟ به قول آن بزرگ مرد شیرازی برادر خواجه شمس الدین خودمان: گفتم حکایتی و مکرر نمی‌کنم!

واکنش قزوه به انتقاد از پیشنهاد چاپ عکس حاج قاسم روی اسکناس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    60 9
    عالی. آقای قزوه عزیز
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      29 4
      عباس عبدی همان کسی است که با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف شدید است پیدا کنید کاسب تحریم را و پرتقال فروش را و کاسب دلار جهانگیری را
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      15 3
      دمت گرم
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      8 3
      این مهمه که عکس سردار دلها در دلهای مردم حک شد و خواهد ماند.حال ممکنه این برای بعضیها سنگین باشه. اما مردم آزادخ جهان به این معترفند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    37 4
    پیشنهاد خوبی بود. هر کاری که اسراییل، امریکا و اصلاحات، خلاصه بگم دشمنان ایران رو عصبانی کنه خوبه، باید به جد پیگیری بشه.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 1
      روی پول هم نره روی قلبمون حک شده
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 4
    با حترام به جناب قزوه ! عکس شهید بزرگوار و عزیز دل ملت را روی پول نزنین لطفا. کتاب درسی تهیه بشه از سیره شهید و زندگینامه ایشان طرح بهتریست!
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 2
      شهید سلیمانی یک مکتب بود باید گفتمان و راه و اندیشه ایشان در مدارس و دانشگاه های ایران تدریس شود .. شهید سلیمانی به هیچ جناحی تعلق نداشت یک ایرانی مسلمان و عاشق میهن و ملت و حامی پشتیبان ملت های مظلوم و ستمدیده منطقه بود ..
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 1
    نظری عالی است
  • GB ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 3
    درود برشاعرمظلوم وعزیز کشورمان جناب قزوه عزیز،به درستی که حرفاتون بسیارزیباست وبه کوری چشم دشمنان شاهد عکس سردارعزیزدل ه حج قاسم عزیزوشهیدمصطفی چمرانی که ازته قلب دوستش دارم وعلاقه ی عحیبی به این شهید چمران دارم چاپ خواهدشد..
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    12 3
    هم شعار هم شعور عزیزان! چاپ عکس شعار است و چاپ کتاب درسی شعور! هردو خوب است هم این جا هم آنجا!
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 3
    شاعر ارجمند، خداوند به شما عزت و سرافرازی بده که دغدغه یاد شهید رو دارین. منم آرزوم اینه که یک بنیادِ اعطا بورس تحصیلی شهید سلیمانی (تراز عالی) برای نخبگان دانشجویی در گرایشهای متفاوت مهندسی نظیر مهندسی هوا فضا، مهندسی پزشکی، مکانیک، برق الکترونیک، کامپیوتر،.. برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و ایضا جذب در مراکز کاری مربوطه تاسیس بشه و نخبگان ما جذب بشن و به کشورشون خدمت کنند. یاد شهدا چون سُنبُله قرآنی است که تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ! صلوات برای یاد شهدا و سلامت خودتان
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    15 3
    اگر قهرمانانی پاکدست ، مثل حاج قاسم عزیز و چمران عزیز را بزرگ بداریم ، وادادگان و دزدان بیت المال رسوا می شوند و همین باعث وحشتشان شده لذا با تمسخر و ... سعی می کنند، مسئول و وزیر در تراز انقلاب اسلامی را ترور جسمی و شخصیتی کنند تا به فراموشی سپرده شوند.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    14 3
    آقای قزوه عزیز این جماعت و دولت مستقر اگه دقدقه ی حفظ ارزشها را داشتند، طرح زیبای هسته ای روی پول را جمع نمی کردند و بجای آن ورودی دانشگاه را چاپ کنند. انشاءالله در دولت بعدی این طرح یا امثال این طرح ها به اجرا در خواهد آمد
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      10 0
      فرمایش متین.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 2
    اینکه نه راست هستید نه چپ بجای خود ! ساحت خودتان یعنی فرهنگ و ادب را به فرهنگستان این کشور باز گردانید و از وجود نالایقهای سیاسی کار پاک کنید.
  • فاطمه IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 2
    شغرا جز آگاهترین اقشار جامعه اند. اگر نباشند نمیتوانند رساننده اوضاع جامعه باشند. اغلب شعرای قدیم را حکیم میگفتند.
    • US ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      هر کسی شعر بگه شاعر نیست . شاعر باید زبان گویای مردم باشد
  • قزوه IN ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    خبرگزاری محترم مشرق! از این که مطلب مرا از اینستاگرامم برداشتید و منتشر کردید به نوبه خود ممنونم. من شاعری هستم که بیشترین تهمت را سال هاست از جناح کثیفی که خدا خواست بساط شان جمع شود شنیده ام. کاری هم به حریانات راست و چپ ندارم . در این چهل سال نه از دولت این مملکت خانه و زمین و ماشینی گرفته ام و نه سال ها از اجرای برنامه در دیدار رهبری حتی به قدر گرفتن یک چفیه نصیب داشته ام اما تهمت تا دلتان بخواهد شنیده ام. الان هم که این مطلب را شما چاپ کردید از همه خبرگزاری ها هم دل بریده بودم چون دو روز قبل دوستان همین را برای فارس فرستادند و نمی دانم چرا به تریج قبایشان برخورد و منتشرش نکردند! شاید به خاطر این بود که انتظار داشتند بگویم من یک اصولگرای دوآتشه ام. اگرچه صرف با این است اما من همان شاعر منتقد هستم و نه طرفدار این جناحم و نه طرفدار آن جناح. من عاشق آدم هایی مثل دکتر چمران و سردار سلیمانی هستم و معتقدم که دولت جدید باید به شدت دولت تفکرات چمران و سلیمانی باشد که اگر جز این مسیر را برود از آن طرف بام افتادن است. ببخشید که در حاشیه ی این متن حرفم را زدم. خدا نگهدار .
    • رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 2
      پس تو اصول گرا و متعلق به جناح راست نيستى ؟! واقعاً ؟! باشه حالا كه اصرار ميكنى ازت قبول ميكنيم ، فقط احتياطاً عرض ميكنيم :........
  • ناصر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    بانی شعر زیبای «مولا ویلا نداشت» را فراموش نمی کنیم. پیشنهادت هم بسیار ارزنده بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس