دربی پایتخت - استقلال و پرسپولیس

دربی ۹۶ پایتخت جدا از حساسیت حذفی بودن بازی، تحت تاثیر ادبیات سخیف و بی اخلاقی برخی از ارکان دو تیم برگزار می شود و جنگی کاذب و بدون ثمر در خارج از مستطیل سبز شکل گرفته است.

سرویس ورزش مشرق - نود و ششمین دربی پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی روز پنجشنبه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می ‌شود که درگیری های مجازی و رسانه ای دو تیم استقلال و پرسپولیس در سطح مدیریتی و دادن بیانیه به اوج خود رسیده و حساسیت های کاذب این دیدار را دوچندان کرده و شاید این اتفاقات زشت باعث شود مشابه صحنه های زشت دقایق پایانی دربی برگشت لیگ بیستم در این دیدار را بیشتر ببینیم.

در هفته اخیر که هواداران فوتبال دو فینال مهیج سطح بالا در آمریکای جنوبی و اروپا دیدند و تصاویر زیبای ستارگان فوتبال دنیا پس از برد و رفتار آن ها با رقیب را مشاهده کردند، متاسفانه در ایران شاهد انواع بی اخلاقی ها و ادبیات سخیف از سوی برخی ارکان دو باشگاه پرهوادار بودیم که دیدن و شنیدن و خواندن آن ها چیزی جز تاسف باقی نمی گذارد و اگر اغراق نکرده باشیم این درگیری های لفظی در نوع خود تفاوتی با رفتار زشت برخی هواداران انگلیس پس از باخت در فینال یورو ۲۰۲۰ نداشت!

 این دیدار حذفی به نوعی تکرار مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته است که شهریور ۹۹ برگزار شد و استقلال موفق شد در دیداری جذاب و مهیج پس از تساوی ۲-۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی حریف سنتی خود را شکست داده و به فینال صعود کند.

بازنده اصلی دربی ۹۶ پیش از آغاز مسابقه/ شرایط متفاوت و خاص استقلال و پرسپولیس

اما دو تیم با شرایط نسبتا متفاوتی در این میدان حاضر خواهند شد؛ استقلال ۵۰ امتیازی در لیگ برتر جایگاه سومی‌اش را قطعی کرده و شاید به خاطر اختلاف امتیازش با پرسپولیس به همین رتبه سوم قانع باشد و در بهترین حالت با شکست دادن سپاهان در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر شانس نایب قهرمانی خود را نیز بسنجد.

شاگردان مجیدی استرس و دغدغه سه بازی باقیمانده لیگ را ندارند به همین دلیل شاید از نظر روانی شرایط آبی پوشان بهتر ارزیابی شود اما پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان است و در صورت شکست احتمالی در دربی ممکن است در ادامه لیگ هم دچار لغزش شود همین مساله کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی را دشوارتر می‌کند.

اما خارج از زمین بازی و شرایط جدول، استقلال همچنان درگیر اختلاف‌های درون باشگاهی است، هرچند با بردهای اخیر تیم به ظاهر فروکش کرده ولی قطعا آتش زیر خاکستر است و همه از اختلاف مجیدی و مددی در این تیم اطلاع دارند. در پرسپولیس هم برخلاف تصور، پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان شاید سوژه اصلی باشد و شاید تجربه چند سال اخیر و مدیریت بحران خوب در این تیم فعلا اجازه خودنمایی حاشیه و منحرف کردن تیم از ریل قهرمانی را نداده است.

پرسپولیس قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر است و در آستانه کسب عنوان پنجمین قهرمانی پیاپی فصل قرار دارد اما هم یحیی و بازیکنان و هم هواداران می‌دانند که هیچ کدام از این جام‌ها نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی در دربی باشد و این دیدار خاص همیشه شرایط خاص خودش را داشته است، خصوصا این بازی که باید یک برنده داشته باشد.

بازنده اصلی دربی ۹۶ پیش از آغاز مسابقه/ شرایط متفاوت و خاص استقلال و پرسپولیس

 استقلال فینالیست فصل قبل جام حذفی هم به هیچ عنوان دوست ندارد حالا که قهرمانی لیگ را تقریباً از دست رفته می بیند در این مسابقه حذف شود و با روحیه ای بد به استقبال تک بازی حذفی مقابل الهلالِ تا بن دندان مسلح در آسیا برود.

دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در صورت صعود از مرحله یک هشتم نهایی شاید برحسب قرعه باز هم در جمع ۸ تیم برتر آسیا با هم روبرو شوند تا شاهد سومین دربی در کمتر از ۶ ماه باشیم!

استقلال برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی راه سختی را نسبت به پرسپولیس طی کرده، آبی پوشان ابتدا پیکان و سپس ذوب آهن را شکست دادند و بعد از حذف دو تیم لیگ برتری به پرسپولیس رسیده‌اند. پرسپولیس اما با شکست دادن مس نوین کرمان وشاهین بندر عامری دو تیم از لیگ دسته دوم به این مرحله رسیده و به نوعی استقلال اولین حریف جدی و سخت این تیم محسوب می شود.

به هر حال این دربی هم در پایان روز پنجشنبه به بایگانی تاریخ سپرده خواهد شد و نتیجه این دیدار از لحاظ فنی برای هر یک از دو تیم تا قبل از آغاز دیدار بعدی آ نها اهمیت خواهد داشت و امید می رود که ادامه این درگیری های زننده ارکان دو باشگاه هم به پایان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    11 0
    رفتارهای اینچنینی در فوتبال ایینه تمام نمای جامعه ماست - رانندگی هم همینطور
    • جهانزاده MD ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      5 2
      شما نگاه کنید هشت سال قبل آیا وضع اینجوری بود؟ این دو تیم با هم و هوادارنشون با هم چنین جنگهای لفطی سنگین و شدید داشتن؟ این حوادث در این 8 سال اروم اروم رشد کرد تا حالا که داره دولت عوض میشه به اوج رسیده... ریشه این مساله به وضوح در دولت روحانی و وزرای بیحیای ایشون جستجو میشه. وزرای که برخیشون حقیقتا بچه بودن و سلایق شخصی و مسادلی رو که ماله زندگی شخصی هست را وارد یک کشور و ملت کردن. وقتی وزیر ورزش میاد کوری ها و عقده های خودشو و حسرت خودشو با مقام و پستی که داره سعی میکنه جبران کنه و هشت سال از پرسپولیس حمایت محض و تمام عیار میکنه و تیمش محبوبش تمام جامهارو درو میکنه و از مشکلات مالی رنج نمیبره و خب طبعتا این تیم حریف و سایر تیمها رو به خشم میاره و اونها صداشون در میاد و این اعتراضات در نهایت منجر به چنین فضاحتهای اخلاقی میشه که حالا هوادارن به خون هم تشنه هستن و چه فحشهای زشت و رکیک و حد داری که تو کامنتها در شبکه های اجتماعی نثار هم نمیکنن.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 3
      به 14.15 بله اینجوری بوده. مسایل اینچنینی کوتاه مدت شکل نمی گیره. الان فقط داره هر روز علنی تر می شه. یعنی فرهنگ جامعه به سوی این ناهنجاریها بوده و الان پروا و قبح مسایل از بین رفته. نمونه رانندگی - همیشه پر خلاف و پر مدعا دختر قمه کش دزدیها سرقتها زورگیریها این قدرت نمایی اراذل که دیگه نور علی نور و اظهر من الشمس و ادامه هر گوشه ای از این جامعه رو نگاه می کنی، همینه در امتحانات دانشگاه و مدرسه گروه مجازی برای تقلب درست می کنن و ...
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    در مقایسه فوتبال لجن مال شده و پر از حرف حدیث ما با فوتبال آسیا و اروپا ، به همین بسنده می کنم که فوتبالی های ما در باشگاههای فرهنگی _ ورزشی !!! فوتبال می کنند و دیگران فقط عضو باشگاه فوتبال هستند و به تیمشان غیرت دارند !!!
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 3
    شیخ حسن کذاب لعنته اله اخلاقی باقی گذاشته که در زمین ورزش هم رعایت شود
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 3
    لنگ چندسال میشه که از شرایط کاملا ویژه برخوردار هستش، به دستور دولت بنفش تمام باشگاه ها خنثی شدن تا لنگ بتونه با مربی دلالش قهرمان بشه
  • SE ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 7
    در حالیکه پرسپولیس شانس دو قهرمانی را دارد ولی استقلال فقط احتمال قهرمانی جام حذفی را دارد چطور کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی دشوارتر است؟!
    • امیررضا حسینی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      3 0
      چون شما سید جلال و آل کثیر رو ندارین
  • FR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    وقتی تبعیض جامعه ای را به فلاکت میکشونه وحتی در باشگاه های ورزشی هم عملا وعلنی نمایش داده میشه توقع دیگه ای نباید داشت بلاخره از یه جایی میزنه بیرون مشکل بی اخلاقی را در بین دولتی ها ومسیولین جستجو کنید نه در مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس