اخبار ضد و نقیض از مرگ «عبد ربه منصور هادی»

اخبار ضد و نقیضی درباره وضع جسمانی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن مخابره می شود که برخی اخبار از مرگ بالینی و برخی دیگر از فوت آن حکایت دارد.

به گزارش مشرق، الخبر الیمنی در مطلبی به اوضاع جسمانی عبد ربه منصور هادی پرداخته و آورده است: سرنوشت عبد ربه منصور منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن در هاله ای از ابهام قرار دارد. اخبار ضد و نقیضی درباره وضع جسمانی او مخابره می شود که برخی اخبار از مرگ بالینی و برخی دیگر از فوت آن حکایت دارد و در این میان سانسور شدیدی از سوی مقامات دولت وابسته به ریاض و نیز ائتلاف سعودی، وجود دارد.

این رسانه نوشت: در ۲۶ ماه ژوئن یک فعال نزدیک به حزب الاصلاح به نام عامر السعیدی در فیس بوک خود از مرگ هادی خبر داد که ساعاتی پس از انتشار این خبر بازداشت اما آزاد شد تا خبر را تکذیب کند.

در همان روز خبرگزاری وابسته به دولت سرسپرده از نشست عبد ربه منصور هادی با نخست وزیر و وزیر خارجه و مدیر دفترش خبر داد اما با عکس های قدیمی. ساعاتی بعد خبر سفر عبد ربه منصور هادی به آمریکا برای انجام معاینات پزشکی مخابره شد.

الخبر الیمنی نوشت: معمولاً سفارت دولت سرسپرده در آمریکا، تصاویر عبد ربه منصور هادی را هنگام ورود به آمریکا منتشر می کند اما اینبار، عکس رسمی با وجود ادعاهای مربوط به اینکه سفر برای انجام معاینات بوده است، منتشر کرد.

نکته قابل توجه این است که خبر رسیدن او به آمریکا در تاریخ ۲۸ ژوئن منتشر شد یعنی دو روز پس از اعلام سفرش در حالی که سفر از ریاض به واشنگتن نهایتاً ۱۳ ساعت بیشتر طول نمی کشد.

الخبر الیمنی نوشت: این شک و تردید درباره وضع جسمانی هادی و سفرش به آمریکا ایجاد می کند. علاوه بر آن موضع گیری تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن مبنی بر به رسمیت شناختن حوثی ها به عنوان یک طرف مشروع و دیگری موضع گیری احمد عوض بن مبارک از مسئولان دولت سرسپرده، در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه حوثی ها طرف اساسی در روند سیاسی هستند و آنهم پس ازاینکه سالها آنها را کودتاچی می نامیدند، بر دامنه شک درباره اوضاع جسمانی عبد ربه منصور هادی می افزاید.

این رسانه نوشت: هادی سالهاست که از یک مشکل جدی قلبی رنج می برد و سال گذشته به مرگ بالینی مبتلا شد و پس از آن چند ماه در بیمارستان ملک فیصل ریاض ماند.

الخبر الیمنی در پایان نوشت: مرگ هادی به مفهوم ورق خوردن صفحه مشروعیتی است که ائتلاف سعودی از آن برای ادامه جنگ بهره برداری می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Nasra IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    18 0
    اگر واقعا مرده باشد خبر خوبی است.حملات عربستان دیگر مشروعیتی نخواهد داشت چون دولت و رییس جمهوری وجود ندارد که از عربستان کمک بخواهد و ناچار می شوند با انصارالله کنار بیایند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    8 0
    این هم گور به گور شد؟ ان شاالله باعث و بانی درد و رنج مردم یمن هم گور به گور بشود. آل سقوط با تو نیستم ها! مدیونی فکر کنی با تو هستم.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 0
    بعد از مرگ سلمان بن عبدالعزیز. تفرقه و سرکشی بین شاهزادگان سعودی ایجاد میشه و بن سلمان شروع میکنه به بازداشت و ترور و تعقیب و حکومت سست عربستان زمینه ای میشه برای فتح خاک عربستان توسط یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس