کد خبر 1243643
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
کرونا

موارد ابتلای جدید به کرونا در اکثر کشورهای اروپایی به دلیل شیوع گسترده دلتا ویروس در حال افزایش است و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود واکسیناسیون، اکثر شهروندان ترس زیادی از موج چهارم کرونا دارند.

به گزارش مشرق، بحران کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده و بخصوص نوع دلتای آن دردسرهای زیادی را برای مقامات و شهروندان این اتحادیه ایجاد کرده است.

اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

 جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که  دولت آلمان اسپانیا را به دلیل افزایش روزافزون و چشمگیر مبتلایان جدید کرونا از روز یکشنبه در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان مایورکا و همچنین جزایر قناری در اسپانیا هم از روز یکشنبه در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفته و محدودیت های سختی علیه مسافران از این کشور اعمال می شود. این خبر را روز گذشته انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرد.

این بدین مفهوم است که وزارت امور خارجه آلمان در تعطیلات تابستان مجددا شهروندان خود را از سفر به این منطقه جذاب برای آلمانی ها محروم می کند. همچنین کسی که با هواپیما از اسپانیا به آلمان سفر می کند باید همچون سابق یک تست منفی کرونا و یا یک گواهی مبنی بر واکسیناسیون کامل و یا بهبودی از کرونا را ارائه دهد.

شیوع گسترده دلتا ویروس در اسپانیا

علت این تصمیم دولت آلمان شیوع ویروس دلتا در بسیاری کشورهای اروپایی از جمله کشور اسپانیا اعلام شده است. شمار موارد ابتلای جدید به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اسپانیا در عرض یک هفته به ۱۷۹ مورد رسیده است.

یکی از مسئولین جزایر قناری اسپانیا روز پنج شنبه از احتمال بازگشت برخی محدودیت ها به این منطقه از جمله منع ترددهای شبانه خبر داد. وی از افزایش فشار بر بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه و افزایش موارد ابتلا در بین جوانان خبر داد.

البته وزیر توریسم اسپانیا همچنان کشور خود را به عنوان یک منطقه امن کرونایی برای توریست ها اعلام کرده و از کشورها خواسته به شهروندان خود برای سفر به این کشور هشدار ندهند. وی بعد از اینکه وزیر اروپایی فرانسه از مردم کشورش خواست اسپانیا و پرتغال را به عنوان اهداف سفرهای تابستانی خود انتخاب نکنند این اظهارات را ایراد کرد.

شرایط حاد کرونایی در قبرس

وضعیت کرونایی در قبرس هم حاد شده است و آلمان این منطقه را هم در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده است و از روز یکشنبه علیه مسافران از این کشور به آلمان محدودیت های بسیار سختگیرانه ای اعمال خواهد شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز یکشنبه کسانی که از این کشور به آلمان سفر می کنند و واکسینه نشده و یا از کرونا بهبود نیافته اند باید به مدت ۵ تا ۱۰ روز در قرنطینه قرار گیرند.

آلمان کشورهایی را در مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد که آمار مبتلایان جدید در آن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالای عدد ۵۰ است. کشورهایی که در آن موار ابتلای جدید در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالای ۲۰۰ است در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار می گیرند.

افزایش موارد ابتلای مرتبط با مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا

موار ابتلا به کرونا در ارتباط با مسابقات جام قهرمانی فوتبال اروپا در حال گسترش است و گریبان آلمان را هم گرفته است. در مجموع بر اساس اطلاعات نهادهای اروپایی حدود ۱۸ ابتلا به کرونا در ارتباط با این مسابقات در آلمان ثبت شده است.

تا به حال اسکاتلند با ثبت ۱۹۹۱ مورد ابتلا به کرونا در ارتباط با مسابقات قهرمانی فوتبال  رکورددار است.

تشدید محدودیت ها در هلند

کشور هلند هم به دلیل افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا برخی اقدامات  خود را مجددا تشدید کرده است. این خبر را نخست وزیر این کشور روز گذشته اعلام کرد. وی خطاب به مردم کشورش اعلام کرد: ما باید گسترش سریع این ویروس را متوقف کنیم.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در کشور هلند

اخیرا در کشور هلند حدود ۷ هزار ابتلای جدید روزانه ثبت شده است که هفت برابر مبتلایان جدید در هفته قبل از آن بوده است. دولت درباره شرایط کرونایی ابراز نگرانی کرده و درباره بازگشت مجدد به وضعیتی که در آن امکان سفرهای توریستی وجود نداشته باشد هشدار داده است. کشور هلند در ۲۶ ژوئن تقریبا همه اقدامات کرونایی خود را لغو کرد. نرخ مبتلایان جدید در این کشور در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۹۴ رسیده و نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور سویه دلتا را عامل شیوع مجدد کرونا در کشورشان دانسته اند. حدود ۴۰ درصد شهروندان هلندی تا به حال کاملا علیه کرونا واکسینه شده و دو سوم هم حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روند افزایشی موارد ابتلا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای ۹۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده که ۲۸۱ مورد بیشتر شنبه هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور  در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۵.۸ افزایش پیدا کرده است. ۳۵ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

هشدار کمیسیون اروپا به کشورها درباره اعمال محدودیت های سفر یکجانبه

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی با وجود افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا فصل تعطیلات و سفرهای تابستانی در معرض خطر قرار ندارد. کمیسر امور اقتصادی اروپا در این باره گفته است: موارد بیشتر ابتلا به کرونا به صورت خودکار شرایط خطرناک تری ایجاد نمی کند. وی درباره محدودیت های سفر غیر قانونی و یکجانبه از طرف کشورها در این شرایط برای مهار کرونا هشدار داد.

ممنوعیت ورود مسافران واکسینه نشده به مالت

کشور مالت بعد از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا قواعد برای ورود مسافران به کشورش را تشدید کرده و به عنوان اولین کشور اروپایی تنها به مسافران از کشورهای خارجی که کاملا واکسینه شده اجازه ورود به این کشور را می دهد.

دولت مالت این تصمیم را بعد از آن گرفت که نهادهای بهداشتی ۹۶ ابتلای روزانه را ثبت کردند. موارد ابتلا به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و بیشترین موارد ابتلا مربوط  به مسافرانی است که از خارج به این کشور وارد می شوند.

ترس زیاد شهروندان اروپایی از موج چهارم کرونا

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که ترس شهروندان اروپایی از جهش های کرونا و موج چهارم این بحران همچنان بالا است. با وجود نرخ واکسیناسیون بالا اما بیش از ۹۰ درصد شهروندان با نگرانی به آینده می نگرند. این بررسی توسط موسسه اروپایی (ECOS) منتشر شده است و در آن از ۲۱ ژوئن تا ۶ جولای از بین حدود ۸ هزار شهروند اروپایی سوالاتی انجام شده است.

این نظر سنجی از بین  شهروندان کشورهای آلمان، دانمارک، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، هلند، پرتغال و اسپانیا انجام شده است.    این نظر سنجی نشان می دهد که بخصوص در کشورهای پرتغال و اسپانیا ترس از ویروس های جهش یافته بسیار بالا است. بر این اساس حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی در این باره ابراز نگرانی کردند. ۷۵ درصد شهروندان پرتغالی در این باره ابراز نگرنی زیاد یا بسیار زیاد کردند و در آلمان ۸۷ درصد ابراز نگرانی زیاد و ۵۱ درصد هم ابراز نگرانی بسیار زیاد کردند.

تصویر مشابهی درباره موج چهارم کرونا هم وجود داشت و تنها ۱۰ درصد شهروندان آلمانی در این باره عقیده ای نداشتند و ۵۷ درصد در این باره ابراز نگرانی زیاد تا بسیار زیاد کردند.

سفرهای بدون قرنطینه به انگلیس برای مسافران واکسینه شده فراهم می شود

در جریان روند کاهش محدودیت ها دولت انگلیس می خواهد سفرهای بدون قرنطینه برای توریست های خارجی کاملا واکسینه شده    بدون شرایط قرنطینه را ممکن کند. دولت انگلیس روز جمعه اعلام کرد که در دو هفته آینده طرح های مشخصی را در این باره ارائه خواهد داد. از روز ۱۹ جولای قرار است اکثر محدودیت های کرونایی در انگلیس لغو شود. بر این اساس شهروندان انگلیسی کاملا واکسینه شده و کودکان آن ها باید در صورت بازگشت به انگلیس دیگر به قرنطینه نروند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا

در ایتالیا هم موارد ابتلا به کرونا روند افزایشی پیدا کرده است. کارشناسان بهداشتی در این کشور از شیوع دلتا ویروس خبر داده و از شهروندان خواسته اند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

افزایش چشمگیر موارد آلودگی به دلتا در انگلیس

در کشور انگلیس هم موارد آلودگی به ویروس دلتا در مقایسه با هفته پیش حدود یک سوم افزایش پیدا کرده است. سازمان بهداشت عمومی انگلیس در مجموع در عرض یک هفته ۵۴۲۶۸ مورد آلودگی به کرونا را شناسایی کرده  که ۴۴ مورد مربوط به سویه دلتا بوده است. دلتا کرونا در حال حاضر عامل ابتلای ۹۰ درصد به بیماری کووید ۱۹ در این کشور است. نهادهای بهداشتی انگلیس روز جمعه از ابتلای بیش از ۳۵۷۰۰ مورد جدید روزانه خبر دادند که بیشترین موارد ابتلا از ۲۲ ژانویه محسوب می شود.

به دلیل شیوع ویروس دلتا در انگلیس در هفته های اخیر موارد ابتلای جدید دراین کشور به شدت افزایش پیدا کرده و شمار مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ۲۰ به ۲۷۷ افزایش پیدا کرده است. با این همه دولت نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون می خواهد در ۱۹ جولای تقریبا همه قواعد کرونایی را لغو کند.

 فرانسه: واکسیناسیون ۹۵ درصدی برای مقابله با دلتا ویروس لازم است

دانشمندان فرانسوی نرخ واکسیناسیون تا ۹۵ درصد را برای مهار ویروس دلتا ضروری می دانند. هیات مشورتی علمی دولت فرانسه روز جمعه اعلام کرد: ما نمی توانیم این اپیدمی را تحت کنترل درآوریم اگر ۹۰ تا ۹۵ درصد شهروندان واکسینه نشوند. با توجه به موارد روزافزون ابتلا به کرونا موج چهارم کرونا با تاثیرات بر روی سیستم سلامت و بهداشت قابل پیش بینی است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه تا به حال تنها نیمی از شهروندان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اندو ۴۰ درصد شهروندان هم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

 جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۴,۵۸۰ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۵,۷۰۷ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱,۳۹۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۱,۸۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶ نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند ...

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۸۰۳,۶۸۷ از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۳۰۲ هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۰۵۸,۰۹۳ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۳۶۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۶۸,۴۹۱ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۷۵۶ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۹۳۷,۱۹۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۰۰۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۴۲,۳۳۵ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۷۴۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن .ف IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    چقدر سوسول بازی در میارن . ما موج پنجم رو تموم میکنیم بریم موج ششم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس