کد خبر 1245659
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: سگ رو میارن، عقیمش می‌کنن، روی بدنش عمل زیبایی حیوانات انجام میدن، هرکاری که دلشون می‌خواد باهاش می‌کنن، هرجا و تو هر شرایطی به خودشون خوش بگذره حیوون زبون‌بسته رو نگه‌می‌دارن؛ آخرش هم اسمش رو میذارن انسانیت!

حیوان آزاری به اسم انسانیت!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    44 17
    پدرم ازسال 1330 در شهر کشاورزی ودامداری داشت. در تاریخ 65/11/30 زمان رژیم شاه بارها آمدند تا به بهانه قانون نگه داری دام مارااز شهر به بیرون انتقال دهند. اما از عهده پدرم نیامدند چرا که همسایگان ومردم که بیشتر خریدار شیر سالم بودند. خودشان می خواستند تا ما از کنار شان نرویم تا اینکه یکی از همسایگان شهردار شهر شد. وایشان از پدرم خواست (طبق قانون‌مصوب 1356.11.30ماده 1 - نگهداری دام جز توسط شرکت سهامی گوشت کشور و عبور دادن دام به طریق پیاده در محدوده خدماتی پایتخت ممنوع است ) وباز همسایگان با حمایت از ما تا سال 1377 همچنان در شهر دامداری می کردیم. دراین سال دیگر پدرم پیر وحوصله بحث با ماموران نداشت. وشهرداری همچنان درب طویله را پلمب می کرد وبالاخره پدرم ناچارا از شهر کوچ کرد. هنوز طویله وخانه تنوردار ما درشهر وجود دارد. اشکالی که به ما می گرفتند می گفتند انواع حیوانات وحشرات از طویله شما می آید. حالا چگونه شده که این همه سگ درخانه ها وجود دارد وسودی برای همسایه ها هم ندارد. ولی مامور شهرداری نیست که به آنها تذکر دهد
    • Hamid IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      21 41
      شما بوی گند و الودگی ناشی از گاو و دامها و پهن و کثافتشون رو با ۱سگ تمیز مقایسه میکنی؟سگ وارد شهر شده چون دزد زیاد شده.
    • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      18 2
      چه ربطی داشت
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      16 4
      بله تو کشور اسلامی قوانین ضد اسلامی هست اگه یک مرغ یاخروس داشته باشین بهداشت محل صد درصد گیر میده اما برای سگ وانواع جک وجونور هیچی نمیگن
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      9 4
      کاملا‌درسته‌
    • بابک IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      9 2
      خوب کاری کردن. همسایه ی ما هم اینطوری بود. هروز و شی از تو بالکن سوسک و حشره میامد تو خونه... صدای خروس هاش دم ب دقیقه آسایش و گرفته بود. رو تنمون جوش های خارش دار میزد. 7تا خروس و 6 تا مرغ و غاز و دوتا گوسفند داشت. واقعا پر از میکروب و حشره شده بود تو حیاط بغل ما. این آدم ها عقل شون هنوز رشد نکرده فرق سگ خونگی رو با آلودگی دام بفهمند. سگی ک شامپوش 100هزار تومنه و تربیت شده برای توالت کردن. 6مدل واکسن زده. و حتی مسواک میزنه هر شب.
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 0
      درود بر شما، شما (پدر شما) سالها در دو حکومت کاملا متفاوت تخلف کردید و البته این قانون در بهترین کشورهای جهان هم رعایت میشه ، نگهداری سگ در اکثر کشورهای دنیا قانون مشخصی داره و در کشور ایران هم بستگی به نوع کارآیی و تخصص سگها قانون وجود داره
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      10 9
      سگ تمیز،سگ نجس هست ،تو شب روز اونو حمام بده با آب صابون بشور هیچ فایده ای ندارد،در ضمن درون آب دهان سگ یک میکروب وجود دارد اگر به یک ظرفی زبان بزند هزار بار هم با آب و صابون و مایعات شسته شود پاک نخواهد شد فقط با خاک از بین میرود ،در نیجه سگ ذاتا نجس هست تمیز نیست
    • ......‌‌‌‌‌‌ IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      6 3
      اول اینکه فکر می کنم با خواندن نظر ها باید متوجه شده باشید که چرا ما حیوانات را عقیم می کنیم چون اکثرا یک سری آدمی که هنوز در دوران دایناسور ها زندگی می کنند می گن حیواناتی مثل سگ یا گربه نجس هستند و آدم های کمی هستند که از دوران دایناسور ها بیرون اومدن و اگه بخوان همه از حیواناتی که جفت گیری کردند و بچه هاشون نگه داری کنند باید نفری از ۳۰ یا ۴۰ تا حیوان در خونه نگه داری کنند اگه ما بذاریم اونها بچه بیارن باید توی کوچه ولشون کنیم چرا چون سگ حداقل در هر جفت گیری ۴ تا بچه میاره و ما نمی توانیم از پس هزینه ها بر بیایم و نهایتا این اتفاق می افتد که شهرداری اون ها را می کشه دوم اینکه اگه نمی دونی یک مقدار تحقیق کن دلیل جفت گیری حیوانات اینه که زمانی که به سن جفت گیری می رسند درد می کشن و برای همین هم داد می زنند و تا جفت گیری نکنند درد می کشند یا باید جفت گیری کنند یا عقیم بشن پس به نفع خودشونه که عقیم بشن سوم خود حضرت محمد هم حیوانات را دوست داشته و بهشون کمک می کرده الان شرایط عوض شده و اگه از حیوانات نگه داری نشه مثل سگ شهرداری اون ها را می کشه تازه اگه از گرسنگی نمیرن خود حضرت علی هم دم در خونش گربه داشته و بهش غذا می داده اگه نمی دونی برو تحقیق کن دلیل اینکه ما حیوانات را به خونه میاریم اینه که جاشون در بیرون از خونه امن نیست مطمئن باش کسانی که به حیوانات کمک می کنند ثواب می کنند نه اون هایی که کاری از دستشون بر میاد و نمی کنند واقعا برای این طرز فکر دوستان متاسفم
    • شزن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      چی میزن یک سگ رو با کل دامداری مقایسه می کنی طرف سگ روزی یه بار می بره حموم
    • امیر IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      د به حیوانات خدا احترام بگذارید بهشون اب غذا بدید بعد ببینید چطور از در دیوار زندگیتون برکت بریزه براتون من حامی حیواناتم این را به عینه تجربه کردم هزار تومن خرجشون کنم کائنات صدهزارتومن بمن باز میگرداند دنیا حساب کتاب داره این جهان هوشمنده طبیعت فرزندان خودش را دوست دارد دشمنی ‌کنید با شما دشمنی میکند دوستی کنید بهترین ها را ارزانی شما میدارد
  • محسن IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    18 3
    باسلام، بنده اهل نگهداری حیوانات در منزل نیستم و بخصوص در مورد سگ، با توجه به مسألۀ شرعیِ آن (نجس بودن) خیلی هم حساسیت دارم. اما حقیقتاً تعجب می کنم از اینکه چند روزی است سگ گردانی و سگ نگهداشتنِ عده ای ، از سوی بعضی مسئولان و نهادها به مسألۀ اصلیِ کشور تبدیل شده است! بزرگانی که می گفتند برگزاری کنسرت و رفتن خانمها به ورزشگاه، مشکل و دغدغۀ ملت نیست، کاش در این مورد هم اظهار نظری بفرمایند که آیا « سـگ » مسأله و مشکلِ ملت و کشور هست یا خیر !
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      6 4
      نگهداری سگ مسأله اصلی کشور نیست. ولی فضایی که تو هشت سال دولت روحانی به وجود آوردند به معنای استحاله فرهنگی کشورمان است. لذا در کنار اهمیت مسایل اقتصادی مسایل فرهنگی هم مهم هستند. در ضمن کدوم دولت به مسئله سگ پرداخته؟ رسانه ها و مردم به این فضا پرداختند که خیلی هم خوب و ضروری است
    • جیم IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      7 3
      اتفاقا معضل بسیاری از خانواده هاست فصل تابستونه بچه ها را نمیشه صبح تا شب در آپارتمان 60 متری نگه داشت که متاسفانه پارک‌ها شده جولانگاه سگها که کلی آلودگی ایجاد میکنن و چه بسا باعث مریضی بچه هایی که بازی می‌کنند و زمین می خورند و به نجاسات آلوده میشن منجر بشه. در ثانی اینجور ناهنجاریها متولی داره که شهرداری‌ها و نیروی انتظامی وظیفه دارن که متاسفانه خوب عمل نمی کنن. به بهانه اقتصاد که متولی خودشو داره که نمیشه فرهنگ و اجتماع و عرصه های سیاست خارجی و نظامی و غیره را رها کرد. هر عرصه ای در جای خودش مهمه و باید در جهتش وقت و انرژی صرف کرد.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      بسیار پاسخ هوشمندانه ای بود.
    • ehsan GB ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 2
      سگ اصلا هم میکروب نداره داخل دهانش میکروب داخل دهان تو داره که چرت میگی
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    31 38
    با سلام.به نظر سگ بهترین و باوفاترین حیوان روی کره زمین هست.نمیدونم چرا انقدر دولت و ملتمون سگ ها رو آزار میدن.به نظر من سگ اصلا نجس نیس بلکه این انسان ۲پاست که نجسه.لطفا حیوانات رو آزار ندهید.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      8 3
      متاسفم باین تفکر، و بیان تفکرت
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      6 1
      بله اگر این سگ ها کودک شما را خدای ناکرده گاز گرفته بودند یا باعث ترس و وحشتش شده بودند این را نمی گفتید. بله حیوان آزاری کار بدی است. شما نجاست یا عدم نجاست را تعیین نمی کنید.
    • احمد US ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      8 2
      ما کی سگ ها رو آزار دادیم اینقدر این شبکه های ماهواره شما شستشوی مغازه دادن اینقدر به شما گفتن اینها سگ آزار که شما دروغ ها رو باورتون شده. اتفاقا ما مسلمانان حقوق حیوانات رو رعایت می کنیم نه شما که یک سگ اسیر خودتون می کنید و بد بختش .... وقتی باید بچه دار بشه برای راحتی خودتون میرید عقیمش می کنید. سگ برای خوش گذرانی نیست و السلام
    • مریم IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      9 3
      کاملا موافقم چرا سگ ها و گربه های زبون بسته رو عقیم می‌کنند شاید اون سگ دلش می‌خواد که بچه های زیادی بیاره یا اون گربه ...
    • یزدان IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      7 1
      تو مگه خدایی که جای خدا حکم میکنی و حرف میزنی.توبه کن چون داری بدعت میزاری در دین .رو حکم خدا و رسول پا نزار
    • دیانا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      4 0
      سگ نجس یا آدم تا سگ چه سگی باشه و آدم چه آدمی سگ اصحاب کهف یا بعضی از آدم های دائم الخمر تو هر قشری همه جورش هست ولی سگ در مکان های عمومی به نظرم درست نیست چون سلامت و امنیت به خطر میفته
    • محسن FR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      4 1
      دوست محترم؛ نجس بودنِ این حیوان مسألۀ شرعی است و بستگی به نظرِ بنده و شما ندارد. کسی که به دین اعتقاد دارد، به همۀ آن اعتقاد دارد. کسی هم که اعتقاد ندارد، بحث در مورد احکامِ دینی با او کاری بیهوده و عـبـث است. وقتی به « اصل » معتقد نیست بحث کردن در مورد « فروع » چه معنی دارد؟
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      9 0
      نجس به معنی بی فایده نیست . خون انسان هم نجس است . آیا خون بی فایده است ؟؟؟ احکام الهی دلایلی دارند که آرام آرام با پیشرفت علم ، روشن خواهند شد . سگ نجس است ( نه بی فایده و بی خاصیت ) و جایش در خانه نیست . برای نگهبانی و گله و شکار استفاده میشود .
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      6 2
      انسان کافری که نمی فهمد سگ نجس است خودش نجس است. چه کسی به شما گفته نجس بودن یعنی بد بودن و تایید حیوان آزاری؟ نجس بودن خوک و سگ به معنی بد بودن ذاتی آنها نیست. آنها برای خود اکوسیستم خیلی هم مفیدند. اما رابطه شان برای انسان مضر است. کما اینکه خون و منی و.. هم ذاتا بد نیستند. اما تماس آنها با لباس و غذای انسان مضر است و باید آن را تطهیر کرد. ضمنا بزرگترین دشمن حیوانات همین افرادی هستند که زندگی حیوانی را از آنها می گیرند و آنها را به زور وادار به زندگی آپارتمانی و کنار انسانها می کنند.
    • محمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      طبق نظر اسلام سگ نجسه و نگهداریش در داخل خانه جایز نیست اما شما که بر خلاف نامت اعتقادی به اسلام نداری حتما باید یه روزی سگی که نگه داشتی برات یه دردسر بزرگ غیر قابل حل درست کنه تا تنبیه بشی و حکمت حکم اسلام رو بفهمی
    • مهدوی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 1
      با سلام نجس بودن یا پاک بودن سگ نظر فردی نیست بلکه جزو احکام اسلام است. اسلام در عین حال که برای تمامی موجودات از جمله سگ حقوقی قائل است، اما آن را نجس می داند. و برای سگ نگهبان و شکار هم احکامی دارد.
    • عرفان IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      به نظر شما نیست طبق اموزه های دین اسلام سگ نجسه مثل خون.و.... اما این به این معنی نیست که آزارشون بدیم واتفاقا کسانی که سگ رو خلاف غریزه اش وارد آپارتمان می کنند سگ آزارند
    • حسین US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      محمد جان من و شما تعیین نمی‌کنیم که چی نجس است و چی نیست. سگ طبق حکم شرع مبین نجس است. حیوان خوبی است لیکن نجس است. توی خونه خوب نیست ولی در ویلا و بیابان و ... خوبه. البته بحث انگل و شپش و ... هم هست. مردم آزاری صاحبان سگها هم واقعا امر زشتی است. این مساله هم میگذره و متاسفانه بعد از اینکه این کار از مد افتاد، این حیوانات زبان بسته را رها میکنند.
    • جواد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      دوست عزیز وقتی چیزی بنام نجس بودن سگ رو قبول نداری پس بهتره نگی انسان نجسه بگو انسان پست تر از سگه از یه طرف نجس و پاکی رو قبول نداری بعد از اون طرف میگی انسان نجسه نه سگ
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      3 1
      اره لطفن سگتون رو بفرستید دهات ما گله مون سگ وچوپون نداره شرایط استخدام عالی هست با عرض معذرت از تمام چوپانان شریف که میدونن سگ مال گله گاو وگوسفنده
    • سجاد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      4 1
      طرف میاره سگش رو تو آپارتمان هم مارو اذیت میکنه و هم خود سگ اذیت میشه باید بساط این سگ بازی جماعت بسته بشه
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      4 1
      تو اگه خودت رو نجس میدونی لابد از جایی اطلاع داری ما که چنین اعتقادی نداریم
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 1
      حالا چپ و راست مقاله راجع به سگ.سرکاری جدید برا مردم.انرژیتونو صرف جلو گیری از توزیع ازاد و راحت مواد مخدر در همون پارکها بگزارین.
    • فلانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 2
      درسته که سگ با وفا ترین حیوونه ولی دوست عزیز سگ داخل روده خودش یه کرم یا انگل به طول ۴ با ۵ میلی متر داره که موقع دفع مقدار زیادی از تخم یا لارو اون کرم به بیرون میاد و مقداری از اون هم به مقعدش میچسبه و اگر این آلودگی وارد معده انسان بشه دیگه واویلا از این نظر میگن سگ نجسه بعدشم انسان اشرف مخلوقات خداونده جناب عالی نباید به انسان لقب نجس رو بدید شاید درمورد خودتون گفتید کلمه (نجس ) رو وگرنه انسان نجس نیست درسته که سگ با وفا و حیون خوبیه ولی جاش وسط شهر نیست و نباید تو خیابون ها باشه که هم ایجاد ترس برای بانوان و کودکان نکنه هم ایجاد آلودگی داخل شهر نکنه لطفا با دلایل علمی و کمی تفکر و بصیرت صحبت کنید
    • Amanj IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      عالی
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      نظر تو زیادم مهم نیست انسان ذاتشه که نجس میشه حالا خودتو ببین نظر بده
    • رضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      نجس و ناپاک اون انسان هایی هستند که دم از خدا و پیغمبر می زنن و برای خدا هم تعیین تکلیف می کنند، سگ ها را هم خدا آفریده و شما انسان های حقیر نمی توانید به آنها اَنگ نجس بودن بزنید.
    • انسان IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      کی نظر تو رو خواست کسی که سگ رو آفریده خودش فرموده سگ نجس هست البته به مرور زمان اگر آمریکا بهتون بگه شیطان خوبه شما احمق ها همین شعار رو خواهید داد که شیطان خوبه و آدمها بد هستند شما که میگید آدمها نجس هستند خودت نجسی
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 1
    به اینها باید گفت حیوانهای انسان نما .. ..
  • سینا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 1
    انسان، ویروس و مرض این سیاره است.
  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    تو‌ایران‌اصلا‌چیزی‌به‌نام‌قانون‌وجود‌ندارد‌
  • آتنا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    من مدت پنج ساله سگ نگهداری کردم تو آپارتمان واقعا به شخصه میگم سگ یه آدم بیکار با جیب پور پول میخواد چون باید روزی دو ساعت بدون قلاده تو فضای باز بازی کنه تا انرژیش تخلیه بشه و بعدم در مورد عقیم کردن حیوانات آیا آدما حاضرن با خودشون چنین رفتاری داشته باشن بهتره بجای عقیم سازی نرهارو وازوکتومی کنن تا فقط جلوی بارداری گرفته بشه.
    • ......‌‌‌‌‌‌ IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      عزیزم به نظر من شما یک آدم بسیار دروغگو هستید چون من افراد زیادی را می شناسم که از سگ نگهداری می کنند و خودم هم گربه دارم گربم با حیوون های دیگه نمی سازه اگه نه دو تا سگ هم میاوردم و می توانم بگم ماهیانه براش ده یا بیست میلیون خرج می کنم و این اصلا برام اهمیتی نداره همه این ها را گفتم که بگم انسان هایی که سگ یا گربه دارند به هیچ وجه فکر هزینه را نمی کنند اگه هم بکنند به هیچ شکلی به خاطر هزینه اون ها را دور نمی اندازند البته من دارم در مورد انسان ها صحبت می کنم شما را نمی دونم
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 2
    همچنین لباسهای مسخره تن حیوون بیچاره میکنن، موهای تنش رو مثل دلقک‌ها کوتاه میکنن، و... خیلی زشته واقعا. ولی راهکارش دست نیروی انتظامی نیست! بلکه باید تفکر و تدبیر و چاره جویی کرد که متأسفانه در کشور ما همیشه راه آسونتر یعنی برخورد انتظامی انتخاب میشه!!
  • امير US ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 2
    بايد قانون تدوين شود ولي نگهداري حيوان خانگي جرم نيست و اين برخوردها واقعا مربوط به قرون وسطي هست .
    • رضا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      نه بابا پس ببین چقدر بعضی ها از قرون وسطی هم عقب ترند در قرون وسطی میدونستند سگ باید دور از انسان زندگی کنه اما الان میگن چون آمریکا میگه با کلاسی به سگ داشتنه پس ما هم بریم؟ از کلاس عقب نمونیم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    البته بعضی از حیوانات اصولاً حیوان خانگی هستند و اگر رها بشن در طبیعت از بین میرن
  • ابراهیم IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 4
    باید همه ی سگها را از بین ببرند
    • سگ سرابی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      7 3
      اولیش خودتورو باید از بین ببرن شبه انسان
    • بابک IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      7 4
      هنوز نفهمیدم شماها که اینقدر از دین مایه میزارین دلیل این همه حیوان ستیزی و دشمنی شما مسلمانان با حیوانات چیه
    • سارا IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      قرار نیس چون این حیوون رو دوس نداری بگی باید از بین ببرن خدای من همان خدای حیوانات است خیلی چیزای دیگه هست باید از بین بره درست نظر بدید
    • ......‌‌‌‌‌‌ IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      ممکنه نظرم منتشر نشه ولی با این حال دلم خنک میشه اصلا بهت نمی گم دوست عزیز چون تو حتی انسان هم نیستی چه برسه به دوست من پس می گم احمق تازه به دوران رسیده عزیز که میگی سگ ها باید از بین برن اول اینکه من آرزو می کنم آدم های احمقی مثل تو از بین برن تا ما کلا راحت بشیم آقا اصلا درست که خدا میگه سگ نجسه ولی مگه تو خدایی که میگی سگ ها باید از بین برن خدا اگه می خواست سگ ها از بین برن چرا اصلا آفریدشون پس ساکت شو و حرف مفت نزن حتما خود خدا باید بیاد پایین بگه زر نزنید اصلا بگیریم که شما ها میگید سگ باید از بین بره ولی حتی حضرت نوح هم اگه البته قبولش داری اون ها را در کشتی قرار داده پس زر نزن احمق تازه به دوران رسیده
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      این حرف تو... از نظر اسلام گناه محسوب می شود از نظر عقل دیوانگی از نظر انسانیت اشتباه بزرگ و.......
  • یه بنده خدا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 3
    سلام به همگی ببینید عزیزان من خلاصه میکنم، اولا سگ نجس نیست اما جای سگ تو رخت‌خواب یا کلا توی خونه نیست باید بیرون باشه اون هم برای نگهبانی اما در خصوص سگ‌های کوچولو و بامزه مشکلی ندارم چون صادقانه خیلی نازن. ناگفته نمونه! کلا شهرداری‌های هر منطقه باید سگ‌ها رو جمع‌ آوری کنن چون واقعا خطرناک میشن مخصوصا گله‌ای جمع میشن! و بنده کلا با آزار سگ یا هر حیوان دیگه‌ای سخت مخالفم!
    • عشق وطن IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 2
      بزرگوار اون سگ ناز تو آپارتمان اصلا صدا نمیکنه؟شاید کسی نیاز به استراحت داشته باشه.آیا موجب مردم آزاری و همسایه آزاری نمیشه؟
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 2
      از کجا می گی سگ نجس نیست. امام صادق (ع) میگه نجسه. حالا علم شما بیشتره یا امام صادق (ع)؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 1
    سگ اگ واسن بزنن قرص انگل بخورونن و درکل به نظافتش برسن هیچ الو دگی ندارند اگر سگ با این وفا و مهربانی که بی ازاره نجسه پس انسان ها دیگه چه موجودیه دنیای سگ هارو از اینی که هست براشون سخت تر و زجر اور تر نکنیم🙏
    • سورنا IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 0
      سلام سگ اصحاب کهف سگ امام صادق ویا سگ کارد سگهای زنده یاب سگ شکاری ،گله،مواد مخدر قاچاق انسان اووووووه چقدر به انسان کمک میکنه ویا پیداکردن و تشخیص تروریست ها جدیدا تشخیص بیماری وغیره .سگ مثل یه خمیر هرجور بخوای میتونی حالتش بدی همون تربیتش رو میگم از اون ور نگهداری سگ یعنی پذیرفتن مسئولیتش باید وقت بزاری این وسط کم کاری با انسانه
  • M IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 2
    سطحو دغدغه مسلمونارو :)))) حقتونه وضعتون انقدر خرابو داغون باشه وقتی کل مشکلاتتون اینه ک کی سگ نگه میداره کی نه . آخه به شما چ ربطی داره ؟
    • ..... IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 1
      اولندش که مسلمونا اونایی که به قوانین اسلام احترام گذاشتن و انجامش دادن هیچکدوم بدبخت بیچاره نیستن مثل عربستانو قطر بعدشم اگه به مغزه نداشتت مراجعه کنی میفهمی که به همسایه بغلیات ربط داره صدای نحسه سگت تو خونشون نپیچه همه ادمای اینجام یه همسایه بغلی دارن که صدای نحس اون حیوون نجس صب تا شب تو گوششونه
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      اولا کل مشکلمون این نیست یه قسمتشه دوما مزاحم ما هستند با مدفوعشون در محیط عمومی، با اهلی نبودن بعضیشون
    • احمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 1
      ما کل فکرمون اینکه که سگ نگه داری می کنه؟ ما مسلمانان قرن صاحب علم و امتیاز بودیم. این همه دانسمند این همه .... توی اروپا به این مسائل کوچک توجه نمی کنن؟ مثلا میگن آقا اشغال توی خیابون نریزید! این یعنی کل هم و غم مردم اروپا اشغال توی خیابونه و اینکه به کسی ربطی نداره که اشغال میریزه؟؟ غرب گدایی مغز این ملت رو خورده
  • محمدرفیعی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 2
    اگرخداروقبول داریدبایدموجودات خداراهم قبول کنی ازخزنده ودرنده وپرنده ووحشی و اهلی من وتودرحدی نیسیم که برای افریده خداتعیین وتکلیف کنیم.یک..دو..نجس اعلان کردن سگ هم برمیگرده به زمان حمله اعراب به ایران که بحث طولانیست که دراینجامقدور نیست.ی کم تاریخ بخوانیم .
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 2
      شیر هم آفریده خداست شما قبول می کنی مردم با شیر بیان بیرون؟ یا با مار بیان بیرون؟ خود خدا گفته برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنین پس نباید با آلوده کردن محیط عمومی با ادرار و مدفوع سگ و ترساندن دیگران با سگ غیر اهلی دیگران رو آزار داد. در مورد نجس نبودن سگ هم طبق احادیث سگ نجس است و شما تاریخ های دروغی و جعلی را باور نکنید
    • فطرس ملک IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 2
      حکم خدا تغییرناپذیر هست و حرام محمد ص حرام است الی یوم القیامة و حلال محمد ص حلال است الی یوم القیامة
    • حسین US ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 0
      عظمت یک ملت را میشه از نحوه برخوردشان با حیوانات قضاوت کرد . حیوانات هم مثل ما دارای حقوقی هستند . انسانها بدترین موجودات روی کره زمین هستند . به خودشان رحم نمیکنند انتظار دارین به حیوانات رحم کنند
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      چه مقدار فرو مایه ایی بودی ....
    • رضا IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      دقیقا درست میفرمایید ایول به شما
  • محسن FI ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    هر چند میدونم نظرم را منتشر نمیکنید.برادر من گاو و گوسغند سرمیبرید و جگرش کباب میکنید حیوان آزاری نیست. حالا عقیم کردن که برای جلوگیری از ایجاد تعداد زیاد و زجر و گرسنگی توله است شده حیوان آزاری. اگه این حیوان آزاری سوار اسب شدن هم حیوان آزاریه..
  • محمود IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 3
    چرا بچه های ما باید درگیر داشتن سگ بشند...چرا باید اینا الگوی ما باشند.اونایی که دختر دارند می دونند چقدر سخته بخوای به بچه ات بفهمونی نه سلبریتی ها نه دخترای ولنگار نه سگ دارا خیلی هاشون از درون کمبود دارند وظاهرا چون همه بهشون توجه میکنند خوشند...خدایا به فریادمان برس ..بچه های این مرز وبوم را خودت حفظ کن از فتنه های آخرالزمانی ...بگو آمین
  • یک عدد انسان روشن فکر IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    من با نگهداری سگ کاملا مخالفم در آپارتمان یا اماکن عمومی چون نجس هستش وشاد شما فکر کنید دارم مذهبی بازی در میارم نه اینطور نیست نجاست آفات بزرگی به همراه داره سگ رو هر کارش هم بکنی بازم نجس و انواع و اقسام حشرات و بیماری ها و به خودش جذب میکنه چرا چون خصلت حیوانات نجس هست خیلی هم بیماری های پنهانی دارد که فرد نگهدارنده قطعا بهش دچار میشه که اثراتش رو درآینده متوجه میشه ولی چون بیماری پنهانی هست باور نمیکنه که تازه دچارش نشده و سگ مقصر هست!
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    من سگ خیلی دوست دارم ولی محدود کردن آزادی حیوانات اسمش علاقه نیست خودخواهی و آزار
  • حسین US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    انسانها بدترین موجودات روی تمام کرات هستند . به خودشان رحم نمیکنند انتظار دارین به حیوانات رحم کنند .
  • کاوه IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 0
    چند روز پیش داشتم میرفتم سر کار چند نفر رو دیدم درحالی که دسته بیل دستشون بود مدام به زیر ی ماشین که پارک شده بود ضربه میزدن وقتی نگاه کردم دیدم دوتا سگ بیچاره اون زیر دارند مثل بید به خودشون میلرزن... از اون چند نفر که به حساب خودشون خیلی متدین و آدم خوبی هستن پرسیدم چرا اینکار رو میکنین؟! گفتند اینا سگ هستن و نجس... گفتم مگر تو محیط خونه شما اومدن که میگی نجسنو ازین حرفا؟! گفت ن... گفتم خب مشکلت با اینا چیه؟ گفت اینا بچها را کاز میگیرن!! گفتم مگه الان اینا گاز گرفتن؟ گفت ن... گفتم پس چرا میزنیشون ؟؟ گفت میزنم که کاز نگیرن!!!!!! گفتم مرد ناحسابی این دوتا حیوون زبون بسته که فقط خدا میدونه وجودش از وجود خیلی آدما که خیلیم ادعا دارن مفید تره دارن مث بید از وحشی گری تو به خودشون میلرزن و همین نشون میده انقدر که تو وحشی هستی اون نیست بعدم تو داری این بیچاره هارو تحریک میکنی انتظار دارییکار کنن... خلاصه بازم به جای دادن جواب درست اراجیف روایت میکرد... ما ادما خیلی زوده که بفهمیم فقط ما نیستیم که بنده خداییم... بله همه موجودات بنده خدا هستن و اون خدایی که آفریدتشون فقط خودش میدونه که چقدر پشیمونه از افریدن ادم... که جز کشتن خون خوردن آزار اذیت از بین بردن طبیعت هیچ کار مفیدی در حق خدا و بنده خدا نکرده... خدایا خودت ی تجدید نظری در افریدن به اصطلاح ادمات بکن... قرار نیست هر موجودی که حرف میزنه اسمشو بزاری آدم....(( آدمی را آدمی لازم است ))
    • واعظ IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 2
      سلام دوستان عزیز به عنوان یک حقوقدان مناسب می بینم نگهداری سگ را از منظر اسلام، قانون، پزشکی و عقل و انصاف بررسی کنیم: از منظر سلام: اسلام نگهداری سگ را حرام می‌داند و در این خصوص هیچ اختلافی بین مسلمانان وجود ندارد. ابی سهیل از امام صادق (ع) پرسید در مورد سگ، که حضرت سه بار فرمودند که سگ نجس است و پیامبر (ص) فرمود که خانه‌ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند. تنها نگهداری سگ برای استفاده های مشروح همانند نگهبانی در مزرعه و باغ و گله جایز میباشد. از منظر قانون: از منظر قانون نگهداری سگ اگر باعث مزاحمت و سلب آسایش همسایگان شود فرد متخلف باید از این کار دست بردارد. در تبصره ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها آمده است: «گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر وهمچنین نگاهداری حیوانات در قسمتهای مشترک ممنوع است‌. قسمت‌‌های مشترک در ملکیت مشاع تمام شرکای ملک است‌، هر چند که در قسمته‌‌‌ای اختصاصی واقع شده باشد و یا از آن قسمت‌‌ها عبور نماید.» با توجه به قاعده فقهی و حقوقی لاضرر و لاضرار فی الاسلام اگر سگ فردی به دیگران خسارت و یا ضرر بدنی وارد کند صاحب سگ باید آن ضرر را جبران کند. از نظر پزشکی سگ موجب انتقال بیماری های متعددی به انسان می‌شود به عنوان نمونه در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» وجود دارد. تخم‌های زیادی از این کِرم همراه مدفوع سگ بیرون می‌آید و همه جا را آلوده می‌کند. اگر یکی از این تخم‌ها به معده انسان وارد شود، مریضی های گوناگونی ایجاد می‌کند که احتمال فوت انسان از این طریق وجود دارد. از نظر عقل و انصاف با توجه به فرهنگ دینی جامعه و محدوديت هایی که وجود دارد اکثر مردم تمایلی به نگهداری سگ در منزل خود ندارد و از وجود این حیوانات در جامعه علی الخصوص پارک‌ها که محل بازی بچه ها می‌باشد نگران هستند. آیا منصفانه است که خواسته شخصی ما که با فرهنگ و اعتقادات اکثر مردم سازگار نیست سبب سلب آسایش دیگران شود. ارتباط با سگ موجب پیوند عاطفی شدید انسان به این حیوان می‌شود تا جایی که بعضی از افراد دیگر تمایلی به آوردن فرزند ندارند. و روانشناسان در این خصوص بارها اعلام خطر کرده اند. هزینه سنگین نگهداری و تامین غذای سگ را می‌توان در کارهایی که مفیدتر است استفاده نمود....
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      اولا منم می تونم مواردی بیان کنم که نگهدارنده سگ ها به سگشون درست رسیدگی نمی کنن و حتی اذیتشون می کنن و می تونم مواردی تعریف کنم که سگ های افراد در پارک به دیگران حمله کردن دوما میگی خدا از خلقت آدم پشیمونه. اگه پشیمون بود که براش کاری نداشت نابودشون می کرد و این حرف شما یعنی پناه بر خدا علم خدا کنه و کاری می کنه که بعدا ازش پشیمون میشه
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 1
    آفرین
  • نیلوفر IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 0
    عقیم کردن سگ ها توسط دامپزشک کار خوبی است ولی عملهای زیبایی که بعضی ها انجام می دهند مصداق بارز حیوان آزاری است از خدا باید ترسیدوبا زبان بسته ها مهربان بود
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    سگ و گربه دو حیوانی هستند که در فرهنگ غرب مقدس هستند وگرنه از نظر ژنتیکی موش ها و خرگوش ها به انسان نزدیک‌تر هستند. باید موش های تهران را به جای کشتن عقیم کنیم
  • مریم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام مطلب شما رو خوندم بله متاسفانه به اسم انسانیت با حیوان هر کاری می کنن چون میدونن کسی یا مرجعی نیست که به خاطر این رفتارها با آنها برخورد نمی کند و حیوان زبان بسته هم نمی تواند کاری بکند .
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    دلتون برا خودمردم بسوزه نمیخواد برا حیوونابسوزن پسچرا پرنده فروشی هارو حمع نمیکنید دلسوز شدین
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      شما خودت دلت برا مردم بسوزه. نمی خواد برا حیوونا بسوزه و در موردش نظر بدی فرق سگ و پرنده رو نمی دونی؟ پرنده مزاحم کسی نیست به خلاف سگ ها. از کثیف کاریشون تو محیط عمومی و مسائل دیگه
  • S IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    نمیدانم دشمنی ما ایرانی ها به چه علت است. ایا حق ذندگی ندارد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    در هیچ کجای قرآن ،صحبتی از نجس بودن سگ به میان نیامده،اما کسانی که قرآن خوان هستندو سوره کهف را نیز حتماً خوانده اند و میدانند که همراه اصحاب کهف سگ وفادارشان نیز بوده،و هنگامی که بعداز سیصد سال از خواب بیدار میشوند به امر خداوند سگ نیز بیدار میشود. و اگر سگ موجود کثیف و نجسی بود چرا خداوند سگ را نیز بیدار کرده. پس لطفاً با این اراجیف ذهن بقیه مردم را بیشتر از این به خواب نبرید و فریبشان ندهید.بس است دیگر.و اینکه به قول دوستان خون انسان نیز نجس است. پس لطف کنید اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید.دست از سر این مردم زخم خورده بردارید. خودشان خوب میدانند که چه کنند.نیاز به نصایح شما ندارند.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 2
      ابن‌ که سگ‌به عنوان معجزه الهی همراه با اصحاب کهف بیدار شده دلیل بر این نیست که نجس هست حدیث که نه تمام ائمه هم برگردن بگت سگ‌نجس هست باز هم امثال شما قبول نمی کنید که سگ عین نجاست هست حتی اگر سر تا ماش طلا بگیرن
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 1
    آیا میدونستی که سگ هاسکی از نژاد سردسیر است و با نگهداری اون داخل هوای گرم و خشک شهر داری اون روز هر روز زجر کش میکنی
  • مهرداد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    مسئولین محترم مثلاً جای تمیز گذاشتن که اینقدر از نجاست سگ نگرانند اول خودمون رو تطهیر کنیم بعد حیوان زبون بسته رو
  • شاهین تنها IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    آقا دام و از اینجور داستانها بستگی به جا و مکان داره که چقدر با محل زندگی دور باشه بالاخره حشرات موزی دور دارم میگردن یعنی بیشتر از فضولات اونها تغذیه میکنن الا آخر... ولی در مورد اینکه یه بنده خدای گفت فلان و بسار شامپو واکسن میزنه همه درست.... آقا!!! آیا میدانستید سگ دستشویی کنه با زبان خودش::: لیس میزنه :::::برای تمیز کردنش؟؟؟
  • آمانج IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    با سلام من نمیدونم سگ نجس است یا نه من فقط اینو میدونم که باید هر سگی یک صاحبی داشته باشه و سگ های ولگرد نباید تو شهر باشن چون هم آلودگی ایجاد میکنن هم باعث ترس و وحشت میشن
  • سیدعلی حسینی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    من یک نظردارم،من ازحیوانات وحشی بدم میاد،البته همه بدشون میاد،ولی حیف سگ ازنظراسلام نجسه،وگرنه خداوکیلی یک سگ کوچولویه جیبی می خریدم وتاآخرعمردرحیاط منزل یک خانه گرم ونرم براش می ساختم،یک معلم هم براش می گرفتم که بره توحیاط دستشویی کنه،دیگه ازخداهیچی نمی خواستم،بخدامن باوفاترازاین حیوان ندیدم،ازبس بامعرفته،
  • مهدی ملک IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    اونقدر بین صاحب حیوون و خوده حیوون عشق هست ک به حیوونی ک آورده و نگهش میداره به چشم بچه ی خودش نگاه میکنه . همه ی احتیاجاتشو براورده میکنه . کسی ک حیوون نداره واقعا نمی تونه درک کنه . خاک بر سرا نمیرن اون کسی ک با موتور اونقدر تو سر اون سگ بدبخت زد تا مرد رو مورد اعتراض قرار بدن . بعد با عقل ناقصشون میگن محبت به حیوون . حیوون آزاریه . خدا یه عقلی به شما ها بده و یه صبری به ما ک داریم با شما حیوونهای انسان نما تو این مملکت زندگی می کنیم
    • هیچ کس IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      گل گفتی به خدا
  • سید سینا گلشنی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    این کاربر بسیار نادان بوده که نمی‌دانسته عقیم سازی برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت هست که مشکلاتی که الان هست ایجاد نشه و فقط خواسته موافق نظر حکومت حرفی زده باشه
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    من فکر می کردم سگ با وفاست نمی دونستم که چقدر انسانه.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    لطفا کمی هم به فکر ارامش ملت باشید همه که باغ و باغ ویلا ندارن. حیاط شخصی ندارن الان توی اپارتمان های فکستنی مردم به اندازه کافی فشار روحی و روانی متحمل میشن و دلشون می پوسه،پناه میارن پارک، که دلشون باز شه البته اگه از دست سگ گردان ها ارامش داشته باشن.
  • من IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    یکی حیوون خونگی دوست داره یکی اهلی یکی دوست نداره یکی دوست داره هرکسی یه عقیده ای داره پس بهتره تو کار هم دخالت نکنیم
  • ناشناس IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    سگی که دستشویی داره میاد میگه مامان یا بابا بیا منو ببر دستشویی یا مسواکش با کدوم دستش میگیره.حرفی بزنید منطقی باشه.برو بابا با طرز فکرتون.
  • داریوش IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    خاک توسرسگ گرداننده گان درپارک وخیابان
  • مریم IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    من الان بیشتر نظر هارو خوندم ببینید بحث سر حیوان آزاری بود نه نجس بودن اونا من خودم خیلی هارو دیدم که روی حیوان خونگیشون عمل زیبایی انجام میدن بعدشم هر کسی یک نظری داره خیلی ها میگن سگ نجسه و خیلی ها هم میگن سگ نجس نیست من خودم سگ دارم و بنظر خودم سگ نجس نیست بیاید یکم منطقی فکر کنیم اگر واقعا سگ یا هر حیوان دیگه ای نجس بود چرا خدا پس آفریده اون حیوان رو؟ واقعا سگ ها نجس نیستن سگ ها با وفا ترین موجودات روی این زمین هستن.
  • Hello IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    نگهداری حیوانات ١ - همچنانکه شما سگت را دوست داری و در منزل نگهداری می کنی و در مکان‌های عمومی می گردانی ٢ - و از کودکان و نوجوانان و خانمهای باردار و دیگر اقشار مردم انتظار داری ترس و وحشت و نگرانی خودشان را بی خیال شوند تا مبادا خدانخواسته یه وقت شخصیت شما یه ذره خش ورنداره ٣ - و از حکومت در این وانفسای مشگلات داخلی و خارجی مملکت انتطار داری بیاد توجیه قانونی واسه شما و سگاتون تعریف کنه ۴ - حالا اگه چنین انتظاراتی داری لطفاً به احترام امثال خودت ( که حیواناتی را به اسارت در آورده اید ) چند مدتی هم صبر کن تا ۵ - هم صنفی های دیگرتان مانند آنهائیکه مار نگهداری می کنند عقرب نگهداری می کنند هزارپا نگهداری می کنند موش نگهداری می کنند سوسک نگهداری می کنند رطیل نگهداری می کنند گربه نگهداری می کنند و افراد دیگری که انواع و اقسام حیوانات را نگهداری می کنند و یا نگهداری خواهند کرد ۶ - تمامی این افراد و همچنین شما خواسته ها و انتظارات خودتان را از مردم و حکومت بصورت مکتوب به مراجع محترم قانونی مملکت اعلام نمایید تا پس از تصویب قوانین مربوطه شما و آن افراد مجاز به نگهداری حیواناتتان باشید ٧ - راستی چون شما حیوان دوست هستید یه وقتی مثلاً حالا یا بعداً توی منزلتون چند تا مار یا چند تا هزارپا یا رطیل یا عقرب یا مثلاً حیوونای دیگه ای دیدید ٨ - اصلاً احساس ترس و وحشت و نگرانی نکنید ٩ - چون صاحبان اون حیوونا هم مثل شما معتقدند که حیوونای اونا برای کودکان و نوجوانان و خانم های باردار و دیگر مردم هیچ خطری ندارند ١٠ - و مثل شما انتظار دارند با حیوونای اونا مثل حیوونای خودتان با احترام رفتار کنید ١١ - همین جوریشم کارهای شما و افراد مانند شما مصداق آزار و اذیت و مزاحمته ١٢ - حالا چه تو حالت همسایگی یا تو حالتی که در بین خانواده های مردم و در جامعه این مردم آزاری بخواد مکرر تکرار بشه ١٣ - البته ناگفته نماند که بر اساس قوانین موجود در مملکت هیچگونه مجوزی برای تایید اینگونه آزار و اذیت ها وجود ندارد
  • ناشناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    کسانی اومدن اینجا ودم ازنجاست سگ زدن که حتی یه آیه ازقرآن رو نخوندن وگرنه میدونستن که نجاست سگ حکم خدا نیست وحکم بنده خداست ..لطفا قبل از پز دادن و جولان دادن و درباره چیزی فتوا دادن حداقل دو کلمه مطالعه داشته باشین ....همه شدن بزرگان دین وازخودشون فتوا میدن ...الان شما توهر دامپزشکی بری واکسنای چندگانه مربوط به این زبون بسته هاوجود داره که برای جلوگیری ازبیماریه چه بسا فرزند انسان هم اگه ازهمون بدو تولد واکسن نزنه به انواع واقسام بیماریا دچار میشه ...درباره عقیم کردن هم باید خدمتتون عرض کنم که واسه جلوگیری ازایجاد سرطان پروستات وبیضه ورحم وتخمدان که در سن بالا واسه این حیوانات ایجاد میشه اونارو عقیم میکنن ...به جایی بزنمیخوره اگه اطلاعاتتون رو بالاببرین وازخودتون حکم وفتوا صادر نکنین
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      واکسن و دارو مال علم فعلی هست و در آینده امراض و مشکلات بیشتری کشف خواهد شد . با حکم خدا مخالفت نکنید . از خدا و پیامبر و امامان مهربانتر نیستیم . اسلام در حق حیوانات ظلم نمیکند . جای سگ در خانه نیست . برای نگهبانی و شکار استفاده میشود .حرف پیامبر خدا که طبق قرآن ، از روی هوا و هوس حرف نمیزند ، حجت شرعی است و حرف امامان که جانشینان پیامبر هستند هم حجت شرعی است و از جانب خدا است .
  • راگ IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    به نظر من هر کی میگه سگ نجس نیست حتما خودش نجسه ببخشید واقیعت گفته شد با سگ محشور بشید
  • مهران IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    سگ از همه شما هم تمیزتره هم با وفا تر حداقل محبتش راسته مثل ادمها دو رو نیست این ادمها هستن کا نجس هستن نه سگها
  • سمیه IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    اونهایی که میگن سگ نجس هست آیا میدونن معنی نجس یعنی چی؟؟؟باور کنید 90 درصد شاید هم صد دذصد نمیدونن فقط یه چیزی رو یادگرفتن وتو مغزشون خوندن که سگ نجس هست شما خلقت خدارو زیر سوال می‌برید پس خدارو قبول ندارید هر موجودی که خلق شده حکمتی تو خلقش بود بعد هم هیچ موجودی خطرناک تر نابود کننده تر وکثیفت از انسان نیست برین کوه زباله هایی که انسان‌ها درست میکنن رو ببینید کوه وجنگل همه نابود شده واب ها آلوده هست آیا سگها مسبب این جنایت هستن؟؟
  • Hello IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    نمیدونم همه افرادی که برای توجیه سگ داریشون حرف می زنن مثل شما هستن یا فقط شما مثل خودتی ،،، شما میگی آدمها دورو و نجس هستند ،،، پس اول یه سری به خودت بزن ،،، اول اینکه ::: پدر مادر خواهر برادر همسر فرزند اقوام دوستان و آشنایان شما ،،،، چندنفر از همون دوروها و نجسها هستن ( باستناد حرفای خودت ) ،،،،،، دوم اینکه ::: باستناد کدام فهم و شعورت به خودت اجازه میدی که به چندین میلیارد آدم روی کره زمین اینطور بی احترامی و اتهام وارد کنی ،،،،، سوم اینکه چطوری میتونی ثابت کنی افراد دیگه ای که سگ داری میکنن مثل خودت مرتکب انجام این بی احترامی ها و اتهام وارد کردن به میلیارد ها آدم روی کره زمین نمیشن ،،،، چهارم اینکه ::: باقی صحبتا باشه واسه وقتی که حالشو داشتی
  • Hello IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    نمیدونم همه افرادی که برای توجیه سگ داریشون حرف می زنن مثل شما هستن یا فقط شما مثل خودتی ،،، شما میگی آدمها دورو و نجس هستند ،،، پس اول یه سری به خودت بزن ،،، اول اینکه ::: پدر مادر خواهر برادر همسر فرزند اقوام دوستان و آشنایان شما ،،،، چندنفر از همون دوروها و نجسها هستن ( باستناد حرفای خودت ) ،،،،،، دوم اینکه ::: باستناد کدام فهم و شعورت به خودت اجازه میدی که به چندین میلیارد آدم روی کره زمین اینطور بی احترامی و اتهام وارد کنی ،،،،، سوم اینکه چطوری میتونی ثابت کنی افراد دیگه ای که سگ داری میکنن مثل خودت مرتکب انجام این بی احترامی ها و اتهام وارد کردن به میلیارد ها آدم روی کره زمین نمیشن ،،،، چهارم اینکه ::: باقی صحبتا باشه واسه وقتی که حالشو داشتی
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    با سلام دوطرف ماجرا که ظاهرا دلایل و مستندات محیط زیستی مد نظرشان است آیا بهتر نیست اولویت و خواست عمومی را بالاتر ببرید. حیوان آزاری را در شکار حیوانات ببینید و از مسولین برای دادن مجوز شکار پرسشگر باشید. محیط زیست، آتش سوزی جنگلها، جنگل خواری ، کوه خواری و... از هر طیف و گروهی را محکوم کنید. اگر در این موارد مطالبه گر نباشید بزودی ایران عزیز با بحرانهای زیست محیطی روبرو خواهد شد. قطعا با حل این چالشها بهتر میتوان از دیدن طبیعت بدون آسیب به آن لذت برد و امانت الهی را به نسل بعدی واگذار نماییم
  • سعید IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    آقا رو به روی واحد ما ی زن و شوهر هر دوتا شون سگ داشتن خلاصه ما رو کلافه کرده بودن هر چقدر بهشون گفتیم ساختمان جای سگ نیست حالیشون نبود ما هم رفتیم از دهات پیش رفیقم ی گوسفند گرفتیم بستیم دم در واحدمون جاتون خالی هی بع بع میکرد از اون زیرش هم پشکل خالی میکرد حال همسایه روبه رویی حسابی جا اومده بود کلی هم با ما دعوا کرد که اینجا جای گوسفند نیست ما هم گفتیم اینجا جای سگ نیست خلاصه اونا کوتاه اومدن بجای سگ دوتا بلبل گرفتن و ما هم کلی از صدای بلبل کیف میکنیم
  • پدرام IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    باید گفت که صدای پارس سگ باعث اذیت همسایه ها میشه . نگهداری سگ توسط بعضی ها باعث افزایش تکثیر و واردات سگ به کشور میشه ، همین هزینه ای که طرف نوشته شامپوش فلان قدر و واکسنش فلان تومن ، واقعا چقدر افراد و کودکان فقیر هستن که محتاج هستن اما با توجیح های چنین افرادی، پول بعضی ها خرج سگ هایی میشه که توسط یه عده سود جو نژادشون اصلاح و تکثیر شده . به نظرم خیلی وقت ها نگهداری سگ در محیط شهری و آپارتمان ، بیشتر ناشی از عقده ی خودنمایی و خودخواهی شخصه و با کلماتی مثل محبت به حیوان و .... در واقع میخواد توجیحی واسه خودش بتراشه . آزار ندادن و محبت به حیوانات سر جای خودش ، ولی همین محصور کردن حیوانات ظلم به اونها نیست ؟ ضمنا سگ نجس هست و کار حرام فقط محدود به مسائل مادی نمیشه و حتما تاثیرات منفی معنوی هم داره . و .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس