کد خبر 1243739
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری/ همچنان در کنار سفیدپوستان هستیم!

ماموران پلیس از کالیفرنیا به دلیل کشیدن گرافیتی (نقاشی دیواری) با موضوع«Black Lives Matter»(جان سیاهان اهمیت دارد) شکایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن تایمز، ماموران پلیس از کالیفرنیا به دلیل کشیدن گرافیتی (نقاشی دیواری) با موضوع«Black Lives Matter»(جان سیاهان اهمیت دارد) شکایت کردند.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

پالو آلتو، کالیفرنیا - پنج افسر از شهر پالو آلتو دره سیلیکون شکایت کرده و گفته اند که این امکان ایجاد نقاشی دیواری با موضوع«Black Lives Matter»(جان سیاهان اهمیت دارد) با تصاویر ضد پلیس را فراهم می کند که باعث آزار و تبعیض علیه اجرای قانون می شود.

این نقاشی دیواری در ژوئن گذشته در خیابان روبروی تالار شهر پس از کشته شدن جورج فلوید توسط افسر مینیاپولیس، توسط «درک شووین» نقاشی شد. بنا به گفته «دیلی پُست» در پالو آلتو، که برای اولین بار چهارشنبه دادخواست را گزارش کرد، قرار بود تا یک سال در خیابان بماند اما تا ماه نوامبر از بین رفت.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

بر اساس دادخواست ماه گذشته در دادگاه عالی شهرستان سانتا کلارا، یکی از این تصاویر مربوط به «جوآن چسیمارد» بود که به نام «آساتا شکور» شهرت دارد و در سال ۱۹۷۳ در قتل یک سرباز ایالت نیوجرسی مجرم شناخته شد. او بعداً از زندان فرار کرد و به کوبا رفت. شکور هنوز پیدا نشده است.

در این دادخواست همچنین گفته شده که این نقاشی دیواری شامل لوگوی (آرم) «New Black Panthers»(نئو پلنگ های صورتی) است که تحت عنوان «مرکز حقوقی فقر جنوبی ها) به عنوان گروهی شناخته می شوند که به گسترش نفرت و خشونت علیه سفیدپوستان، یهودیان و اجرای قانون اقدام می کنند، علامت گذاری شده است.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

در این دادخواست آمده است: مأموران اجرای قانون، از جمله شاکیان، هر بار که وارد اداره پلیس پالو آلتو شدند مجبور به عبور فیزیکی از نقاشی دیواری و شمایل نگاری توهین آمیز، تبعیض آمیز و آزار دهنده آن شدند.

ماموران پلیس در شکواییه خود آورده اند که نقاشی دیواری قانون استخدام و مسکن عادلانه ایالت را نقض کرده است. اما طبق این دادخواست، این شهر، این رفتار را تصویب کرد و اصرار داشت که ادامه یابد و بر آن تاکید شود.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

در جولای سال ۲۰۲۰، انجمن پلیس ملی خواستار حذف این نقاشی دیواری شد و گفت که این نقاشی گرافیتی اهانت به تجلیل از یک قاتل فراری پلیس در مقابل تالار شهر است.

«مولی استامپ» وکیل مدافع شهر، به روزنامه گفت که این شکواییه به شهر ما ارائه نشده است. وی روز پنجشنبه به پیگیری تلفنی آسوشیتدپرس در این خصوص پاسخ نداد.

جان سیاه‌پوستان مهم است یا زندگی سیاهان مهم است یا جان سیاه پوستان اهمیت دارد (Black Lives Matter) یک جنبش اجتماعی بین‌المللی است که از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا آغاز شد و برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند. این جنبش به صورت منظم به سازماندهی اعتراضات مردمی به کشته شدن سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس و نژادپرستی سازمان یافته در سیستم قضایی و پلیس آمریکا می‌پردازد.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

در سال ۲۰۱۳ در پی تبرئه یک پلیس از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست به نام تریوان مارتین، این نهضت با هشتگ «#BlackLivesMatter» در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ با برگزاری تظاهرات گسترده خیابانی پس از کشته شدن دو سیاه‌پوست دیگر آمریکایی در سطح آمریکا معروف شد. آلیشیا گارزا، پاتریس کالرز و اوپال تومتی که مبتکران استفاده از این هشتگ بودند در طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ دامنه فعالیت‌های این جنبش را به بیش از ۳۰ شعبه محلی در سراسر آمریکا گسترش دادند. با این وجود، جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کند و هیچ گونه ساختار سلسله مراتب رسمی ندارد. در تابستان سال ۲۰۱۵، فعالان این جنبش نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به صورت علنی به چالش کشیدند تا موضع خود را در مورد موضوعات مرتبط با این جنبش به وضوح مشخص کنند.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

در سال ۲۰۲۰ میلادی در طی وقایع و اعتراضات پس از کشته‌شدن «جورج فلوید» به دست مأمور پلیس «دِرِک کلویین» در شهر مینیاپولیس ایالت مین‌سوتا، این جنبش اجتماعی در سر خط خبرهای در سراسر جهان قرار گرفت.

جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» امروز در جامعه آمریکا به واقعیتی غیرقابل انکار تبدیل شده است.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

وب سایت خشونت پلیس «Mappingpoliceviolence» نشان می دهد که تنها در سال ۲۰۱۵ حداقل ۱۰۲ سیاهپوست غیرمسلح با تیراندازی پلیس کشته شده‌اند که به معنای دو کشته در هفته است. این میزان ۵ برابر سفید پوستانی است که به دست پلیس با تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند.

شکایت پلیس آمریکا از یک نقاشی دیواری

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 17
    سلام به ما چه موضوعی داخلی کشورشانه
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      17 6
      بله به توچه
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      بی زحمت و اگر راست میگی در رابطه با افغانستان و طالبان و ... موضاعات مختلف دیگر بیرون حرف نزن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس