ویروس دلتا در اروپا؛ افزایش مبتلایان جدید روزانه به کرونا در اسپانیا

نهادهای بهداشتی اسپانیا از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

مخالفت رئیس دفتر مرکل با لغو همه محدودیت‌ها برای واکسینه شده‌ها

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان لغو کامل محدودیت ها برای افراد کاملا واکسینه شده را تا زمان بالا رفتن آمار واکسینه شده ها در کشور رد کرده است.

وی اعمال یک قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در پاییز آینده را رد کرد و استفاده از راهکارهای جدید را لازم دانست.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه آفریقا: اروپا یک دوز واکسن هم به ما نداده است

جمهوری چک هم به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس های جهش یافته هندی محدودیت ها برای ورود مسافران به این کشور را تشدید می کند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا هم از ابتلای ۱۲۳۴۵ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۸ مرگ کرونایی جدید خبر داده که دلیل این افزایش چشمگیر آمار مبتلایان شیوع ویروس دلتا عنوان شده است.

این در حالی است که سرعت کمپین واکسیناسیون سراسری در اسپانیا بالا بوده و تقریبا ۳۸ درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

ترس اکثر شهروندان آلمانی از شعله ور شدن مجدد آتش کرونا

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نگران شعله ور شدن مجدد آتش کرونا و محدودیت های دراز مدت هستند.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بر خلاف تابستان سال ۲۰۲۰ اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نگرانند که در سال جاری دوباره کرونا شعله ور شود. شمار افرادی هم که نگران محدودیت گسترده و دراز مدت در آزادی ها هستند هم در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی که توسط موسسه اینفراتست دیامپ انجام شده است در حالی که در تابستان سال گذشته حدود ۵۰ درصد شهروندان نگران شعله ور شدن مجدد کرونا بودند در حال حاضر ۶۲ درصد آلمانی ها نگران این مسئله هستند.

در عین حال عامل تعیین کننده درشرایط فعلی ویروس دلتا است که در بسیاری کشورها از جمله پرتغال، روسیه و انگلیس در حال گسترش است و منجر به قواعد سختگیرانه سفر همچنین برای آلمانی ها هم شده است.

در عین حال نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در حال حاضر تنها ۲۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ابتلای خود و اعضای خانواده به کرونا می ترسند. در فوریه سال جاری میلادی ۴۴ درصد از شهروندان این نگرانی را داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد در حالی که در دسامبر سال گذشته که جمهوری فدرال آلمان عمیقا در موج دوم کرونا گرفتار شده بود ۳۷ درصد نگران محدود شدن حقوق آزادی در دراز مدت بودند در حال حاضر ۴۶ درصد در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این میان بخصوص نگرانی درباره محدودیت های طولانی مدت در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بالا است و ۷۱ درصد در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند. در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات ۵۱ درصد و در بین طرفداران حزب چپ ۴۵ درصد در این باره ابراز نگرانی کرده بودند. کم ترین نگرانی در این باره در بین طرفداران حزب سبز آلمان ( ۲۸ درصد) وجود داشت.

بازگشت ممنوعیت‌های تردد شبانه در پرتغال

در پرتغال هم به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا در بسیاری مناطق ممنوعیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۳ گزارش شده است. به گفته دولت این محدودیت ها شامل کشور پرتغال هم می شود.

یکی از وزرای کابینه دولت پرتغال اعلام کرده : ما نمی توانیم تحت هیچ شرایطی ادعا کنیم که این پاندمی تحت کنترل درآمده است.

سرعت بالای ابتلاهای جدید به کرونا در انگلیس

در انگلیس هم شمار مبتلایان جدید به کرونا به سرعت در حال افزایش است و روز گذشته نهادهای بهداشتی این کشور ۲۷۹۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کردند. در انگلیس ویروس دلتا به سرعت در حال گسترش است و در دوره زمانی بین ۲۵ ژوئن و اول جولای موارد ابتلا به این ویروس تقریبا ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است. ۲۲ نفر دیگر هم در ارتباط با آن جان خود را از دست داده‌اند.

توریسم اسپانیا آرام آرام از زیر بار کرونا قد راست می‌کند

توریسم در اسپانیا آرام آرام از زیر بار کرونا قد راست می کند. شمار توریست های خارجی در ماه می به ۱.۳۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرد بعد از اینکه یک سال پیش به دلیل محدودیت های جدید به صفر رسیده بود. این خبر را دفتر آمار ملی اسپانیا اعلام کرد. به این ترتیب شمار توریست ها بعد از کاهش محدودیت های سفر در ماه آوریل بیش از دو برابر شده ولی همچنان ۸۳ درصد زیر سطح قبل از بحران در ماه می سال ۲۰۱۹ است. توریسم یک منبع درآمد کلیدی برای اقتصاد اسپانیا است.

تداوم روند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای ۶۴۹ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر صد هزار نفر به ۵ مورد کاهش پیدا کرد. ۶۹ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان با وجود گسترش دلتا واکسیناسیون همه کودکان را توصیه نمی کند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) با وجود شیوع ویروس دلتا که بسیار مسری تراز گونه های دیگر است هیچ دلیلی برای توصیه برای واکسیناسیون عمومی کودکان نمی بیند.

رئیس این نهاد بهداشتی در آلمان اعلام کرده که در حال حاضر هیچ دلیلی برای تغییر عجولانه رویکرد ما وجود ندارد. استیکو واکسیناسیون همه کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال را ضروری ندانسته و تنها این امر را برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای سخت توصیه می کند.

البته وزیر بهداشت آلمان این توصیه استیکو را رد می کند و بر این عقیده است که باید هماهنگی بین علم و سیاست بهبود یابد تا مردم احساس ناامنی نکنند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲,۶۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۷,۹۸۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۸۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۱۲,۳۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۷۷,۹۶۵ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۱۱۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۸۲۸,۴۶۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۱۶۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۶۰,۷۸۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۵۸۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۸۲۱,۳۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۸۸۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. 

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۶,۹۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۵۳۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس