کد خبر 1244327
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۲۱| تداوم استقرار توده هوای گرم/ وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید طی ۵ روز آینده در نوار شمالی کشور نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی و باش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 از روز سه شنبه تا پنجشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز رگبار پراکنده روی می‌دهد.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی ۲ روز ‌آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد که در برخی ساعات احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد.

 توصیف سامانه: تداوم استقرار توده هوای گرم

نوع مخاطره: وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ : خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ : خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس